škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Chip Tunning Megachips, Paşaoğlu mu EcuFast Mı?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı YolGeZeR

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Selamlar
bir süredir Chip Tunning araştırıyorum
ancak sizlerden firma önerilerinizi almak istedim
Gaziantepte
Megachips
Paşaoğlu
Ecufast
bayileri ile görüştüm
Megachips 130 bg 290-300 Nm  750tl
Paşaoğlu    150 bg   330 Nm      700tl
Ecufast    1140  ve 2300 Nm   900tl
olarak belirtti
siz olsanız hangisini seçerdiniz?



Çevrimdışı YolGeZeR

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Vetmustafa;532010
Dsg ise arabanız Hiçbirini


manuel 6 ileri aracım.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
DSG için de çeşitli yazılımlar mevcut. Değerler yukarıda verilenlerden biraz daha az oluyor.

Bunun yanında fiyat asla sizin için bir kriter olmasın. Ucuz olsun derken aracınızda çok ciddi sorunlar oluşabilir.

Konuya dönecek olursak;

Öncelikle kimseyi zan altında bırakmam istemem ama bu firmaların orjini İstanbul'dur. Genelde diğer il temsilcilikleri yazılımı merkezden alıp araca yüklerler. Bir sorun olduğunda ise İstanbul'dakilerin müdahelesi gerekir çoğu zaman. Bu konuda dikkatli olun derim. Gideceğiniz firmanın ilinizdeki yerinde çalışan kişi, remap olayını biliyor, kendi custom yazılım yapabiliyor ve çıkabilecek bir soruna kendisi müdahele edebilecek kadar bilgiliyse oraya gidin derim.

Yine kimsenin günahını almak istemiyorum ama bu firmalar hakkında çeşitli forumlarda duyduklarımı size aktarayım.


1- Megachips = kesinlikle uzak durun. Çok fazla araç kırmışlığı vardır. Genellikle bu işi pek bilmeyen kişiler nedense araçlarını buraya emanet ederler. İşi öğrendikçe de veya araçları bozuldukça da buradan koşarak uzaklaşırlar. Hatta araştırırsanız megachips bayii olan bazı firmalar bile bazı kötü olaylar sonucu bu markanın bayiiliklerinden ayrılmıştır.

2- EcuFast: Oldukça bilienen bir firmadır. Dr. ECU veya Özgün olarak biline kişi tarafından bir ortak ile kurulmuştur. Sanırım 2 sene öncesine kadar da beraberlerdi. Ancak sonrasında Özgün EcuFazt den ayrılıp Dr. Ecu firmasını kurdu. Bunun nedeni olarak da ortağının yazılımlarda yaptığı bazı yanlışları gösterdi. Ben şahısları tanımam etmem. ama şunu söylemek gerekir ki Custom Yazılımda Dr. ECU efsanedir. Evo'lar Supra'lar, GTR'lar hep kendisine gider.

3- Bu arada dikkat ettim EcuFast için tork değeri 230nm yazılmış ki sanırım bu hatalı. Çünkü TDI ın orj zaten 250nm. Sanırım 280nm olacak tı yazılımlı değer.

3- Paşaoğlu da benzer şekilde paket yazılım değil de custom yazılım yapabilen bir firmedır. Zaten farkettiyseniz en yüksek değerleri kendileri vermiş. Bu da custom yazılımdan kaynaklı büyük ihtimal. Kendileri ile olumsuz birşey duymadım. Ama bu kadar hard bir yazılımın her zaman sorun çıkarabilme ihtimali de var.

Genellikle insanlar custom yazılım ın iyi olacağını söyler. Çünkü yazılım herkese atılan paket prog şeklinde değil, sizin aracınıza özel yapılır.

Benim fikrim eğer aracıızda CAI, downpipe, egzozo vb mekanik müdahelelr yoksa custom yazılıma da gerek olmadığı yönünde. Çünkü paket yazılımlar daha fazla araç tarafından test edilmiş, kullanılmış ve dolayısıyla daha güvenli yazılımlardır.

