škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rapid ortak genel sorunlar ve çözümleri köşesi

saday · 499 · 288560

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;535152
Aslında motor açmak değil de motoru sağır olmaktan kurtarmak diyelim bu işleme, yani şöyle açıklamaya çalışayım;
Günümüz araçları yüksek teknoloji ile üretilmiştir, mekanik aksam kadar elektronik aksamlara sahiptir, eski araçlar mekanik araçlardı ve motor kontrol üniteleri bile yoktu, o yüzden motor açma olayı geçerli idi, yüksek devirler çevirip blok içinde mekanik alışmaları hızlandırıp çapak attırılır ve motor yağı ilk kullanımda erkenden değiştirilirdi.
Şimdiki araçlarda bu tip olaylar yok, çünkü günümüz araçları ecu (elektronik kontrol ünitesi) ile yönetilen bir teknolojiye sahiptir ve ecular kullanıcısının tarzını, sürüş şeklini öğrenme kapasitesine sahiptir, fabrikadan yeni çıkmış bir araç, fabrikada yüklenen yönetim yazılımı ile çalışır, bu yazılım aracın standart kullanım için ayarlanmış default base içeren yazılımıdır, siz arcı alıp kullanmaya başladığınızda araç yazılımı sizin kullanım tarzınıza göre default base'i değiştirmeye başlar, önce kısa döngü olayına girer, her gün kayıt yapar, ta ki bu kayıtların stabilleşmesine kadar, bu bazen uzun zamanlar alır, stabilleşen kayıt üzerinden kendine yeni bir map yapar araç, bu map sizin kullanımınıza göre oluşmuş kısa döngü map'i olur ve buna "short term fuel trim" denir, artık aracın yeni bir mapi olmuştur ve bunun üzerinden döngüyü devam ettirir, eğer döngüde büyük farklılıklar yoksa döngü uzun süreler devam eder ve "long term fuel trim" olarak çalışır, aracı kullanım tarzı değişir yada hava şartlarına bağlı bir değişim yaşanırsa araç döngü değerlerindeki değişiklikleri algılayıp tekrar kısa döngüye geçerek yeni bir map oluşturmaya başlar, burada amaç şudur; aracın nominal yakıt değerlerini artı veya eksi küçük toleranslar ile sağlamaya çalışmaktır, şimdi gelelim motor açma olayına, aracınızı sürekli kısa mesafelerde kullanıyorsanız aracınız hep yüksek yakıt değerleri gördüğünden yakıtı kesme yani azaltmak için uğraşacaktır,ekonomi yapma döngüsü oluşturacaktır, uzun süreler bu şekilde kullanıldığında araç halk dilinde söylenen sağırlaşma olayını yaşayacaktır, hatta uzun yola ilk çıktığında size araç biraz hantal gelecektir, peki ne yapılması gerekir?, aracın rodaj süresi bitti ise kendimize en az 1000km lik bir yolculuk planlamak aracı bu durumdan kurtarmaya yeter, güzergahımız sürat yapmaya müsait olursa daha da iyi olur, aracı ilk 100km fazla zorlamadan kullanıp sonraki km ler de aşamalı olarak hız artışına yani tabiri caiz ise yedire yedire hızlandırmak gerekir, öyle çıkıp otobana 50-60km yardırmayla olmaz bu işler, sabırlı olmak gerekir, aracı manuel vites ise 4-5. viteslerde çıkabileceği en üst devirlerde belli süre tutmalı hemen üst vitese geçmemeli, otomatiklerde ise "S" modun da kullanarak yüksek devirlerde uzun süre yol almasını sağlamalıyız ama çok zorlamadan.
Bu sayede aracımız yüksek devir ve hızlarda yeni bir map oluşturmuş olacak ve sağır kalmayacaktır, ş.içi kullanımlarda daha atak olacaktır, siz de bunu motor açılmış olarak hissedeceksiniz.
Bu anlattıklarım tecrübe ile sabittir.


Dediğinizi deneyeceğim bende. Heralde bize bir yol gözüktü sanırım. Önce vakitleri ayarlayayim. Ardına açmaya calisalim motoru insallah cok faydali olur.


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Aracın daha yeni sabırlı olmalısın, aracın 10.000km bile olsa düzelir merak etme, uzun yoldan geldikten sonra aracını normal devirlerde kullanmaya özen göster ekonomi yapmak için aracı düşük kullanma eski haline döner, hafta içi hep kısa mesafe kullanıyorsan, hafta sonu biraz uzun mesafe kullanarak dengelersin durumu, ondan sonra araç belli bir düzene oturur ve aynı şekilde devam eder.


