škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kia Ceed detaylar...

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Bu senenin şubat ayında 2012 model ve 29 bin km olarak İzmir'den almış olduğum Kia Ceed 1.6 CRDI Concept aracımla 50 bin km'yi devirdik. Araçla ilgili detaylardan az çok bahsetmiş olsam da henüz bir detaylı inceleme yazısı yazamamıştım. Aslında hala hazır değilim çünkü özellikle iç mekandan detaylı fotoğraflarla desteklemek isterdim ama bekleye bekleye yazamadığımı anlayınca detaylı fotoğraf işini sonraya bırakıp yazmaya başlayım dedim (Akif hoca sağolsun :D).







Motor : Daha önce cerato'dan tanıdığım motor, DPF/Euro5 ile karakter değiştirmiş. Turbosu da değişmiş, biraz daha büyükmüş galiba. Ceratoda tork patlaması yaşatırken ceed'de daha rafine bir hızlanma mevcut. Daha alt devirlerden kapıp götürebiliyor. Mesela 1200 devirde bile iş görüyor. Fakat çekiş hissi ceratodan bence düşük. Kağıt üstünde torkları aynı fakat euro 5 ayağına kısılmış bir motor gibi. Gaz pedalı altındaki butona tıklamadan tam gücü vermiyor, bir nevi eko-mod normal hali.

Öte yandan motorun sesi ve titreşimi baya kesilmiş. Hele nasıl yapmışlarsa soğukken bi sessiz modu var, belki daha çok yakıyor, ama resmen sessiz modda oluyor ilk çalıştığında. Gün içi sıcakkenki halinden daha sessiz yani. Biraz da yol sesi aldığı için araba yürürken çok devir çevirmiyorsanız motoru hiç duymuyorsunuz. Ben şahsen 2000 deviri pek geçmeden kullanıyorum, dsg gibi vitesi hemen yükseltiyorum. Bir üst vitesin alt devirlerinde şıkırtı uğultu falan da yapmıyor. Bu yönlerini seviyorum motorun. hatta bu karakteri bozulur diye yazılım fikrimden de vazgeçtim.

Yakıt olarak ceratodaki halinden yarım litre civarı az yakıyor. Şehir içi dikkatli kullanıyorum, klimalı 7 lt'yi pek geçmiyorum. Hele şu aralar klimasız 6.5'i pek geçmedim şehir içinde.

Şehir dışı karakteri değişmiş motorun. Ceratoda 90 kmh sabit ile min. 4.2'ye indirebilirken Ceed'de 3.5 yaktırmak mümkün. Fakat yol şartları zorlu ise (ağırlık çoksa ya da iniş çıkış çok ise) Ceed'in yakıtı daha fazla olabiliyor. Ş.arası bile 6'ya yakın değerle görülebiliyor. ma Ceratoda bi kere 5'e attıktan sonra 5'li tüketim rakamlarını geçmek çok zor. Ceratoda musluklar daha bi açık olduğundan her şartta zorlanmadan daha bi etkilenmeden gidiş vardı. Ceed'de ise 90-100-110-120 kmh hızlarda sırasıyla klimasız 3.5-4.0-4.5-5.0 yakıt değerleri ölçtüm 3 kişi ile. Bu değişkenlik Ceratoda daha az idi. Mesela hep 5'e yakın yakardı.

Ceed'in yakıtının aynı şartlarda Astra J 1.3 CDTI'den düşük olduğunu gözlemledim. Hem ş.içinde hem ş.dışında. Astra ile minimum denememde 4.1 gösterip 4.5 yaktığını biliyorum. Ceed ise aynı minimum denemesinde 3.5 gösterdi (gösterdiği ile yaktığı çoğu zaman aynı). Yine astrayı satmadan ş.içinde ort 6.8 gösterip reelde 7.5 iken Ceedi aldığımda max 7 civarı yb ve reel tüketimim vardı. Özetle ceedin motorunun (mqb tdi'ları kadar olmasa da) ekonomik olduğunu söyleyebilirim. EN az yakan araçlarla şehir dışında yakıtta yarışabilir, şehir içinde 0.5/1 litre fazla yakar diye düşünüyorum.

