škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dizel araçda EGR ve Chip Hakkında Görüşleriniz?

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Clio3 Grandtor 1,5 DCi 65 Hp aracıma sırası ile Carbon Celan ve Emme manifold temizleme sıvısı ile temizlik yaptırdım, Yağ ve filtrelerini yani motor bakımını yaptırdım Shell Helix 8, sonra depo katkısı attım bir tane daha yarım depoya ve en sonunda EGR ve Egr bağlattı Emme Manifold girişini temizledim ki EGR berbattı girişi de bayağı tıkanmıştı.

1- Sorum şu olacak EGR yi araştırmalarım sonucu iptal etmeye karar verdim yalnız ustam iptal edemedi bende EGR fişini çekerek iptal ettim malum hemen arıza lambası yandı EGR yi iptal ettikten sonra alt devir çekişi daha iyi olduğunu ve yol bilgisayarından da yakıtın 0,3 - 0,5 lt arasında düştüğünü tespit ettim. Bu şekilde aracımı sürmem de arıza ışığından başka bir sıkıntı olur mu.

2- Chip tuning yaptırmak istiyorum ECUFAST firmasına en yakın Trabzon var bana bu işlemi yapınca acaba yakıtım da artma olumu? Ben zaten bu arabada ekonomi odaklı sürüş yapıyorum  genelde 2000 devirde vites değişiyorum ara sıra 2500-3000 devire çıkıyorum.

Genel olarak aracımın durumundan memnunum sadece chip yaptırayım mı yaptırmayayım mı onda kararsız kaldım. Burada amatör yapan bir arkadaş var biz sadece enjektör basıncını falan ayarlıyoruz yakıtın kesin olarak artar dedi aklım karıştı. Bilgili arkadaşlardan yardım istiyorum.
« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2015, 11:42:08 Gönderen: fb1907 »


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Chip isini referansli düzgün bir yerde yaptirin sıkıntı yasamayin.


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Ecufast nasıl sizce çok kararsızım yaptırıp yaptırmamak konusunda sonradan pişman olmak istemiyorum


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Yakininizda ecufast varsa olur isinizi gorur. Zaten soylersiniz yazilimi yaparken egr yi de iptal ederler ariza isigi yanmaz. O ustaya da bir daha gitmeyin o ne oyle alti ustu egr nin emme manifolduna baglandigi yerde araya sac parca atacak atla deve degil yani


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;530761
Yakininizda ecufast varsa olur isinizi gorur. Zaten soylersiniz yazilimi yaparken egr yi de iptal ederler ariza isigi yanmaz. O ustaya da bir daha gitmeyin o ne oyle alti ustu egr nin emme manifolduna baglandigi yerde araya sac parca atacak atla deve degil yani


Bu clio3 lerde emme manifold tarafına saç konulacak gibi değil değişik bir sistem yapmışlar eskisine göre ancak egzos tarafından gelen yere konula bilir onuda denemedik ECUFAST ile görüştük bize programdan iptal edilemediği söylendi.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Baska bir yazilimci bakin o zaman. Olmadi emmeyle egzoz arasindaki boruyu sokup korleyin?


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustklc;530864
egr iptali muayeneden geçiyor mu?


Çoğu araba geçiyormuş.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustklc;530864
egr iptali muayeneden geçiyor mu?
Alıntı yapılan: fb1907;530921
Çoğu araba geçiyormuş.
Araçların şase numaralarını bulmaya üşenen bir kurum, EGR iptaline hiç vakit ve emek harcamaz diye düşünüyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
EGR iptali sakıncalı değil mi, amacı yanma odasındaki sıcaklığı düşürmek onu yapamayacağına göre zamanla subaplara ve pistona zarar vermesin.


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;531017
EGR iptali sakıncalı değil mi, amacı yanma odasındaki sıcaklığı düşürmek onu yapamayacağına göre zamanla subaplara ve pistona zarar vermesin.


