škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

dsg nasıl kullanılmalı

Stark · 22 · 7015

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Stark

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Selam arkadaşlar nasılsınız? Aslında manuel vites octi alacaktım ama siparişim gelmedi ve dsg octi aldım arkadaşlar bu dsg vitesin uzun ömürlü olması için aracı nasıl kullanmalıyız, aracı stop edeceğimiz zaman nasıl bir yol izlemeliyiz manuel araçlarda aracın ısınması için ve durucuğımız zaman 1 2 dakika beklenir dsg de bunu yapmalımıyız aracı çalıştırırken ve kırmızı ışıkta dururken dsg yi boşta mı yoksa D de mi tutmulıyız belki sorularım garip ama kullanmayı bilmiyorum. Şimdiden teşekkürler arkadaşlar:)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Motorun ısınmasını hiç beklemem, çalıştırır giderim. DSG 7 şanzımanı 5 yıldır kullanıyorum şehir içinde. D'de başlarım, hiç ellemeden stop ederim, ışıklarda N'ye falan almam. Herhangi bir kavrama derdi olmadı. Eski usül tork konvertörlü araçlar gibi değil  ;)


Çevrimdışı Vetmustafa

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
1. Asla N den D ye hızlıca alıp gazı kökleme
2. Ön ve arkaya manevralarda araç tam durmadan vites değiştirme
3. Kırmızı ışıkta N ye alma
4. Yokuş aşağı giderken N ye alma , bu söylediklerime dikkat edersen uzun ömürlü olur dikkat etmezsen formlar arası dolaşıp "DSG den uzak durun " diye feryat edersin


Çevrimdışı mstfthr

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
rampada park ettiğinde önce el freni çekip vitesi N ye al freni bırak sonra frene tekrar basıp P ye al düz yolda gerek yok frene tam basmadan vites geçişi yapma yeter


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
yoğun trafikte manuele almakta fayda var. araç 900 devirde 2. vites gitmeye çalışıyor aslında o devirlerin harcı 1. vites.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;536094
Motorun ısınmasını hiç beklemem, çalıştırır giderim. DSG 7 şanzımanı 5 yıldır kullanıyorum şehir içinde. D'de başlarım, hiç ellemeden stop ederim, ışıklarda N'ye falan almam. Herhangi bir kavrama derdi olmadı. Eski usül tork konvertörlü araçlar gibi değil  ;)
Tork konvertörlülerde kavrama problemi çok mu oluyormuş ki?
Alıntı yapılan: civanmukti;536140
yoğun trafikte manuele almakta fayda var. araç 900 devirde 2. vites gitmeye çalışıyor aslında o devirlerin harcı 1. vites.
900d/d' de D2' de yarım debriyajla gidiyor nalet şey.

Şöyle de bir şeyler çiziktirmiştim bir zamanlar:

1- Durduğunuzda frene aracı ancak durduracak kadar değil, sıkı sıkı  basın. Eğer sadece aracı durduracak kadar basmışsanız devir saatinin  yüksekte durduğunu görürsünüz. Bu, sistem her an kalkacağını algıladığı  için yarım debriyaj pozisyonunda bekliyor demektir. Yani kavrama olarak  isimlendirilmiş parçalar hafif hafif rendeleniyor demektir.  Rendelenmeden başka DSG şanzıman da ısınmış oluyor.
 
2- Sıkışık trafikte, yani tamamen dur-kalk trafikte manuel moda alıp  kullanmak gerek bence zira araç kalkar kalkmaz 2. vitese geçiyor sistem;  hemen akabinde durduğunuzda da hemen 1. vitese geçiyor. Kısacası  1-2-1-2-1-2 derken kavramalar da şanzımanın kendisi de çok ısınıyor.  Manuel modda kullanılırsa, bunun önüne geçilmiş olur bana göre.
 
3- Araç hareket halinde iken N' ye yani boşa almak mümkün ancak ben bunu  manuel vitesli araçta bile önermiyorum zira böyle bir durumda  şanzımanın hızı tekerleklerin hızı ile bağlantılı olmuş oluyor yani  hızlı dönüyor; ancak motor sadece rölanti seviyesinde dönüyor. Wash-up  sistemle yağlanan şanzımanda boşa almak (ki DSG de bir nevî manuel  vitesli araçtır) yağlamada sıkıntı olacağı için hiç tavsiye etmiyorum.
 
