değerli üyeler, merhaba.
ben de dün konya bayisinde bulunan 1.6 tdi prestij+19 jant aracı test ettim.
tabi çok uzun bir test yapamıyoruz ancak küçük de olsa bazı izlenimler edinilebiliniyor.
birincisi; araç güzel
ikincisi; araç büyük
üçüncüsü; araç pahalı
şaka bir yana, gerçekten etkileyici bir araç.
şimdi uzun uzadıya şöyle böyle diye anlatmayacağım, çünkü anlatılmış. sadece bazı hususlar varda formda okuduğum ve "acaba nasıl" dediğim, onları paylaşacağım.
1. evet, 100km/h üzeri hızlarda yan cam (veya kapı) üst kenarında hafif rüzgar sesi veriyor, genel olarak da çok çok az bir rüzgar sesi alıyor (yanlış anlaşılma olmasın bu ses yüksek hızlarda gelmeye başlıyor) - Sonuç: Bence makul, sıkıntılı bir durum değil...
2. yol sesi... (lastik, süspansiyon, asfalt kaynaklı)... doğrudur, araç kasislerde biraz sert tepki veriyor. ancak test aracım 19" janta sahipti tekrar hatırlatıyım. özellikle arkada oturduğum zaman (5 dk da arkada oturup test ettim) arka süspansiyon kaynaklı bazı sert vuruntular ve ses var. önde bunu çok daha az hissediyorsunuz. Lastikler büyük malum, ses illa ki olur ama ben duymadım. Asfalt sesi de illa ki alır ama ben duymadım. Neden duymadım, çünkü kaymak gibi asfaltta test ettiriyorlar da ondan duymadım
Şehirler arası yola çıksak, şöyle biraz mucurlu asfaltta gitsek eminim o lastik ses yapacaktır ve hatta o ses nedeniyle rüzgar sesini hissedemeyecek ve rüzgar sesi yok diyeceğizdir. Sonuç: Beklenti tabi biraz daha konfonlu, sessiz olsun ama yine de 10 üzerinden 8 verilir bence... Sorun değil benim için...
3. performans: Tek cümle. Fazlasıyla yeter... (Benim 2010 yılında 0 km aldığım ve şu an 141000 km olan focus 1.6tdci titanium aracım var, 6 yıldır kullanıyorum ve %90 uzun yol yapıyorum. Malum focus iyi arabadır, atiktir, sağlamdır ama konforsuzdur, çok ses alır. Performansı gerçekten iyidir. Sollamalarda, ilk kalkışlarda sizi mahçup etmez. Zevk verir kullanırken. Tüm bunları söyleyen birisi olarak diyorum ki, superb performansı gerçekten çok iyi. focusla karşılaştırmaya çalıştım baya bi, test aracında klima sürekli açıkken, özellikle 4 ve 5 viteste düşük devirde ani gaza basmalar yaptım, araç bırakın beni tutmayın diye kaçıp gidiyor. İlk vitesler zaten çok iyi...) Sonuç: Benim tahminlerimi pozitif yönde yıktı geçti. Çok iyi, çok...
4. Yakıt: işte bu husus benim elimi kolumu bağlayan husus ve cevapsız sorularımın başlığı. Ne yapsam bilemedim cümlelerimin kaynağı husus
Biz aracı teste başlarken çalıştırdık, klimayı açtık, araçta 3 kişiydik ve kaç km yaptık bilmiyorum ama 5-6 ancadır diye tahmin ediyorum. Klimayı sadece 1 dakikalığına rüzgar sesini dinlemek için kapattım, geri zamanda sürekli çalıştı. kullanım şekli denemeler nedeniyle sert sayılabilecek bir kullanımdı. ilk ivmeli kalkışlar, ara hızlanmaları denemek için ani ve uzun gazlamalar vs. Şehir içinde (çevre yolu) olduğu için bir kaç da dur kalk oldu tabi. Neyse sonuçta bayiye geri döndüğümüzde, teybin üzerindeki ekranda yeşil yapraklı bir ekran vardı ve orada zannediyorum bizim test süremizin bilgileri yer alıyordu (yanılıyor olabilirim, lütfen düzeltin), ortalama 6.5 litre idi. bu arada kadranların arasındaki ekranda da uzun mesafe ortalaması mı ne yazıyordu, o da 7 litre idi.
şimdi aracın test aracı olduğunu düşününce ve herkesin en iyi ihtimal benim gibi test ettiğini düşünürsek bu ortalama değerleri çok iyi. (şuna göre iyi diyorum, benim focusum şehir dışı/şehir içi kullanımlarımda genellikle 5-5,5 arası dolaşır. Şehir dışı ortalama 120km/h hızlarda, şehir içi de sakin değil, agresif değil, tam ortada bir sürüş şeklim vardır. focusu bu şekilde test etseydim, ortalamanın bunun üzerinde çıkacağına şüphem yok ama!) Sonuç: Dizel motor tüketim olarak, o performansa göre "bence" iyi... focusa göre de iyi...
5. Fiyat: Söylenecek aslında pek de bişey yok. Evet biraz pahalı demek zorunda kalıyorum ama bizim ülkemizde, bu arabanın ederi bence de bu olmalı. Gidiyorum focus soruyorum 80 bin, corolla soruyorum 82 bin, mondeo, avensis vb. soruyorum 110-120 bin. Eee, bunun nesi eksik arkadaş? Yok, fazlası var ama markası skoda
Hakkını yemeyelim arabanın, ederi bence de bu, ne fazlası ne daha azı, budur...
Dikkat ederseniz volkswagen demek istemiyorum, çünkü passatla kıyaslamayı doğru bulmuyorum, susuyorum
(Volkswagen passat fiyatları çok yüksek geliyor, çok sıra bekleniyor o yüzden, yanlış anlaşılmasın
Sonuç mu; ben aşık oldum