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
Fatih bey  , sizin açıklamalarınız çok yerinde ancak bir sıkıntı var :)
teknolojik açıdan özellikle mapping işlemi dolayısıyla "sağır kalma" tabirinin aslında neye işaret ettiğini çok iyi açıklamışsınız.

sıkıntı şu : zamanında 78 Model Renault 12 TS kullanan babam olsun , Honda Accord 1979 kullanan, Mercedes 1115 kasa kullanan tanıdığım başka insanlar olsun bu motor sağır tabirini kullanırlardı , motorunu açmak lazım derlerdi , oysa o yıllarda mapping-remapping ECU filan hak getire... Sadece piston , silindir sürtünmesi çapak hala atılamamış olması / sürtünmenin belki fazla olması filan söz konusuydu buna rağmen artık 40.000 KM yi geçmiş bir araç için (o yılların araçları) motoru açmak ibaresi bana saçma geliyor..

Fakat sizin mapping olayını açıklamanız gerçekten güzel olmuş , gerçi tam olarak hangi markalar ve modeller bunu hangi tarihte kullanmaya başladı bilemiyorum çünkü biliyorsunuz sürücünün alışkanlıklarına göre devirleri hafızaya alan adaptif şanzıman bile göreceli yeni sayılır.

Mustafa bey , Özellikle vitese manuel müdahalede bulunarak , geç vites yükselttirmek , devirli kullanmak , aracın da buna göre tercihleri algılayarak şehiriçinde sürüşlerde bile yüksek devre kadar beynin beklemesine neden olabilir ki bu da yüksek tüketim demektir.... o yüzden Fatih beyin de dediği gibi bence hemen motor açmalıyım tarzı düşüncelere gitmeyin.


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Daha once lexus toyotada calismis bir mudur..
Motor acma konusunda soyle demisti..
Araci alir almaz uzun yola cikacaktim, motor acma vs gibi birsey var mi dedim,
Sanki adam da biri bunu sorsa da uzun uzun anlatsam diye icinde tutuyordu...
Al tepe tepe kullan.. motor acma filan yok..
Spor bir araci gostererek.. bak suna... sunu alacak olan adama son anda ben nasil soylerim,,ilk 3-5 bin km araca yuklenme, hiz yapma vs.. adam araci o an birakir dedi.. sehir ici veya 1. 2. 3. Viteste, kalkista vs zaten yuksek devirde kullaniyorsun... uzun yolda decir ortalaman daha dusuktur... yeni uretim teknolojisi ve malzeme ile aracin uzerindeki motorlari acilmis olarak satildigini dusun dedi..
Motor acilma donemi gerekse idi, bunu musterinin insiyatifine birakamayiz.. kimisi acar kimisi acamaz, sonra da sikayetler baslar.. kimi kendine aliyor, kimi esine cocuguna.. uzun yolda kullanan,,sadece sehir icinde de.. her sehir trafigi de bir degil, hic rampanin olmadigi veya her yerin tepe oldugu yer var.. ayni araci farkli musterilere satiyoruz.. vs vs kimi acar kimi acamazdi..
Ayrica manuel viteste ilk basta bir sure sadece dusuk devirde kullanmanin zarari daha cok olabiliyor, boyle ornekler de oldu...
 ama motorda sonradan bir revizyon, tamir, piston vs degismis ise, alisma uyum donemi gerekir, o zaman belki farkli birsey soyleyebilirim ama genelde alismis, kullanima hazir halde teslim ederiz demisti..


Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: korhan;535166
Fatih bey  , sizin açıklamalarınız çok yerinde ancak bir sıkıntı var :)
teknolojik açıdan özellikle mapping işlemi dolayısıyla "sağır kalma" tabirinin aslında neye işaret ettiğini çok iyi açıklamışsınız.

sıkıntı şu : zamanında 78 Model Renault 12 TS kullanan babam olsun , Honda Accord 1979 kullanan, Mercedes 1115 kasa kullanan tanıdığım başka insanlar olsun bu motor sağır tabirini kullanırlardı , motorunu açmak lazım derlerdi , oysa o yıllarda mapping-remapping ECU filan hak getire... Sadece piston , silindir sürtünmesi çapak hala atılamamış olması / sürtünmenin belki fazla olması filan söz konusuydu buna rağmen artık 40.000 KM yi geçmiş bir araç için (o yılların araçları) motoru açmak ibaresi bana saçma geliyor..

Fakat sizin mapping olayını açıklamanız gerçekten güzel olmuş , gerçi tam olarak hangi markalar ve modeller bunu hangi tarihte kullanmaya başladı bilemiyorum çünkü biliyorsunuz sürücünün alışkanlıklarına göre devirleri hafızaya alan adaptif şanzıman bile göreceli yeni sayılır.

Mustafa bey , Özellikle vitese manuel müdahalede bulunarak , geç vites yükselttirmek , devirli kullanmak , aracın da buna göre tercihleri algılayarak şehiriçinde sürüşlerde bile yüksek devre kadar beynin beklemesine neden olabilir ki bu da yüksek tüketim demektir.... o yüzden Fatih beyin de dediği gibi bence hemen motor açmalıyım tarzı düşüncelere gitmeyin.


