škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hararet 120'ye dayaniyor acil yardim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
yav arkadaşlar naptınız devirdayımdan girip bloktan çıkmışsınız?hararet de ilk yapılacak şey fanı kontrol etmektir.fan çalışıyormu?fan  geç açıyor olabilir.fan muşuru bozuk olma ihtimali ilk akla gelecek şeydir.


Çevrimdışı whoomps

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: unveren55;532301
yav arkadaşlar naptınız devirdayımdan girip bloktan çıkmışsınız?hararet de ilk yapılacak şey fanı kontrol etmektir.fan çalışıyormu?fan  geç açıyor olabilir.fan muşuru bozuk olma ihtimali ilk akla gelecek şeydir.


Hararet 120 olunca kenara cekip fani kontrol ettigimde fan calisiyordu.  Fan durunca mi calismaya basladi bilemiyorum .  yazilimdan olabilirmi ? Cihaza baglayinca bu sorun gozukurmu ?   Yada termostat orjinal degilmis ama 80 liraya kalitelisinden takilmis


Çevrimdışı whoomps

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ama soyle de birsey var hararetin inmesinden sonra istersen almanyaya git gel bir daha hararet yukselmiyor


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Motor suyu 120 derecede iken aracin fani calismis miydi?

Termostat kolay kolay bir acip bir acmama sorunu yapmaz.

Hararet sikintisi yasadiginizda dur kalk trafikte miydiniz?

Hava yapmis olabilir.
Fan acmiyor olabilir.
Termostat bozuk olabilir. (Ama acmasa hic acmaz genelde. %1 ihtimal kafaya gore acip kapamasi)


Çevrimdışı whoomps

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;532315
Motor suyu 120 derecede iken aracin fani calismis miydi?

Termostat kolay kolay bir acip bir acmama sorunu yapmaz.

Hararet sikintisi yasadiginizda dur kalk trafikte miydiniz?

Hava yapmis olabilir.
Fan acmiyor olabilir.
Termostat bozuk olabilir. (Ama acmasa hic acmaz genelde. %1 ihtimal kafaya gore acip kapamasi)


İnip baktigimda calisiyordu.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Fan calisiyorsa sikinti termostatta gibi gozukuyor.

Peki ya gostergenin musuru (harareti okuyan musur) arizaliysa ve arabaya yanlis bilgi okutuyorsa?


Çevrimdışı whoomps

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;532319
Fan calisiyorsa sikinti termostatta gibi gozukuyor.

Peki ya gostergenin musuru (harareti okuyan musur) arizaliysa ve arabaya yanlis bilgi okutuyorsa?


Arizali diyelim sabah okumadi ama gun icinde hep dogru okuyo. Gun icinde 5 6 defa park edip sonra kalkiyorum. Neden sabah oluyo bu olay iste ?? Sabah olmasindaki hikmet ne daha dogrusu tabiri caizsemotor tamamen soguyup iyice dinlendikten sonra oluyo . cok ilginc bi olay bu ya


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Cok tuhaf arabayi o haldeyken incelemek lazim. Termostat acmasa sicak suyu radyatore de vermez kolay kolay fan da acmaz bu durumda?

Gercekten ilginc. Hararet aninda kontrol etmek lazim hortumlari falan. Okuyucudan supheleniyorum sahsen. Fan calisiyor termostat aciyor gibi gozukuyor. Devirdaim yapmasa araba zaten hep olur bu sorun?

Bir tavsiye 120 dereceyi gormeden kapatin motoru. 90i gecince cekin saga stop edin bekleyin. Calistirarak sogutmak da sakat istir


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bir çok sebebi olabilir bu durumun banada müşirden dolayı böyle bir sıkıntı olmuş olabilir.Hararet göstergesi motor ısındığı halde tam 90 da durmama durumu oluyormu 85-90 arasında kalıyorsa müşirde sıkıntı olabilir onun haricinde termostat arızasınada benziyor termostatın elektronik bir bağlantısı yok yanılmıyorsam bundan dolayı makineye bağlasanızda hata vermeyecektir.