Ergonomi, iç mekan: Astradan en önemli farkı sorarsanız ergonomi derim. Ceed özellikle ş.içinde çok rahat kullanılıyor. Dönüş çapı çok daha düşük, otobüs gibi dönüyor. Görüş açıları çok daha güzel, etrafa hakimsiniz. İç mekan bariz daha geniş, Bagaj astradan küçük ama yetiyor. Direksiyon  (dezavantajlarına geleceğiz) ve debriyaj çok yumuşak. Yani eliniz ayağınız gözünüz çok rahat biçimde arabayı kullanıyorunuz. Dijital klima güzel çalışıyor. İçeride nem arttığında otomatik olarak nem alma moduna geçip anında camları rahatlatıyor. Yazın arabanın beyaz ve camların filmli olması da etken olabilir fakat kısa sürede içeriyi soğutabiliyor. Bu yaz klimasız hiç kullanmadım desem yeridir. Auto olarak soft ve fast 2 modu var. Fast'a alırsanız oluk oluk üflüyor ama %95 soft işimi gördü. Sesi sistemi kesinlikle astradan daha iyi, astra bu konuda çok kötüydü resmen boğuk ses vardı.

Ceed'in koltuklarını pek beğenmiyorum, kumaş ve kalite olarak Astranın yarı deri koltuklarının baya gerisinde. Müzik sistemi, kliması astradan iyi olsa da butonlarındaki kalite algısı da astranın gerisinde ama fena değil işte.

Direksiyondaki tuşlara bir paragraf açmak isterim. Ceed'in direksiyon tuşlarının kullanımı astraya göre çok çok pratik. Örneğin sesi kısmak için astrada (-) tuşuna defalarca basmak ve o butonu eskitmek gerekiyorken ceed'de aşağı-yukarı çek bırak sistemi var. Direksiyon üstünde 18 tuş var ve en az 10 tanesini aktif ve sürekli kullanıyorum ve bu pratik direksiyon yumuşaklığı ile birlikte özellikle ş.içinde insanı çok rahat ettiriyor.

Yalıtım: Motor yalıtımı gayet iyi, yukarıda da bahsettim. Ama Ceed'in alt yalıtım sorunu var. Davlumbaz ve çamurluk içleri ile stepne yerini bituself kaplamama rağmen hiç değişmedi. Sesi döşeme altlarında alıyor. Makyajlı kasada yalıtımın arttırıldığı söyleniyor ama deneme fırsatım olmadı.

Arabadan rüzgar sesi olarak çok memnunum. Fırtınada bile yolculuk ettim, özellikle yanal rüzgarlardan hiç etkilenmediği gibi (astra baya sallanıyordu) 120-130 kmh altında hiç rüzgar sesi almıyorum. Sonrasında biraz başlıyor ama düşük seviyede. Onu da tekerlek sesi bastırıyor zaten.

Yol tutuş: Tabi ki yol tutuşu çok iyi bir araçtan geçtiyseniz ceed biraz üzüyor. Astranın hakkını vermek lazım. Hem düşük hem yüksek hızlarda rayda ilerliyor gibi net bir şase, çok ufak etkilere bile net tepkiler veren direksiyon, geleneksel astra yol tutuşu. Ceed fena değil aslında ama klasik uzakdoğu yumuşaklığı işi bozuyor. Özellikle yüksek hızlarda pek ani hareket yapmak istemiyorsunuz. Hatırlıyorum, astra ile 140 kmh ile saçma sapan geyik testi gibi arabayı zorladığımı fakat hiç korkmadığımı biliyorum. Ceed ile bu mümkün değil. Ama çok da öldürmeyim, fena da değil gibi gibi :)

Problem: Malesef 35 binlerde direksiyon tıkırdamaya başladı. 40 binde bakımda söyledim, o ara biraz yol yaptım, bakımdan 10 gün sonra 43 bin km'de direksiyon kutusunu garantiden değiştirdiler. Fakat şu an 50 binde ve eskisi gibi yine tıkırdıyor, değişmesi gerek. Neden oldu henüz anlayamadım. Şehir içindeki hendekler bozuk yerler falan etkiliyor tabi ama bu da ilk arabam değil. Başka bir etken mi var acaba bakıma gidince soracağım.

