škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Superb Alma Kararı: Karşılaştırmalar, İzlenimler, Yorumlar

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bilalduzenli;529049
Arkadaşlar, bugün yeni kasa superb dizel+manuel+style paket ile test sürüşü yaptım. İzlenimlerimi ana hatlarıyla paylaşmak isterim.

- 100 km civarı hızlarda rüzgar veya lastik sesi/uğultusu hissetmedim.
- Dizel motor sesi focus'a göre daha az. Fakat sanırım sınıfının en sessizi iddiası yoktur. :)
- Yol tutuşu ve sürüş keyfi güzel,
- Belki alışamadığım için olabilir, ilk kalkış ve ara hızlanmalarda sanki benim focus daha iyi gibi. Belki de debriyaj kavrama noktası ve gaz vermeyle ilgilidir. Bir de 6 vites olması kaynaklı olabilir. Otomatik vites düşündüğüm için bunu pek önemsemedim.
- 15 km civarı yolda 950 km'deki araç 6,1 yaktı. Bu değer 4-5 bin km sonra daha da düşer. Günlük kullanım stilini aynen uygulamaya çalıştım.
- Aktif ön bölge fren asistanını test edemedim. Sanırım 65 km civarı hızda çalışıyormuş.,
- Adaptif cc tam bir teknoloji harikası. Araç frenleme ve gazlamayı kendi yapıyor. Tam performansı dsg de verir. Çünkü manuel de iyice yavaşlayınca vites düşürmek sürücüye kalıyor. Yalnız buna alışırsanız bunsuz araç kullanmak zor olabilir. :):)

Bir de satış temsilcisi prestij aracın izolasyonunun daha iyi olduğunu söyledi. Ne derece doğrudur bakıp göreceğiz artık.
izolasyonu bilmiyorum ama süspansiyon daha yumuşak style a göre.


Çevrimdışı serhatsoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
değerli üyeler, merhaba.

ben de dün konya bayisinde bulunan 1.6 tdi prestij+19 jant aracı test ettim.
tabi çok uzun bir test yapamıyoruz ancak küçük de olsa bazı izlenimler edinilebiliniyor.

birincisi; araç güzel :)
ikincisi; araç büyük :)
üçüncüsü; araç pahalı :)

şaka bir yana, gerçekten etkileyici bir araç.

şimdi uzun uzadıya şöyle böyle diye anlatmayacağım, çünkü anlatılmış. sadece bazı hususlar varda formda okuduğum ve "acaba nasıl" dediğim, onları paylaşacağım.

1. evet, 100km/h üzeri hızlarda yan cam (veya kapı) üst kenarında hafif rüzgar sesi veriyor, genel olarak da çok çok az bir rüzgar sesi alıyor (yanlış anlaşılma olmasın bu ses yüksek hızlarda gelmeye başlıyor) - Sonuç: Bence makul, sıkıntılı bir durum değil...

2. yol sesi... (lastik, süspansiyon, asfalt kaynaklı)... doğrudur, araç kasislerde biraz sert tepki veriyor. ancak test aracım 19" janta sahipti tekrar hatırlatıyım. özellikle arkada oturduğum zaman (5 dk da arkada oturup test ettim) arka süspansiyon kaynaklı bazı sert vuruntular ve ses var. önde bunu çok daha az hissediyorsunuz. Lastikler büyük malum, ses illa ki olur ama ben duymadım. Asfalt sesi de illa ki alır ama ben duymadım. Neden duymadım, çünkü kaymak gibi asfaltta test ettiriyorlar da ondan duymadım :) Şehirler arası yola çıksak, şöyle biraz mucurlu asfaltta gitsek eminim o lastik ses yapacaktır ve hatta o ses nedeniyle rüzgar sesini hissedemeyecek ve rüzgar sesi yok diyeceğizdir. Sonuç: Beklenti tabi biraz daha konfonlu, sessiz olsun ama yine de 10 üzerinden 8 verilir bence... Sorun değil benim için...

