Motorun ısınmasını hiç beklemem, çalıştırır giderim. DSG 7 şanzımanı 5 yıldır kullanıyorum şehir içinde. D'de başlarım, hiç ellemeden stop ederim, ışıklarda N'ye falan almam. Herhangi bir kavrama derdi olmadı. Eski usül tork konvertörlü araçlar gibi değil
Tork konvertörlülerde kavrama problemi çok mu oluyormuş ki?
yoğun trafikte manuele almakta fayda var. araç 900 devirde 2. vites gitmeye çalışıyor aslında o devirlerin harcı 1. vites.
900d/d' de D2' de yarım debriyajla gidiyor nalet şey.
Şöyle de bir şeyler çiziktirmiştim bir zamanlar:
1- Durduğunuzda frene aracı ancak durduracak kadar değil, sıkı sıkı basın. Eğer sadece aracı durduracak kadar basmışsanız devir saatinin yüksekte durduğunu görürsünüz. Bu, sistem her an kalkacağını algıladığı için yarım debriyaj pozisyonunda bekliyor demektir. Yani kavrama olarak isimlendirilmiş parçalar hafif hafif rendeleniyor demektir. Rendelenmeden başka DSG şanzıman da ısınmış oluyor.
2- Sıkışık trafikte, yani tamamen dur-kalk trafikte manuel moda alıp kullanmak gerek bence zira araç kalkar kalkmaz 2. vitese geçiyor sistem; hemen akabinde durduğunuzda da hemen 1. vitese geçiyor. Kısacası 1-2-1-2-1-2 derken kavramalar da şanzımanın kendisi de çok ısınıyor. Manuel modda kullanılırsa, bunun önüne geçilmiş olur bana göre.
3- Araç hareket halinde iken N' ye yani boşa almak mümkün ancak ben bunu manuel vitesli araçta bile önermiyorum zira böyle bir durumda şanzımanın hızı tekerleklerin hızı ile bağlantılı olmuş oluyor yani hızlı dönüyor; ancak motor sadece rölanti seviyesinde dönüyor. Wash-up sistemle yağlanan şanzımanda boşa almak (ki DSG de bir nevî manuel vitesli araçtır) yağlamada sıkıntı olacağı için hiç tavsiye etmiyorum.
4- Hareket halinde iken S moduna alınabiliyor. S moduna aldığınızda araç o anda hangi vitesteyse bir alt vitese alıyor. Yalnız bu her zaman olmuyor. O anki motor devri ve araç süratinin uygun olması gerekiyor. S modunda ilerlerken D moduna da alınabiliyor ve bunları yapmak için aracın durmasına gerek yok zaten öyle olsa bir mânâsı kalmayacak.
5- Araç tamamen durmadan 1. vitese geçirmiyor sistem. Mesela yavaşlayarak bir rampa başlangıcına geldiniz ve harekete devam etmek üzere gaza bastınız. Vites 2' de olduğu için ve rampa tırmanmaya çalışacağı için yarım debriyaj yaparak bir nevî 2. viteste kalkış yapmaya çalışıyor. Bu durumlarda da hemen manuel moda alarak bir an önce 1. vitese geçmesini ve rampa çıkıldığı için hemen 2. vitese geçmesini önlemek gerekiyor.
6- Trafik ışıklarında D modu yerine N modunda beklemek yine yağlama için gerekli bence zira D' de beklerseniz araç debriyaj basılı olarak bekleyecek ve şanzıman dönmeyeceği için wash-up yağlama olmayacaktır.
Kazasız belasız İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!