škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni super b ilk kullanim izlenimi

aytunca · 250 · 73339

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com

Çevrimdışı bilalduzenli

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: baba63;531960
Arkadaşlar AAC'nin fiyatı ne kadar ?

ACC (Adaptive Cruise Control) 1350 TL
 
 kesinlikle alınası bir donanım.


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Alıntı yapılan: bilalduzenli;531962
ACC (Adaptive Cruise Control) 1350 TL
 
 kesinlikle alınası bir donanım.

Forumdaki eski arkadaşlar tanır beni. SuperB II'im vardı. Çok meraklısıyımdır :) oldukça dolu bir aracım vardı. Şimdi yine SuperB'ye dönüş yapacağım inşallah ;). Teşekkür ederim değerli cevabınız için :ok:

Mutlaka alacağım, fiyatta uygun.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;531773
4000km de b8 passat comfortline 125bg manuel aracı kullandım. ön camın üst kısmında dikiz aynası civarından bariz rüzgar sesi aldık. ses sistemi ve klima kapalı idi. aracın sahibi de şaşırdı ben hiç duymadım dedi. ben zaten müziği açıyorum araca binince dedi. benim tek b8 passat tecrübem bu oldu. manisa dem otodan 3 defa test sürüşü istedik. 2 defa randevu verdiler, gittik araç yok müdür beyde dediler. passattürkiye forumuna da bakarsanız orada da rüzgar sesi şikayetleri var. belki araca has bir durumdu bunu bilemem. ama passatın ön camı superbden daha dik. rüzgar sesinin oluşması normal. kardeşimin leonunu da aynı güzergahta ard arda denemiştik o gün. acaba rüzgara karşı gittik de ondan mı diye. leonda o rüzgar sesi yoktu. sonuçta ben süperbimi aldım. eşim kullanıyor ve çok memnun. benim kıstasım iç hacim ve bagaj boyutu idi hatta passatı variant alacaktım. vazgeçtik. benim duyduğum tek ses lastik sesi.


Bu rüzgar sesi olayı kişiden kişiye çok değişiyor onu anladım. Octavia A7 için de benzer tartışmalar olmuştu. Hatta bazıları 2013 sonrası üretilen A7 lerin bariz daha sessiz olduğunu söylemişti. Superb-3 başlığında bir kullanıcı da bayii den aldığa bilgiye göre Prestige in yalıtımının Style dan iyi olduğunu söylemişti.

Buna bakarak belki comfort ile Highline arasında da yalıtım farkı vardır. Veya motorlardan kaynaklanan bir fark.

Benim kulandığım araç Passat B8 Highline 1.4 TSI ACT 150 hp manuel. Superb-3 kullanmadığım için iki aracın yalıtımını karşılaştırmam doğru olmaz.

Ancak Octi A7 ile karşılaştırınca Passat cidden daha sessiz. Ben kullanım süresince rahtsız edici bir rüzgar sesi duymadım, duymak için klima ve müziği kapatmama rağmen. Sadece bir kez o da rüzgarlı bir havada 120km den sonra ancak kulak kabartırsanız duyabileceğiniz bir ses le karşılaştım.

Benim tecrübeme göre PAssat ın yalıtımı oldukça başarılı. Tek sorun bazen derin çukurlu yollarda arka süspansiyondan gelen ses.Servise götürdüğümüzde bunun için birkaç şikayet daha aldıklarınıi hatta bayii müdürünün aracında da olduğunu söylediler. Bunu sert süspansiyon ve jant ölçülerine bağladılar. Bu tür bir araçta olmaması gereken bir şey bence. Ama yine de sürekli değil de azı nadir durumlarda olması sevindirici.

Dediğiniz gibi passat forumunda rüzgar sesi şikayeti var, hatta bunun için garantiden ön cam değiştiren de olmuş. Ama dediğim gibi bana göre bu kişiden kişiye çok değişiklik gösteren bir durum.

