Hakan motorlar 7-8 zamanlı dır özünde bize öğrettikleri gibi 4 zaman yok mühendisliki bilgide
piston hiç bir zaman egzoz ittirmez piston alt ölü noktaya inerken egzoz açılır kendi basıncıyla kaçar dışarı
piston kendi ittirseydi egzozlardan üfürük sesi gelirdi güç üretmesini beklediğin makinaya güç harcatıp verim düşürürsen döverler adamı
ses gelmesinin sebebi patlama esnasında açılması
bunun çok çok çok çok ince ayarları hesapları var dereceli egzantrik işleri timing işleri hep bunları düzenlemek için
evet anlıyorum, kesinlikle öyle olmalı.
yani kesinlikle diyebiliriz ki silindirin egzost hareketi aslında yanmış gazı dışarı enjekte etmek, atmak değil, tam olarak, hı??
ama niye ufak 3 intake, niye büyük 2 exhaust?
hava çıkarken alabildiğine rahat çıksın, ama emilirken daha dar ve çok yoldan gelsinde basınç mı çok olsun??
bu arada haklısın exh. ufak tasarlanır kendi çıktığı için ama emme olayı motor vakumuyla olduğundan daha büyükler.
ha diyeceksin Turbo neci tebrikler ! abi o işler şeytan işleri olduğundan kesin bişey konuşulmuyor zira ne motorlar var tecrübe ile adamlar neler yapıyor.
exh. daha büyük olan değil mi? valla beyin mıncıklaması geçirecem.