škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bakım 1000km kaldı?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı azafrak

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,


3,5 aylık aracımın 15bin km bakımına 1000km kaldı.

Ve aracımda sorun olarak düşündüğüm ve hissettiğim maddeleri belirledim ve bunlarla beraber bakıma gideceğim.

Ben bu sorunlardan onlarda bahsettiğim zaman, bakım için vereceğim belli bir paranın üstünde bir para isterler mi acaba? Yoksa garanti içinde yada bakım için gittiğim kapsam da hepsi içinde olur mu?

Aracımda sorun olarak düşündüğüm başlıca bazı maddeler..

1)   Sürücü dış kapı açma kolu sert açılıyor. Diğer kapı kollarına göre daha çok ses çıkartıp, daha sert açılıyor.
2)   Klimanın kontrol düğmelerinin altında ki havalandırma kanallarından aracı stop ettikten sonra rahatsız edici bir cızırtı gibi ses geliyor.
3)   Arabayı sabah çalışır vaziyete getirip ısınmasını beklerken, araba sanki tekliyor gibi oluyor. Motor çalışmaya devam ediyor ama arada sanki mazot çekemiyorda motor ufak bir tekleme yapıyor gibi arabayı hafiften sarsıtıyor.
4)   Sileceklerden aşırı rahatsız edici ses geliyor. En şiddetli yağmurlu hava da bile silecekler çalışırken cama sürtündüğünde  “gıcıırrrtt” diye ses geliyor. 3-4 aylık aracın silecekleri bu kadar çabuk mu bozulur yada aşınır?
5)   Araba hareket halinde iken, gaz vermeye başlayınca, arabanın sağ torpido gözünün olduğu taraflardan çok cılız bir ses geliyor. Bunu arabayı giderken dinlerseniz anlaşılıyor.
6)   Arabayı 1.vitesten 2. Vitese atıp gaz vermek istemediğim taktirde araba aşırı derecede hızlanıp tekrar yavaşlıyor. Bunu 2 den 3 atıp gaz vermeden de yapıyor. Mesela kasisten geçeceğim 1. Vitesle geçerken 2 ye atıyorum ben gaz vermeden araba kaptırıp gidiyor. Bunu 10 sürüşün 4-5 in de yapıyor mutlaka.
7)   Aracı aldığım günden beri aracın geri vitesi zor geçiyor. Bazen geri vitesi takılı kalıyor geçmiyor. Vitesi tekrar normale alıp, geriye takarsam düzeliyor. Sık olarak rastladığım diğer husus ise, vitesi geriye taktığım da geriye geçmiyor. Biraz zorladıktan sonra “tık” diye bir ses geldikten sonra geriye atıyor. Bazen ise o takıldığı yerden geçemiyor dişliler sıyırıyor. En önemli sorunlarımdan 1 tanesi bu.
8)   Araç bazen 1.viteste çok performanslı bazense çok hantal kalkış yapıyor.


Çevrimdışı coder32

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 362
    • Profili Görüntüle
1 nolu sorun  bende de var ancak arka sol kapıda yani farklı yerde.  

Sizin sorunlara gelince,  çoğu ufak sayılabilecek türden  ve geçiştireceklerini tahmin ediyorum.  Bir çözüm sağlamazlar gibi geliyor.

Ancak geri vites ve silecek ile ilgili sorununuz ciddi bir sorun bence.  Önceliğiniz bu olmalı.
Tekrar kolay gelsin,  gelişmeleri paylaşırsanız çok seviniriz :)


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Atıf Bey aracınız garanti kapsamında olduğu için ücret talep etmeyeceklerdir. Ancak sileceği garanti kapsamında değiştirmeyebilirler, zira silecek için eskiden 6 ay ve belli bir kilometre sınırı vardı. Siz 6 ayı doldurmamışsınız ancak 15.000 km. olduğu için muhtemelen değiştirmezler, siz yine de şansınızı deneyin. Ben değiştirtmiştim aracı aldıktan bir süre sonra garantiden.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Rolantide titreme yakit ile alakali olabilir yada rolantiyi ayarlama amacli titreme olur rolanti ne kadar duserse o kadar az yakit harcar, dusuk rolantiler biraz daha motor sarsintisi yapar, araci 1.vitesten 2 ye alip gaz vermezsen arac stop etmemek icin enjeksiyon yapip kendi gaz verir onun icin ziplama yapar, senin yerine gaza basar, aslinda kelebek acar, vites olayi geri vitesin senkromeci sikintilidir ondan olabilir, cift debriyaj yapip dene bakalim o zaman ne oluyor.


