Aracımızın TDI motoru EA288 temelli yeni model. Bu motorda farklı bir soğutma tasarımı var. 3 ayrı soğutma devresi mevcut. İlki küçük hacimli bir devre. Motorun çabucak verimli çalışma sıcaklığına ulaşması için silindir kapağı, EGR soğutucu ve eşanjör içeriyor sadece. Bu küçük devre ile su çabucak ısınıyor. Bu sayede motor ve iç mekan çabuk ısınıyor, verim artıyor, emisyon düşüyor. Motor biraz ısındığında bir sonraki devre açılıyor ve suyu karterden (motor bloğu?) çevirmeye başlıyor. Devirdaim hızı değişken, motor yüküne göre değişen ısı uzaklaştırma ihtiyacına göre değişiyor. Üçüncü devre ise intercoolerdan geçen havayı soğutmak için kullanılıyor.
Daha detayları bilgileri EA288 kelimesiyle internette bulabiliriz.
Yukarıdakiler ışığında, ilk devreden ikinciye geçişte de bir sorun olabilir sanıyorum. Anahtar çalışmıyor olabilir, bu ihtimali de değerlendirmek lazım.