Bir diğer notta eğer hararetiniz 90 ı geçmeye başlarsa klimayı sonuna kadar açın ve düşüyor mu bi gözlemleyin belki fan açmama durumuda olmuş olabilir aracın radyatör fanının çalışmasını biraz takip edin


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Aracımızın TDI motoru EA288 temelli yeni model. Bu motorda farklı bir soğutma tasarımı var. 3 ayrı soğutma devresi mevcut. İlki küçük hacimli bir devre. Motorun çabucak verimli çalışma sıcaklığına ulaşması için silindir kapağı, EGR soğutucu ve eşanjör içeriyor sadece. Bu küçük devre ile su çabucak ısınıyor. Bu sayede motor ve iç mekan çabuk ısınıyor, verim artıyor, emisyon düşüyor. Motor biraz ısındığında  bir sonraki devre  açılıyor ve suyu karterden (motor bloğu?) çevirmeye başlıyor. Devirdaim hızı değişken, motor yüküne göre değişen ısı uzaklaştırma ihtiyacına göre değişiyor. Üçüncü devre ise intercoolerdan geçen havayı soğutmak için kullanılıyor.

Daha detayları bilgileri EA288 kelimesiyle internette bulabiliriz.

Yukarıdakiler ışığında, ilk devreden ikinciye geçişte de bir sorun olabilir sanıyorum. Anahtar çalışmıyor olabilir, bu ihtimali de değerlendirmek lazım.
« Son Düzenleme: 10 Eylül 2015, 16:32:19 Gönderen: Swift »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;532402
...silindir kapağı yöneticisi bir sonraki devreyi açıyor ve suyu karterden çevirmeye başlıyor...
:blm::hmm:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;532417
:blm::hmm:

Bir yandan iş ile uğraşırken İngilizceden çevirerek yazdım. Biraz bire bir tercüme olmuş :) Düzelteyim bari.

" the cylinder head management opens the next circuit and draws the water through the crankcase."


Çevrimdışı melo_32_75

  • ST Bursa
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 419
    • Profili Görüntüle
Aynı sorun arkadaşımda vardı problem hararet müşüründeydi


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;532426
Bir yandan iş ile uğraşırken İngilizceden çevirerek yazdım. Biraz bire bir tercüme olmuş :) Düzelteyim bari.

" the cylinder head management opens the next circuit and draws the water through the crankcase."
O da aynı şeyi demiş.
Crankcase dediği karter işte.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;532402
Aracımızın TDI motoru EA288 temelli yeni model. Bu motorda farklı bir soğutma tasarımı var. 3 ayrı soğutma devresi mevcut. İlki küçük hacimli bir devre. Motorun çabucak verimli çalışma sıcaklığına ulaşması için silindir kapağı, EGR soğutucu ve eşanjör içeriyor sadece. Bu küçük devre ile su çabucak ısınıyor. Bu sayede motor ve iç mekan çabuk ısınıyor, verim artıyor, emisyon düşüyor. Motor biraz ısındığında  bir sonraki devre  açılıyor ve suyu karterden (motor bloğu?) çevirmeye başlıyor. Devirdaim hızı değişken, motor yüküne göre değişen ısı uzaklaştırma ihtiyacına göre değişiyor. Üçüncü devre ise intercoolerdan geçen havayı soğutmak için kullanılıyor.

Daha detayları bilgileri EA288 kelimesiyle internette bulabiliriz.

Yukarıdakiler ışığında, ilk devreden ikinciye geçişte de bir sorun olabilir sanıyorum. Anahtar çalışmıyor olabilir, bu ihtimali de değerlendirmek lazım.


Evet bizim atladigimiz husus bu. yeni nesil motorlarda ivir zivirlar var.

Peki 1. Sistemi durdurup 2. Sisteme gecis ne ile saglaniyor acaba?

Motor tamamen soguduktan sonra araci calistirinca hararet yapiyormus cunku. Motor tamamen soguyunca ilk sistem devreye giriyor ve zamani gelince ikinci sisteme gecis yapmiyor anladigim kadariyla?