4- Hareket halinde iken S moduna alınabiliyor. S moduna aldığınızda araç  o anda hangi vitesteyse bir alt vitese alıyor. Yalnız bu her zaman  olmuyor. O anki motor devri ve araç süratinin uygun olması gerekiyor. S  modunda ilerlerken D moduna da alınabiliyor ve bunları yapmak için  aracın durmasına gerek yok zaten öyle olsa bir mânâsı kalmayacak.
 
5- Araç tamamen durmadan 1. vitese geçirmiyor sistem. Mesela  yavaşlayarak bir rampa başlangıcına geldiniz ve harekete devam etmek  üzere gaza bastınız. Vites 2' de olduğu için ve rampa tırmanmaya  çalışacağı için yarım debriyaj yaparak bir nevî 2. viteste kalkış  yapmaya çalışıyor. Bu durumlarda da hemen manuel moda alarak bir an önce  1. vitese geçmesini ve rampa çıkıldığı için hemen 2. vitese geçmesini  önlemek gerekiyor.
 
6- Trafik ışıklarında D modu yerine N modunda beklemek yine yağlama için  gerekli bence zira D' de beklerseniz araç debriyaj basılı olarak  bekleyecek ve şanzıman dönmeyeceği için wash-up yağlama olmayacaktır.
 
Kazasız belasız İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı winstoncash

  • 1.4 TSI 150hp
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 249
    • Profili Görüntüle
ben yoğun trafikte s'ye alıyorum, vites geçişleri daha seyrek olduğu için daha az yoruyor şanzımanı sanırım bu şekilde. manuel kullanacaksam niye bu kadar para verdim :D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: winstoncash;536154
ben yoğun trafikte s'ye alıyorum, vites geçişleri daha seyrek olduğu için daha az yoruyor şanzımanı sanırım bu şekilde. manuel kullanacaksam niye bu kadar para verdim :D
Rölantide ilerleyen trafikte manuele alıyorum zira rölantide ve D2' de yarım debriyaj gidiyor.:wnk:
Ha trafik hızı bir 40km/s bir 70km/s şeklinde değişiyorsa ben de S modunu tercih ediyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Resmen eziyet yaa, araç sürerken yola değil şanzımana konsantre olmak gerekiyor bildiğin. Önceden çok zoruma gitmezdi, bir gün dsg'li bir araç alırım diye kullanımı ile ilgili her bilgiyi aklımda tutardım ama niyeyse son zamanlarda iyice uzaklaştım kendilerinden.

Maddiyat yetiyorsa yönelinecek ilk şanzıman Zf, ondan sonra diğer tork konvertörlüler. Önceden tork konvertörlü şanzımanlara tu kaka derdim performansı törpüledikleri ve çok yaktığı için, ama şu dönemde otomatik şanzımanlı araç alacak olsam ilk yöneleceğim yeni nesil tork konvertörlüler olacaktır. Kavrama derdi yok, mekatronik derdi yok, 2'yle mi kalktı 1'e indi mi, titremeye başladı mı derdi yok. Aracı çalıştır, D'ye al, stop edene kadar aynen git, bitti gitti.

Yinede Dsg kullanımı ile ilgili bilgileri de hafızaya atmak gerek (beyin bedava :P ), ilerde bir gün bi galeyana gelir Dsg'li araç alırım, sonrasında arızasıyla falan uğraşmayalım


Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun. Ben yaklaşık 40.000 km'dir DSG kullanıyorum.Forumlardan edindiğim ve aklımda kalan bilgiler şu şekilde;

1.Aracı park ettikten sonra şanzımanı önce N moduna alıp el frenini çektikten sonra P'ye alın.(Birçok forumda önerilen en hayati bilgi, boştayken el frenini çekince şanzımanın üzerindeki tüm yükün kalktığı söyleniyor)
2.Uzun rampa çıkarken kesinlike 3,000 devirin geçilmemesi öneriliyor.
3.D konumunda çok yüksek hızlara çıkılmaması, şayet yüksek hız yapılacaksa S moduna alınması.(Şanzıman yazılımlı olduğundan ve D modunda düşük devirde gitmeyi tercih ettiğinden, D modunda çok yüksek devire çıkılmaması öneriliyor)

