Bence luzumsuz olur.. aracinizin yasi var, km sini bilmiyorum ama motoru cok daha kolay ve erken yipratir diye dusunuyorum..
Chip, yazilim yapanlar, arac tutkunlari sadece bununla kalmiyor... motora surekli para harciyorlar, kimisinin garaji var.. aracin degeri kadar para harciyorlar.. motor blogunu yeniliyor.. wossner marka piston seti aliyor vs vs.. sadece yazilim veya chip uygulamasi uzun vadede size masraf cikarir diye dusunuyorum..
Ayrica.. 150ps, 5500 devirde, mesela 170ps olsa, chip veya yazilimla, 20ps fark anca 5500 devirde olusur, daha alt devirlerde daha az olur.. 20ps yansimaz...
50ps yulselse de max devirde yukselir...
Aslinda isin temelinde,torgue yatiyor.. eger bir fark hissederseniz sebebi torque..
Hp =torqu x devir / 5252.. araclarda hesaplanan torque tur aslinda,,dynoda ..
Vs vs...
Bu arada 150 ps kranktaki gucu, tekerleklere aktarilan guc daha az reelde,
=20 kayip olsa.. 20ps lik bir artis tekerleklere 16ps yansir...o da max devirde..
Bu benim gorusum.....