škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dizel araçda EGR ve Chip Hakkında Görüşleriniz?

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Çok bilmemekle birlikte benim mantığıma göre, EGR yi iptal ettiğinizde kurum olmayacak gibi bir durum söz konusu olmaz. Araç yine kurum üretecek ama EGR yerine başka yerde birikecek bu kurum.

Yazılıma gelince; aracınızda DPF yok ise yazılım sonrası ister EGR olsun ister olmasın kurum birikme olayı artacaktır. Bunun önüne geçmek için yakıt temizleyici yan ürünler ve belli periyotlarda carbon clean yaptırmak yeterli olabilir. Ayrıca ister chip li ister chipsiz yine belirli periyotlarda sizin de yaptığınız gibi kurum biriken parçaları söküp temizlemek aracı oldukça rahatlatacaktır.

Astra cdti aracıma yazılım yapıldığında EGR  yi iptal ettirmedim. Bir kere tıkandı. O da büyük ihtimal yazılımdan değil pis yakıttan dı. Temizledikten sonra da bir daha EGR sorunu yaşamadım.


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;531230
Çok bilmemekle birlikte benim mantığıma göre, EGR yi iptal ettiğinizde kurum olmayacak gibi bir durum söz konusu olmaz. Araç yine kurum üretecek ama EGR yerine başka yerde birikecek bu kurum.

Yazılıma gelince; aracınızda DPF yok ise yazılım sonrası ister EGR olsun ister olmasın kurum birikme olayı artacaktır. Bunun önüne geçmek için yakıt temizleyici yan ürünler ve belli periyotlarda carbon clean yaptırmak yeterli olabilir. Ayrıca ister chip li ister chipsiz yine belirli periyotlarda sizin de yaptığınız gibi kurum biriken parçaları söküp temizlemek aracı oldukça rahatlatacaktır.

Astra cdti aracıma yazılım yapıldığında EGR  yi iptal ettirmedim. Bir kere tıkandı. O da büyük ihtimal yazılımdan değil pis yakıttan dı. Temizledikten sonra da bir daha EGR sorunu yaşamadım.


EGR belli bir oranla belli bir devirde egzos gazını monifolda vererek motora gönderiyor. Yani her devirde açık değil açık olmadığı devirlerde katalitiğe göndererek oradan susturucular ile atılıyor. Yani tıkayacaksa konvektörü tıkayacak zaten EGR var iken de yok iken de katalitikten geçecek. EGR kapalı iken  monifolta bastığı az bir miktar gazı direk egzostan atacak çok sorun olacağını sanmıyorum. Dediğim gibi megane 2 dci 80hp liklerde bazı serilerinde yok tıkayacak olsa onlarda tıkar ve kronik sorun diye duyardık.

Ben sizinde dediğiniz gibi  sürekli 15 - 30 bin kmrelerde katkılarla vs temizlik yaparım benzinli dizel fark etmez ve inanın ilk aldığım zamandan sonra şimdiki halini anlayamazsınız.

Astranıza chip yapınca yakıt tasarrufu gözlediniz mi?


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Tadarruf sagladi evt.

Stock halde iken 90km yi gexmemeye calisirdim. bu sekilde ort 5.4 yakiyordu. Chip den sonra hic ayagimi gazdan esirgemedim. ani kalkslar, yeri geldiinde 140km hizlar. kisacasi stock haline gote daha sert kullanmama ragmen ort 5.2lt ye dusmustu.

Isin ehli bir yazilimdan sonra dizeller.cidden cok keyifli oluyor


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fb1907;531029
... Arabamın 1 haftadır EGR si kapalı aracımın ısısında vs bir değişiklik görmedim hala aynı derecede bir artış yok...
Bahsedilen ısıyı ne hissedebilirsiniz ne de hararet göstergesinde görebilirsiniz. Bahsedilen ısı piston üstü hararetidir. Araçlara LPG takıldığında da bu hararet artar. Eğer supap vs. gibi parçalar LPG' ye uyumlu değilse kısa zamanda erir veya çarpılırlar.
Alıntı yapılan: DDŞ!;531159
Hatali bir bilgi. Nacizhane soyle duzeltmek istiyorum.
Reyizim naçizane üç-beş sorum olacak:
Alıntı yapılan: DDŞ!;531159
Egr yanmis egzoz gazini yanma odasina verir.
Neden? Düz mantık düşününce külü sobaya tekrar atmanın bir mânâsı yoktur. E bunu niye veriyor ki?
Alıntı yapılan: DDŞ!;531159
hava-yakit karisimindaki havanin max %27 sini egr sisteminden gelen egzoz gazi olusturur (kelebek tam acik oldugunda)
Kelebek ne zaman tam açık oluyor veya yarım veya kapalı?
Alıntı yapılan: DDŞ!;531159
Hatta ve hatta agir ticari araclarda egr nin yanmaya verdigi bu gaz once egr cooler tarafindan sogutulduktan sonra yanma odasina verilir ...
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;531343
Bahsedilen ısıyı ne hissedebilirsiniz ne de hararet göstergesinde görebilirsiniz. Bahsedilen ısı piston üstü hararetidir. Araçlara LPG takıldığında da bu hararet artar. Eğer supap vs. gibi parçalar LPG' ye uyumlu değilse kısa zamanda erir veya çarpılırlar.

