škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rapid ortak genel sorunlar ve çözümleri köşesi

saday · 499 · 279480

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Managerhtd;534945
2015 tsi 125 beygir. Mayıs üretim


Bence 230 baya iyi bendede 183 te hani zorlanmıyor araba bassan gidecekte tutuyolar resmen küçük enişteyi. Umudum km arttıkça hız limitinin otomatik yükselmesi yönünde bakalım


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
mustafa bey altınızda corvette bile olsa sürat felakettir...

yani skoda bu  , "hadi 220 olsa neyse de 183de kilitlemişler" diyorsunuz ya bence altımızdaki rapidler 190 da filan da yol tutuş , stabilite açısından yeterli değildir , bir de evet araç benim aracım 240 yapabilecek aracımı niye kilitliyorlar diyorsunuz ama trafikte yalnız değiliz ki ..


Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: korhan;534992
mustafa bey altınızda corvette bile olsa sürat felakettir...

yani skoda bu  , "hadi 220 olsa neyse de 183de kilitlemişler" diyorsunuz ya bence altımızdaki rapidler 190 da filan da yol tutuş , stabilite açısından yeterli değildir , bir de evet araç benim aracım 240 yapabilecek aracımı niye kilitliyorlar diyorsunuz ama trafikte yalnız değiliz ki ..


Haklısınız korhan bey ama biraz hız tutkunluğum var diyebilirim. Ve kesinlikle diğer araçlara olumsuz bir durum oluşturacak hareketlerde bulunmuyorum. Fakat otobanda yol boş olduğunda beni bişeyler dürtüyo. Böyle oluncada canım sıkılıyo. Bakalım olmadı 2 sene sonra icabına bakarız


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Abisi sen kimsenin dediğine bakma herkesin aracında limitor var, olmaması için ecudan iptal edilmesi gerekir , herkes böyle kullanıyor yanlız değilsin


Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;535018
Abisi sen kimsenin dediğine bakma herkesin aracında limitor var, olmaması için ecudan iptal edilmesi gerekir , herkes böyle kullanıyor yanlız değilsin


Malesef oyle sanirim. Sizin bu kısıtlamaya yönelik bakışınız nedir ?


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mgenco;535036
Malesef oyle sanirim. Sizin bu kısıtlamaya yönelik bakışınız nedir ?
İlginçtir bu forumda ve hatta kendi bulabildiklerime göre yurt dışı kaynaklarda bile 1.4 TSI Superb'lerde limitör olmadığı halde benim aracımda vardı; 215'e geldiğinde araç çakılıyordu. Limitörü iptal ettirene kadar kafamı bayağı meşgul etti bu husus, ancak limitörü iptal ettirdikten sonra öyle her fırsatta son hız denemesi falan yapmıyorum, ancak kafamı meşgul etmiyor...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;535052
İlginçtir bu forumda ve hatta kendi bulabildiklerime göre yurt dışı kaynaklarda bile 1.4 TSI Superb'lerde limitör olmadığı halde benim aracımda vardı; 215'e geldiğinde araç çakılıyordu. Limitörü iptal ettirene kadar kafamı bayağı meşgul etti bu husus, ancak limitörü iptal ettirdikten sonra öyle her fırsatta son hız denemesi falan yapmıyorum, ancak kafamı meşgul etmiyor...


Garip ve saçma bir durumdayız gibi geliyor bana. Artık bakalım neler olacak.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: korhan;534992
mustafa bey altınızda corvette bile olsa sürat felakettir...

yani skoda bu  , "hadi 220 olsa neyse de 183de kilitlemişler" diyorsunuz ya bence altımızdaki rapidler 190 da filan da yol tutuş , stabilite açısından yeterli değildir , bir de evet araç benim aracım 240 yapabilecek aracımı niye kilitliyorlar diyorsunuz ama trafikte yalnız değiliz ki ..
:syg2::syg::syg2::syg::syg2::syg:
Alıntı yapılan: Mgenco;534999
Haklısınız korhan bey ama biraz hız tutkunluğum var diyebilirim. Ve kesinlikle diğer araçlara olumsuz bir durum oluşturacak hareketlerde bulunmuyorum...
Kasa belli, aerodinamisi belli. Siz saçma sapan hareketler yapmazsınız ancak Allah korusun kontrolü kaybettiğinizde neler olabileceğini tahmin bile edemezsiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;535055
:syg2::syg::syg2::syg::syg2::syg:

Kasa belli, aerodinamisi belli. Siz saçma sapan hareketler yapmazsınız ancak Allah korusun kontrolü kaybettiğinizde neler olabileceğini tahmin bile edemezsiniz.


Haklısınız allah korusun. Ama hep değil zaten sadece deneme amaçlı bahsediyorum. Motoru açardık biraz iyi olurdu sanki :)


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
:) motoru açmak süratle değil de devirle ilgili olduğuna göre düşük süratte de motor açılabilir :P

23 gün komada yatıp hayata dönmüş ve uzun süren fizik tedavi ile ancak toparlanabilmiş , arabadan ancak emniyet kemeri kesilerek çıkarılmış biri olarak diyorum ki sürat felakettir... benim kaza aşırı hızdan olmadı belki ama süratim adam gibi olsaydı bana hasarı da bu derece olmazdı..


