Güncelleme.......
SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ:
1-Kasislerden geçerken aracın esnemesine bağlı kapılardan gelen gıcırtı ve tıkırtı tarzı sesler.
ÇÖZÜM:Özellikle orta direkteki siyah pleksiglass kısma basan kapı fitilleri olmak kaydı ile tüm kapı ve kasa üzerindeki lastik fitilleri silikon sprey ile bir kaç kez spreylemek, yumuşak bir bez ile spreyi fitillere yedirmek, 5-10 dk kurumasını bekleyip kapıları kapatmak.
2-Camları açıp kaparken camların gıcırdaması ve zorlanması.
ÇÖZÜM:Aracı basınçlı su ile özellikle cam yuvalarına iyi su tutarak yıkatın, aracı kuruladıktan sonra tüm camları tamamen açın, pamuk ve toz bırakmayan bir bez ile cam yuvalarını ve keçe fitillerini iyice temizleyin (temizlerken buradan çıkan çamurlara inanamayacaksınız), cam yuvasına bez temiz çıkana kadar uygulayın, sonra camları birkaç kez açıp kapayıp cama bulaşan çamur izlerini temizleyin ve cam yuvalarının temizliğini bez ile tekrar kontrol edin, camları sonuna kadar indirip keçe fitilleri ve cam yuvasını silikon sprey ile birkaç kez spreyleyin, camları açıp kapayın, camlara bulaşan sprey atıklarını temizleyin ve son kez camları kapatın, cam yuvasına silikon sprey sıkıp kurumasını bekleyin, kuruduktan sonra camları açıp kapatabilirsiniz.
3-İç konsol trim sesleri.
ÇÖZÜM:Aracın üfleme ızgaraları ve gösterge paneli bölgesindeki sert plastik kısımlar titreşimden dolayı ses yapmaktadır ve ses tek bir yerden gelmiyor, tespit etmesi ve nokta olarak şurası demek biraz zor, herkeste farklı ızgaradan ses gelebilir, o yüzden tüm trim ve gösterge paneli sökülerek süngerli bant ile izole edilmesi gerekiyor, çok meşakkatli bir iş ve sökerken dikkat etmek gerekir, en ufak bir zorlamada kırılacak küçük noktalar var, ben bir kısmını servise zorla baskı uygulayıp yaptırdım ama gösterge paneli kısmı hala duruyor, o kısmı da kendim yapacağım bir ara.
4-Hoparlörler zayıf ses açınca zırıldama yapıyor.
ÇÖZÜM:Kapı panellerini söküp daha iyi hoparlörler ile değiştirmek.(hoparlörler 6.5" yani 16.5cm dir.)
5-Vag com da açılacak özellik açma.
ÇÖZÜM:Kendiniz kablo ve program temin edebilir yada kablo ve programı olan birine giderek aşağıdaki özellikler açılabilir.
a) Kapıların 15km/sa hıza ulaşıldıktan sonra otomatik kilitlenmesi.
b) Kadran selamlama.
c) Ne kadar yakıt alınacak bilgisinin lt olarak mfd de gösterilmesi.
d) Ön cam ve arka cam sileceklerinin ağlama modunun açılması.
e) Sinyal sayısının 3 veya 5 yapılması.
f) Sis farlarından coming home özelliğinin aktif edilmesi.
g) Kumanda dan kilitleme ve açmada korna çalması.
h) Direksiyon modu seçimi (spor, normal, yumuşak)
ı) Fren disk kurutma.
j) Sert fren de stopların çakar yapması.
k) Sis farları cornering özelliğinin açılması (konfor ünitesine sis farından kablo çekilmesi gerekiyor).
l) Arka cam resistansı ile aynaların aynı anda aktif olması.
6-2015 1.4tdi dsg lerde stop etme problemi.
ÇÖZÜM:Şu an çözüm aşamasında, kaynağın akü olduğu düşünülüyor, çözüm süreci devam ediyor.
7-Dsg 7 şanzımanda kararsızlık ve hafif vuruntular.
ÇÖZÜM: Dsg resetleme, sonuç alınmazsa servise başvurma.
Dsg resetleme;
a)Gaz pedalına son noktasına kadar basın
b)Kontak anahtarını takıp marş konumuna kadar çevirin (marş yapmayın)
c)10-15 sn gibi bekleyin.
d)Kontağı kapatın
e)Gaz pedalından ayağınızı çekin
f)Kontağı çıkarın
g)Aracınızla test sürüşü yapıp durumu gözlemleyin.
8-Kapıların su alması ve içeriyi ıslatması
ÇÖZÜM:Bu çözümü fabia zamanında uygulamıştım ve yurt dışı sitelerde görmüştüm, kısaca anlatayım.
genel de arka kapılar su alır ne hikmetse, kapı panellerinin sökülmesi gerekiyor, paneller söküldükten sonra su tahliye delikleri iyice temizlenip tıkanık olanlar açılır, kapı camlarından giren sular kapı içinden geçerek bu tahliyelerden atılmaktadır, bu geçiş esnasında kapı iç sacında macun ve mastik eksiği olan yerler bulursa kapı döşemesine ve oradanda araç içine sızıntı yapar, genelde çok sağnak yağışlarda ve yıkama sonrasında görülebilir, paneli söktük, tahliyeleri temizledik, sonra kapı sacındaki mastikleri iyice kontrol edip mastiklerin üstüne tekrar siyah oto mastiği çekiyoruz, gözümüze çarpan extra yerler var ise oralarıda tedbir amaçlı mastikliyoruz ve kapı panelimizi tekrar takıyoruz, (eğer bir daha kapı panelini sökmem diyorsanız bir miktar mastikte panel montaj hizasına sıkıp paneli saca iyice yapıştırabilirsiniz).
9-Arka fren balatalarından gelen garç gurç sesleri
El freni çekikken aracınıza inip binerken oluşan esnemeden dolayı ve fren yapıp durma esnasında, yokuş kalkış desteği devredeyken kalkış yaparken arka frenlerden gelen gıcırtı sesi.
ÇÖZÜM:Servise gidildi ve tüm araçlarda bunun olduğu söylendi, sebebi fren balatalarının sert olması ve asbestiçermemesiymiş, daha önceki yıllarda fren balataları asbestli olduğundan daha yumuşakmış ama asbest yüksek oranda kansorejen içerdiği için artık balatalarda kullanılmıyormuş, tek çare yumuşak balata bulup değiştirmek gibi gözüküyor.