Reyizim naçizane üç-beş sorum olacak:

Neden? Düz mantık düşününce külü sobaya tekrar atmanın bir mânâsı yoktur. E bunu niye veriyor ki?

Kelebek ne zaman tam açık oluyor veya yarım veya kapalı?


Estafurullah.

1) yanma odasinin icinde tam verimli yanma hic bir zaman olmaz. Her zaman egzoz gazinin icerisinde yanmamis hava yakit karisimi bulunur. Maksat bu yanmamis karisimi egzozdan havaya atmak yerine tekrardan yanma odasina verip malzemeyi sunnetlemek :) tabikide bu arada zararli gazlari cox nox midir nedir ivir zivirlari da bir daha yolluyor iceri falan filan. Dolayisiyla bir miktar da olsa dogayi daha az kirletmek ;) egzoz emisyonundaki salinan zararli gaz miktarini bir miktar daha dusurmus oluyorlar. Kendi caplarinda

2)tapa gaz bastigin zaman kelebek tamamen kapaniyor ve o pislik egzoz gazi motora verilmiyor. Normal gundelik kullanimda da ne zaman tam olarak aciliyor ya da hic tam aciliyor mu onu bende bilmiyorum. Ama miktarini bilmedigimiz bir olcude aciliyor ;)

Kulu sobaya atip kulun icindeki ufak yanmamis komurcukleri de tekrar yakmak amac. Bu sayede hava almasi da azalacagi icun sobanin icindeki odun da cok cabuk yanip tukenmeyecek uzun sure isi verecek gunde 5 odun yerine 3 odun yanacak daha az yanik odun gazi olucak gibi de sacma bir tespit yapabilirim Ugur Abi senin icin. Bu son paragraf sadece ugur abi icin gercek kisi ve olaylarla kesinlikle ilgisi yoktur. Lutfen tikkate almayiniz Ugur abeyim beni anladi :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;531345
Estafurullah.

1) yanma odasinin icinde tam verimli yanma hic bir zaman olmaz. Her zaman egzoz gazinin icerisinde yanmamis hava yakit karisimi bulunur. Maksat bu yanmamis karisimi egzozdan havaya atmak yerine tekrardan yanma odasina verip malzemeyi sunnetlemek :) tabikide bu arada zararli gazlari cox nox midir nedir ivir zivirlari da bir daha yolluyor iceri falan filan. Dolayisiyla bir miktar da olsa dogayi daha az kirletmek ;) egzoz emisyonundaki salinan zararli gaz miktarini bir miktar daha dusurmus oluyorlar. Kendi caplarinda

2)tapa gaz bastigin zaman kelebek tamamen kapaniyor ve o pislik egzoz gazi motora verilmiyor. Normal gundelik kullanimda da ne zaman tam olarak aciliyor ya da hic tam aciliyor mu onu bende bilmiyorum. Ama miktarini bilmedigimiz bir olcude aciliyor ;)
Bence şu piston üstü hararet (ki kendisine OHT : over head temperature da denir) bir araştır.
Öyle yanmamış gaz falan biraz mizansen. Yanmamış gazla tasarruf olaydı; Favorit' e EGR takardım.:wnk: EGR' nin başka görevleri de var kanımca.
Alıntı yapılan: DDŞ!;531345
Kulu sobaya atip kulun icindeki ufak yanmamis komurcukleri de tekrar yakmak amac. Bu sayede hava almasi da azalacagi icun sobanin icindeki odun da cok cabuk yanip tukenmeyecek uzun sure isi verecek gunde 5 odun yerine 3 odun yanacak daha az yanik odun gazi olucak gibi de sacma bir tespit yapabilirim Ugur Abi senin icin. Bu son paragraf sadece ugur abi icin gercek kisi ve olaylarla kesinlikle ilgisi yoktur. Lutfen tikkate almayiniz Ugur abeyim beni anladi :)
Hadi benim baskı-balata kaçırıyor, sana ne oluyor anlamıyorum ki!:hanz:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Abiler hacılar elimde anahtar bekliyorum,Söküyüm mü egr y kalsın mı?:hanz::hanz:
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;531350
Bence şu piston üstü hararet (ki kendisine OHT : over head temperature da denir) bir araştır.
Öyle yanmamış gaz falan biraz mizansen. Yanmamış gazla tasarruf olaydı; Favorit' e EGR takardım.:wnk: EGR' nin başka görevleri de var kanımca.

