škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Chip Tunning Megachips, Paşaoğlu mu EcuFast Mı?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bekotass

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;533018
Motor güçlenmişse, rampayı 2. viteste 4000d/d' de çıkmak yerine 3. viteste 2000d/d' de çıkarsınız. Bu haliyle de tüketimi düşürme anlamında katkısı olur. Yoksa yazılımla 150HP yaptım arabamı hiç durmadan basayım denirse tüketimin düşmesi mümkün değil.

Bence yazılım ile güçlenmişse o motor güçlemiş sayılmaz daha fazla yorulduğu için arıza çıkarır.Hem araçlar üretilirken 10-20 beygir önemli degil ama daha fazlası için  fren balatalarından disklerden tutunda lastik çapı vs herşey aracın orjinal hızına göre ayarlanıyor bunların üstüne çıkmak bana mantıklı gelmiyor neden octavia rs almıyorsunuz ki bu iş şahin alıp doğana benzetmeye benziyor:)

Sn viperking 1.6 115 dediğiniz araçda sanırım turbo yok diğerinde var turbo bu farka yol açıyor az yakarken çok kaçıyor.Ben 1.6 fsi jetta kullandım 1.2 tsi onun yanında uçak gibiydi


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Yakıt konusuna değinmek istedim. Ayda 2-3 sefer depo dolduruyorum. Pompa attığında bırakırım hep. Bu yuzden sağlıklı bir sekilde ölçüm yapabiliyorum. Yazılım oncesi benim arabam yol bilgisayarinda 0.3-0.4 fazla gosteriyordu. Yazılım sonrasi yaptigim olcumlerde ise su an yol bilgisayari tam olarak net bir sekilde dogru gosteriyor. Ha eger onceden dogru gosterseydi simdi ne olurdu o konuda hic bir fikrim yok. Ama durum bu sekilde.

Peki yakit reel tuketimde dustu mu derseniz dustu. Ben sehir ici 6 litre altina dusemezken simdi 5.x li bir sekilde geziyorum normal kullanimda. Performansli kullanimda ise 1-1.5 litrelik bir artis var.


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;533089
Yakıt konusuna değinmek istedim. Ayda 2-3 sefer depo dolduruyorum. Pompa attığında bırakırım hep. Bu yuzden sağlıklı bir sekilde ölçüm yapabiliyorum. Yazılım oncesi benim arabam yol bilgisayarinda 0.3-0.4 fazla gosteriyordu. Yazılım sonrasi yaptigim olcumlerde ise su an yol bilgisayari tam olarak net bir sekilde dogru gosteriyor. Ha eger onceden dogru gosterseydi simdi ne olurdu o konuda hic bir fikrim yok. Ama durum bu sekilde.

Peki yakit reel tuketimde dustu mu derseniz dustu. Ben sehir ici 6 litre altina dusemezken simdi 5.x li bir sekilde geziyorum normal kullanimda. Performansli kullanimda ise 1-1.5 litrelik bir artis var.



Bastım mı derken ki hesap acaba sürekli yüksek devirli kullanımsa ok ama ekonomi sürüyorum arada bir basıyorum yüzdeye vurursak %70 ekonomi %30 basıyorum diyorsan bence çok yakıyor.

Birde 1-1,5 litre fazla yakıyor diyorsunuz ya basınca acaba chipten önce basarak ve chipten sonra basarak ki yakıt artışı değil mi bazen chipsiz normal kullanımla chipli basmayı karşılaştıran arkadaşlar oluyor onun için soruyorum.


Çevrimdışı bekotass

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Garip bana hala pek mantıklı gelmiyor bir türlü biraz araştırıyım bakalım.Aracınız kaç model belki o yüzden fark olabilir artık motorlardan daha fazla faydalanıyor


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fb1907;533091
Bastım mı derken ki hesap acaba sürekli yüksek devirli kullanımsa ok ama ekonomi sürüyorum arada bir basıyorum yüzdeye vurursak %70 ekonomi %30 basıyorum diyorsan bence çok yakıyor.

Birde 1-1,5 litre fazla yakıyor diyorsunuz ya basınca acaba chipten önce basarak ve chipten sonra basarak ki yakıt artışı değil mi bazen chipsiz normal kullanımla chipli basmayı karşılaştıran arkadaşlar oluyor onun için soruyorum.


Ne dediğinizi tam anlayamadım. Fazla yakan benim arabam mı? Benim verdiğim Örnekler aynı güzergah aynı Sürüş Tarzı ile gözlemlediğim Değerler.


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;533094
Performansli kullanimda ise 1-1.5 litrelik bir artis var.

Demiştiniz ya şunu diyorum bu 1-1,5 lt relik farkı hesaplarken chip yaptırtmadan önce basarak örnek 5 litre chip yaptırdıktan sonra aynı basma ile 6-6,5 litremi yakıtınız arttı.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fb1907;533102
Demiştiniz ya şunu diyorum bu 1-1,5 lt relik farkı hesaplarken chip yaptırtmadan önce basarak örnek 5 litre chip yaptırdıktan sonra aynı basma ile 6-6,5 litremi yakıtınız arttı.