Çevrimdışı azafrak

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: coder32;535314
1 nolu sorun  bende de var ancak arka sol kapıda yani farklı yerde.  

Sizin sorunlara gelince,  çoğu ufak sayılabilecek türden  ve geçiştireceklerini tahmin ediyorum.  Bir çözüm sağlamazlar gibi geliyor.

Ancak geri vites ve silecek ile ilgili sorununuz ciddi bir sorun bence.  Önceliğiniz bu olmalı.
Tekrar kolay gelsin,  gelişmeleri paylaşırsanız çok seviniriz :)


1 nolu sorun sonradan oluştu, yoktu böyle bir şey bende anlamadım. Ama geri vitesi muhakkak söyleyeceğim.

Alıntı yapılan: enoktakenokta;535317
Atıf Bey aracınız garanti kapsamında olduğu için ücret talep etmeyeceklerdir. Ancak sileceği garanti kapsamında değiştirmeyebilirler, zira silecek için eskiden 6 ay ve belli bir kilometre sınırı vardı. Siz 6 ayı doldurmamışsınız ancak 15.000 km. olduğu için muhtemelen değiştirmezler, siz yine de şansınızı deneyin. Ben değiştirtmiştim aracı aldıktan bir süre sonra garantiden.


Ama bu kadar çabuk silecek papucumu bozulur ya? zaten kaç kere yağmur yağdı ki Allah aşkına. Hepsini madde halinde kağıda döktüm, giderken direk kağıdı vereceğim. Olur da yapmazsalar, önereceğiniz bir silecek markası veya türü var mı? güzel silen ve camda iz bırakmayan.

Alıntı yapılan: saday;535348
Rolantide titreme yakit ile alakali olabilir yada rolantiyi ayarlama amacli titreme olur rolanti ne kadar duserse o kadar az yakit harcar, dusuk rolantiler biraz daha motor sarsintisi yapar, araci 1.vitesten 2 ye alip gaz vermezsen arac stop etmemek icin enjeksiyon yapip kendi gaz verir onun icin ziplama yapar, senin yerine gaza basar, aslinda kelebek acar, vites olayi geri vitesin senkromeci sikintilidir ondan olabilir, cift debriyaj yapip dene bakalim o zaman ne oluyor.


Abi bu zamana kadar yoktu böyle bir şey, yeni fark ettim. Sabah çalıştırıyorum arabayı, bazen sanki boğulacak gibi oluyor ama yani öyle çok değil. İnce bir sarsıntı yapıyor 3 saniye de 5 saniye de bir. Acaba hava filtreleri mi tıkandı? Yoksa bir yerleri mi tıkandı?

Yakıtı Shell Fuelsave alıyorum. Skoda bayisi, katkısız dizel al demişti bende shell den alıyorum. Arada bir de opetten alıyorum.

Bulunduğum yerde Shell, Opet  ve Petline var. Bana araç için önere bileceğin kaliteli bir yakıt var mı? Shell de ki V-Power Nitro+ içeriyi temizlemek için daha iyi bir yakıtmış diyorlar dediler ama ben Fualsave ile devam ettim.

Sen bu konuda ne öneriyorsun abi? Bu aralar benim arba uzun yolda, 5, 5.6 , 6 gibi sayılar yakmaya başladı. Neler öneriyorsun?


