škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Superb Alma Kararı: Karşılaştırmalar, İzlenimler, Yorumlar

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hkaydin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bilalduzenli;535991
Skoda yeni kasa octavia ve superb'le tasarım olarak öncekilerden daha iyi. Şahsen ben önceki kasa superb'i beğenmezken yeni kasayı hem tasarım hem de fonksiyonalite olarak beğendim ve alma isteğindeyim.
 
Benim gibi birçok kişi talep edince tabiki satıcı da fiyatı artırıyor. Önceki kasada aynı konfigrasyon için superble passat arasında 20-25 bin arası fark varken şimdi max 17 bine düştü. Gittikçe passata yaklaştırıyorlar.
 
Donanım olarak passattan artılarının olması superb için avantaj. Sonraki süreçte fiyat olarak passata ne kadar yakın olursa talebin passata kayacağını düşünüyorum.
 
Keşke şu superb doğuşta olmasaydı da passatın ayağını sallayacak versiyonları da gelseydi. Piyasada çok daha fazla superb görüyor olurduk. Şu an passatın ayağına basmasın diye bir sürü atraksiyon yapıyorlar.


O zaman superb almaz passat alırdık.. Burada en önemli tercih sebebi aslında passatta da kullanılan 150bg motor, DSG şanzıman olduğunu düşünüyorum.. VW grupta olmasaydı be skoda almayabilirdim..


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Herkese merhabalar.
Passat mı superb mi, benzinli mi dizel mi, manuel mi otomatik mi derken, yeni superb 1.4 tsi DSG prestige paket+ sunroof+kör nokta uyarı asistanı+akıllı far asistanı+şerit takip asistanı şeker beyazı bir aracı sipariş ettim. bugünkü fiyatlarla 116.500 tl ama araç aralık başı geleceğinden o güne Allah kerim dedik. Bu noktaya nasıl geldiğimizi sizlerle paylaşalım istedim.
Öncelikle eşimle beraber biz yıllardır düz vites kullanırız..otamatik vites nasıl kullanılır onu bile bilmeyiz:) ama yeni serüvenimiz, yeni passat highline 1.6 dizel dsg test ederek başladı.Araç çok güzeldi, ön konsol özellikle insanda farklı bir his uyandırdı. dsg şanzuman oldukça başarılı geldi bana vites geçişleri mükemmeldi.ancak araç kalkışlarda özellikle inanılmaz hantaldı.ayrıca 90-100 km sürati geçmeme rağmen bariz bir rüzgar sesi ve yol sesi duyduk eşimle. ordan çıkıp 90 beygirlik 1.3 cdti astrama binince benim arabamın passattan daha atak ve daha sessiz olduğunu gördüm. ve hemen konya yolundaki skodaya gititk. test aracı prestige paket 1.4 manuel idi.bu kez eşim sürdü ben aracı gözlemledim. bi kere aracın performansı çok iyi geldi dizele göre.kepekli yokuşunda sert makaslara cevap verdi ve bizi memnun etti. ayrıca ses yalıtımı passattan daha iyi geldi bize.passatta da dsg şanzımanı test ettiğimizden d segmenti bir araç için(skodaya göre e segmenti) dsg şanzıman olmazsa olmaz dedik. ama 1.6 dizel kesinlikle bu kasalara az gelen bir motor bunu kesinlikle söyleyebilirim.115-120 bin lira vereceksin yanından 1.6 136’ lık bir astra seni sollayacak ben açıkçası üzülürüm.
Yalnız bu acc olayına biraz takıldım.biz senede 1 defa uzun yol yaparız.onda da biz cruise kontroldan daha az yakıt verilerine ulaşabildiğimizden 3-4 senedir cc yi pek kullanmayız. çünkü  cc iniş aşağıları da bir miktar gaz verdiğinden yakıt tüketimini artırıyor . ya da iniş aşağıdan sonra siz karşıda bir yokuş görüyorsunuz ama o bunu görmediğinden aracı sabit hızda tutacağım diye yeri geliyor fren bile yapıyor. bazı arkadaşlar acc nin devrim olduğunu filan söylemiş de acaba 1500  tl daha versemiydim diye düşünmeden edemedim ama bana göre acc bir güvenlik ya da tasarruf unsuru değil konfor unsurudur. Zira ben gaz pedalında ayağımı tuttuğumda 1km ileriyi görüp ona göre kendimi ayarlaya biliyorken bu araçların gözlem sensörlerinin algısal kapasitesi sınırlı. Bunun da ileride güvenlik problemi oluşturabileceğini düşünüyorum. bilmiyorum yanılıyor muyum?



Çevrimdışı hkaydin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;538822
sizin yerinize dur kalk yapınca fikriniz değişir.


Benim sattığım Volvo'da bu özellik vardı.. 3 sene bindim. Kaç kere kullandın dersen gerçekten iki elin parmaklarını geçmez.. Hele İstanbul içinde hiç kullanılmıyor.. Neden dersen bizdeki sürücüler arada 1 araba boş buldumu dalıyor.. Dolayısıyla çok anlamlı olmuyor..

