škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Emisyon sorunlu motor kontrolü

Levcho · 64 · 32517

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı StokeR

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Dear ŠKODA customer,

We regret to inform you that the Type EA 189 engine built into your vehicle with the Vehicle Identification you submitted, is affected by software that may cause discrepancies in the values for oxides of nitrogen (NOx) during dynometer runs. Your car is safe from a technical standpoint and roadworthy.

We are very sorry to have broken your trust and are working at full speed to find a technical solution. ŠKODA will cover the cost relating directly to this repair.

We will be in touch with you directly to explain what steps are required. We'll do any necessary rectification work at our cost.

Yours faithfully,

ŠKODA.

Please note: we can only provide information about ŠKODA vehicles. For other Volkswagen Group brands, please visit the relevant brand website.


Arkadaşlar bende sorguladım bende böyle mesaj aldım. Google Translate te birşey anlaşılmıyor. Tercüme edicek birisi varmıdır?


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: StokeR;537974

Arkadaşlar bende sorguladım bende böyle mesaj aldım. Google Translate te birşey anlaşılmıyor. Tercüme edicek birisi varmıdır?


Aracınız da emisyon skandalına konu olan araçlardan.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı StokeR

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
VW'nin yaptığı açıklamada dikkatimi çeken nokta ''araçların ülkemizdeki yönetmeliğe uygun olduğu'' ve ''araçlarda güncelleme yapılacak'' olması.

VW'nin güncellemeden kastı parça değişimi mi yoksa yazılımı silmek mi?

Eğer güncellemeden kasıtları sadece yazılımı silmek ise araç halen günlük kullanımda daha fazla karbondioksit salımı yapmıyacakmıdır? Yazılım nede olsa emisyon testinde aktif oluyor.

Şimdi işin ehli olan arkadaşlara soruyorum sizce bu emisyon değerini düzeltmek için yazılımsal bir güncelleme yeterli olur mu yoksa araçta parça değişimi gerekir mi?


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Yaptığım sorgulama sonucunda benim aracımda etkilenmiş görünüyor. (2014 1.6 TDI DSG YETİ ) Bu durum ile alakalı servis tarafından aranan arkadaşlar oldu mu merak ediyorum tarafıma  henüz bir bilgilendirme ve ya arama olmadı.

Sayın ŠKODA müşteri, Biz gönderilen Taşıt Tanıma ile aracınızın yerleşik Tipi EA 189 motoru, Dynometer çalışmaları sırasında azot (NOx) oksitler değerleri farklılıklar neden olabilir yazılım tarafından etkilendiğini sizi bilgilendirmek için üzgünüz. Araban teknik açıdan güvenli ve trafik güvenliğinin olduğunu. Biz güvenini kırık için çok üzgünüz ve teknik bir çözüm bulmak için tüm hızıyla çalışıyor. ŠKODA bu onarım doğrudan ilişkili maliyetini karşılamak olacaktır. Biz sizinle olacaktır doğrudan gerekli hangi adımları açıklamak. Biz bizim pahasına gerekli düzeltme çalışma yapacağız. Saygılarımla, ŠKODA.


Çevrimdışı ayhank

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Merhaba,
Aracı almadan önce emisyon değerlerine bakmıştım, sonuç olarak emisyon değeri aracın yakıt tüketimi ile de ilgili bir konu. Konuyu takip edenler bilirler, Türkiye de de araçların vergilendirme sisteminde değişiklik yapılması ve emisyon oranları üzerinden vergilendirmeye gidilmesi gündeme geldiğinde bu araç sahiplerinin durumu ne olacak ? asıl problem burada bence.
Yoksa yazılımı yenile sorun düzelsin değil olay.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: StokeR;537988
VW'nin yaptığı açıklamada dikkatimi çeken nokta ''araçların ülkemizdeki yönetmeliğe uygun olduğu'' ve ''araçlarda güncelleme yapılacak'' olması...
Türkiye' deki emisyon kuralları diğer ülkelerdeki gibi işlemediği için, etkilenen araçlara hiç bir şey yapılmasa bile Türkiye kurallarına uygun bu araçlar. Ha şirinlik maksadıyla yazılımı tamamıyla değiştirebilirler, bu tamamen ithalatçının inisiyatifinde aslında.
ABD' deki durum çok farklı. Emisyon kısıtlaması yok orada; ancak salınan emisyona göre vergilendirme var. Bir araç 1 diğer araç 5 salıyorsa vergileri de o oranda farklı olacaktır. VW bu emisyonları az göstererek;
- bir anlamda vergi kaçırmış oldu. Araç tescilinde ödenen vergi az gösterilmiş oldu.
- haksız rekabet etmiş oldu.Fazla vergi veren araç sahipleri kandırılmış oldu.
- aslında en önemlisi YALAN söylenmiş oldu. Clinton' ın stajyerle yaşadığı olayları hatırlayın. Clinton yalan söylemediği için mahkum da edilmedi, hâlâ daha da ABD' nin en sevilen başkanı. Yani hukuk ve/veya kanunlar karşısında yalan söylemeye, alavere dalavere yapmaya asla taviz vermezler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı StokeR