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Hava filtresi değişimi herzaman faydalı olur, yakıt filtreside değiştirseler her bakımda o dahada iyi olur, ben hep aynı shell den pahalı olan mazotu alıyorum, zaten ikisi arasında 2krs var, ama bu mazot işi çok acaip birşey, shell ler arasında bile fark oluyor, aracın gaz kelebeği kötü yakıttan kurum yapmışsa nefes alıp verir gibi arada titreme yapabilir, aracın hangi yakitta rahat ettiğini fark ettirir zaten, onu anladığında hep aynı yerden al, bakım dan sonra muhtemelen aracın düzelecektir, düzelmez ise bir çaresini buluruz


Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;535379
Hava filtresi değişimi herzaman faydalı olur, yakıt filtreside değiştirseler her bakımda o dahada iyi olur, ben hep aynı shell den pahalı olan mazotu alıyorum, zaten ikisi arasında 2krs var, ama bu mazot işi çok acaip birşey, shell ler arasında bile fark oluyor, aracın gaz kelebeği kötü yakıttan kurum yapmışsa nefes alıp verir gibi arada titreme yapabilir, aracın hangi yakitta rahat ettiğini fark ettirir zaten, onu anladığında hep aynı yerden al, bakım dan sonra muhtemelen aracın düzelecektir, düzelmez ise bir çaresini buluruz


Ben yakıtta önce eurodiesel kullandım. Şuan ise shelle dönüş yaptım tamamen. 2 depodur shell v-power nitro+ kullanıyorum ve sorun yok gibi gözüküyor. Tavsiye ederim. Eskiden şehirdışı olduğum için eurodiesel almıştım ve titreme olayı gibi bir durum vardı onda ama şuan çok şükür bir sorun yok. Ama titreme sorunu kesin ondandır diyemiyorum. Çünkü serviste lastik basıncına bakıldı ve 0 araç olmasına rağmen ayarlanmadan verilmiş. 40 a yakındı dedi tüm tekerler için şuan 32psi sizinkiler ne durumda üstte satış temsilciside 30 dedi kararsız kalmış durumdayım.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Mustafa Bey, yük durumuna göre olması gereken lastik basınç değerleri depo kapağında yazar, oradaki değerlere göre hava basın.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Mgenco

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;535407
Mustafa Bey, yük durumuna göre olması gereken lastik basınç değerleri depo kapağında yazar, oradaki değerlere göre hava basın.


Bagaj yok fakat en fazla arabada 3 kisi oluyor zaten eğer bilginiz varsa yardimci olursaniz iyi olur. Depo kapagi derken yakit deposundan mi bahsediyoruz ?


Çevrimdışı azafrak

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;535379
Hava filtresi değişimi herzaman faydalı olur, yakıt filtreside değiştirseler her bakımda o dahada iyi olur, ben hep aynı shell den pahalı olan mazotu alıyorum, zaten ikisi arasında 2krs var, ama bu mazot işi çok acaip birşey, shell ler arasında bile fark oluyor, aracın gaz kelebeği kötü yakıttan kurum yapmışsa nefes alıp verir gibi arada titreme yapabilir, aracın hangi yakitta rahat ettiğini fark ettirir zaten, onu anladığında hep aynı yerden al, bakım dan sonra muhtemelen aracın düzelecektir, düzelmez ise bir çaresini buluruz


Abi bende hep Shell'den alıyorum ama o iki yakıt arasında gel git yapıyorum. Madem öyle diyorusn bende pahalı olanından koyayım, Nitro+ tadına bakalım biraz. Hangi yakıtta rahat ettiğini sanki kafamda FuelSave diye kanıtladım ama yinede işin büyüklerinden bilgi almak daha faydalı tabiki :))


Alıntı yapılan: Mgenco;535404
Ben yakıtta önce eurodiesel kullandım. Şuan ise shelle dönüş yaptım tamamen. 2 depodur shell v-power nitro+ kullanıyorum ve sorun yok gibi gözüküyor. Tavsiye ederim. Eskiden şehirdışı olduğum için eurodiesel almıştım ve titreme olayı gibi bir durum vardı onda ama şuan çok şükür bir sorun yok. Ama titreme sorunu kesin ondandır diyemiyorum. Çünkü serviste lastik basıncına bakıldı ve 0 araç olmasına rağmen ayarlanmadan verilmiş. 40 a yakındı dedi tüm tekerler için şuan 32psi sizinkiler ne durumda üstte satış temsilciside 30 dedi kararsız kalmış durumdayım.


Mustafa bey,

aracım seyir halinde iken olmuyor bu. Araç sabahları çalıştırdığım da arada bu duruma rastlayabiliyorum. çalıştırıp rolantiye bırakıyorum, arada böyle tekliyor gibi oluyor ufaktan.