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: korhan;535058
:) motoru açmak süratle değil de devirle ilgili olduğuna göre düşük süratte de motor açılabilir :P

23 gün komada yatıp hayata dönmüş ve uzun süren fizik tedavi ile ancak toparlanabilmiş , arabadan ancak emniyet kemeri kesilerek çıkarılmış biri olarak diyorum ki sürat felakettir... benim kaza aşırı hızdan olmadı belki ama süratim adam gibi olsaydı bana hasarı da bu derece olmazdı..

Çok geçmiş olsun. Abi kitapçıkta ilk 1000 km zorlamayın diyordu hep 1500-2200 bandında kullandım. Sonraki 500 km de ara ara sıkıştırın diyor. Ama bizim araçlar turbolu 3500-4000 den sonra boşa dönüyor sanki yada ben mi kıyamıyorum. Ne yapayım abi 6000-7000 devir mi çevireyim. Bugün 4000 civarında otobanda devir çevirdim. Yalnız yol hafif yukarı meyilliydi ve 150 den sonra isteksiz geldi bana. Zaten 155 bastım max. Bir daha bu süratlere 4. Viteste çıkıp çevireyim. Ve size sorum yanlışım var mı öneriniz nedir?


Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: korhan;535058
:) motoru açmak süratle değil de devirle ilgili olduğuna göre düşük süratte de motor açılabilir :P

23 gün komada yatıp hayata dönmüş ve uzun süren fizik tedavi ile ancak toparlanabilmiş , arabadan ancak emniyet kemeri kesilerek çıkarılmış biri olarak diyorum ki sürat felakettir... benim kaza aşırı hızdan olmadı belki ama süratim adam gibi olsaydı bana hasarı da bu derece olmazdı..


Korhan bey çok üzüldüm geçmiş olsun. İyi ki aramızdasınız. Allah kaza bela vermesin hiç kimseye inşallah.


Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 09fabia;535061
Çok geçmiş olsun. Abi kitapçıkta ilk 1000 km zorlamayın diyordu hep 1500-2200 bandında kullandım. Sonraki 500 km de ara ara sıkıştırın diyor. Ama bizim araçlar turbolu 3500-4000 den sonra boşa dönüyor sanki yada ben mi kıyamıyorum. Ne yapayım abi 6000-7000 devir mi çevireyim. Bugün 4000 civarında otobanda devir çevirdim. Yalnız yol hafif yukarı meyilliydi ve 150 den sonra isteksiz geldi bana. Zaten 155 bastım max. Bir daha bu süratlere 4. Viteste çıkıp çevireyim. Ve size sorum yanlışım var mı öneriniz nedir?


Bu motor açma olayinı sizden ögrenelim yardımcı olun korhan bey. Ona göre bizde devirleri zorlayalım. Veya nasıl yapacagiz tam bulalim yolunu. Doğru işlem yapalım motorlarımıza


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler herkese.

motor açma konusuna gelince , burada benden çok daha bilgili ve tecrübeli kişiler varken ukala adam gibi yazmak istemem. kendimce özet sunayım ; eskiden motorların üretiminde bugünkü kadar hassas olunamadığından parçaların sürtünme yoluyla birbirine alışması biraz daha uzun kilometreler gerektiriyordu , bu da rodaj devresi idi... sonra mikronlarla belirtilen hassasiyette üretim yapılabilir olunca bu rodaj dönemi de iyice kısaldı.. hatta artık rodaja / motor alıştırmaya gerek yok denilse de elbette üretimler kusursuz yapılamıyor bu yüzden alışma döneminde motora birden yüklenmemekte fayda var.

Motoru sürekli düşük devirde kullanınca ise üzerinden 40.000 kilometre bile geçse artık gaz pedalına pek hızlı tepki vermez halde kalıyordu motor , buna da motor sağır deniyordu :)

işin aslına bakarsanız motoru bence ilk 2 -3.000 kilometre üreticinin de tavsiye ettiği devirlerde tutup maksimuma çıkarmamak , sonrasında ise ideal devir aralığında vites değiştirmek (otomatikse de gaz pedalı vasıtasıyla vitese hükmediyorsunuz ya / ya da tiptronic vs özelliği ile müdahale ediyoruz ya) en iyisi. Yani dur araba biraz devir yapsın diye vites değiştirmesine manuel yolla müdahale edip kırmızı çizgiye kadar zorlamak vs bence uygun değil.

