Arkadaşlar selam,
Nihayet bu karşılaştırmayı yazmak için vakit bulabildim. Özellikle Superb-3 başlığı altında B8 karşılaştırmaları ve sonrasındaki yalıtım konusunda söylenenler nedeniyle bu karşılaştırmanın yerinde olacağını düşündüm.
Insignia 1.6T Edition 180hp 2009 model, Octavia 1.6 TDI Elegance 2013 model ve PAssat B8 1.4 TSI ACT Highline 2015 Model
PERFORMANSHiç şüphesiz verilen değerlere bakıldığında Insignia bu 3'lü arasında en öne çıkan model. Tam bir sporcu.Daha birinci vitesten itibaren hadi gazlayalım diyor size. 200 üstü yüksek hızlarda uzun süre şişmeden kalabiliyor.
Turbo hissi de biraz old school tarzı. Her ne kadar düşük devirde devreye girse de bu devreye giriş bir patlama edasıyla oluyor. Yani güç yavaş yavaş değil birden bire size geliyor. Turbo nerede devreye girmiş, max hp ve tork nerede, güç ne zaman düşüyor bunu canlı olarak çok rahat hissediyorsunuz. Yine Opel müh. bir güzelliği dump vlave oldukça sesli çalışıyor. Blow off kadar olmasa da çuff lamaları duymanız mümkün.
Zayıf yönü ise bazı modellerdeki turbo hortumu. Kullanılan malzeme çok dayanklı değil ve bir süre sonra yıpranıyor. Zaten bunu motordan gelen turbo surge sesinden hemen anlıyorsunuz. Diğer bir nokta ise pistonlar. Stock 180hp güçte bir sorun yaratmasa da modifiye için pek dayanıklı değil. Bu nedenle motor potansiyeli çok olsa da yazılımla sadece 210hp de kalıyor. Ancak piston değiştikten sonra önü çok açık. Yazılım - Piston - downpipe-Egzoz ile safe olarak 270 hp de binen tanıdıklarım var.
Gelelim Passat B8'e. Insignia ya göre 30hp daha az bir güç ama 1.4 motordan
Passat asla bir sporcu değil. Hızlı ve uzun yolculuklar yapmak için tasarlanmış sanki. Ama yok kalkış yapiim, yok sert kullanayım çok Passat ın tarzı değil. Insignia nın tersine turbo nerede devrede, tork nerede, ACT ne zaman açılıp kapanıyor hiçbir şey belli değil. Herşey çok ama çok yumuşak. Bu konuda araba çok hissiz. Ha bu yumuşaklık çoğu kullanıcının hoşuna gidebilir. Modifiye konusunda çok yorum yapamıyorum çünkü bu motorun stabil yürüyen örnekleri henüz piyasada çok yok.
A7 TDI ı anlatmaya gerek yok. Yalnız TDI ın beni şaşırtan 2 özelliği var. 140'lı hızları aştığınızda ki bu 180 olsa da bu hızı uzun süre şişmeden götürebiliyor ki bunu ben full bagajla denemiştim. Bir de otoban kullanımlarında 120 -140 hızlanması 105 hp lik üniteden beklenmeyecek kadar gzl.
YOL TUTUŞBu kategoride de Insignia'yı B8'in bir tık üzerine koyuyorum. Üstelik Insignia Edition olmasından dolayı 17'' jantlarla gelirken, B8'de 18'' jantlar var.
Yine de her türlü zeminde ve virajda Insignia biraz daha oturaklı. Bunda yine aracın daha önde tutulan sportif yönünün etisi var. Virajlara daha bir esnemeden, daha rayında giriyor ve çıkıyor. Yüksek süratli virajlarda da en ufak bir tedirginlik yaratmıyor.
Buradan yola çıkarak Passat B8 in kötü olduğu sonucu çıkarılmamalı. Passat özellikle 18'' jantların da etkisiyle oldukça iyi yol tutuyor. Ama bazı virajlarda araç kendini uzun hissettiriyor. Sanki ön taraf virajı dönmüş giderken, arka hala virajı dönüyor hissine kapılıyorsunuz. Ama bir tedirginlik veya çizgiden çıkma hissi yok.
Sportif bir kullanıcı iseniz Insignia sizi daha çok tatmin edecektir. Hele ki Insignia da Flexi-Ride varsa o zaman Passat la arasındaki yol tutuş farkı bir tık tan daha fazla olacaktır. Normal kullanım ölçülerinde bu farkı hissetmeseniz de aracı zorladığınızda, girdiğiniz hızlı, keskin virajlarda bu fark ortaya çıkacaktır.
