Arkadaşlar,
Aracım 2006 model 1.4 benzinli 74 BG Combi. Şu an gerçek tam 50.000 km de. 2010 yılı sonunda ortaya çıkan bir sorun sırasında triger set olarak ve su devridaim pompası değiştirildi. Açıkçası araç tam 30.00 km' de iken ve yaklaşık 5 yıllık araçta gereklimiydi,değilmiydi bilmiyorum. Şimdi sorularım şunlar.
1. Son uzun yolumda Bursa yakınlarında bir fabia I' HB' nin yolda kalıp çekici beklediğini gördüm. Yağ pompası nedeniyle yolda kalmış. Arıza ile ilgili bir uyarıda vermemiş. 105.000 km. de bir araçtı. Benim araçta km düşük olmasına rağmen huzurumda kaçtı, yağ pompasının yenilenmesi gerekir mi? Araç 10 yaşında olduğunuda dikkate alırsak. Daha çok aracı uzun yolda kullanıyorum. Değişmesi gerekiyorsa, maliyeti nedir?
2. Triger seti tam 5 yıl önce yenilendi ve ~ 20.000 km yaptım. Değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Ancak edindiğim bilgiye göre triger kayışı VW' nin örgülü tabir edilen cinsiymiş. Daha epey gider dendi. Gerçekten yılı açısından ömrünü doldurduysa yada doldurmak üzereyse değiştireceğim,korkulu rüya görmeyeyim diyorum.İlk değişimde çıkan triger kayışında bir yığın kılcal çatlaklarla doluydu. Maliyeti nedir?
3. Su devri daim pompası tam 5 yıllık. Değişmesi gerekirmi? Değişirse maliyeti nedir?
4. Şu an Haziran başında son bakım sırasında krank keçesinden hafif bir yağ kaçağı vardı. Bunu yaptıracağım ve yukarıdaki 3 iş sırasında bunları da aradan çıkarayım diyorum, ne dersiniz? Bu keçe değişim işinin günahı nedir?
5. 5 yıl önce değiştirdiğim fren hidrolik yağını son bakımda kontrol ettirdiğimde elektronik test cihazında yine yağ epey nem kapmış gösterdi. Edremit'te tekrar kontrol ettirdim, sonuç doğrulandı, değiştireceğimiz kesinleşti.Kitaba göre 2 yılda bir değişmesi gerekiyor da bu işin maliyeti ne olur?
Kısacası bu işlerin bana maliyeti ne olacaktır?
Şimdiden teşekkürler.....