Motoru açalım mantığı ise bana göre çok doğru değil , ancak şundan bahsedebiliriz ; taksiciler örneğin düşük yakıt tüketimi için (öyle sanıyorlar...) bazen devri aşırı düşük kullanıyorlar... oysa ki aşırı düşük devirde de farkında olmadan mecburen gaz pedalını biraz daha dibe doğru basıyorlar... aşırı düşük devir sübap eğilmesine yol açabilir (okuduklarıma göre)
Yani sıkı sık yüksek devre çıkıyorum , motoru AÇIYORUM artık aynı motora sahip aynı arabalardan daha hızlı ve seri oldu benim arabam sözü bence sadece arabanızın motor bakımı dolayısıyla sağlığı daha iyi olduğu zamanlar geçerlidir. Filtre tıkanıklığı , depo kirliliği , yağ kalitesizliği bir aracın serilik ve son süratini fazlasıyla değiştirir...

Yani bu yeni alınmış kot pantolon değil ki giyince esneme hareketleri yapıp pantolonu açasın da böylece hassas bölgen sıkışmadan giyebilesin ?

Her zaman üreticinin de belirttiği , kulağınızında zaten rahatça anlayabileceği ideal devirlerde kullanmanın faydası var.


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mgenco;535122
Bu motor açma olayinı sizden ögrenelim yardımcı olun korhan bey. Ona göre bizde devirleri zorlayalım. Veya nasıl yapacagiz tam bulalim yolunu. Doğru işlem yapalım motorlarımıza


Aslında motor açmak değil de motoru sağır olmaktan kurtarmak diyelim bu işleme, yani şöyle açıklamaya çalışayım;
Günümüz araçları yüksek teknoloji ile üretilmiştir, mekanik aksam kadar elektronik aksamlara sahiptir, eski araçlar mekanik araçlardı ve motor kontrol üniteleri bile yoktu, o yüzden motor açma olayı geçerli idi, yüksek devirler çevirip blok içinde mekanik alışmaları hızlandırıp çapak attırılır ve motor yağı ilk kullanımda erkenden değiştirilirdi.
Şimdiki araçlarda bu tip olaylar yok, çünkü günümüz araçları ecu (elektronik kontrol ünitesi) ile yönetilen bir teknolojiye sahiptir ve ecular kullanıcısının tarzını, sürüş şeklini öğrenme kapasitesine sahiptir, fabrikadan yeni çıkmış bir araç, fabrikada yüklenen yönetim yazılımı ile çalışır, bu yazılım aracın standart kullanım için ayarlanmış default base içeren yazılımıdır, siz arcı alıp kullanmaya başladığınızda araç yazılımı sizin kullanım tarzınıza göre default base'i değiştirmeye başlar, önce kısa döngü olayına girer, her gün kayıt yapar, ta ki bu kayıtların stabilleşmesine kadar, bu bazen uzun zamanlar alır, stabilleşen kayıt üzerinden kendine yeni bir map yapar araç, bu map sizin kullanımınıza göre oluşmuş kısa döngü map'i olur ve buna "short term fuel trim" denir, artık aracın yeni bir mapi olmuştur ve bunun üzerinden döngüyü devam ettirir, eğer döngüde büyük farklılıklar yoksa döngü uzun süreler devam eder ve "long term fuel trim" olarak çalışır, aracı kullanım tarzı değişir yada hava şartlarına bağlı bir değişim yaşanırsa araç döngü değerlerindeki değişiklikleri algılayıp tekrar kısa döngüye geçerek yeni bir map oluşturmaya başlar, burada amaç şudur; aracın nominal yakıt değerlerini artı veya eksi küçük toleranslar ile sağlamaya çalışmaktır, şimdi gelelim motor açma olayına, aracınızı sürekli kısa mesafelerde kullanıyorsanız aracınız hep yüksek yakıt değerleri gördüğünden yakıtı kesme yani azaltmak için uğraşacaktır,ekonomi yapma döngüsü oluşturacaktır, uzun süreler bu şekilde kullanıldığında araç halk dilinde söylenen sağırlaşma olayını yaşayacaktır, hatta uzun yola ilk çıktığında size araç biraz hantal gelecektir, peki ne yapılması gerekir?, aracın rodaj süresi bitti ise kendimize en az 1000km lik bir yolculuk planlamak aracı bu durumdan kurtarmaya yeter, güzergahımız sürat yapmaya müsait olursa daha da iyi olur, aracı ilk 100km fazla zorlamadan kullanıp sonraki km ler de aşamalı olarak hız artışına yani tabiri caiz ise yedire yedire hızlandırmak gerekir, öyle çıkıp otobana 50-60km yardırmayla olmaz bu işler, sabırlı olmak gerekir, aracı manuel vites ise 4-5. viteslerde çıkabileceği en üst devirlerde belli süre tutmalı hemen üst vitese geçmemeli, otomatiklerde ise "S" modun da kullanarak yüksek devirlerde uzun süre yol almasını sağlamalıyız ama çok zorlamadan.
Bu sayede aracımız yüksek devir ve hızlarda yeni bir map oluşturmuş olacak ve sağır kalmayacaktır, ş.içi kullanımlarda daha atak olacaktır, siz de bunu motor açılmış olarak hissedeceksiniz.
Bu anlattıklarım tecrübe ile sabittir.