Octi ye gelirsek torsiyon çubuğun negatif etkileri çok görülüyor. Bir de anlam veremediğim bir şekilde araç yanal rüzgarlardan çok etkileniyor. Direksiyona ufak kontralar verecek kadar rüzgar direnci var. Onun dışında aracı virajlarda zorladığınızda kontrolden çıkacakmış hissiyatı var. Kontrolden çıkmıyor ama beni tedirgin ediyor. Sanki arka taraf her an kopacakmış gibi değişik bir hissi var. Keşke VW ve Skoda MQB de bu kadar maliyet kısmasaydı da arka kısım bağımsız olsaydı.
KONFOR ETKENLERİİlk olarak forumda sıkça tartışılan rüzgar sesi yalıtımından başlayalım. Bu konuda da yine sıralama değişmiyor ve Insignia- Passat - Octi şeklinde oluyor.
Passat da bir rüzgar sesi yok. Daha doğrusu Octi de ki kadar yok. Ancak 140 ve üstü süratlere çıkıldığında çok fazla kulak kabartırsanız sanki bir şeyler var. O da var mı yok mu belli değil.
Insignia nın perf, yol tutuş ve rüzgar sesi yalıtımdaki başarısının altında aslında coupe tasarımı ve yakalanan 0.26CD lik rüzgar direnci var.
Genel konfor açısından bakıldığında ise tabii ki Passat Insignia dan önde. Insignia sportif ruhunun da etkisiyle birazcık sert karakterli bir araç. Motoru, vites geçişleri, debriyajı bu sert karaktere uygun. Bu sert karakter bir süre sonra konfor algısını baltalıyor.
Passat ise yukarıda da yazdığım gibi çok yumuşak karakterli bir araç. İç tasarımı da oldukça sadece. Oldukça da geniş ve ferah bir hissi var. Üstelik aracımızdaki döşeme tercihi koyu renk. Passat ın bej döşeme ile kalite ve iç mekandaki ferahlık algısını artıracağı kesin.
18'' ölçüsündeki jantın Passat ın konforunu baltalayacağını düşünenler büyük yanılgı içindeler. Çünkü süspansiyon o kadar güzel ayarlanmış ki, kasis ve bozuk yollarda jantın 18 olduğunu anlamanız oldukça zor. Yeterli emme ve yumuşaklığı sağlıyor. Yalnız farketmeden derin bir çukur veya yükselti üzerinden geçerseniz arka süspansiyondan "laak-luuk" diye ses geliyor. Bu seviyedeki bir araçta istenmeyen bir durum olsa da normal kulllanım koşullarında bu sesin olmaması işi kabul edilebilir seviyeye getiriyor.
İç malzeme kalitesi bakımından da passat üstünlüğü söz konusu. Ancak burada Insignia nın 2009, Passat'ın 2015 olduğunu göz ardı etmemek gerek. Insignia nın karşılığı olan B6 kasanın sonları ve B7 kasa Passat a baktığımızda iç mekan konusunda Insignia bir adım öne çıkıyor.
Şunu da belirtmekte fayda var. Evt Passat iyi hoş, kaliteli ve şık. Ama aracın için oturunca beni heyecanlandıran bir tarafı da yok. Herşey çok alışıldık herşey çok sıradan. Öyle çok futuristik tasarımları seven biri değilim ama PAssat da çok sıradan. 2009 tasarımı olmasına rağmen Insignia ya oturduğumda beni daha fazla sarıyor ve heyecanlandırıyor.
Teknolojik oyuncaklar kısmında da tabii ki Passat liderliğe oturuyor. Ancak Objektf bir karşılaştırma için Makyajlı Insignia değil de yeni kasa Insignia beklenmeli diye düşünüyorum.
Kısaca Passat - Insignia karşılaştırmasında yeniliğin de avantajı ile ibre Passat dan yana. Ancak bu işler biraz zevk meselesi. Passat işini layıkı ile yapan ancak ruhu olmayan bir araç. Insignia nın ise bariz kendi ruhu bir karakteri var. Eksikleri de var, ama o ruhu yakalayan için aradaki bağı koparmak çok zor.
Gelelim Octi'ye. B8'i kullanana dek Octi deki rüzgar sesi beni hiç rahatsız etmiyordu ancak B8 den sonra rüzgar sesi daha bariz ortaya çıktı. Ama yine de F/P oranına bakıldığında Octavia bana göre kendi sınıfında hala lider konumda.