škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Emisyon sorunlu motor kontrolü

Levcho · 64 · 32520

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı azafrak

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;536015
Dediğiniz gibi Polo'da şimdi test ettik, ESP açık olsa da olmasa da, devir yine 3000d/d kalıyor.
Sizin araçta farkl olsa gerek.


Bir arkadaşım da Seat Leon'un da test etmişti ESP açık iken , o da 3000 deviri geçememişti, bende test etmiştim bende geçemedim. Sonra öyle aklıma ESP geldi, tuşuna basıp ESP yi kapalı konuma getirdim, kökledim gazı ve son devire kadar gitti.

Buradan ne anlam çıkarmalıyız bilemedim tabi :D


Çevrimdışı gercekefe

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 169
    • Profili Görüntüle
VIN kodu ile kontrol ettiğimde bende bu mesaj çıktı :
Dear ŠKODA customer,

We wish to confirm that your vehicle with the Vehicle Identification Number you submitted, is not affected by software that may cause discrepancies in the values for oxides of nitrogen (NOx) during dynometer runs.

Yours faithfully,

ŠKODA.

ingilizcesi iyi olan konuyu bilen arkadaş sonuç ile ilgili bilgi verebilir mi


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gercekefe;536025
VIN kodu ile kontrol ettiğimde bende bu mesaj çıktı :
Dear ŠKODA customer,
 
We wish to confirm that your vehicle with the Vehicle Identification Number you submitted, is not affected by software that may cause discrepancies in the values for oxides of nitrogen (NOx) during dynometer runs.
 
Yours faithfully,
 
ŠKODA.
 
ingilizcesi iyi olan konuyu bilen arkadaş sonuç ile ilgili bilgi verebilir mi
Aracınızda sorun yok:ok:
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle
benimki de hileli çıktı :uve: 2013 105 Hp 1.6 TDI
 
 Sayın ŠKODA müşterisi,

  Biz Gönderdiğiniz Taşıt Tanıma ile aracınızın yerleşik Tipi EA 189 motoru, Dynometer çalışmaları sırasında azot (NOx) oksitler değerleri farklılıklar neden olabilir yazılım tarafından etkilendiğini sizi bilgilendirmek için üzgünüz. Araban teknik açıdan ve trafik güvenliğinin güvenlidir.

  Biz güven kırık için çok üzgünüz ve teknik bir çözüm bulmak için tüm hızıyla çalışıyor. ŠKODA bu onarım doğrudan ilişkili maliyetini karşılamak olacaktır.

  Biz doğrudan doğruya gerekli hangi adımları açıklamak için sizinle irtibata olacaktır. Biz bizim pahasına gerekli düzeltme çalışma yapacağız.

  Saygılarımla,

ŠKODA.


Çevrimdışı medcezir03

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 161
    • Profili Görüntüle
BENDE KONTROL ETTİM MESAJ ŞU:
Vážený zákazníku,
vůz s tímto VIN kódem není dotčen. Přejeme příjemné cestování s vaším vozem ŠKODA.
BU NE DEMEK OLUYOR


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: medcezir03;536044
BENDE KONTROL ETTİM MESAJ ŞU:
Vážený zákazníku,
vůz s tímto VIN kódem není dotčen. Přejeme příjemné cestování s vaším vozem ŠKODA.
BU NE DEMEK OLUYOR


Önceki sayfalarda İngilizce sorgulama yapabileceğiniz link mevcuttu, oradan yaparsanız daha iyi olur.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;535994
Hileli yazılım yüklü olup olmadığı, sorgulama yapmadan da şöyle anlaşılıyor.

Araç marka ve tipine göre sanırım değişiyor;
Araç park halindeyken, vites boşta, gaza tam basıldığında, devir 3000d/d ve ya 2500d/d geçmiyor.


Esasında kandırmaca da bu devir detayında saklı.
Belirli devirden sonra zararlı emisyonlar oluştuğuna göre ve emisyon kontrolü de araç sabit vaziyette yapıdlığına göre, böyle bir hile yapılmış.

Alıntı yapılan: Levcho;536015
Dediğiniz gibi Polo'da şimdi test ettik, ESP açık olsa da olmasa da, devir yine 3000d/d kalıyor.
Sizin araçta farkl olsa gerek.
Benim SEAT Ibıza 1.2TSI' da da vites boşta tam gazda 3900d/d' yi geçmiyor. Bu motoru boşta yüklenmeye karşı koruma amaçlı bir durum. Esas durum şu; yol şartlarını aracın ön tekerlekleri (önden çekişli olduğu için) silindirlerin üzerine koyup gazladıklarında arka tekerlekler dönmediği için durum sistem tarafından araç patinaj yapıyor olarak algılanıyor. Ahanda zurnanın zırt dediği yer de burası zira tam da bu durumda ASR gibi sistemler devreye girdiği için ECU anında tâli yazılımı devreye sokuyor.:wnk:
Alıntı yapılan: azafrak;536024
Bir arkadaşım da Seat Leon'un da test etmişti ESP açık iken , o da 3000 deviri geçememişti, bende test etmiştim bende geçemedim. Sonra öyle aklıma ESP geldi, tuşuna basıp ESP yi kapalı konuma getirdim, kökledim gazı ve son devire kadar gitti.