Zaman bulduğumda B8-A7-Insignia karşılaştırması yapıp foruma yazacağım


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
izmir vosmerin test aracı 1.4 tsi act style idi. o aracın süspansiyonu daha sert idi. 215 55 17 lastiğe rağmen. comfortline passattan bir tık daha yumuşaktı (kendi gözlemim belki de sadece lastik basınç farkı). bu süspansiyonların aynısı ile 19 inç jantlarla durum vahim olacak diye baya korkmuştum. ama oldukça yumuşak bir süspansiyon geldi prestij araç ile. aracın bilgilerinde donanım farklarında bununla ilgili hiç bir bilgi yok. belki de aynı farklar yalıtım olarak da vardır. style prestij arası veya highline- comfortline arası. Türkiye sitesinde bahsetmemesine rağmen uluslar arası sitesinde superbin  greentech araçlarında ısı yalıtımlı camdan bahsediyordu. Türkiye sitesinde sadece superb görünürken uluslar arası sitede hem superb hem de superb greentech görünüyordu. Bu gibi karışıklıkları düşünürsek bize detayı verilmeyen farklar var sanırım. Misal aracı teslim alırken bana anlatan görevli (ki eğitimden İstanbuldan yeni geldik demişti) superb araçların ön camının ısı yalıtımlı olduğunu bu sayede klima verimliliği arttığından kompresöre binen yükün azaldığı ve yakıt tüketiminin düştüğünü söyledi. bu greentach felsefesine uygun fakat aracın donanım listesinde ısı yalıtımlı camdan bahsetmiyor. opel insigniada  ısı yalıtımlı cam çevre görüş paketi 2 denen paketle 3100 tlye alınabiliyor (şerit takip vs içeren bir paket). BMW ise standart donanıma bunu koymuş ve belirtiyor. skodada ise bu konularda net bir açıklama yok. kardeşime aldığımız leon fr da sertleştirilmiş fr süspansiyon geçiyor mesela.
 ya araçların donanım seviyelerindeki farkla beraber kullanılan malzemelerde farklar var, ya da test ettiğimiz araçlara özel montaj, malzeme vs sıkınıtısı var.


Çevrimdışı bilalduzenli

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;532055
izmir vosmerin test aracı 1.4 tsi act style idi. o aracın süspansiyonu daha sert idi. 215 55 17 lastiğe rağmen. comfortline passattan bir tık daha yumuşaktı (kendi gözlemim belki de sadece lastik basınç farkı). bu süspansiyonların aynısı ile 19 inç jantlarla durum vahim olacak diye baya korkmuştum. ama oldukça yumuşak bir süspansiyon geldi prestij araç ile. aracın bilgilerinde donanım farklarında bununla ilgili hiç bir bilgi yok. belki de aynı farklar yalıtım olarak da vardır. style prestij arası veya highline- comfortline arası. Türkiye sitesinde bahsetmemesine rağmen uluslar arası sitesinde superbin greentech araçlarında ısı yalıtımlı camdan bahsediyordu. Türkiye sitesinde sadece superb görünürken uluslar arası sitede hem superb hem de superb greentech görünüyordu. Bu gibi karışıklıkları düşünürsek bize detayı verilmeyen farklar var sanırım. Misal aracı teslim alırken bana anlatan görevli (ki eğitimden İstanbuldan yeni geldik demişti) superb araçların ön camının ısı yalıtımlı olduğunu bu sayede klima verimliliği arttığından kompresöre binen yükün azaldığı ve yakıt tüketiminin düştüğünü söyledi. bu greentach felsefesine uygun fakat aracın donanım listesinde ısı yalıtımlı camdan bahsetmiyor. opel insigniada ısı yalıtımlı cam çevre görüş paketi 2 denen paketle 3100 tlye alınabiliyor (şerit takip vs içeren bir paket). BMW ise standart donanıma bunu koymuş ve belirtiyor. skodada ise bu konularda net bir açıklama yok. kardeşime aldığımız leon fr da sertleştirilmiş fr süspansiyon geçiyor mesela.
ya araçların donanım seviyelerindeki farkla beraber kullanılan malzemelerde farklar var, ya da test ettiğimiz araçlara özel montaj, malzeme vs sıkınıtısı var.

 Evet haklısınız. Bir benzetmeyle; skoda müşteri temsilcileri Horasan'da halı dokunduğunu işitmiş ama enine mi boyuna mı bilmiyorlar.  :D
 
 Style paketle test sürüşü yaparken satış temsilcisi prestige paketin yalıtımı daha iyi filan demişti. Mantıklı bir açıklama getiremedim. :confused:
 
 Öyle bir durum olsa özellik listesine yazarlardı. Airbag iptalini bile opsiyon yazanlardan bahsediyoruz sonuçta :) :dede::gaz:


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
@Özdil:

Test araçlarında farklılık olduğunu sanmıyorum. Sadece şu olabilir. bu araçları herkes test için canını çıkararak kulllanıyor. Servis elemanları, satıştakiler, çoğu zaman servis veya showroom müdürleri ve tabii ki test eden müşteriler. Buna bağlı olarak araçlarda birtakım yıpranmalar olması normal.

