škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbo yağlama

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Redneck1980

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 882
    • Profili Görüntüle
    • https://www.facebook.com/cagdasyasambursa
Arkadaşlar bizim araçlarda genelde sabahları ilk çalıştırmada 20 ila 30 sn yüksek devirde çalışıyor rölantideyken araç artık ne yapıyorsa turboyumu yağlıyor ısıtıyorum bilmiyorum ancak son zamanlarda hemen çalıştırır çalıştırmaz normal devrinde çalışıyor bunun nedeni ne olabilir bu arada her zaman değil ara ara hava şartları hep aynı olmasına rağmen kafasına göre takılıyor...
Başına gelen varmı acaba ??


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benimki birkaç sefer rölanti devrinde çalışmıştı ama uzun zamandır yüksek devirde çalışıyor, sebebini ben katalitik konvertöre bağlıyorum sanırım zengin karışımla temizlik yapıyor


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Hava soğuksa veya bir-iki gün marşa basılmamışsa yüksek rölantide çalışıp 30 saniye kadar sonra normal rölanti seviyesinde iner.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Havalar soğudukça direkt rölantide veya rölanti devrine çabuk ulaşmaya başladı. Tsi motor soğuk havayı sever diyorlardı. Doğru demek fakat bu bir problem değil motorun karakreri.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 09fabia;540192
Havalar soğudukça direkt rölantide veya rölanti devrine çabuk ulaşmaya başladı. Tsi motor soğuk havayı sever diyorlardı. Doğru demek fakat bu bir problem değil motorun karakreri.
Ben şuna dikkat ettim. Arabaya sabah güneşi vuruyor ve rölantiye inişi çok daha çabuk oluyor. Eğer hava bulutlu ise rölantiye inişi biraz daha uzun sürüyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;540295
Ben şuna dikkat ettim. Arabaya sabah güneşi vuruyor ve rölantiye inişi çok daha çabuk oluyor. Eğer hava bulutlu ise rölantiye inişi biraz daha uzun sürüyor.


Bu sabah 10 dk bekledim tüpe geçmesi için.  3.5 derece uyarısıyla bastım marşa hiç gaz vermeden bekledim motor suyunun 25 dereceye ulaşması 10 dk aldı


Çevrimdışı Redneck1980

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 882
    • Profili Görüntüle
    • https://www.facebook.com/cagdasyasambursa
Aynen bencede hava şartları ile ilgili sanırım.
Ben Motor normale döndükten sonra direk hareket ediyorum beklemiyorum yarım saat  araç ısınsın diye zaten o kadar boş zamanımda yok.
anlık tüketimden de belli oluyor ilk çalıştırmada yüksek devirde 3.0 veya 3.5 yakıyor normale dönünce 0.5 lere kadar düşüyor...

Ama işte son zamanlarda her zaman olmamakla birlikte direk normal devirle başladığı için bir sorayım dedim anormal bir durummu diye görüyorum ki değilmiş...


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benimkisi yaz kış fark etmiyor hep yüksek devirde çalışıyor birkaç sefer ancak rölanti devrinde çalıştığını gördüm bence hava koşulları ile alakalı değil ama belkide araç garajda durduğundan güneşten etkilenmediği için yüksek çalışıyor olabilir.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Enteresan bir şekilde benim TSI Superb de genelde yazları yüksek devirde başlayıp rölanti devrine düşüyüor, bu aralar hava soğuk olmasına rağmen direkt rölanti devrindeyiz...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Hava soğuk olduğu için motora daha fazla oksijen girdiğinden olabilir diye bir yaklaşımım var ama...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Redneck1980;540401
Ama işte son zamanlarda her zaman olmamakla birlikte direk normal devirle başladığı için bir sorayım dedim anormal bir durummu diye görüyorum ki değilmiş...
Zaten hava iyiden iyiye soğuksa devri yükseltir. Yazın bile ilk marşa bastığınızda devir normal rölanti devrindedir ama anlık tüketime bakarsanız 0,5lt/H' den daha yüksek değerler yazıyordur. Sistemdeki amaç şu; olabildiğince devri yükseltmeden zengin karışımla normal rölanti devrinde çalıştırmak.
Alıntı yapılan: enoktakenokta;540454
Enteresan bir şekilde benim TSI Superb de  genelde yazları yüksek devirde başlayıp rölanti devrine düşüyüor, bu  aralar hava soğuk olmasına rağmen direkt rölanti devrindeyiz...
Yalnız Ender senin Superb de enteresanmış yahu!:hmm::blm:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;540477
Yalnız Ender senin Superb de enteresanmış yahu!:hmm::blm:

Benim araba bana şekil yapıyor abi, böyle kabullendim kendisini:)
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;540481
Benim araba bana şekil yapıyor abi, böyle kabullendim kendisini:)
Benim Favorit' e yaptığımı yap sen de.
Sabahları çalışmakta nazlandığında ya "sana Castrol Edge alacam" diye rüşvet vermeye yeltenirdim ya da yeni bakımdan gelmişsek "bugün yaptığın atarlar bir gün gelir kıçına batarlar! Çalış lan ne nağme yapıyon" derdim. Her iki türlü de işe yarmıştı hep.:rm:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;540483
Benim Favorit' e yaptığımı yap sen de.
Sabahları çalışmakta nazlandığında ya "sana Castrol Edge alacam" diye rüşvet vermeye yeltenirdim ya da yeni bakımdan gelmişsek "bugün yaptığın atarlar bir gün gelir kıçına batarlar! Çalış lan ne nağme yapıyon" derdim. Her iki türlü de işe yarmıştı hep.:rm:
Ahahahaha. Ben tam tersini yapıyom abi; son bakımda Motul yağ koyduk haşmetlimize:D Kozmetik bakımına verdiğimiz paranın da haddi hesabı yok:)
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Redneck1980

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 882
    • Profili Görüntüle
    • https://www.facebook.com/cagdasyasambursa
Alıntı yapılan: uğur akar;540483
benim favorit' e yaptığımı yap sen de.
Sabahları çalışmakta nazlandığında ya "sana castrol edge alacam" diye rüşvet vermeye yeltenirdim ya da yeni bakımdan gelmişsek "bugün yaptığın atarlar bir gün gelir kıçına batarlar! çalış lan ne nağme yapıyon" derdim. Her iki türlü de işe yarmıştı hep.:rm:


tehdit teşvik tebrik takdir hepsi bir arada...

Hahahah :)