3. performans: Tek cümle. Fazlasıyla yeter... (Benim 2010 yılında 0 km aldığım ve şu an 141000 km olan focus 1.6tdci titanium aracım var, 6 yıldır kullanıyorum ve %90 uzun yol yapıyorum. Malum focus iyi arabadır, atiktir, sağlamdır ama konforsuzdur, çok ses alır. Performansı gerçekten iyidir. Sollamalarda, ilk kalkışlarda sizi mahçup etmez. Zevk verir kullanırken. Tüm bunları söyleyen birisi olarak diyorum ki, superb performansı gerçekten çok iyi. focusla karşılaştırmaya çalıştım baya bi, test aracında klima sürekli açıkken, özellikle 4 ve 5 viteste düşük devirde ani gaza basmalar yaptım, araç bırakın beni tutmayın diye kaçıp gidiyor. İlk vitesler zaten çok iyi...) Sonuç: Benim tahminlerimi pozitif yönde yıktı geçti. Çok iyi, çok...

4. Yakıt: işte bu husus benim elimi kolumu bağlayan husus ve cevapsız sorularımın başlığı. Ne yapsam bilemedim cümlelerimin kaynağı husus :)
Biz aracı teste başlarken çalıştırdık, klimayı açtık, araçta 3 kişiydik ve kaç km yaptık bilmiyorum ama 5-6 ancadır diye tahmin ediyorum. Klimayı sadece 1 dakikalığına rüzgar sesini dinlemek için kapattım, geri zamanda sürekli çalıştı. kullanım şekli denemeler nedeniyle sert sayılabilecek bir kullanımdı. ilk ivmeli kalkışlar, ara hızlanmaları denemek için ani ve uzun gazlamalar vs. Şehir içinde (çevre yolu) olduğu için bir kaç da dur kalk oldu tabi. Neyse sonuçta bayiye geri döndüğümüzde, teybin üzerindeki ekranda yeşil yapraklı bir ekran vardı ve orada zannediyorum bizim test süremizin bilgileri yer alıyordu (yanılıyor olabilirim, lütfen düzeltin), ortalama 6.5 litre idi. bu arada kadranların arasındaki ekranda da uzun mesafe ortalaması mı ne yazıyordu, o da 7 litre idi.
şimdi aracın test aracı olduğunu düşününce ve herkesin en iyi ihtimal benim gibi test ettiğini düşünürsek bu ortalama değerleri çok iyi. (şuna göre iyi diyorum, benim focusum şehir dışı/şehir içi kullanımlarımda genellikle 5-5,5 arası dolaşır. Şehir dışı ortalama 120km/h hızlarda, şehir içi de sakin değil, agresif değil, tam ortada bir sürüş şeklim vardır. focusu bu şekilde test etseydim, ortalamanın bunun üzerinde çıkacağına şüphem yok ama!) Sonuç: Dizel motor tüketim olarak, o performansa göre "bence" iyi... focusa göre de iyi...

5. Fiyat: Söylenecek aslında pek de bişey yok. Evet biraz pahalı demek zorunda kalıyorum ama bizim ülkemizde, bu arabanın ederi bence de bu olmalı. Gidiyorum focus soruyorum 80 bin, corolla soruyorum 82 bin, mondeo, avensis vb. soruyorum 110-120 bin. Eee, bunun nesi eksik arkadaş? Yok, fazlası var ama markası skoda :)
Hakkını yemeyelim arabanın, ederi bence de bu, ne fazlası ne daha azı, budur...
Dikkat ederseniz volkswagen demek istemiyorum, çünkü passatla kıyaslamayı doğru bulmuyorum, susuyorum :) (Volkswagen passat fiyatları çok yüksek geliyor, çok sıra bekleniyor o yüzden, yanlış anlaşılmasın :))

Sonuç mu; ben aşık oldum :)


Çevrimdışı serhatsoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,

Bir de dünkü test sonrası bayi yetkilisi Orçun Bey'le aramızda geçen bir muhabbet hakkında sizin görüşlerinizi almak hatta mümkünse, tahmin değil de gerçekten tecrübeli arkadaşların gerçek bilgileri paylaşmasını rica ediyorum. Benim için gerçekten çok önemli ve çok muallakta kalan bir şey...