Hadi benim baskı-balata kaçırıyor, sana ne oluyor anlamıyorum ki!:hanz:


Abi valla daha 2-3 gun once otosan arge merkezinde egr departmaninda 3 ay calismis muhendis bi arkadasimla konustuk mevzuyu. O da gozlem ve deneyimlerine dayanarak tamamen emisyon dusurmek icin gereksiz bir sistem oldugunda benimle hem fikir. Onunla konusmadan once benimde icimde "acaba gozden kacirdigim birsey var mi" diyordum.

 Isi konusunda piston ust isini pek degistirecek birsey yok cunku o gaz zaten az once o ortamdan cikti manifolda gidip egr den gecip geri yanma odasina giriyor. Kac derece sogumus olabilir ki?

Soyle soyliyim 5-6 aydir egr iptal geziyorum. Hatta ve hatta sadece mekanik olarak iptal ettim. Yazilimdan daha iptal etmedim araba sadece istanbulda ariza isigi yakti. Ankaraya donunce sildim ve gecti. Sanirim aldigim mazottan oturu ;)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;531354
... Isi konusunda piston ust isini pek degistirecek birsey yok cunku o gaz zaten az once o ortamdan cikti manifolda gidip egr den gecip geri yanma odasina giriyor. Kac derece sogumus olabilir ki?...
Amaç soğutmak değil ki zaten. Silindire 1 litre karışım giriyorsa, EGR açıldığında daha az geliyor. Daha az yanma yani daha az ısı demek.

Silindire su kaçıran motorların mesela performansı artar (tamam motor sağlıklı çalışmıyor).
Neden?
Su bir dolgu malzemesi gibi görev görerek, sıkıştırma oranını arttırıyor.
Gazetelerde her seçim öncesinde "suyla çalışan araba yaptı. Arabasının 100HP olan gücünü suyla 120HP' ye çıkarttı" gibi haberler okuruz. Sulu arabanın hikâyesi aslında budur.:wnk:

Bu arada Otokar' a EGR mühendisi falan lazım değil. Yenilik lazım. 1960 yılının motorunu revize edip edip senelerce minibüsçülere kakaladılar.
Şimdi de Karsan' la anlaşmışlar; Otokar minibüs piyasasından çekildi askerî araç üretiyor; Karsan da Jest modeliyle minibüs pazarında boy gösteriyor.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;531355
Amaç soğutmak değil ki zaten. Silindire 1 litre karışım giriyorsa, EGR açıldığında daha az geliyor. Daha az yanma yani daha az ısı demek.

Silindire su kaçıran motorların mesela performansı artar (tamam motor sağlıklı çalışmıyor).
Neden?
Su bir dolgu malzemesi gibi görev görerek, sıkıştırma oranını arttırıyor.
Gazetelerde her seçim öncesinde "suyla çalışan araba yaptı. Arabasının 100HP olan gücünü suyla 120HP' ye çıkarttı" gibi haberler okuruz. Sulu arabanın hikâyesi aslında budur.:wnk:

Bu arada Otokar' a EGR mühendisi falan lazım değil. Yenilik lazım. 1960 yılının motorunu revize edip edip senelerce minibüsçülere kakaladılar.
Şimdi de Karsan' la anlaşmışlar; Otokar minibüs piyasasından çekildi askerî araç üretiyor; Karsan da Jest modeliyle minibüs pazarında boy gösteriyor.:wnk:


Otosan abi ford :) cargo gamyonlar neyim :) arge merkezleri basarili biyer :)

Egr avrupa birligi standartlari geregi konulan bi zimbirti. Iptal edilmesindeki amac aractan performans arttirmak degil 50-60k da bir emme manifoldunu sokup temizlemeye usenmek :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;531358
Otosan abi ford :) cargo gamyonlar neyim :) arge merkezleri basarili biyer :)

Egr avrupa birligi standartlari geregi konulan bi zimbirti. Iptal edilmesindeki amac aractan performans arttirmak degil 50-60k da bir emme manifoldunu sokup temizlemeye usenmek :)
Yaşlılık Otosan' ı Otokar okumuşum ya la! Gerçi aynısının laciverti o da!:rm:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;531370
Yaşlılık Otosan' ı Otokar okumuşum ya la! Gerçi aynısının laciverti o da!:rm:


Abi litfenn eski bir otosan stajeri olarak cok uber olmasa da guzel biyer diyebilirim :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;531371
Abi litfenn eski bir otosan stajeri olarak cok uber olmasa da guzel biyer diyebilirim :)
1960 Taunus' u "2000' li yılların otomobili" diye diye senelerce itelediler. Mekânları, evet, hep güzel olur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;531372
1960 Taunus' u "2000' li yılların otomobili" diye diye senelerce itelediler. Mekânları, evet, hep güzel olur.


Hahahaha :D o konuda sonuna kadar haklisin abi hic bisey diyemem :)


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar EGR ile ilgili tübitak tarafından yapılan inceleme aşağıdaki linktedir.
İncelerseniz tam olarak işlemini de anlaya bilirisiniz.

http://s6.dosya.tc/server2/88urwz/EGR.pdf.html

Kısaca okumak istemeyenler için sonuç kısmını ben paylaşayım.