 Bence ACC kesinlikle yaya ve araç güvenliği için alınmalı.. Çünkü o zaman çarpışma önleyici geliyor. Bu benim Volvo sürüşümde birkaç kez arkadan çarpmamı engelledi..

Yani ACC dur kalk için değil güvenlik için daha faydalı.. TR dışında bir ülkede bence herkes amanında sinyal verdiği için gereksiz şerit değiştirmediği için daha kullanışlı oluyor..


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;538822
sizin yerinize dur kalk yapınca fikriniz değişir.


Kitapçıktan alıntıdır:
■ ACC bir engele, örn. trafik sıkışıklığının sonuna, kaza yapmış bir araca veya
bir trafik lambasının önünde bekleyen araca yaklaşıldığında tepki vermez.
■ ACC çapraz gelen veya karşıdan gelen nesnelere tepki vermez.
■ ACC yavaşlaması yeterli değilse, araç hemen ayak freni ile frenlenmelidir.
DİKKAT
ACC güvenlik nedenlerinden dolayı aşağıdaki koşullarda kullanılmamalıdır.
■ Sapma şeritlerine, otoban çıkışlarına veya şantiyelere girerken, kayıtlı hıza
istem dışı hızlanmayı önlemek için.
■ Görüş kötü olduğunda (örn. sis, sağanak yağmur, yoğun kar).
■ Kötü yol durumunda (örn. buzlanma, kaygan yol, çakıl, tabanı gevşek yol).
■ „Keskin“ virajlarda.
■ Çok meyilli (yukarı/aşağı) yolda.

ACC, 30-160 ile 210 km/h arasındaki bir hızda ayarlanabilir (donanıma bağlı olarak)
ve önde giden araç ile arasındaki mesafe çok kısa veya çok uzun ayarlanabilir.
ACC ayarlanan hızı algılanan, önde giden araca uyarlar ve seçilen mesafeyi sabit
tutar.
ACC, radar sensörü yardımıyla önde giden bir aracı yakl. 150 m'lik mesafeye kadar
algılayabilir.


Şimdi bu acc sadece belli hız aralıklarında etkinken bizim yerimize nasıl dur-kalk yapacak?


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hkaydin;538825
Benim sattığım Volvo'da bu özellik vardı.. 3 sene bindim. Kaç kere kullandın dersen gerçekten iki elin parmaklarını geçmez.. Hele İstanbul içinde hiç kullanılmıyor.. Neden dersen bizdeki sürücüler arada 1 araba boş buldumu dalıyor.. Dolayısıyla çok anlamlı olmuyor..

 Bence ACC kesinlikle yaya ve araç güvenliği için alınmalı.. Çünkü o zaman çarpışma önleyici geliyor. Bu benim Volvo sürüşümde birkaç kez arkadan çarpmamı engelledi..

Yani ACC dur kalk için değil güvenlik için daha faydalı.. TR dışında bir ülkede bence herkes amanında sinyal verdiği için gereksiz şerit değiştirmediği için daha kullanışlı oluyor..


ama zaten bunun için front assist var ya yeni superbde şehir içinde acc ye ne gerek var?


Çevrimdışı hkaydin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Front assisti tek basina almaktansa acc li almak daha iyi oluyor. Front assist standart degil ki?


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hkaydin;538829
Front assisti tek basina almaktansa acc li almak daha iyi oluyor. Front assist standart degil ki?


Ön bölge(frenleme)asistanı olarak geçiyor. Bütün paketlerde standart donanım.


Çevrimdışı hkaydin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kolgezer;538834
Ön bölge(frenleme)asistanı olarak geçiyor. Bütün paketlerde standart donanım.
Bunu bilmiyordum. O zaman acc yi ek istemisim. Belki skoda acc volvodan iyidir kim bilir.