Ben %90 uzun yol yapan ve uzun yolu da genelde 120-130 km/h hızlarda hız sabitleyici ile yapan birisiyim. Hafta sonları sadece şehir içinde biniyorum, o da tam şehir içi/sıkışık trafik falan değil yani...

Orçun bey dedi ki, "hocam siz dizel düşünün yine ama 1.4 150bg ACT motoru da bi araştırın. Hele ki şehir dışı çok kullanıyorsanız, sabit hızlarda 2 silindire düşünce, yakıt ortalaması 5 civarı olur, dizeli aratmaz size. Ama sessiz, 150bg-250tork, daha az bakım maliyeti, daha sorunsuz bir aracın olur"

Eve geldim, baktım, okudum (formlardan), izledim (youtubedan) ama o kadar farklı farklı paylaşımlar var ki... kafam kazan oldu...

Sizler ne dersiniz, yorumdan ziyade gerçekten kullanan arkadaşlar, sizin gerçek tecrübelerinize çok ihtiyacım var. dizel sesinden bıkmış birisi olarak, benzinli deyince bende bir heyecan oldu, kalp atışlarım değişti, yoksa ben de mi huzura erecem diye bir mutluluk gülümsemesi oturdu yüzüme... Ama sonuçta 110000 verip, bir de acayip bir ortalama görüp kalpten gitmek de istemiyorum :) Ne dersiniz, ayda 2000km (yılda 22-25 bin km) yol yapan birisine dizelden vazgeç, pişman olmazsın ACT ile dermisiniz (Sabit hızla %90 uzun yol yapan birisi olduğumu unutmayın :))

Lütfen değerlerinizi paylaşın benimle, hem dizel, hem benzinli (hatta mümkünse uzun yolları)...

Saygılar herkese... :)


Çevrimdışı aytunca

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Değerli Serhat arkadaşım;
 
 Ağırlıklı uzun yol kullanıyorsun...
 
 Benzinin dizele göre konforlu kullanım keyfi, servis ücretlerinin daha aşağı olması vs gibi sebeplerden dolayı her zaman artısı vardır...
 
 Bir kere 150 beygir 1.4 tsı ile zaten 1.6 dizelden çok daha fazla performans alacaksın.... Motor sessizliği mükemmel, Benzin 4.40 Dizel 3.98 nerdeyse fark kalmadı...Bir de şehir dışında 5.5 - 6 litre yakıt sarfiyatın oldu mu dizele yaklaşmış olacaksın... Ayrıca 10 000 TL fazla para ödemeyecek ve 10 000 TL ile en az 5 yıl (Dizel benzin farkını kastediyorum) bineceksin....
 
 Keşke sende biraz erken hareket edip, 1.4 TSI prestiji zamlardan önce alsaydın ... 99 000 liraya aldığımız araç (opsiyonlarıyla birlikte) Şimdi 105 bin lira oldu... otomatik alırsan 115 bin tl dizel alırsan 125 bin tl
 
 Uzun yolda manuel vitesini atacaktın 6'ya açacaktın ACC'yi al sana full otomatik keyfi...  Ah be Serhatım niye geç kaldın...


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
daha 500kmde olan aracımızın uzun yoltüketimi 5.5 litre klima açık. ama şehir içinde 7-8 oluyor. %90 uzun kullanacaksınız sizi üzmez. acc ile 2 silindir moduna hemen düşüyor araç. haftasonu otobandan manisadan aydına gidip geleceğiz uzun yol yapmış olacağız bakalım ne olacak sonuç.


Çevrimdışı egeyildirim

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;533653
daha 500kmde olan aracımızın uzun yoltüketimi 5.5 litre klima açık. ama şehir içinde 7-8 oluyor. %90 uzun kullanacaksınız sizi üzmez. acc ile 2 silindir moduna hemen düşüyor araç. haftasonu otobandan manisadan aydına gidip geleceğiz uzun yol yapmış olacağız bakalım ne olacak sonuç.


sabuncubeli rampalarını düşünürsek şehir içi verileri elde edilebilir :)


Çevrimdışı yldzfurkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 327
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aytunca;533648
Değerli Serhat arkadaşım;
 
 Ağırlıklı uzun yol kullanıyorsun...
 
 Benzinin dizele göre konforlu kullanım keyfi, servis ücretlerinin daha aşağı olması vs gibi sebeplerden dolayı her zaman artısı vardır...
 
 Bir kere 150 beygir 1.4 tsı ile zaten 1.6 dizelden çok daha fazla performans alacaksın.... Motor sessizliği mükemmel, Benzin 4.40 Dizel 3.98 nerdeyse fark kalmadı...Bir de şehir dışında 5.5 - 6 litre yakıt sarfiyatın oldu mu dizele yaklaşmış olacaksın... Ayrıca 10 000 TL fazla para ödemeyecek ve 10 000 TL ile en az 5 yıl (Dizel benzin farkını kastediyorum) bineceksin....
 
 Keşke sende biraz erken hareket edip, 1.4 TSI prestiji zamlardan önce alsaydın ... 99 000 liraya aldığımız araç (opsiyonlarıyla birlikte) Şimdi 105 bin lira oldu... otomatik alırsan 115 bin tl dizel alırsan 125 bin tl
 
 Uzun yolda manuel vitesini atacaktın 6'ya açacaktın ACC'yi al sana full otomatik keyfi...  Ah be Serhatım niye geç kaldın...


1. Benzin 4,50.   Mazot 3,90
2. Arkadaşın bu aracını 6 yıl kullanacagını ve yılda 20 25 k km yaptıgını düşünerek KESİNLİKLE DİZEL öneriyorum. O fark rahatlıkla çıkacak.
3. Güzel ülkemin her noktasında otoban olmadıgı gibi duble yolda birçok andavalın yüzünden sürekli vites düşür/yükselt durumu var. At 6 ya aç ACC yi pek işe yaramaz, yarasada DSG nin yerini tutmaz.
4. Uzun yolda benzinliyle 5.5-6 ltreyı yakalayacak şekilde kullanırsanız dizelle 4.0-4.5 ltreyi rahat görürsünüz ki bu fark azımsanacak bir fark değil.

Benım size tavsiyem şu şartlarda dizelden şaşmayın.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı hkaydin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;533672
4. maddede haklısınız. 3.0 dizel bile 5 litre yakıyor :)


3.0 dizel uzun yolda 5 yakar ama 1.6 dizel ile 5 lt 'yi ancak düz yolda yakalarsınız.. ya da Ancak80 ile giderken.. Bence pratik olarak yapamayacağınız  şeyleri istemeyin..

Arkadaşta passat 1.4 TSI 122 bg var. Sapanca istanbul ortalama 6 lt yakıyor (ki iniş çıkışları biliyorsunuz.) Ama çok çok zorlayarak en düşük 5.4 görmüştü..

Ben de dizel ile ortalamada 6 ile gidiyordum.. Hafif 120'yi geçsen 6.5 7 ye gidiyor..

Yani hız ile alakalı bu durumlar.. Küçük motorları zorlamamak lazım..


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
şehir içinde işler değişiyor ama 9litre ortalaması var :) büyük motor da şehir içini sevmiyor.


Çevrimdışı yldzfurkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 327
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hkaydin;533675
3.0 dizel uzun yolda 5 yakar ama 1.6 dizel ile 5 lt 'yi ancak düz yolda yakalarsınız.. ya da Ancak80 ile giderken.. Bence pratik olarak yapamayacağınız  şeyleri istemeyin..



Arkadaşta passat 1.4 TSI 122 bg var. Sapanca istanbul ortalama 6 lt yakıyor (ki iniş çıkışları biliyorsunuz.) Ama çok çok zorlayarak en düşük 5.4 görmüştü..



Ben de dizel ile ortalamada 6 ile gidiyordum.. Hafif 120'yi geçsen 6.5 7 ye gidiyor..



Yani hız ile alakalı bu durumlar.. Küçük motorları zorlamamak lazım..[/QUOTE
]


Hocam sizde sıkıntı var o zaman. Yılda 35-40 bin km yol yapıyorum sürekli ankara istanbul gitgelim var burdada paylaşıyorum bazı zamanlarda 110-120 2 kişi klima yol boyu açık 4.0-4.5 arası gidiyorum. Aracımda 1.6 tdi dsg superb. Daha geçen cuma tam 1.5 yaşına basan 71 bin kmdeki dsg tdi superbi ankaraya satıp 2015 tdi dsg aldım. Dönüşte yol boyu klima sunroof açık 2 kişi 120 ile 4.2 yaktım.