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;537996
Yaptığım sorgulama sonucunda benim aracımda etkilenmiş görünüyor. (2014 1.6 TDI DSG YETİ ) Bu durum ile alakalı servis tarafından aranan arkadaşlar oldu mu merak ediyorum tarafıma  henüz bir bilgilendirme ve ya arama olmadı.

Sayın ŠKODA müşteri, Biz gönderilen Taşıt Tanıma ile aracınızın yerleşik Tipi EA 189 motoru, Dynometer çalışmaları sırasında azot (NOx) oksitler değerleri farklılıklar neden olabilir yazılım tarafından etkilendiğini sizi bilgilendirmek için üzgünüz. Araban teknik açıdan güvenli ve trafik güvenliğinin olduğunu. Biz güvenini kırık için çok üzgünüz ve teknik bir çözüm bulmak için tüm hızıyla çalışıyor. ŠKODA bu onarım doğrudan ilişkili maliyetini karşılamak olacaktır. Biz sizinle olacaktır doğrudan gerekli hangi adımları açıklamak. Biz bizim pahasına gerekli düzeltme çalışma yapacağız. Saygılarımla, ŠKODA.


Ben bu olaylar çıktıktan bir kaç gün sonra Antalya Skoda Çağ Otomotivi aradım bizim araçları etkiliyormu diye de Satış Müdürü '' Yok yok sizin araçta herhangi bir problem yok sizi etkilemiyor'' demişti. Buradan kendisine selam gönderiyorum. Sanırım Türkiye'de ki bayilerinin hiçbir şeyden bilgileri veya haberleri yok, en azından Antalya'da ki bayinin. Yarın tekrardan arayacağım.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
OnurB rumuzlu Onur arkadaşımızın paylaştığı üzere skoda.com.tr üzerinden sorgulama yapmak da mümkün. Linki aşağıda veriyorum, Onur'a da tekrar teşekkür ederim...
 
http://www.skoda.com.tr/pages/skoda-dizel-bilgilendirme.aspx
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Tevfik Yüksel

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Bende aracımı sorguladım, benim aracımda da EA 189 tip motor varmış. Galiba bütün 1.6 TDI rapidlerin hepsinde EA 189 tipli motor kullanılmış. Bilgilerimi gönderdim, bakalım ne olacak.


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;535994
Hileli yazılım yüklü olup olmadığı, sorgulama yapmadan da şöyle anlaşılıyor.

Araç marka ve tipine göre sanırım değişiyor;
Araç park halindeyken, vites boşta, gaza tam basıldığında, devir 3000d/d ve ya 2500d/d geçmiyor.


Esasında kandırmaca da bu devir detayında saklı.
Belirli devirden sonra zararlı emisyonlar oluştuğuna göre ve emisyon kontrolü de araç sabit vaziyette yapıdlığına göre, böyle bir hile yapılmış.

Aman hocam emin msn Benim 1.6tdi dsg 2013 model octavia da 3000 devir
Üstüne çıkmıyor. Ama ben skoda.com.tr den şasi no ile sorgulama yaptım sıkıntı yok yazdı z


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Bu olayın devir sayısı ile ilgili olduğunu düşünmüyorum. Devir sayısı sınırlaması hemen hemen tüm yeni araçlarda var çünkü bir araca boşta gaz basmak motor için sakıncalı bir davranıştır. Bu sadece boşta dip gaz yapılmasını engellemek, motora hasar verilmesine sebebiyet vermemek içindir.
 