Buradan ne anlam çıkarmalıyız bilemedim tabi :D
Bildiğim kadarıyla ESP değil de ASR kapatılabiliyor ve buna rağmen araç boş viteste son devre gelmemeli eğer ki yazılım, modifikasyon, ...vb. bir durum yoksa.

Alıntı yapılan: uAynS;535926
seat için link mevcut mudur?
SEAT için link bu:
http://www.seat.com/owners/diesel-engines/vin-number.html
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;536063
Benim SEAT Ibıza 1.2TSI' da da vites boşta tam gazda 3900d/d' yi geçmiyor. Bu motoru boşta yüklenmeye karşı koruma amaçlı bir durum. Esas durum şu; yol şartlarını aracın ön tekerlekleri (önden çekişli olduğu için) silindirlerin üzerine koyup gazladıklarında arka tekerlekler dönmediği için durum sistem tarafından araç patinaj yapıyor olarak algılanıyor. Ahanda zurnanın zırt dediği yer de burası zira tam da bu durumda ASR gibi sistemler devreye girdiği için ECU anında tâli yazılımı devreye sokuyor.:wnk:

Bildiğim kadarıyla ESP değil de ASR kapatılabiliyor ve buna rağmen araç boş viteste son devre gelmemeli eğer ki yazılım, modifikasyon, ...vb. bir durum yoksa.


SEAT için link bu:
http://www.seat.com/owners/diesel-engines/vin-number.html

Açıklamalarınız mantıklı.
Zararlı gazlar, yüksek devirlerde daha yüksektir. Emisyon ölçümü araç harektsiz ken yapılıyor. Bu da beni şöyle düşünmeye yöneltiyor.
Emisyon ölçümü aninda, zararlı gazlar tespit edilmemesi için, araç hareketsiz olduğunda devir yukselmiyor.
Olamaz mı?


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar debriyaja basınca sanırım kesici iptal oluyor.bu arada vw grubuna güvenim sıfır,bir daha asla almam,dsg sorunları zaten ortada ayrıca nerden biliyim emisyon hilesi haricinde yüzbini geçen arabanın arıza verecek yazılıma sahip olmadığına..hep bir soru işareti.satış konusuna gelince bunlardan iyisi yok,araçları çaprazlayarak farklı model elde edip fahiş fiyatlara satmasını çok iyi biliyorlar( bunu vw grup için değil genel anlamda yazdım).


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;536070
...
Emisyon ölçümü aninda, zararlı gazlar tespit edilmemesi için, araç hareketsiz olduğunda devir yukselmiyor.
Olamaz mı?
Olur mu olur. 'Motoru korumak için' deniyor ama son olayla güven yerle bir olduğu için ihtimal tabii ki. Ancak testte son devre kadar basılacaksa ve araç çıkmıyorsa son devre kadar itiraz en baştan gelirdi diye düşünüyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;536072
Olur mu olur. 'Motoru korumak için' deniyor ama son olayla güven yerle bir olduğu için ihtimal tabii ki. Ancak testte son devre kadar basılacaksa ve araç çıkmıyorsa son devre kadar itiraz en baştan gelirdi diye düşünüyorum.


Euro 5 bütün araçlarda böyle,fluence 2 bin devir,fiorino 3 doblo 2500 devirde kesiyo durduğun yerde.peugeot 301 de 2500 devirde.dacia logan 3.konunun bununla alakası yok


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
O emisyon değeri için yazılım güncellenecek beygir düşecek tork düşecek.parça değişse neyi değişecek,yakıt tüketimi nolacak.scr sistemi taksa montajı nereye yapacak...bu iş şike davasına benzedi.


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Aracım 2012 model, 1.6 CAY serisi. Sorgulatınca maalesef benim araba da hileli görünüyor. Kafam şu anda çok karışık :confused::confused::confused:
İnşallah araçlarımız çok değer kaybetmez beyler.


Çevrimdışı tatar331

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mr.Mister;536201
Aracım 2012 model, 1.6 CAY serisi. Sorgulatınca maalesef benim araba da hileli görünüyor. Kafam şu anda çok karışık :confused::confused::confused:
İnşallah araçlarımız çok değer kaybetmez beyler.


Volkswagen A.G tarafından yapılan açıklama üzerine kamuoyunun bilgisinde olan EA 189 EU5 motor tipindeki dizel araçlar ile ilgili olarak Doğuş Otomotiv'in açıklamasıdır:
dün bu cevabı verdiler....
Volkswagen Grubu markaları tarafından yapılan açıklama uyarınca; etkilenen araçlar dahil olmak üzere Türkiye’de satışa sunulan tüm araçlarımızın ülkemizin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu belirtiriz.

Üretici firmaların devam eden çalışmaları doğrultusunda teknik güncellemeler yapılabilecektir. Gelişmelerle ilgili müşterilerimizle iletişime geçilecektir.

Doğuş Otomotiv