Çevrimdışı hkaydin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yldzfurkan;533710
Alıntı yapılan: hkaydin;533675
3.0 dizel uzun yolda 5 yakar ama 1.6 dizel ile 5 lt 'yi ancak düz yolda yakalarsınız.. ya da Ancak80 ile giderken.. Bence pratik olarak yapamayacağınız  şeyleri istemeyin..



Arkadaşta passat 1.4 TSI 122 bg var. Sapanca istanbul ortalama 6 lt yakıyor (ki iniş çıkışları biliyorsunuz.) Ama çok çok zorlayarak en düşük 5.4 görmüştü..



Ben de dizel ile ortalamada 6 ile gidiyordum.. Hafif 120'yi geçsen 6.5 7 ye gidiyor..



Yani hız ile alakalı bu durumlar.. Küçük motorları zorlamamak lazım..[/QUOTE
]


Hocam sizde sıkıntı var o zaman. Yılda 35-40 bin km yol yapıyorum sürekli ankara istanbul gitgelim var burdada paylaşıyorum bazı zamanlarda 110-120 2 kişi klima yol boyu açık 4.0-4.5 arası gidiyorum. Aracımda 1.6 tdi dsg superb. Daha geçen cuma tam 1.5 yaşına basan 71 bin kmdeki dsg tdi superbi ankaraya satıp 2015 tdi dsg aldım. Dönüşte yol boyu klima sunroof açık 2 kişi 120 ile 4.2 yaktım.
Patron benimki volvo idi. Agirlik 1700kg. Ayrica ankara yolu biraz daha uzun ve duz kisimlar var. Onlar ortalamayi dusurur.


Çevrimdışı yldzfurkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 327
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hkaydin;533711
Alıntı yapılan: yldzfurkan;533710
Patron benimki volvo idi. Agirlik 1700kg. Ayrica ankara yolu biraz daha uzun ve duz kisimlar var. Onlar ortalamayi dusurur.


O zaman superb konusunda kafa karıştırmaya gerek yok.


Çevrimdışı hkaydin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yldzfurkan;533712
Alıntı yapılan: hkaydin;533711


O zaman superb konusunda kafa karıştırmaya gerek yok.
Gecen gun 1.5 dci dacia lodgy kiraladim. Onda bile sapanca İstanbul arasinda ortalama 6 lt oldu. Yani 4 lt bence cok zor diger araclarda da.

Kafa karistirmaca degil. Isteyen gider 1 gunlugune octavia kiralar yakitina bakar. Bu kadar basit.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hkaydin;533718
Alıntı yapılan: yldzfurkan;533712

Gecen gun 1.5 dci dacia lodgy kiraladim. Onda bile sapanca İstanbul arasinda ortalama 6 lt oldu. Yani 4 lt bence cok zor diger araclarda da.

Kafa karistirmaca degil. Isteyen gider 1 gunlugune octavia kiralar yakitina bakar. Bu kadar basit.



Uzun yolda dizelle 5lt altına düşmek için kasmaya hiç gerek yok. A7 başlığı atında defalarca uzun yol yakıt tüketimimi paylaştım.

En son Karamürsel Çanakkale arası uzun yol yaptım. Bilenler bilir, Yalova Bursa arasındaki rampaları tapa gaz tırmandım. Bu tırmanışta anlık tüketim olarak çok yüksek değerler gördüm. Bursa çevre yolunun yarısını 140 diğer yarısını da 132 ile gittim. Sonrasnıda bölünmüş yollarda 120'ye sabitledim. Bu şekilde kullandığımda tüketim verilerim şu şekilde oldu

371km lik yolda ort tüketim 4.9lt.

Keza çoğu İstanbul-Çanakkale kullanımlarında da benzer kullanım stili ile 4.5 lt nin altına düşmüşlüğüm var.

Tasarruf edeyim diye kullansam rahatlıkla 4lt ye çekebilirm