Ek olarak donanımlar arasındaki fark olurken kullanılan malzemelerde fark olabileceği gayret doğru bir tespit. Zaten örneklerle de açıklamışsınız.

Bunun dışında superb-3 ün 2 de olan yalıtım sorunlarını aşması çok güzel. Hele ki üzerindeki 19'' jantlarla. Kış aylarında da yağmur sesi ve yoldan gelen su sesi yalıtımını test ederseniz çok sevinirim.


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: baba63;531969
Forumdaki eski arkadaşlar tanır beni. SuperB II'im vardı. Çok meraklısıyımdır :) oldukça dolu bir aracım vardı. Şimdi yine SuperB'ye dönüş yapacağım inşallah ;). Teşekkür ederim değerli cevabınız için :ok:

Mutlaka alacağım, fiyatta uygun.


Senin Superb'i iyi hatırlıyorum.Dokuma paspaslarına kadar.On numaraydı.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;532059
@Özdil:

Test araçlarında farklılık olduğunu sanmıyorum. Sadece şu olabilir. bu araçları herkes test için canını çıkararak kulllanıyor. Servis elemanları, satıştakiler, çoğu zaman servis veya showroom müdürleri ve tabii ki test eden müşteriler. Buna bağlı olarak araçlarda birtakım yıpranmalar olması normal.

Ek olarak donanımlar arasındaki fark olurken kullanılan malzemelerde fark olabileceği gayret doğru bir tespit. Zaten örneklerle de açıklamışsınız.

Bunun dışında superb-3 ün 2 de olan yalıtım sorunlarını aşması çok güzel. Hele ki üzerindeki 19'' jantlarla. Kış aylarında da yağmur sesi ve yoldan gelen su sesi yalıtımını test ederseniz çok sevinirim.
kullandığım passat 4000kmde idi ve şahsa ait idi. test aracı değildi. hoş daha 4000kmde ki aracının 2000kmsini bir arkadaşı yapmış ödünç vermiş. o da ilginç. kullandığım  test aracı (superb style) 700kmde idi. yalnız izmir vosmerin önünde kaldırımdan indiriliyor ve kaldırıma çıkarılıyor araç her seferinde 10cmlik bir yükselti ile. içim acıdı doğrusu. kendi sıfır aracımı da teslim alırken aynı yüksek kaldırımdan indirmek zorunda kaldım.  superbi 2. test edişimizden önce de passat 1.6 dizel dsgli variant test etmiştik ve eşim arkada oturmuştu, süspansiyonu daha sert bulmuştu. aracı da daha gürültülü. superbin bagajını da yeterli görünce eşim, ertesi gün işlemleri başlatıp aracı satın aldım. yağmurlu günlerde nasıl olacak onu da zamanla göreceğiz. genel olarak Mercedes e serisi veya BMW 5 serisi sessizliği olmayacağı kesin ama çok da üzeceğini düşünmüyorum. yol sesi bakımından en sessiz araç önde 245-40-18, arkada 275-35-18 lastiklerine rağmen e39 m5 idi.geriye sadece v8 sesi kalıyordu.


Çevrimdışı mühendis06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;532055
izmir vosmerin test aracı 1.4 tsi act style idi. o aracın süspansiyonu daha sert idi. 215 55 17 lastiğe rağmen. comfortline passattan bir tık daha yumuşaktı (kendi gözlemim belki de sadece lastik basınç farkı). bu süspansiyonların aynısı ile 19 inç jantlarla durum vahim olacak diye baya korkmuştum. ama oldukça yumuşak bir süspansiyon geldi prestij araç ile. aracın bilgilerinde donanım farklarında bununla ilgili hiç bir bilgi yok. belki de aynı farklar yalıtım olarak da vardır. style prestij arası veya highline- comfortline arası. Türkiye sitesinde bahsetmemesine rağmen uluslar arası sitesinde superbin  greentech araçlarında ısı yalıtımlı camdan bahsediyordu. Türkiye sitesinde sadece superb görünürken uluslar arası sitede hem superb hem de superb greentech görünüyordu. Bu gibi karışıklıkları düşünürsek bize detayı verilmeyen farklar var sanırım. Misal aracı teslim alırken bana anlatan görevli (ki eğitimden İstanbuldan yeni geldik demişti) superb araçların ön camının ısı yalıtımlı olduğunu bu sayede klima verimliliği arttığından kompresöre binen yükün azaldığı ve yakıt tüketiminin düştüğünü söyledi. bu greentach felsefesine uygun fakat aracın donanım listesinde ısı yalıtımlı camdan bahsetmiyor. opel insigniada  ısı yalıtımlı cam çevre görüş paketi 2 denen paketle 3100 tlye alınabiliyor (şerit takip vs içeren bir paket). BMW ise standart donanıma bunu koymuş ve belirtiyor. skodada ise bu konularda net bir açıklama yok. kardeşime aldığımız leon fr da sertleştirilmiş fr süspansiyon geçiyor mesela.
 ya araçların donanım seviyelerindeki farkla beraber kullanılan malzemelerde farklar var, ya da test ettiğimiz araçlara özel montaj, malzeme vs sıkınıtısı var.