Çevrimdışı mcb951

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2496
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kolgezer;538820
Herkese merhabalar.
Passat mı superb mi, benzinli mi dizel mi, manuel mi otomatik mi derken, yeni superb 1.4 tsi DSG prestige paket+ sunroof+kör nokta uyarı asistanı+akıllı far asistanı+şerit takip asistanı şeker beyazı bir aracı sipariş ettim. bugünkü fiyatlarla 116.500 tl ama araç aralık başı geleceğinden o güne Allah kerim dedik. Bu noktaya nasıl geldiğimizi sizlerle paylaşalım istedim.
Öncelikle eşimle beraber biz yıllardır düz vites kullanırız..otamatik vites nasıl kullanılır onu bile bilmeyiz:) ama yeni serüvenimiz, yeni passat highline 1.6 dizel dsg test ederek başladı.Araç çok güzeldi, ön konsol özellikle insanda farklı bir his uyandırdı. dsg şanzuman oldukça başarılı geldi bana vites geçişleri mükemmeldi.ancak araç kalkışlarda özellikle inanılmaz hantaldı.ayrıca 90-100 km sürati geçmeme rağmen bariz bir rüzgar sesi ve yol sesi duyduk eşimle. ordan çıkıp 90 beygirlik 1.3 cdti astrama binince benim arabamın passattan daha atak ve daha sessiz olduğunu gördüm. ve hemen konya yolundaki skodaya gititk. test aracı prestige paket 1.4 manuel idi.bu kez eşim sürdü ben aracı gözlemledim. bi kere aracın performansı çok iyi geldi dizele göre.kepekli yokuşunda sert makaslara cevap verdi ve bizi memnun etti. ayrıca ses yalıtımı passattan daha iyi geldi bize.passatta da dsg şanzımanı test ettiğimizden d segmenti bir araç için(skodaya göre e segmenti) dsg şanzıman olmazsa olmaz dedik. ama 1.6 dizel kesinlikle bu kasalara az gelen bir motor bunu kesinlikle söyleyebilirim.115-120 bin lira vereceksin yanından 1.6 136’ lık bir astra seni sollayacak ben açıkçası üzülürüm.
Yalnız bu acc olayına biraz takıldım.biz senede 1 defa uzun yol yaparız.onda da biz cruise kontroldan daha az yakıt verilerine ulaşabildiğimizden 3-4 senedir cc yi pek kullanmayız. çünkü  cc iniş aşağıları da bir miktar gaz verdiğinden yakıt tüketimini artırıyor . ya da iniş aşağıdan sonra siz karşıda bir yokuş görüyorsunuz ama o bunu görmediğinden aracı sabit hızda tutacağım diye yeri geliyor fren bile yapıyor. bazı arkadaşlar acc nin devrim olduğunu filan söylemiş de acaba 1500  tl daha versemiydim diye düşünmeden edemedim ama bana göre acc bir güvenlik ya da tasarruf unsuru değil konfor unsurudur. Zira ben gaz pedalında ayağımı tuttuğumda 1km ileriyi görüp ona göre kendimi ayarlaya biliyorken bu araçların gözlem sensörlerinin algısal kapasitesi sınırlı. Bunun da ileride güvenlik problemi oluşturabileceğini düşünüyorum. bilmiyorum yanılıyor muyum?
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=29592


Çevrimdışı bilalduzenli

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Bu konuyu açtıktan sonra uzun analizler, değerlendirmeler vb. sonucunda siparişi vermiştim ve bugün itibariyle aracı teslim alarak kullanmaya başladım.
 
 Araçla ilgili sipariş, teslimat, kullanım bilgilerini ve yorumlarımı yarından itibaren paylaşıp, olursa soruları bilgim dahilinde cevaplamaya çalışacağım.
 
 Aracım: 1.4 TSI ACT + DSG +Prestige + ACC



Çevrimdışı simurgson

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Superb III kullanıcıları, 2103 A7 Octavia 1.6 TDI DSG aracım var. Takip edenler bilir. Daha önce konu açmıştım. Özürlü indiriminden faydalanarak dizel otomatik araç almayı düşünüyorum. Ve fakat kesin kararımı halen vermedim. Superb in bazı konulardaki durumunu merak ediyorum, cevap verenlere şimdiden teşekkür ederim.
-Camlar aralıkken kapıları kapattığınızda sanki kırılacakmış gibi ses geliyor mu?
-Sunroof mekanizmasından ya da döşemesinden rahatsız edici sesler geliyor mu?
-Yol sesi, lastik sesi ve rüzgar sesinin rahatsızlık düzeyi nedir? (bunu özellikle D sınıfı bir aracı göz önünde bulundurarak soruyorum)
-Columbuslu aracı olan varsa navigasyon kullanımında bir sorun var mı?
-Süspansiyon (özellikle arka) gürültülü mü çalışıyor?
-Araç arka tarafını erken bırakma eğilimi gösteriyor mu? Octaviada arka taraf bazı durumlarda gereksiz salınımlar sergiliyor.


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bilalduzenli;538869
Bu konuyu açtıktan sonra uzun analizler, değerlendirmeler vb. sonucunda siparişi vermiştim ve bugün itibariyle aracı teslim alarak kullanmaya başladım.
 
 Araçla ilgili sipariş, teslimat, kullanım bilgilerini ve yorumlarımı yarından itibaren paylaşıp, olursa soruları bilgim dahilinde cevaplamaya çalışacağım.
 
 Aracım: 1.4 TSI ACT + DSG +Prestige + ACC


hayırlı olsun hocam. kazasız belasız iyi günlerde kullanın.
birkaç sorum olacak.
1. Araç teslim kaçıncı hafta görünmekteydi?
2. Aracın Türkiye'ye giriş tarihi nedir?
3. Satın alma işlemi kaç günde tamamlandı?

45. hafta teslim bir superb de ben beklemedeyim (bir hafta erken verilebilir denildi ,seçim öncesi belki), biraz da ondan merak etmekteyim bunları.
tekrar hayırlı uğurlu olsun.


Çevrimdışı aytunca

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
ACC bağımlılık yapan bir özelliktir hele de benim gibi şehir dışı ağırlıklı kullananlar için. ACC nin bir sonraki adımı tam otomatik sürüş tür. . ACC 5000 lira bile olsa alınmalıdır. ACC ile hiç molası 10 saat araba kullanabilirsiniz