Ama dediğim gibi saydığınız firmalar içerisinde birisi custom yazılım yapabiliyor ise, sizinde sürekli deneme ve değiştirme için zamanınız varsa, değerleri çok zorlamadan custom bir yazılım da yaptırabilirsiniz.

1.6 TDI manuel için genelde alınacak değerler 135-145hp 280-310nm aralığında değişir. Benim kanaatim bu değerlerin üstüne çıkmak araç için risktir.

Sizin yerinizde olsam Megachips hariç iki firmayı da tercih edebilirdim. Tabii Paşaoğlu nun değerleri biraz kısmasını isteyebilirsiniz. Firmalara gidin yüz yüze konuşun, işin detaylarını sorgulayın, çekincelerinizi anlatın. Hangisi size güven veriyorsa ona yaptırın.


Çevrimdışı rapcep

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
45.000 km pasaoglu yazilimli aracimi kullandim orjinal degerleri 128hp 260 tork dynoda yazilim sonrasi 160hp 340 tork verdi arac otomatik dizeldi hic bir problem yasamadim 100.000 km boyunca kullanan arkadaslarda problem yasamadi bu demek degilki problem yasanmiycak ben performans istiyordum yakit 2.ci plandaydi performans cok iyiydi yakit artti dip gaz gitmekten yazilim sonrasi ara hizlanmalar ve kalkislar cok keyifli oluyor


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Can abi fazlasiyla aciklamis mevzuyu soylenecek birsey kalmamis


Çevrimdışı YolGeZeR

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim Can bey,
aracım biraz ağır 1400 kg nun da etkisiyle tüketimi biraz fazla, hem yakıt tüketimini azaltmak
hemde ivmelenmesini iyileştirmek amacıyla araştırıyorum
« Son Düzenleme: 08 Eylül 2015, 18:42:45 Gönderen: YolGeZeR »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
artan tork ve normal kullanım karakteri ile yakıt tüketiminz bir miktar düşecektir. Ama tabii mucizevi bir düşüş beklemeyin. Ben eski yaptırdığım aracımı stock haline göre oldukça fazla sıkıştırmama rağmen stock haline göre 0.2lt yakıt tasarrufu sağlamıştım. Hadi dikkatli kullanımda bu değer olsun da max 1-1,5 lt olsun.

Bunun yanında eğer öncelikli amacınız tüketimi düşürmek ise buna yönelik yazılımlar da mevcut. Ancak bu tür yazılımlardan perf beklemek hata olur.

Sizin dediğiniz gibi hem ivme hem tüketim için perf a yönelik bir yazılım tercihi doğru olur. Tabii tüketimi çok fazla düşürmesini beklemeyin. ancak erf açısından da aracınız eskisine göre oldukça keyifli hale gelecektir.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Can abi soylenecek herseyi soylemis. Ben bayide yazilim yaptirmayi sevmiyorum fazla. Bayisi yapacaksa ecufast derim istanbulda kendisi yapacaksa pasaoglu derim ;)


Çevrimdışı bekotass

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ben mi yanlış anladım acaba

Bu yazılımlarla aracın orjinal halinden daha az yakmasını sağlamak mümkün mü?