donanım karmaşası var bende çözemedim. şerit takip kör nokta bilgi asistanı ve akıllı far asistanından oluşan üçlü opsiyon fiyatı 2600 lira iken şerit takip ve kör nokta uyarı asistanından oluşan ikili opsiyon fiyatı 3200 lira. bu fiyatta ya yanlışlık var yada kör nokta bilgi asistanıyla kör nokta uyarı asistanı farklı şeyler başka nasıl açıklaması olur bilemiyorum


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Tabii ki üst klasman Alman araçlarının sessizliğinden beklemek ayıp olur. Ancak Superb2 de  özellikle yağmurlu havalarda klasmanına yakışmayan yalıtım zaafiatları vardı. Bunlar giderildiyse, ki öyle görünüyor, Superb-3 için çok sevindirici haber.


Çevrimdışı alp06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Superb 1.4 tsi 150 ps business gri renk aracım 2 gün önce teslim edildi. Sizinle sürüş deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.

Öncelikle aracın iç malzeme kalitesi gerçekten çok yüksek, bu hususlara çok değinmeyeceğim çünkü iç malzeme kalitesi herkesin gördüğü üzere ortadadır. Bunların dışında bir çok kişinin merak ettiği sorulara değinmek gerekirse;

1- Aracın süspansiyonları oldukça yumuşak ve çukurları emmesi çok başarılı (jantlar 17 inc)

2- Aracın motor sessizliği oldukça başarılı, 17 inc jant olmasından dolayı aracın yol sesi yok denecek kadar az.

3- Araç 140 km hıza kadar kabine hiç bir rüzgar sesi almıyor fakat hız olarak 140 km üzerine çıkarsanız çoooook hafif bir rüzgar sesi geliyor (duymak için müziği kapatıp sese odaklanmalısınız)

4- 1.4 tsi 150 ps 250 nm tork olan aracın çekişi beklediğimden epey bir iyi çıktı (daha önce kullandığım araçların motor gücü 110 beygir ve 250 nm tork olduğu için olabilir) araç anında yüksek hızlara çıkabiliyor ve 150 160 km hızlarda herhangi bir sarsıntı vs. hissettirmiyor. Bu doğrultuda yol tutuşu gerçekten başarılı

5- ACC, yahu bu ne müthiş bir teknolojidir. Ciddi manada bağımlılık yapan bir özellik :), araç vites geçişleri konusunda sizi uyarıyor ve vites geçişleri sırasında ACC çalışmaya devam ediyor. Manuel viteste araçlar durduğu sırada araba uyarı veriyor ve frene basmanızı sağlıyor. Otomatik viteste bu ACC tek kelimeyle efsane bir özellik olur.

6- bi-xenon farlarla ilgili zaten detay vermeme gerek yok, yalnız gündüz ledleri estetik olarak aracı baştan sona değiştiriyor.

7- Yakıt tüketimi olarak şu an bir veri veremiyorum araç şu anda 200 km de ve ortalama tüketim olarak 9.5 lt gösteriyor.

8- Multimedia da smartlink özelliğinin desteklenmemesi ve bu nedenle çalışmaması bence bir dezavantaj oluşturuyor.

Business gri renk tam anlamıyla bu araç için üretilmiş harika bir renk, trafikte tüm meraklı gözlerin araç üzerinde olması da ayrı bir keyif :)

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, merak ettiğiniz bir şey olursa seve seve cevaplamaya çalışırım.


Çevrimdışı bilalduzenli

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. Güle güle kullanırsınız inş.


Çevrimdışı haberci

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 525
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mühendis06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun beğenmediğim tek kısım ön farların köşesinde açı yapan kısımda lamba olmaması gerçi far oraya kadar devam ediyor ama neden yanmıyor anlamadım