škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Emisyon sorunlu motor kontrolü

Levcho · 64 · 32475

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Bence arkadaştan çok yönetici olarak konuşmuş..farklı birşeyde beklenemez zaten. Öylede olsa böylede olsa zaten türkiyedeki emisyon değerlerine uygun demek geçerli bir açıklama değil. Firma ''ben sana emisyon değeri şu olan bir araç satıyorum''diyor. Ama sonradan seni aldattığı ortaya çıkıyor. Tek başına bu bile teorik olarak hukuksal anlamda bizi haklı kılar. Ama hukukçu değilim Türkiyede bunun pratiği ne olur bilmiyorum.
« Son Düzenleme: 04 Kasım 2015, 20:22:21 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Yazılım güncellemesini asla kabul etmem,ancak teknik güncelleme olabilir.merak ettiğim 105-110-115-120 hp 1.6 tdi ler arasındaki fark nedir.burda sadece 105 te hileli yazılım bulunmakta.farkı bilen var mı


Çevrimdışı StokeR

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;540571
Škoda' da yönetici konumunda çalışan bir arkadaşım var. Bu işi ona sorduğumda verdiği ilk ve tek yanıt: Hiç bir şey olmaz, Türkiye regülasyonlarına uygun. Türkiye' de kimse "ben ABD emisyonlarında otomobil satıyorum" demez. Sonuçta Türkiye kurallarına uygun.


Dava açılsa bence kazanılır. Çünkü satış esnasında sana söylenen değerler normalin üstünde çıkıyor ise bu 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 8. maddesine göre ayıplı mal diye geçer.

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm

Tamam, regülasyonlarına uygun fakat Türkiye'ye de emisyon değerlerine göre vergilendirme sistemi gelmiyecek mi? O gün neden normal ödeyeceğim vergi tutarının üzerinde para ödeyeyim?

http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1003073-bu-araclar-daha-az-vergi-verecek


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakan_by;540581
Bence arkadaştan çok yönetici olarak konuşmuş..farklı birşeyde beklenemez zaten...
Savunma hazır sizin anlayacağınız.:wnk:
Alıntı yapılan: StokeR;540706
Dava açılsa bence kazanılır. Çünkü satış esnasında sana söylenen değerler normalin üstünde çıkıyor ise bu 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 8. maddesine göre ayıplı mal diye geçer.

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm

Tamam, regülasyonlarına uygun fakat Türkiye'ye de emisyon değerlerine göre vergilendirme sistemi gelmiyecek mi? O gün neden normal ödeyeceğim vergi tutarının üzerinde para ödeyeyim?

http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1003073-bu-araclar-daha-az-vergi-verecek
1- Hukuk maalesef bence şeklinde ilerlemiyor hele ki ülkemizde. Mesela adamın birinin ağzını burnunu kırın sonra karakola gidip şikayetçi olun beni darp etti diye, o adam mahvoldu gitti.:)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Tevfik Yüksel

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar mahkemeden birşey çıkması mümkün değil, çünkü ülkemizde zarara uğrayan bir husus yok. Amerika'da vergilendirme emisyon üzerinden yapılıyor ve o yüzden Amerika'daki zarar çok büyük. Asıl mesele çevrenin kirletilmesi gibi gösterildi ama asıl mesele devletin vergi kaybı. Yoksa bir arabanın bir sürü güzel özelliği varken niye Amerika'nın en çevreci motoruna sahip diye reklam yapılsın. Bizim ülkemizde araç reklamlarında hiç öyle bir cümle duydunuz mu? Bu yüzden bizde birşey çıkmaz. O motorlarda yazılım güncellemesi yapılarak bir önceki yazılım kaldırılacaktır muhtemelen. Yerine ne yüklenir bilemiyorum. Ancak bu hali ile bile trafikteki birçok araçtan daha az çevreye zarar verecektir. Bizim sadece servisten güncelleme için davet edilmemizi beklemekten başka bir çaremiz yok. Ayrıca bizim ülkemizde de emisyona dayalı vergilendirme sistemine zor geçilir. Çünkü büyük bir gelir kapısı kapanır.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Siz yeni yazılımı kabul eder misiniz?güç tork vs nasıl olacak.olsaydı zaten baştan yapılırdı.uygunluk beyanı ve araç verileri yanlış,ayrıca resmi internet sitesinde güvenilirlikten bahsedilmiş tek başına bunlar bile dava açmaya yeter.


Çevrimdışı Tevfik Yüksel

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: koraycan35;540743
Siz yeni yazılımı kabul eder misiniz?güç tork vs nasıl olacak.olsaydı zaten baştan yapılırdı.uygunluk beyanı ve araç verileri yanlış,ayrıca resmi internet sitesinde güvenilirlikten bahsedilmiş tek başına bunlar bile dava açmaya yeter.


Kabul etmemekten başka çaremiz var mı? Maalesef yok bence. Güçle ilgili olumlu ya da olumsuz bir değişim olacağını zannetmiyorum. Hadi davayı açtık. Bunlar bize yanlış beyanda bulundu, aracın emisyonu meğersem o kadar değilmiş diyeceğiz. Peki karşılığında ne talep edeceğiz. Aracı değiştirmelerini beklemek hayal olur bence. Tavandaki boya çatlama olayı ile ilgili ne olduğu malum. Dava açılması halinde astarı yüzünden pahalıya gelebilir düşüncesindeyim.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Şöyle hocam,diyelim yazılım güncellendi emisyon tutuyor,mevcut olan motordan düşük emisyon almak için bi yerlerden kısmak gerekir,ancak teknik bir güncelleme yapılması gerekir ki bu da sadece scr sistemi ile olur.zaten araç başına 50 usd maliyet çıktığından dolayı vw başına bunlar geldi.mahkeme olayı çok başka belki 1 yıl sürer ama iadeye kadar gider.yani uğraştırır.boya çatlama olayında kime ne verilerse konu kapanıp gitti.şimdi yine top bizde.ya mahkeme yolu ya da cazip teklifler


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Bu konu ile ilgili sanıyorum tüketici mahkemelerine dava açılabilir ve kazanılabilir. Ben 2004 yılında sıfır aldığım Getz aracımın altından gelen bir ses yüzünden dava açmış 4 yıl süren yargılama sonucunda ve İTÜ'nin benim aleyhime yazdığı rapora rağmen davayı kazandım ve aracı Hyundai'ye geri iade ettim tüm yargılama giderleri faiz ve aracın fatura bedelini geri aldım. Şimdi benim Yeti aracımda bu emisyon değerinden etkilenmiş görünüyor aracımın yazılım vs bir yerlerini kurcalatmak istemiyorum ve beklemedeyim araştırıp aracımın birebir yeni modeli ile değişim ve ya fatura bedeli iadesi için dava açmayı düşünüyorum. Bu konu ile alakalı bir haber vardı ve tüketici koruma derneği bu konuda tüm tüketiciler adına dava açmayı ve bu konuya müdahil olacağını belirtiyordu ve bireysel dava açılabileceğini söylüyorlardı.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;540899
Bu konu ile ilgili sanıyorum tüketici mahkemelerine dava açılabilir ve kazanılabilir. Ben 2004 yılında sıfır aldığım Getz aracımın altından gelen bir ses yüzünden dava açmış 4 yıl süren yargılama sonucunda ve İTÜ'nin benim aleyhime yazdığı rapora rağmen davayı kazandım ve aracı Hyundai'ye geri iade ettim tüm yargılama giderleri faiz ve aracın fatura bedelini geri aldım. Şimdi benim Yeti aracımda bu emisyon değerinden etkilenmiş görünüyor aracımın yazılım vs bir yerlerini kurcalatmak istemiyorum ve beklemedeyim araştırıp aracımın birebir yeni modeli ile değişim ve ya fatura bedeli iadesi için dava açmayı düşünüyorum. Bu konu ile alakalı bir haber vardı ve tüketici koruma derneği bu konuda tüm tüketiciler adına dava açmayı ve bu konuya müdahil olacağını belirtiyordu ve bireysel dava açılabileceğini söylüyorlardı.
4 yıl süresince aracı kullanabildiniz mi? Yani yargılama süreci boyunca araç kullanıcı tarafından kullanılabiliyor mu yoksa yediemin tarzı bir yere mi bırakılması gerekiyor?
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;540901
4 yıl süresince aracı kullanabildiniz mi? Yani yargılama süreci boyunca araç kullanıcı tarafından kullanılabiliyor mu yoksa yediemin tarzı bir yere mi bırakılması gerekiyor?

Dava süresince ve dava açılmadan önceki süreçte aracı 5 yıldan fazla bir süre kullandım. Alttan gelen bu ses şikayeti ile bir yıl içinde 8 kez servise gitmiştim ve her seferinde şikayetimi giderdiklerini ve sorun olmadığını beyan ettiler en son Hyundai Assan genel servisinde de sorun çözülmeyince önce tüketici hakem heyetine başvurdum aracın ayıplı olduğu kararı çıktı fakat Hyundai bunu dikkate almadı nedeni de hakem heyetinin bir yaptırım gücü yok sonrasında bu kararla birlikte gerekli servis fişleri vs vs delilleri ile birlikte Levent'te tüketici mahkemesinde dava açtım. Bir şey belirtmem gerekirse aracımın bu ses şikayeti hayati bir kusur değildi sadece alt tarafta kasislerde arka taraftan bir gıcırtı sesi vardı bir kaç kez yağlamışlar ve kısa süreliğine bu ses kesilmişti ama sonrasında tekrar eden bir problemdi bu ses haricinde araçtan her açıdan çok memnundum ama bu ses bende bir takıntı haline gelmiş sorunum çözülmemişti ve dava süreci başlamıştı önce aracımın birebir değişimini istemiş sonrasında bedel iadesine çevirmiştim. Bilirkişi incelemesinde İTÜ aracın ayıplı olmadığına sorunsuz ve orijinal olduğuna dair rapor vermişti fakat en son duruşmada bir yıl içinde aynı şikayetin 8 kez tekrarlamasından dolayı ve emsal yargıtay kararı sundum ve aracın ayıplı olduğuna kesin karar verildi ve aracımı yedek anahtarları vs vs Hyundai'ye teslim edip hesabıma yatan miktarı tahsil ettim.
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2015, 23:11:59 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı wimpir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 232
    • Profili Görüntüle
Sorgulamanın Türkçe sayfası çalışmıyor. Ben de İngilizce siteden baktım, google translate'den çevirttim şöyle bir cevap aldım:

Sayın ŠKODA müşterisi,

Biz Gönderdiğiniz Taşıt Tanıma ile aracınızın yerleşik Tipi EA 189 motoru, Dynometer çalışmaları sırasında azot (NOx) oksitler değerleri farklılıklar neden olabilir yazılım tarafından etkilendiğini sizi bilgilendirmek için üzgünüz. Araban teknik açıdan ve trafik güvenliğinin güvenlidir.

Biz güven kırık için çok üzgünüz ve teknik bir çözüm bulmak için tüm hızıyla çalışıyor. ŠKODA bu onarım doğrudan ilişkili maliyetini karşılamak olacaktır.

Biz doğrudan doğruya gerekli hangi adımları açıklamak için sizinle irtibata olacaktır. Biz bizim pahasına gerekli düzeltme çalışma yapacağız.

Saygılarımla,

ŠKODA.

Lütfen dikkat: biz sadece ŠKODA araçlar hakkında bilgi verebilir. Diğer Volkswagen Grubu markalarının, ilgili marka web sitesini ziyaret edin.

Tabii çeviri düzgün değil ama anladığım kadarıyla benim araç da sıkıntılı. Bundan sonraki gelişmelere göre ben de bir yol haritası çizmeyi düşünüyorum. Bakalım neler yapabileceğiz.


Çevrimdışı resolute

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Emisyon taahhüt edilmeyen bir şey olsa idi belki hiçbir dava açılamazdı. Ama öyle değil, aracın teknik değerleri verilirken ilk beş maddeden biridir.
Aracın 100HP diye sarılıp da 90HP çıkması gibi bir durumdur.

Bunlar böyle iken Türkiye'de davaların nasıl sonuçlanacağı bakanlığın Volkswagen ile nasıl anlaştığıyla ilgilidir.


Çevrimdışı Potemkin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Beyler ben ikinci el 2012 1.6 tdi octavia aldım skdoanın sitesinde şasiyi sorgulattığımda şöyle yazıyor ;

We regret to inform you that the software in question has been installed in your vehicle. We apologize for this situation and are doing everything in our power to remedy it as soon as possible. The important thing for you to know is that your vehicle is completely safe and roadworthy.

Starting from June 2016 we have been launching the Service Campaign itself. Our goal was to release all software versions in several waves by the end of 2016.

The technical measures have been developed for all affected ŠKODA vehicles and have been presented to the Vehicle Certification Agency of the United Kingdom. Currently we are in close contact with the British authorities and we expect to be able to start the implementation of the technical measure for the remaining customers soon.

For further information, please contact your authorized ŠKODA partner. Alternatively, you can contact the ŠKODA Diesel-Hotline directly.

As soon as software version for your car is available you will receive an invitation to make an appointment with an authorized ŠKODA partner.


Koyu şekilde yazan kısımda anladığım kadarı ile benim aracıma bu emisyon yazılımı yüklenmiş mi demek istiyor ? , aracım normalden biraz fazla yakıyor gibi geldi acaba bununla bir ilgisi olabilir mi ?