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Bu chip işini 2 haftadır o kadar çok aralştırıyorum ki neredeyse netteki tüm siteleri taradım benimde kafam bimilyon oldu :) Çıkardığım sonuç şu

1- Chip tuning denen şey arabanın değerlerini yani hava ve (benzin - mazot) karışımını artırarak aracın tork ve bg'ini yükseltmesi bunu kafam basıyor ama fazla verilen yakıtla gelen güç nasıl ekonomi yaptıracak?
2-Eğer Chip tuning sadece hava basıncını artırıyorsa bu turbo basıncını artıracağı düşüncesini bende uyandırıyor turboyu limitleri dışına çıkarmış olmuyor mu?
3-Enjektör basıncını artırdıklarını söylüyorlar e peki buda enjektörlerin daha çabuk ömrünü bitirmez mi?
4-Bu siteden de bazı değerli arkadaşlarımız yakıtın düştüğünü söylemişlerdi benim araştırmalarım sonucu chip işinden sonra yol bilgisayarının yanıldığını genelde 0.5-1 LT civarı yanlış ölçüm yaptığını yakıtın düştüğünü zannettirdiğini ama depo ölçümü ile yani gırtlağına kadar doldurup 100 km ya da gittiği kadar km yapıp sonra tekrar gırtlak dolusu depo doldurunca çıkan gerçek LT re hesabında arabanın orijinaline göre çok yaktığını tespit etmişler bir kaç kişinin tespiti ile net yakıtı artırır demiyorum denemediğim için yanıltmak istemiyorum. Ama dediğim gibi sitede ki güvenilir arkadaşlar yakıt düşüşü gözlemlemiş ama yol bilgisayarından mı yoksa depo ölçümü ile fark etmişler bunu bilemiyorum.

**** Bende şu sonuç oluştu denemeden görmek imkansız ama bunun maliyeti size 750 - 600 TL arasında bir fiyata patlıyor. Ben şu an için bu miktarı deneme yapmak için verebilecek durumda değilim yoksa çoktan yaptırır kapsamlı bir yazı yazardım öncesi ve sonrası olarak.


Çevrimdışı bekotass

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Bence tork ve beygir artarken yakıtın düşmesi imkansız geliyor öyle olsa zaten üretimde bu şekilde yapılır ve daha az tüketim ve performans daha çok satış getirir.

Bence bu tür araç alıp böyle şeylere girmek mantıklı değil maliyeti yüksek hasarlar açabilir performans istediginiz araçlarda var rs gibi


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekotass;532978
Bence tork ve beygir artarken yakıtın düşmesi imkansız geliyor öyle olsa zaten üretimde bu şekilde yapılır ve daha az tüketim ve performans daha çok satış getirir.

Bence bu tür araç alıp böyle şeylere girmek mantıklı değil maliyeti yüksek hasarlar açabilir performans istediginiz araçlarda var rs gibi


Altta bir link vereceğim açılan konuyu okuyunca daha da çok korkuyor insan ne yalan söyleyeyim.

http://forum.donanimhaber.com/m_64728607/tm.htm


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Beygir ve tork artışı her zaman çok yakıt anlamına gelmez.

Örneğin Insignia 1.6 atmosferik 115 hp ve düşük tork lu bir arçken Insignia 1.6T 180hp ve 250m prf sunan bir araç. Ama reelde iki aracın yakıt tüketimi neredeyse aynı.

Bunun nedeni güçsüz bir araçta hızlanırken, yokuş çıkarken vs yeterli güç olmadığından daha çok gaza basarsınız, daha yüksek devir çevirirsiniz sonuç olarak daha çok yakarsınız. Ama güçlü bir araçta aynı koşullarda gaza o kdr yüklenmeniz gerekmez ki bu da sarfiyatı azaltır.

Benzer şekilde özellikle artan tork daha az vites geçişi sağlayacağı için burada da tasarruf söz konusu.

Gelelim yol bilg. yanılma olayına. Bence özellikle yazılım tarafından yanıltılmadığı sürece yakıtın yanlış hesaplanması olası değil. Çünkü hesabı etkileyecek parametrelerin   hiç biri değişmiyor. Harcanan yakıt, gidilen yol, lastiğin yuvarlanması vs hep aynı. KEndi tecrübemden yola çıkarak stock halde kasa kasa 700km zor yapan aracım yazılıım sonrası çok rahat 750, sakin kullanımda da 800 - 850 km ler görür hale geldi.

