Peki bu deri kaplama yumuşak , dokundukça dokunulası bir deri mi ? Altına sünger falan koyuyor mu ?
Merhaba;
Direksiyon kaplamayı detaylandırmak istedim, belki buradan yaptırmak isteyen arkadaşlara da bir kaynak olur.
Arkadaşlar direksiyonunuzu kaplatmak isterseniz öncelikle mutlaka araştırın profesyonel olarak bu işi yapabilen birisini bulun mutlaka... mümkünse dükkana gittiğinizde önceden kaplanmış olarak bekleyen direksiyon simitlerini incelemenizi tavsiye ederim. Ben bizzat bir önceki mesajımda direksiyon kaplattığımız Hayati ustada yaptırdığım için onun çalışma şeklini burada anlatmak istedim.
Nasıl yapıldığı konusuna gelirsek ustamız öncelikle direksiyon simidinizin yanında bulunan kalın civatayı söküyor bu civata, airbag modülünü tek parça halinde çıkarmasını sağlıyor ardından airbagin arkasında araç beynine giden soketi ayırıyor.(bu soket bilgisayarlardaki gibi standart tak çıkar olanağı sunan tırnaklı bir sokettir, takıp çıkarmakla bozulmaz ve herhangi bir işlev kaybı oluşmaz) Direksiyon göbeği çıkarıldıktan sonra airbag'inizin arkasında 1 yada 2 adet civata olduğunu göreceksiniz, bu civatalar direksiyon simidinizi direksiyon miline bağlı tutan civatalardır. Ustamız bu civataları da çıkardıktan sonra direksiyon simidi yerinden çıkarılmış oluyor.
İşleme geçecek olursak, direksiyon ustanın üzerinde çalışabilmesi için ayaklı bir direğe sabitleniyor. direksiyonumuz 3 kollu olduğu için kolların çembere değdiği noktalar incelikle hesaplanıyor ve gerçek deri olan malzeme bu ölçülere göre kesiliyor bu sayede derilerin bitim noktası direksiyon üzerindeki kontrol tuşlarının arkasında bitiyor. birden fazla parçadan oluşan deriler (direksiyon boğum sayısına göre 3-4 parça yanlış hatırlamıyorsam) sırayla direksiyon üstüne yapıştırıcı sürülerek yapıştırılmaya başlanıyor. direksiyon simidinin içte kalan kısmına istediğiniz bir renkte de ya da standart olarak derinin renginde iplikle gerdirile gerdirile dikilmeye başlanıyor (iki işlem de aynı anda yapılıyor). hem yapıştırılmış hemde iyice gerdirilmiş bir deri ileride herhangi bir bollaşma veya laçkalaşma problemi yaşamamanız için...
Birden fazla deri parçasından oluşuyor demiştim ( orijinalleri de aynı şekildedir ve aynı teknikle uygulanırlar) İki deri parçası uç uca geldiği noktada birbirine dikileceğinden dikişler bir kalınlık oluşturacaktır. bu kalınlığın ele gelmemesi için ustamız tam derilerin birleşme yerinde direksiyon simidine tam tur ince bir kanal açar bu sayede kanal, dikişten oluşacak şişkinliği alarak pürüzsüz bir geçiş sağlar. Tüm parçalar birleştirilir ve direksiyona giydirildikten sonra gerdirerek dikilir ve kusursuz bir deri direksiyon simidine kavuşmuş olursunuz. İsterseniz yan kısımları delikli deri ile yapmasını isteyebilirsiniz spor bir görünüm verecektir(tamamen zevkinize bağlı). Direksiyon simidinin herhangi bir yerinde fazladan bir çıkıntı el hissinize farklı gelecek bir durum oluşmasında ücretsiz olarak tekrar kaplamaya söz vermişti bana zamanında ancak en küçük sıkıntı yaşamadım. İsterseniz cep telefonu numarasını size özelden ulaştırabilirim.
Herşeyin olduğu gibi bu kaplamanın da bir ömrü var elbette, bu ömür; orijinal deri direksiyonlarla hemen hemen aynıdır diyor ustamız. Biz ilk deri direksiyonumuzu 4 sene önce yaptırdık ve açık söylemek gerekirse şimdilerde ufak ufak aşınmaya yüz tuttu. Ancak bu ömrü belirleyen 2 faktör bulunmakta bunlar hem orijinal hemde bu şekilde kaplanan deriler için de eşit derecede geçerlidir. Birincisi ön camın maruz kaldığı güneş miktarı... eğer çok güneşli bir memlekette oturuyorsanız direksiyon simidiniz 2. yılından sonra solmaya başlayacaktır. Diğer etken ise tamamen biyolojik... Eğer elleri çok terleyen bir insansanız bu da deri kaplamanızın ömrünü kısaltacak ve 3. yılından sonra hafif hafif kum gibi pullanmaya başlayacaktır. Bu kadar net konuşmamın sebebi kendi direksiyonunu kaplattığımız aracımızın ilk 2 senesi boyunca Hatay güneşine maruz kalması (bkz. öğle vakti güneş altında araca binip direksiyona dokunamamak
) Ve ailede genetik olarak ellerimiz çok terler.
İşlemden sonra direksiyon simidi yerine oturtuluyor civatalar iyice sıkılıyor üzerine airbag modülünüzün soketi aynı şekilde geri takılıyor ve airbaginizde yerine eskisi gibi sabitlendikten sonra gitmeye hazırsınız. Servisin bile orjinalinden ayıramayacağı bir deri direksiyonunuz oldu Hayırlı olsun...
Eğer yumuşak oluyor mu diye sorarsanız işlenen derinin halihazırda bir kalınlığı olduğundan bir yumuşaklık veriyor elbet hissiyatı fabrikasyon deri direksiyonların birebir aynısı.
Tabiki eğer uzun yıllar aracınıza binip eğer siz eskitmişseniz ustamıza tekrar gidip yeniden kaplatabilirsiniz ve ilk günkü gibi olacaktır. Ben yaptırdığım esnada sırada bekleyen bir Range Rover vardı 5-6 yaşında. Aracı satılığa çıkaracağı için orijinal derisi solmuş direksiyonunu yeniletmek için gelmişti. Önce boş masraf gibi gelmişti bana madem satacaksın ne diye para harcarsınki arabaya diye ancak sonradan düşününce 100 bin tl civarında fiyatı olan bir araç satıyorsanız ve alıcısı sürücü koltuğuna geçtiğinde bu araç çok yıpranmış derse o fiyatlarda 4-5 bin tl kırdırmaya uğraşabilir fiyatını... 150 tl ye bu riski sıfırlamak akılcı bir çözüm nihayetinde aracınızın tüm koltukları da deri kaplama dahi olsa direksiyon her zaman ilk aşınacak malzemedir.
Görüntüden de önemli olan şey ise güvenlik sağlaması... deri olmayan direksiyon simitlerinde eliniz terlediğinde manevra esnasında direksiyon elinizden kayabilir ve bir güvenlik riski oluşturur bunu da atlamamak lazım.
Umarım bu bilgiler bu işi yaptırmayı düşünen siz sevgili arkadaşlarıma biraz olsun rehberlik edebilir. Eğer google'da direksiyon kaplama yazıp görsellerde aratırsanız benzer uygulamaları bolca görebilirsiniz. Belli bir ustadan bahsettiğim için bir telif konusuna dönüşmemesi açısından resim paylaşmıyorum.
Herkese güvenli sürüşler dilerim...