Evet o sekilde, ev okul arasi eskiden tapa gaz giderken 7.5-8 yakiyordum ayni kullanimda chip tuning sonrasi 9-9.5 yakmaya basladim. Diger guzergahlarda da ayni sekilde performansli kullanimda artis oldu.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekotass;533085
Bence yazılım ile güçlenmişse o motor güçlemiş sayılmaz daha fazla yorulduğu için arıza çıkarır.Hem araçlar üretilirken 10-20 beygir önemli degil ama daha fazlası için  fren balatalarından disklerden tutunda lastik çapı vs herşey aracın orjinal hızına göre ayarlanıyor bunların üstüne çıkmak bana mantıklı gelmiyor neden octavia rs almıyorsunuz ki bu iş şahin alıp doğana benzetmeye benziyor:)


Öncelikle neden RS almıyoruz, önceki post umda da bahsetmiştim, canım ülkemin vergi sistemi yüzünden bir araç parası kadar da vergi ödüyoruz. Yakıta ödeyeceğimiz para da bonus'u :) aracımı ben 63 küsür e aldığımda RS 110Bin tl idi. Aradaki 50bin tl cebimde olsaydı bir araç daha alır gene RS almazdım.

Motor ömrü konusunu zaten yazmıştım. Diğer ayarlanan parçalar için ise yine stage-1 safe bir yazılım için orj parçalar her zaman yeterli olacaktır. Hem yıpranma payları hem de kullanımdaki işlevsellikleri açısından orj parçalar limitlerinde üretilmiyor ki. Zaten stage-1 ve safe demek aracın orj ekipmanları ile sorunsuz kullanacağınız yazılım anlamına geliyor. Bunun üzerindeki güçler için zaten araca yapılması gereken mekanik müdahaleler reçete şeklinde belli. Bunun dışında ekstralar isteyen için bu parçaları değiştirmek her zaman mümkün. Fren mi istiyorum gider 4 pistonlu havalandırmalı brembo alrım. Yol tutuş mu istiyorum gider spor yay, spor amortisör alırım.


Çevrimdışı bekotass

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
öle düşünüyosanız olabilir kimisi ben yakıtı önemsemiyorum diyor demek ki parası var diye düşünüyor insan yinede öle riske girmeye değmez şahsen ankara gibi bir yerde anca başa bela hız artık her yere radar koyuyorlar acemi çok aracıda riske atmaya değmez kendinide sonuçda hız=felaket


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekotass;533085
Bence yazılım ile güçlenmişse o motor güçlemiş sayılmaz ...
Niye? Fabrikası 90HP diyorsa ve yazılımdan sonra 120HP olmuşsa niye güçlenmiş sayılmasın ki?
Araçlar şase, motor ve fren olarak %35-40 daha fazla strese maruz kalabilecek şekilde üretiliyorlar diye biliyorum.
http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2015/09/14/dizel-motorlu-ford-fiestanin-modifiyesi-hakkinda-bilgi-verir-misiniz
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekotass;533128
öle düşünüyosanız olabilir kimisi ben yakıtı önemsemiyorum diyor demek ki parası var diye düşünüyor insan yinede öle riske girmeye değmez şahsen ankara gibi bir yerde anca başa bela hız artık her yere radar koyuyorlar acemi çok aracıda riske atmaya değmez kendinide sonuçda hız=felaket
Bu işi neden sadece hız olarak görüyorsunuz ki? Aracımı 50.000 kilometredir yazılımlı kullanıyorum ve yazılımı yaptırırken "hız" konusu düşündüğüm bir unsur değildi. Temel amacım alt devirlerde daha canlı bir araç ve ara hızlanmaları daha iyi bir araç elde etmekti.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Yazılımı yaptırmak isteyenin önceliği son hız yükseltmek değil, ivmelenme performansını arttırmaktır Ender abinin dediği gibi, öncelikle bunun farkına varmak gerekir.

Benim aracım 156 hp, 0-100 değeri 7,3 sn. İmkan bulduğum an direk sağlıklı bir yazılım ile gücü arttırıcam. Çünkü trafikte yeri geliyor frene basmaktansa dip gaz yapıp ivmelenmek hayat kurtarıyor, bu durum pek çok kere başıma geldi.

Dikkat edilmesi gereken tek şey standart motoru yormayacak şekilde soft bir yazılım uygulatmak. Hard yazılıma doğru gidilmek isteniyorsa o zaman motor aksamındaki gereken parçaları da güçlendirmek en sağlıklısı olacaktır, hem motor ömrü için hem randımanlı bir performans alabilmek için


Çevrimdışı bekotass

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Son hızdan bahsetmiyorum zaten 80-100 km bile zaten kazada çok yüksek bir hız tam bilgim yok bu konularda ama araştırcam bakalım


Çevrimdışı YolGeZeR

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Selamlar,
ben kendi durumumda araç ağırlığı ve ivmelenme kısmındaki yüksek yakıt tüketimi konusundaki sıkıntılarım için yazmıştım, ki aracım tork ve güç transferi de yaptığı için ( yokuşlarda) de tüketim yükselmekte.  
tunning'i halen düşünüyorum


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekotass;533303
Son hızdan bahsetmiyorum zaten 80-100 km bile zaten kazada çok yüksek bir hız tam bilgim yok bu konularda ama araştırcam bakalım


Bunun yazılımla bir alaksı yok işte. Stock bir araçta bahsettiğin süratlere çıkabilir. Kullanıcısı kötü ise her türlü kazayı yapabilir. İş kullanan kişinin adamlığında bitiyor.

Önemli olan aracı bilinçli şekilde kullanmak. Yazılım işini illa caddede gazlamak için yaptırmazsın. Ahmet arkadaşımız mesela aracın ağırlığından dolayı oluşan yetersiz perf. ve yakıt tüketimini bir nebze olsun düzeltmek için bu araştırmayı yapıyor. Bu demek değil ki yazılımdan sonra tapa gaz gidecek.