Türkiye koşullarında bu oranlar ne alemde onuda bulursanız sevinirim.
Türkiye koşullarının buna etkisi ne olur bilemiyorum. Sonuçta bu araştırma x sayıdaki araç için y sayıda arıza olarak hesaplanmış. Evet belki de Türkiye'de yolların durumu aracın yürüyen aksamlarında Batı ülkelerindekine göre daha hızlı yıpranmaya sebep olabilir ancak bu motor, elektronik aksam, vs. gibi konuları etkilemez.
Bu rakamlar satılan araç ile orantılı mı onuda öğrenmek isterim. Demekki bu istatisliklere göre jeep te kötü markaymış
Öncelikle araştırma iyi marka ya da kötü marka belirtmiyor, sadece arıza oranlarını belirtiyor. JEEP gibi arazi araçlarının en büyük problemi dağ, taş, bayır dinlemeden arabayı amacına uygun olarak hor kullanan sürücüleri
Bu sebeple JEEP'i değerlendirirken araştırmadaki diğer arazi aracı üreticileri ile karşılaştırmak daha uygun olur. Ancak yine de herhangi bir JEEP ustasına garanti bitmeden yaşanan stok radyatör, HVAC ya da küçük dişli problemlerini sorarsanız size detaylarını anlatacaktır
Bu durum birazda şununla alakalı at arabasının arıza yapma oranı nedir sizce ? Çok düşük olmalı. Aynı şey hyundainin bir çok modeli içinde geçerli accent ve era gibi. Tahmin ediyorumki hyundainin en çok sattıgı modellerdir bunlar. Araba zaten motorlu at arabası oldugundan arıza çıkartabileceği tek yeri motoru onunda oranı az çok belli. Vag grubun kullandıgın teknolojiye vs bakarsak ve en çok sattıgı modelleride göz önüne alırsak bence durum cok normal.Zaten malzeme kalitesine girmeye bile gerek yok. Yani keşke marka yerine aynı segmentteki modellerin istatistiği olsa daha acık olurdu.
ABD'de en çok satan araçların pick-up kamyonetler olduğu malum. Bu yüzden ilk 3'te yer alan Ford, Chevy ve Doge kamyonletleri es geçersek ilk çeyrekteki en çok satan araç listesi:
#4: Toyota Camry (Türkiye'de satılmıyor)
#5: Toyota Corolla (Camry)
#6: Nissan Altima (Türkiye'de satılmıyor)
#7: Honda CRV (CRV)
#8: Ford Fusion (Türkiye'de satılmıyor)
#9: Honda Accord (Türkiye'de ABD'den farklı Accord satılıyor)
#10: Ford Escape (Kuga)
#11: Toyota RAV4 (RAV4)
#12: Honda Civic (Civic)
#13: Chevrolet Equinox (Türkiye'de satılmıyor)
#14: Nissan Rogue (Türkiye'de satılmıyor)
#15: Chevrolet Cruze (Cruze)
#16: Ford Explorer (Türkiye'de satılmıyor)
#17: Hyundai Elantra (Elantra)
#18: Ford Focus (Focus)
#19: Nissan Sentra (Türkiye'de satılmıyor)
#20: Chrysler 200 (Türkiye'de satılmıyor)
http://autocontentexp.com/20-best-selling-vehicles-in-america-april-edition/Bu liste ile daha önce paylaştığım arıza araştırmasını yanyana koyduğunuzda göreceğiniz üzere en çok satan binek araçların bir çoğu arıza sayısı az olan markalara ait orta-üst sınıf araçlar: Toyota Camry, Honda CRV, Honda Accord, Toyota RAV4, Chevrolet Equinox, Ford Explorer, vs. Yani arabayı basit yapıp çok satınca daha az arıza yapan etiketi kazanmıyor bu markalar ki bu modellerin çoğunun ABD donanımı Türkiye donanımlarından kat kat üstün ve daha çok elektronik donanıma sahipler
Son olarak hiçbir araba markasına karşı bir hayranlığım olmadığını belirtmekle beraber Hyundai'yi Türkiye pazarının şartları sebebiyle ülkemizde satmış olduğu basit arabalarla değerlendirmemenizi öneriririm. ABD'de 2014 yılının en çok satan 17. aracı Hyundai Sonata ve Türkiye'ye getirilen BMW 5 serisi ya da Audi A6'dan daha üstün donanıma sahip ve 10 yıl garanti ile satılıyor. Yani diyeceğim o ki "Hyundai'nin çok satan arabası basit arabadır, tabii az arıza yapar" yaklaşımınız bence yanlış.
:ok: