Evet arkadaşlaaaar Bir gün aradan sonra yeniden sizlerleyim. Biliyorsunuz pazartesi günü aracımı satın almıştım. Salı günüyse ilk işim sanayiye götürmek oldu. Aracın çok yaktığını gözlemledim, çiy benzin de atıyordu ufaktan. Neyse kimseyi bilmediğim için daldım pendik sanayiye. Orada buldum yaşlı bir usta. Adama dedim anlarmısın bu arabanın dilinden dedi neden anlamayacakmışız genç sen getir hele neyi var dedi. Ben de arabayı dün aldım bi bak bakalım sağına soluna dedim ve anlattım sorunlarını. Adam aldı lifte baktı sağına soluna dedi kaç paraya aldın bunu dedim 7200. Allah'ın çok sevgili kuluymuşsun dedi.
Arabanın yağını boşalttı, yağ filtresini ve bujilerini söktü değiştirdi hava filtresini temizledi (yeniymiş). Bujiler kömür gibi çıktı simsiyah, yağ desen zift, filtre yerli malı. Bujiler neden simsiyahtı onu anlayamadım ilk başta. Sonra topladık arabayı yağını koyduk çalıştırdık avans ayarını yaptı kalbüratörünü elledi ufak tefek rütuş derken araba rölanti tutmamaya başladı. Arabayı çalıştırıyoruz gaza basıyoruz çekiyoruz hooop stop ediyor! Kalkıp yürüyoruz 2. vitese geççez hoop stop ediyor. Gaza basıyoruz gazdan ayağımızı çekince bazen devir 700e düşüp geri çıkıyor bazen de akü ışığı yakıyor. Bazen de direk stop ediyor. geri aldık dedi acaba distrübütördeki diyafram mı patlak? Kaputu yeniden açtık diyafram borusunu körlemişler ve diyafram patlak. Dedi sana bi ayar yapacam sıkıntı kalmayacak. Yaptı ayarı bu sefer de rölanti 1000 devir. Tamam stop etmiyor ama 1000 biraz fazla gibime gelmişti. Tamam dedi sizin işiniz sen sağ ben selamet, tam geri çıkıyorum hop yine stop etti, ben tamirhaneden çıkana kadar 3 kez stop etti geri gireyim dedim orada da 1 kez stop etti.
Geri soktuk arabayı bi dikkat ettik araç fan açınca arabanın rölanti düşüyor gaza basıp çekince de araba tak stop ediyor. Bana dedi daha önce stop ediyormuydu diye yoo dedim hiç stop etmedi. Önce dedi elektrik sisteminden olabilir fan çok fazla akım çekip stop ettiriyor da olabilir dedi sonra yeniden ayar yaptı yine 1000 devir ama fana geçince aşırı kasıyor. Çıktım bi tur attım 3 kez stop etti bu sefer. Dedi yine getir açtı kaputu. Acaba dedi benzin otomatiğin mi arızalı? Söktük benzin otomatiğini baktık bi fışkırtıyor 3 fışkırtmıyor. Araba benzinli e haliyle kalbüratör yeteri kadar benzinle dolmuyor... Değiştirdik otomatiği rölantiyi aldık 900e ne stop etme ne bişi ama araba fana geçince hala stop edecek gibi oluyor yalan yok.
Öte yandan arabanın devir saati distrübütör ve içindeki bobin sağlam olduğu halde (bakımını yaptık kömürü ve dönen parça korozyonsuz faal) pek doğru göstermiyor, Km saatim de hiç doğru değil. Benzin tüketimini bakalım ölçeceğiz.
Yağ olarak 4 litre 10w40 koyduk sonra araba bayaaaa yoğun bi mavi duman attı. Hatta ilk çalıştırmada arada atıyor bence 10w40 yüzündendir diye düşünüyorum çünkü sonra kesiyor bi sıkıntı yok. 20w50 daha sağlıklı diye biliyorum bu araçlarda. İlk aldığımda bu tarz bişi yoktu. Bu haftasonu ya da haftaya bujilerini bir kez daha söktüreceğim bakalım nasıl çıkacaklar merak ediyorum. Usta bujileri bu hale getiren şey bakımsızlık ve zengin karışım dedi. Düzeleceğini söyledi ama bakalım... Bir de son olarak araba giderken artık yol mu bozuk tam anlayamadım hafif silkeliyor gibi ama cidden emin olamadım iyice km yapayım bakalım herşey anlaşılır. Çekişinde ise öf öf aman aman bi artış yaşamadım ama eskisinden oldukça iyi olduğunu söyleyebilirim. En azından hafif eğimli yolda eskisi gibi motor devrim düşmüyor.
Ücret olarak :
Yağ + İşçilik : 150
Yağ filtresi + 4 tane şampiyon marka buji : 35
Viko (ya da vika) marka benzin otomatiği : 75
4 saat uğraşın sonucu sizce nasıl?