Kaldı ki bu işi önceki postlarımda  yazdığım gibi öncelikli olarak perf artışı için yapıyorsunuz. Tüketim bir nevi ufak bir bonus oluyor. Ama amaç salt tüketim ise ona göre yazılımlar da var.

Araç ömrüne gelecek olursak, bu biraz şansa biraz da kullanıma bağlı olarak değişiyor. Aldığınız stock araç dahi her zaman sorun çıkarma potansiyeline sahip. Bir sorun çıktığında bunun orj donanımla mı yoksa yazılımla ilgisi olduğunu anlamak güç. ama yazılım olduğunda aha yazılım vardı ondan oldu demek çok kolay. Aracı sürekli sıkıştıran, aracını dinlemeyen birisi orj aracı 100bin km sonra da turbo kırdırır. Ha yazılım yapmışsa bu değer 80bine de düşer, daha erkene de.

Yazılımın motor ömründen düşürmediğini iddaa etmek çok komik, ancak ne ölçüde düşürüyor bunu bilmek gerek. Orj motor ömrü atıyorum 300bin Km ise yazılımda, düzgün kullanım ve bakım ile bu ömür olsun olsun 280bin Km ye iner.

Ama yok siz safe üstü bir yazılım isterseniz, abidik gubidik yerlerde yazılım yaptırırsanız, benim aracım çok hızlı oldu diye sürekli sıkıştırarak kullanırsanız o araç turbo da yer, piston kol da çıkarır, sandık motor da ister.

Benzer bir örneği şöyle vereyim, Astar GTC 1.6T aracıma BRC LPG taktırdım. Aracın LPG de subap eritme problemi riski vardı. Bu problem genede 20bin km sonra ortaya çıkyordu. Ama ben aracımı bu riski göze alarak ve riski min.'a indirecek kullanım şartlarına uyarak kullandım. 30 binde aldığım aracımı 65binde sattım ve hiç sorunu yoktu. Benden sonra alan arkadaşta LPG yüzünden hiç sorun yaşamadı. Ama çevremdeki bi çok kişi LPG sübap eritmesi yüzünden motor kırdı. Neden tabii ki kullanımdan.

Bazı arkadaşlar niye fabrika böyle üretme diyor. En önemli cvp satış politikası. Şimdi Skoda Superb-2 1.6TDI 'ı 140 hp üretseydi, gidip 2.0TDI ı kim alırdı? Bir de ülkemizdeki koşulları yabancılarla karıştırmamakta fayda var. Adam ekonomi istiyorsa gidip ona göre 1.6TDI alıyor, ona göre kullanıyor. Yok perf istiyorsa gidiyor 2.0TSI alıyor ona göre kullanıyor. Araç fiyatları, benzin, vergi vs bizdeki gibi olmadığı için bizdeki gibi az yaksın çok kaçsın mantığı oralarda çok yok. Hal böyle olunca da üreticiler araçları ona göre üretiyor.

Üstelik dikkat ederseniz bazı araçların aynı modellerinin farklı güçteki versiyonları var. 90-110 hp focus lar vb gibi. Bunların arasındaki en önemli fark yazılım farkı. Yani bunu üreticiler de yapıyor. Motorda ufak mekanik değişiklikler olsa daha genelde aynı turbo kullanılıyor. Bu da araç üzerindeki ünitenin daha fazla gücü kaldıracak özelliği olduğunun en önemli kanıtı aslında.

Son olarak bu işte risk hep var. Ama riskleri doğru kararlar ve kullanımla min indirmek de sizin elinizde.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Motor güçlenmişse, rampayı 2. viteste 4000d/d' de çıkmak yerine 3. viteste 2000d/d' de çıkarsınız. Bu haliyle de tüketimi düşürme anlamında katkısı olur. Yoksa yazılımla 150HP yaptım arabamı hiç durmadan basayım denirse tüketimin düşmesi mümkün değil.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!