1.0MPi sahibi arkadaşlarıma tavsiye etmek istediğim bazı noktalar var. Hazır vites konusu açılmışken yazayım;
Aracınızı zorlamayınız ve rodaj süresi geçinceye (yani 1500-2000km oluncaya) kadar araca fazla yüklenmeyiniz. Geçmediği vitesi zorla geçirmeniz, yüksek devirlerde seyahat ediyorsunuz anlamına geliyor. Öncelikle aracın vites geçişlerini 2000dd/dk üzerine çıkartmayarak rodaj devrine kadar motor açmaya uğraşmayın. Rodaj bitiminden sonra da zaten kalın dişlilere sahip olan yük viteslerinde (1 ve 2.vites) vites aralığını aşırı zorlamayın. Daha çok 3 ve 4.viteslerin aralıklarını uzatmak üzere 3'ten 4'e geçişlerde yavaş yavaş 4-5bin dd/dk uzatarak vites değiştirin. Buna alıştıktan sonra 4-5.vites geçişlerini de 3-4bin dd/dk ve üstüne çıkarmak üzere yavaş yavaş süreyi arttırın. Vites düşürmelerinde daha hızlı uyum sağlayacak ve 1.0motordan 1.2 üzerinde bir performans alacağınızı göreceksiniz. Bunun haricinde motor çok sıcak havada zorlanmayı sevmiyor ve rampa tırmanma esnasında giderek düşen devirlerini aynı şekilde yavaş yavaş toplayabiliyor. Bu düşük gelen motor karakteri olduğundan arttırılması mümkün değil ancak 5000km sonrasında aracın tepkileri daha iyileşiyor. Lütfen aracınızın motorunu açmak amacıyla rodaj süresi bitmeden bağırta bağırta ezmeyin ki uzun yıllar aynı performansta, sağından solunda yağ kaçırmayan bir motorunuz olsun. Umarım bu bilgi vites şikayetiyle konuyu açan herkese de yardımcı olmuştur.