Bu motor açma olayinı sizden ögrenelim yardımcı olun korhan bey. Ona göre bizde devirleri zorlayalım. Veya nasıl yapacagiz tam bulalim yolunu. Doğru işlem yapalım motorlarımıza
Aslında motor açmak değil de motoru sağır olmaktan kurtarmak diyelim bu işleme, yani şöyle açıklamaya çalışayım;
Günümüz araçları yüksek teknoloji ile üretilmiştir, mekanik aksam kadar elektronik aksamlara sahiptir, eski araçlar mekanik araçlardı ve motor kontrol üniteleri bile yoktu, o yüzden motor açma olayı geçerli idi, yüksek devirler çevirip blok içinde mekanik alışmaları hızlandırıp çapak attırılır ve motor yağı ilk kullanımda erkenden değiştirilirdi.
Şimdiki araçlarda bu tip olaylar yok, çünkü günümüz araçları ecu (elektronik kontrol ünitesi) ile yönetilen bir teknolojiye sahiptir ve ecular kullanıcısının tarzını, sürüş şeklini öğrenme kapasitesine sahiptir, fabrikadan yeni çıkmış bir araç, fabrikada yüklenen yönetim yazılımı ile çalışır, bu yazılım aracın standart kullanım için ayarlanmış default base içeren yazılımıdır, siz arcı alıp kullanmaya başladığınızda araç yazılımı sizin kullanım tarzınıza göre default base'i değiştirmeye başlar, önce kısa döngü olayına girer, her gün kayıt yapar, ta ki bu kayıtların stabilleşmesine kadar, bu bazen uzun zamanlar alır, stabilleşen kayıt üzerinden kendine yeni bir map yapar araç, bu map sizin kullanımınıza göre oluşmuş kısa döngü map'i olur ve buna "short term fuel trim" denir, artık aracın yeni bir mapi olmuştur ve bunun üzerinden döngüyü devam ettirir, eğer döngüde büyük farklılıklar yoksa döngü uzun süreler devam eder ve "long term fuel trim" olarak çalışır, aracı kullanım tarzı değişir yada hava şartlarına bağlı bir değişim yaşanırsa araç döngü değerlerindeki değişiklikleri algılayıp tekrar kısa döngüye geçerek yeni bir map oluşturmaya başlar, burada amaç şudur; aracın nominal yakıt değerlerini artı veya eksi küçük toleranslar ile sağlamaya çalışmaktır, şimdi gelelim motor açma olayına, aracınızı sürekli kısa mesafelerde kullanıyorsanız aracınız hep yüksek yakıt değerleri gördüğünden yakıtı kesme yani azaltmak için uğraşacaktır,ekonomi yapma döngüsü oluşturacaktır, uzun süreler bu şekilde kullanıldığında araç halk dilinde söylenen sağırlaşma olayını yaşayacaktır, hatta uzun yola ilk çıktığında size araç biraz hantal gelecektir, peki ne yapılması gerekir?, aracın rodaj süresi bitti ise kendimize en az 1000km lik bir yolculuk planlamak aracı bu durumdan kurtarmaya yeter, güzergahımız sürat yapmaya müsait olursa daha da iyi olur, aracı ilk 100km fazla zorlamadan kullanıp sonraki km ler de aşamalı olarak hız artışına yani tabiri caiz ise yedire yedire hızlandırmak gerekir, öyle çıkıp otobana 50-60km yardırmayla olmaz bu işler, sabırlı olmak gerekir, aracı manuel vites ise 4-5. viteslerde çıkabileceği en üst devirlerde belli süre tutmalı hemen üst vitese geçmemeli, otomatiklerde ise "S" modun da kullanarak yüksek devirlerde uzun süre yol almasını sağlamalıyız ama çok zorlamadan.
Bu sayede aracımız yüksek devir ve hızlarda yeni bir map oluşturmuş olacak ve sağır kalmayacaktır, ş.içi kullanımlarda daha atak olacaktır, siz de bunu motor açılmış olarak hissedeceksiniz.
Bu anlattıklarım tecrübe ile sabittir.