 Öte yandan Egzoz Gazı Emisyon Kontrolü ile Benzin ve Motorin Kalitesi Yönetmeliğinde herhangi bir devir belirtilmiyor. "Kesme Hızı" (İkinci Bölüm - Madde 8 - 2 - a) ibaresi kullanılıyor. Yani ucu açık. Ne tarafa çekerseniz o tarafa gider bu ifade. Bu sebepten araç 3.000 devirde kesiyorsa oradaki yetkilinin size niçin bu araba 3.000 devirde gazı kesiyor deme şansı yok. Araç üreticisine bağlı olarak kesme devri değişebilir. Buna bir sınırlama getirilmemiş.


Çevrimdışı mavizaman

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Selamlar, bizimki 2012 model 1.6tdi yeti modeli aklanmış görünüyor.

Değerli Müşterimiz,
                                       
                                        Aracınızın EA 189 motor  tipindeki dizel araçlar ile ilgili söz konusu durumdan etkilenmediğini  size bildirmek isteriz.
                                       
                                        Türkiye’ye ithal ettiğimiz tüm  araçların ülkemizin mevzuatına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu  belirtiriz.
                                       
                                        Yüce Auto A.Ş.


Çevrimdışı arafilboylu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
slm arkadaslar bende 1.6 dizel aracım var skoda sitesinden şase no sorgulama yapdım aracım sıkıntılı cıkdı telefon görüşdüm yeni güncelleme gelgiğinde size haber verilecek diyorlar bir ay gecti arayan soron yok bende mahkemeye vermeye düşünüyorum dalga geciyorlar ne yapayım mahkemeye versen bir ne tice alabilirmiyim sonucda iki senidir aracdan zehir gaz fazla cıkıyor.......


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: arafilboylu;540560
slm arkadaslar bende 1.6 dizel aracım var skoda sitesinden şase no sorgulama yapdım aracım sıkıntılı cıkdı telefon görüşdüm yeni güncelleme gelgiğinde size haber verilecek diyorlar bir ay gecti arayan soron yok bende mahkemeye vermeye düşünüyorum dalga geciyorlar ne yapayım mahkemeye versen bir ne tice alabilirmiyim sonucda iki senidir aracdan zehir gaz fazla cıkıyor.......

 Emin olun sizin araçtan çıkan o zehirli gazın miktarı piyasadaki Euro4 altı tüm motorlardan daha düşüktür. Güncelleme yapıldığında daha mı az gaz salacak acaba? Hayır hatta emisyon testi sonuçlarında duman koyuluğu değeri daha yüksek çıkacak ama yine de dizel araçlar için sınır değer olan 3.0'ın altında olacaktır. Tüvtürk muayenesinden geçmeyen bir tane VW, Audi, Skoda, Seat olmaz. Hepsi tıkır tıkır geçer yine de.
 
 Mahkemeye verme işini Amerika'da yapsanız emin olun %100 lehinize karar çıkar çünkü orada vergi emisyon üzerinden alınıyor ve emisyon şartları özellikle dizel araçlar için çok sıkı. Ayrıca tüketicinin kandırılması daha da büyük sorun orada. Türkiye'de tek sorun aracın AT uygunluk belgesindeki emisyon değerleriyle reeldeki emisyon değerlerinin tutmaması olur ve ondan da mahkemede bir şey çıkar mı bilinmez.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;540570
...Mahkemeye verme işini Amerika'da yapsanız emin olun %100 lehinize karar çıkar çünkü orada vergi emisyon üzerinden alınıyor ve emisyon şartları özellikle dizel araçlar için çok sıkı. Ayrıca tüketicinin kandırılması daha da büyük sorun orada. Türkiye'de tek sorun aracın AT uygunluk belgesindeki emisyon değerleriyle reeldeki emisyon değerlerinin tutmaması olur ve ondan da mahkemede bir şey çıkar mı bilinmez.
Škoda' da yönetici konumunda çalışan bir arkadaşım var. Bu işi ona sorduğumda verdiği ilk ve tek yanıt: Hiç bir şey olmaz, Türkiye regülasyonlarına uygun. Türkiye' de kimse "ben ABD emisyonlarında otomobil satıyorum" demez. Sonuçta Türkiye kurallarına uygun.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!