Bir diğer problem debriyajın kavrama anında bazen gıyırtı gibi bi ses yapması. Bu diğer ceedlerde de olan bir durum ve normal karşılanıyor artık. Kavrama ve direksiyon kutusu ceratodan daha dayanıksız bence.

Genel memnuniyet: Astra çok güzel etli tok bi araba iken 2 ayda satmama sebep olan şey 1.3 cdti'den başka bir şey değildi. Box bile takmıştım ama motorun sesinden bile sağlıksız bir uygulama olduğu belli olduğundan hemen çıkarmıştım. Şehir içi kullanım olarak ise görüş açıları, sert direksiyon, geniş dönüş çapı gibi etkenler herhalde astranın olumsuz yanlarıydı.

Buna karşılık bu saydığım noktalar Ceed'in üstün olduğu yanları ve insanı mutlu etmeye yetiyor. Sempatik bi araba diyebilirim. 2 noktada beğenmiyorum aracı. 1. yol sesi 2. yol tutuş eksikliği. Bu konularda da astra üstündü. Aslında bu 2 şey diğerlerinden çok daha önemli ama nedense ceed ile mutlu hissediyorum. Değişiklik düşünüyor muyum? Evet ama 2016'da, km 80 bini geçmeden satarım diye düşünüyorum. Direksiyon kutusu ile ilgili durum belki başka kararlara sebep olabilir ama düzelsin de bineyim istiyorum.

Yaş da ilerledikçe hem yol tutuşu ve yalıtımı iyi olan, tok süspansiyonlu (sert mert önemli değil :D) bir almana geçiş ihtimali kuvvetleniyor. Ceed'deki rahatı bulursam yeni astra/golf ikilisinden birisini düşünebilirim.

Şimdilik bu kadar, sorularınız olursa ya da aklıma bi şeyler gelirse yazarım ;)


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
teşekkürler yazı için, kia ile ilgili bilgi eksikliğimi sayenizde gidermiş oldum :)

yaş ilerledikçe kısmı için katılılıyorum, insan daha güven veren, mümkünse daha ekonomik ve güçlü bir şeyler istiyor. (eğer ekonomi durumu sıkıntı değilse genellikle xtrail türevleri ya da daha üst segmentlere kayıyor insanlar)


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Mevzu bahsimiz olan ceedi bizzat kullanmış ve elimde olmayan nedenlerle yol tutuşunu haşin bir şekilde test etmek zorunda kalmış biri olarak ben aman aman kötü bulmamıştım abi. Hele ordaki o hareketten dağılmadan çıkıp 4lülerini açması taktire şayandı :)
Gel gelelim flexi ride insignia ile Ender abi 190 la viyadüğün üstündeki virajda adam sollarken bi elle direksiyonu tutup bi elle kafasına su diktiğini gördükten sonra muhtemelen astaranın da buna yakın bir yol tutuşu olduğunu düşündüm ve astrayla karşılaştırılamaz bencede [emoji2]


Çevrimdışı 06lkn66

  • Sales Advisör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 881
    • Profili Görüntüle
Ceed hiç kullanmadım ama i30 la aynı alt yapıyı paylaştığından az çok fikir verir abi i30 da durum kasa çok esniyodu ama araba yolu tutmaya devam ediyodu bence yol tutuş zaafiyeti yok kasa çok yatıyo sağa sola. Yol tutuş zaafiyeti benim fluencede var hiç alakasız geri dönüşler alabiliyorum üstüne direksiyon çok hissiz :)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Hocam şükür yazdın:) eline sağlık. Yalıtım açığı şaşırtıcı gerçekten.  Cerato yalıtım konusunda başarılıydı. Şu arabaların yol tutuşunda iyileştirme ve iç mekanda kullanılan malzeme kalitesinde düzeltme yapılsa çok daha tercih edilir hale gelir..


