škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbo arac kullanimi 1.2 tsi 110hp

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı oksijen

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Merhaba herkese iyi bayramlar.
Eskiden dizel turbo aracım vardi  park ettigimde 30 sn filan bekletip öyle  kapatiyordum
Simdi spaceback te beklesemde durdugum gibi start stop kontak kapatiyor benim 30sn beklemem birseyi degistirmez diye tahmin ediyorum

Sizler nasil davraniyorsunuz?

Not
Daha once konusu olabilir mobilden girdigimden denedim arama yapamadim
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2015, 09:42:58 Gönderen: oksijen »


Çevrimdışı LA BEBE

  • Bir Angara Klasiği
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 688
    • Profili Görüntüle
Start stop iptali için buton var ise iptal edebilirsiniz :)



Çevrimdışı audioslave

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
yanlış hatırlamıyorsam kitapçıkta sadece uzun yoldan geldiğinizde bir süre bekletin diye yazıyordu.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Durmadan 50-100 mt önce boşa alın o şekilde ilerleyin aracı durdurana kadar rölantide çalışmış olur.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;534448
Durmadan 50-100 mt önce boşa alın o şekilde ilerleyin aracı durdurana kadar rölantide çalışmış olur.


Hayatımda gördüğüm en düz mantık :D Şok içindeyim:D


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Sistem mercedeslerde elektrikle karşılıyormuş yağlama görevini vs birşeyler okudum. Bazıları devirli kullanımında belkide stop etmeyecek. Düzgün kullanımda sorun çıkartacağını sanmıyorum. Sadece skoda değil ki birçok markada turbolu araçlarda ss uygulanıyor. 1 lt için turboyu bozacak sistem koymazlar heralde. Hadi Türkkiyede koyarlarda avrupada sıkar. Ayrıca uzun yolda olsa ışıklarda duruyoruz sonuçta.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;534450
Hayatımda gördüğüm en düz mantık :D Şok içindeyim:D


Start stopla uğraşmaktansa en kolayı bu herhalde.
Turbo yük altında olduğunda yağ sıcaklığı yükselir, S&S bunu baz alarak motoru durdurmaz bence.


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
S&S bazen devreye girmiyor ya da bazen uzun süre durunca kendiliğinden çalıştığı oluyor. Kendisi ayarlıyor demek ki. Ama uzun yol yaptığınızda ya da turboyu zorladığınızda durmadan önce 30 sn rölantide çalıştırın yazıyor kitapçığında. S&S ile farklı bir olay o demek ki.


Çevrimdışı oksijen

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;534484
S&S bazen devreye girmiyor ya da bazen uzun süre durunca kendiliğinden çalıştığı oluyor. Kendisi ayarlıyor demek ki. Ama uzun yol yaptığınızda ya da turboyu zorladığınızda durmadan önce 30 sn rölantide çalıştırın yazıyor kitapçığında. S&S ile farklı bir olay o demek ki.

Anladim ozaman demekki  uzun yoldan geldigimizde beklicez start stop kapatirsa motoru sikinti olmadigini dusunucez


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: oksijen;534499
Anladim ozaman demekki  uzun yoldan geldigimizde beklicez start stop kapatirsa motoru sikinti olmadigini dusunucez
S&S' i devre dışı bırakıp 30 saniye-1 dakika arası bekleyebilirsiniz.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Forumda daha önce de konuşuldu ama s&s olmayan araçlarda akla yine turbo timer geliyor.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kucless;534502
Forumda daha önce de konuşuldu ama s&s olmayan araçlarda akla yine turbo timer geliyor.
Turbo timer çok daha sağlıklı zira turbonun soğuması esnasında motoru rölantide çalıştırırken, bir yandan da yağlama yaparak millerin aşınmasını en aza indiriyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı oksijen

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;534521
Turbo timer çok daha sağlıklı zira turbonun soğuması esnasında motoru rölantide çalıştırırken, bir yandan da yağlama yaparak millerin aşınmasını en aza indiriyor.


bunun için Turbo timer  şartmı yani
sonuçta  ss kapatmaz diye düşünüyorum motoru zarar verecekse


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: oksijen;534640
bunun için Turbo timer  şartmı yani
sonuçta  ss kapatmaz diye düşünüyorum motoru zarar verecekse
Şart diye bir şey yok ancak iş şansa bırakılmamış oluyor. Hiç performanslı uzun yol yapıp ardından durmadığım için S&S bu durumda ne yapar hiç fikrim yok maalesef.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!