Aslında hemen açayım değilde hani açılsında bi zahmet yakıtta rahatlayayım diyorum. Şehiriçi çok kullanıyorum ama haftadan sonra hafta ici her gun en az 50km kadar bir yolum olacak. İnsallah yakıttada rahatlarız diye dusunuyorum bakalim


Çevrimdışı Kazim savas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar direksiyonun sorun yaşayan var mı benim sağdan sola dönerken tık diye bir ses geliyor servis henüz çözemedi yorum lutfen


Çevrimdışı nejaterselcan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 168
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kazim savas;535265
Arkadaşlar direksiyonun sorun yaşayan var mı benim sağdan sola dönerken tık diye bir ses geliyor servis henüz çözemedi yorum lutfen


Bu olay direksiyon ayari yaptiktan snra ortaya ciktiysa eger tam oturmadigi icindir en azindan bende ayni sikintiyi yasadim servise gittigimde usta bunu soylemisti tam ayar yapip oturduna emin olun gecmezsse sizde bi servise gorunun


Çevrimdışı mokur

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Merhabalar arkadaşlar, abiler,

Silecek suyum bitmesine rağmen lambası yanmadı. Tıkandığını sandım ama suyu doldurunca cam suyu çıktı sıkıntı olmadı.

Rapidlerde silecek suyu sensörü yok mudur? Yoksa bizim sensörde mi bir problem olmuş?


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mokur;535284
Merhabalar arkadaşlar, abiler,

Silecek suyum bitmesine rağmen lambası yanmadı. Tıkandığını sandım ama suyu doldurunca cam suyu çıktı sıkıntı olmadı.

Rapidlerde silecek suyu sensörü yok mudur? Yoksa bizim sensörde mi bir problem olmuş?

far yikama donanımlı araçlarda olur bizde yok


Çevrimdışı mokur

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;535344
far yikama donanımlı araçlarda olur bizde yok


Ya abi böyle ufak tefek eksiklikler çok can sıkıyor.

2005 model focus aracımda far sensörü, yağmur sensörü, silecek suyu sensörü alayı varken 2015 model arabada bu tarz eksiklikler acayip keyif kaçırıyor.

Neyse bakalım ara ara doldururuz silecek suyunu.

Bi de bi buluşma yapsak abi süper olur :)


Çevrimdışı coder32

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 362
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur57;534575
sahibinden.com da aynısı var hocam o çıtaları tek tek satıyor 19 tane çıta ben aldım siyah silikonla yapıştırdım ızgarayı bütün gösteriyor gayet de hoş :gut:
Uğur bey uyguladığınız alanın fotoğrafını çekip atar mısınız?  Bir de sahibinden com daki linki varmıdır elinizde?  Veya satıcının mağazanın adı falan?  Kaça almıştınız bir de?  :)


Çevrimdışı audioslave

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
aracımı nisan ayında adana'dan satın almıştım, aldığımda 4bin 5bin km de getirin ya da bulunduğunuz şehirdeki skoda bayisine götürüp kontrol bakımını yapsınlar demişlerdi.
götürüp baktırmaya değer mi? baktıranlar varsa nelere bakıyorlar??
ücretsiz demişlerdi, götürsek ücret çıkarmazlar değil mi?


Çevrimdışı Uğur57

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: coder32;535368
Uğur bey uyguladığınız alanın fotoğrafını çekip atar mısınız?  Bir de sahibinden com daki linki varmıdır elinizde?  Veya satıcının mağazanın adı falan?  Kaça almıştınız bir de?  :)




http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-skoda-rapid-2012-on-panjur-19-prc-paslanmaz-304-krom-213340401/detay/

aldığım yer de burası, cam çıtası ve bagaj alt çıtası da aldım aynı yerden onları da uyguladım hocam, onları da isterseniz yükleyebilirim ;)


Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur57;535397


http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-skoda-rapid-2012-on-panjur-19-prc-paslanmaz-304-krom-213340401/detay/

aldığım yer de burası, cam çıtası ve bagaj alt çıtası da aldım aynı yerden onları da uyguladım hocam, onları da isterseniz yükleyebilirim ;)


Hocam ben rica ediyorum atarsaniz sevinirimde. Sizcede fiyat çok uçuk degil mi bunun icin ?


Çevrimdışı Uğur57

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mgenco;535400
Hocam ben rica ediyorum atarsaniz sevinirimde. Sizcede fiyat çok uçuk degil mi bunun icin ?






spoyleri de yine sahibinden comdan aldım,
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-skoda-rapid-2012-cam-citasi-4-prc-304-paslanmaz-krom-213340677/detay/ cam çıtası için

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-skoda-rapid-2012-bagaj-alt-citasi-paslanmaz-213341255/detay/ krom bagaj alt çıtası için

fiyat biraz pahalı evet ama bu görüntüye değer diye düşündüm taksit imkanı da vardı öderken ağır gelmedi o yüzden:)