Benim aklımda kalanlar bunlar, bir de S modunda 7.vitese atmazsa şaşırmayın. Cruise contole almadan 7.vitese geçmiyor S modunda, bu da muhtemelen yazılımla alakalı birşey.
Bozulacak diye kafanıza takmayın kesinlikle, şu anda artık 3. 4.nesil DSG'ler üretiliyor.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mr.Mister;536204
...1.Aracı park ettikten sonra şanzımanı önce N moduna alıp el frenini çektikten sonra P'ye alın.(Birçok forumda önerilen en hayati bilgi, boştayken el frenini çekince şanzımanın üzerindeki tüm yükün kalktığı söyleniyor)...
N' ye alıp el freni çekilince ayak da frenden çekilmeli:wnk: ki yük o zaman şanzımana değil frenlere biner.
Alıntı yapılan: Mr.Mister;536204
...2.Uzun rampa çıkarken kesinlike 3,000 devirin geçilmemesi öneriliyor...
Nedeni nedir? Bilgi verbilirseniz sevinirim. Bana çok da mantıklı bir sebebi varmış gibi gelmiyor zira D5' te gidemeyince D4' e alıp belki de 3000d/d' ler civarı epeyce gittiği oluyor. Sizin bu dediğiniz dizel motorlar için mi geçerli yoksa?
Alıntı yapılan: Mr.Mister;536204
...3.D konumunda çok yüksek hızlara çıkılmaması, şayet yüksek hız yapılacaksa S moduna alınması.(Şanzıman yazılımlı olduğundan ve D modunda düşük devirde gitmeyi tercih ettiğinden, D modunda çok yüksek devire çıkılmaması öneriliyor)...
Buna da katılmıyorum zira D' de yüksek devre çıkmak zararlı olsa, kick-down butonu olmazdı gaz pedalının altında. Zaten kick-down yapmasam da kalkıştan itibaren D' de gaza agresif basarsam vitesler hep yüksek devirlerde yükseliyor.
Alıntı yapılan: Mr.Mister;536204
...S modunda 7.vitese atmazsa şaşırmayın. Cruise contole almadan 7.vitese geçmiyor S modunda, bu da muhtemelen yazılımla alakalı birşey...
Hımmm! Bunu hiç denememiştim. Bir ara deneyeyim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


ozankoz

  • Ziyaretçi
Aracım ufak olduğu için mi bilmiyorum ama hep D modunda sürüyorum hiç de sorun yaşamadım, hatta 1.2 tsi 110 hp'nin Fabia'ya çok geldiğini düşünüyorum.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ozankoz;536210
Aracım ufak olduğu için mi bilmiyorum ama hep D modunda sürüyorum hiç de sorun yaşamadım, hatta 1.2 tsi 110 hp'nin Fabia'ya çok geldiğini düşünüyorum.
Ibiza, Fabia gibi kasa ağırlığı daha az olan araçlarda sıkıntı zaten epey az DSG' de. Octavia, Leon gibi nispeten daha ağır araçlarda daha sık görülüyor silkeleme problemi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı sene1983

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
ben park ederken her zaman şöyle yapıyorum.
Aracı park ediyorum.
Vitesi P'ye alıyorum.
El Frenini çekiyorum
Kontağı kapatıyorum.

Bu şimdi yanlış bir uygulama mı?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sene1983;536593
ben park ederken her zaman şöyle yapıyorum.
Aracı park ediyorum.
Vitesi P'ye alıyorum.
El Frenini çekiyorum
Kontağı kapatıyorum.

Bu şimdi yanlış bir uygulama mı?


Yanlış değil, ancak şahsım adıma söylüyorum, güç iletimde bazı enerjiler, olması gereken yerde olamıyor. Yanı, Türkçeşi, bazı donanımlarda gereksiz yük kalıyor.
(kullandıkça belki fark etmişinizdir, özellikle araç rampada kaldıysa, sonraki kullanımda, vitesi D'ye veya R'ye alırken, araçtan belirgin mekanik sesler gelebiliyor veya sarsıntılar olabiliyor.)
Ben elimi alıştırdım ve şöyle yapıyorum.
Aracı park ediyorum.
Vitesi N'ye alıyorum.
El Frenini çekiyorum.
Ayak frenini bırakıp sonra tekrar basıyorum.
Vitesi P'ye alıyorum.
Kontağı kapatıyorum.