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: Esariipek;540620
Mevzu bahsimiz olan ceedi bizzat kullanmış ve elimde olmayan nedenlerle yol tutuşunu haşin bir şekilde test etmek zorunda kalmış biri olarak ben aman aman kötü bulmamıştım abi. Hele ordaki o hareketten dağılmadan çıkıp 4lülerini açması taktire şayandı :)
Gel gelelim flexi ride insignia ile Ender abi 190 la viyadüğün üstündeki virajda adam sollarken bi elle direksiyonu tutup bi elle kafasına su diktiğini gördükten sonra muhtemelen astaranın da buna yakın bir yol tutuşu olduğunu düşündüm ve astrayla karşılaştırılamaz bencede [emoji2]


Evet o memnuniyet eksikliği astradan kaynaklanıyor biraz da. Astra biraz abartıydı, Karlı zeminde arkasını bıraktıramıyordum, hatta espyi bile yaktıramıyordum. Ne inatçı arkası vardı onun :) Ama zorlayınca önden biraz ayıyordu, o da birazcık...

Ender'in yaptığı hareket için cesaret veriyor insana araba. Insigniayı ben de kullanmadım ama demek istediğin şeyi anlıyorum. O hızda ne kadar saçma bi şey yapsan da (sağa sola savur mesela) sana bi çözüm imkanı sunacak güveni veriyor.

Alıntı yapılan: 06lkn66;540633
Ceed hiç kullanmadım ama i30 la aynı alt yapıyı paylaştığından az çok fikir verir abi i30 da durum kasa çok esniyodu ama araba yolu tutmaya devam ediyodu bence yol tutuş zaafiyeti yok kasa çok yatıyo sağa sola. Yol tutuş zaafiyeti benim fluencede var hiç alakasız geri dönüşler alabiliyorum üstüne direksiyon çok hissiz :)


Yaklaşık aynı durum işte, esneme fazla ama tutuyor gibi yine de.

Alıntı yapılan: Akif Hoca;540642
Hocam şükür yazdın:) eline sağlık. Yalıtım açığı şaşırtıcı gerçekten.  Cerato yalıtım konusunda başarılıydı. Şu arabaların yol tutuşunda iyileştirme ve iç mekanda kullanılan malzeme kalitesinde düzeltme yapılsa çok daha tercih edilir hale gelir..


Hocam belki bi sonraki nesilde olabilir. Neden dersen tucson'da yol tutuşu başarmışlar. Belki öğrenmişlerdir işi :) Hatta makyajlı ceed'de süspansiyon çok değişmiş, haftasonu insignia için gideceğim opal'da onu da denemeyi düşünüyorum (aynı zamanda kia satıyorlar).

Alıntı yapılan: ozghcttpli;540474
teşekkürler yazı için, kia ile ilgili bilgi eksikliğimi sayenizde gidermiş oldum :)

yaş ilerledikçe kısmı için katılılıyorum, insan daha güven veren, mümkünse daha ekonomik ve güçlü bir şeyler istiyor. (eğer ekonomi durumu sıkıntı değilse genellikle xtrail türevleri ya da daha üst segmentlere kayıyor insanlar)


Çevremdeki insanlarda da C-SUV'a doğru bi kayış var ama ben biraz yere yakın olması taraftarıyım. FAzla rüzgar direnci olmasın, ama iyi yol tutsun vs...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;540620
...Gel gelelim flexi ride insignia ile Ender abi 190 la viyadüğün üstündeki virajda adam sollarken bi elle direksiyonu tutup bi elle kafasına su diktiğini gördükten sonra...
Bu ifade sanırım yakın gelecekte bir aracın yol tutuşunu değerlendirme kriteri olarak literatüre geçecek:D
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;540650
Bu ifade sanırım yakın gelecekte bir aracın yol tutuşunu değerlendirme kriteri olarak literatüre geçecek:D


Çok oldu o gireli[emoji2]


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;540651
Çok oldu o gireli[emoji2]
:eyv.:
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Bence o insignianın manueli akar... %10 daha performanslı olur, güzel olur.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Ellerine saglık Ilker hocam, güzel objektif bir paylaşım, herkes arabasını överken sen doğruları söylüyorsun...


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: mustisahin;540662
Ellerine saglık Ilker hocam, güzel objektif bir paylaşım, herkes arabasını överken sen doğruları söylüyorsun...


Eyvallah kardeşim vazifemiz :ok: Hepisine geçici gözüyle baktığım içindir belki :p