Aynı bloğa sahip megane 2 1,5 dCi 80 liklerin bazı modellerin de EGR yok arkadaşımın meganında da yok bu sizin dediğiniz kadar sıkıntılı bir sıcaklık olsa sanırım hepsine EGR yi koyarlardı, hatta iddiaya göre bir çok Vag grubunun dizel modellerinde EGR kapalı geliyormuş Chip işi ile ilgilenenler böyle söylüyor. Ben temizletince gördüm ki bu meret o kadar tıkatıyor ki emme manifoltunu bu pis çamurumsu şey illaki pistona da gitti için arabanın motor ömrünü bile kısalttığını, yağını çabuk kirletmesine neden olduğunu bunun sayesinde turbonun bile pis yağlamadan vs ömrünün kısaldığını düşünmeye başladım.

Arabamın 1 haftadır EGR si kapalı aracımın ısısında vs bir değişiklik görmedim hala aynı derecede bir artış yok. İlk kalkış canlandı nazlılık gitti daha rahat kalkıyor devirlenmesi de bir nebze iyileşti ve yakıtıda her gün aynı güzergahta 90 km ile gittim yol da denedim 0,2 - 0,4 lt arası düştüğünü gözlemledim.

Şunu da diyeyim benim EGR sistemi kapatmam bir suç değil insanlar doğa katili gibi görüyor ama kusuruma bakmasın ben eğer egzos emisyonundan geçiyorsam bu yaptığım yasal çerçevede benim suç işlemediğimin göstergesidir ama EGR yi iptal edince ben egzos muayenesinden geçemiyorsam işte o zaman suç işliyor ve hakka giriyorum demektir.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;531017
EGR iptali sakıncalı değil mi, amacı yanma odasındaki sıcaklığı düşürmek onu yapamayacağına göre zamanla subaplara ve pistona zarar vermesin.

Hatali bir bilgi. Nacizhane soyle duzeltmek istiyorum.

Egr yanmis egzoz gazini yanma odasina verir.
hava-yakit karisimindaki havanin max %27 sini egr sisteminden gelen egzoz gazi olusturur (kelebek tam acik oldugunda)

Hatta ve hatta agir ticari araclarda egr nin yanmaya verdigi bu gaz once egr cooler tarafindan sogutulduktan sonra yanma odasina verilir.

Egr hakkinda baska sorusu olan? :)


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: DDŞ!;531159
Hatali bir bilgi. Nacizhane soyle duzeltmek istiyorum.

Egr yanmis egzoz gazini yanma odasina verir.
hava-yakit karisimindaki havanin max %27 sini egr sisteminden gelen egzoz gazi olusturur (kelebek tam acik oldugunda)

Hatta ve hatta agir ticari araclarda egr nin yanmaya verdigi bu gaz once egr cooler tarafindan sogutulduktan sonra yanma odasina verilir.

Egr hakkinda baska sorusu olan? :)


http://www.AdamOlayıSonlandırmış.net :)

Ayrıca yukarıdaki egsoz emisyon yorumuna da katılıyorum, eğer emisyon değeri yasal sınırlar içinde kalıyorsa Egr iptali sonrası, hiç bir sıkıntı görmüyorum şahsen.

Bu olay AB zırtopozluğu çerçevesinde kararlaştırılan gereksiz bir icattan başka bişey değil. Tabi AB ülkelerindeki akaryakıt kalitesi ve temizliği bizde olamadığı için bizim araçlarımız ekstra zarar görüyor bu Egr zıkkımı yüzünden


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Aslinda akaryakit kalitesi yuksek olan avrupa ulkelerinde o kadar da cabuk doldurmuyor. Hele ki avrupadaki benzinli arabalar neredeyse dolmuyor bile.

Tabi avrupa tr farketmeksizin dizel yakitin yandiktan sonra ortaya cikaridigi kurum yuzunden cok cabuk doluyor egr malesef.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle