Ben de aslında Ankara RSA.da yaptıracaktım. Ortaklarından Kürşad benim samimi arkadaşım üstelik kampanya da vardı o dönem ancak beyni söküp göndermem gerekiyordu. Lakin beyni kendim söküp göndermem mümkün olmadı. Çok ters bir yerde. Silecek kollarının altında bir yerde kalıyor. Birini alıp gelmekte mümkün olmadı astarı yüzünden pahalıya geliyor. Ez cümle Trabzon Ecufastta yaptırdım. Üzerinden de 500 km geçtikten sonra (yazılımın tam olarak oturması gerektiğinden) görüşlerimi paylaşabilirim artık.
Ender hocamla bu konuda birkaç kez yazıştık. Sağolsun yönlendirici oldu. Memnun olduğumu öncelikle ifade etmem gerekir. Yaptığım ara hızlanma testlerinde (GPS ve OBD ile Torque Pro) hızlanma verilerinin 150 hp.lik 1.4 TSI ile benzerlik göstermesi ve verdiği his bakımından tatmin olduğumu ifade etmek isterim. Benim yaptığım test ve 1.4 TSI 150 hp yeni SuperB verileri şu şekilde.
5.& 6. Vites 60-100 kmEcufast 1.4 TSI = 9.3 (5) / 11.7 (6)
1.4 TSI 150 = 9.8 (5) / 12.0 (6)
5.& 6. Vites 80-120 kmEcufast 1.4 TSI = 9.4 (5) / 11.6 (6)
1.4 TSI 150 = 10.4 (5) / 12.7 (6)
Ancak 4.vitesteki hızlanma değerlerine ulaşamadım 1.4 TSI 150 hpnin. Benim ölçümlerim şu şekilde:
4. Vites 60-100 : 7.7 sn
4. vites 80-120 : 7.8 sn
Benim ölçümlerimde belki ufak yanlışlıklar olabilir ama en azından fikir verebilir. Hissiyat önemli ve Ender Beyin dediği gibi gerçekten de 300 km sonra hissiyat (performans) arttı.Yakıt konusuna gelince uzun yol deneyimim hiç olmadı. Yol bilgisayarında bir sapma yanlışlık söz konusu değil. Öncesinde olduğu gibi tam doğru bir ölçüm söz konusu. Depo ile yol bilgisayarı bende hiç sapmıyor hatta depo ölçümü 0.5 - 1 lt arası daha düşük yol bilgisayarından. En son depoda 35 km ortalama ile 7.6 lt tüketim elde ettim. Aldığımdan beri tüketim bu ortalama hızda hemen hemen hep bu şekilde çıkıyor. Şimdilik bir sıkıntı görünmüyor. Umarım bundan sonra da sıkıntı olmaz. RSA.nın vadettiği değerler 150 hp / 260 nm tork idi. Ecufast ise 150 bg / 250 nm tork değerlerini söylemişti ve bu sonuçlara göre bence vadettikleri değerlere çıkabiliyor araç. Ben dinamometre ölçümü yaptırmadım çünkü kalibrasyonlarına güvenmiyorum hiçbirinin. Ayrıca yapan kişinin çok uzman olması gerekir. En ufak bir kavrama hatasında debriyaj sıyırabilir. Arabaya sonuçta boşta gaz basıyorlar. Herhangi bir sürtünme kuvveti söz konusu değil. Ben şahsen acıyorum dynoya çıkan araçlara. Benim için yaptığım ara hızlanma testleri kesinlikle yeterli fikir veriyor.
Referans aldığım SuperB 1.4 TSI 150 HP.nin ara hızlanma verileri:
http://www.automania.be/files/File/SKODA/Superb/2015/New%20Superb%201.4%20TSI%20110%20kW%20-%201ANP723.pdf Edit: Referans adresi yanlış yazmışım. Doğrusu yukarıdaki gibidir.