iki arabada muhtemelen aynı model ve ruhsatlarıda aynı gün veya yakın gün kayıtlı olmalı
Muhtemelen... Az önce yine önüme düştü. Tam onu geçerken bu sefer beyaz bi Rover 216 ikimizi geçti. Onu tanıyorum, eski Favorit'imi alan vatandaş. Biraz onunla kapıştık...
Ama ben fazla binici değilim bu Rover'a. Geçen haftasonu subap yaktık. Pazartesi ustaya bıraktım, sübap takımı ve üst conta takımı sipariş ettim İstanbul'dan. Sübap takımı 160'a, sübap kayıtları (adı bu mu tam emin değilim) 50'ye, üst kapak conta takımı 180'e geldi. Toplam 390 TL parça... Kapağın contaya basan 5 yerinde korozyon vardı, oralar tornaya girip oyuldu, kaynak yapıldı (125 TL), taşlama ve sübapların alıştırılması için rektifiyeciye gitti (175 TL)
Sonra usta topladı motoru... O gün test aşamasında motor önce iyiydi, bi süre sonra 1 silindir su aldı. O da eksozdan gelen beyaz dumandan anlaşıldı... Motor tekrar açıldı ve kaynak yerlerinden birinin baloncuklu olması sebebiyle oradan su aldığı anlaşıldı. Ve herşey silbaştan... Tornacının hatası tabi. Adam yerin dibine geçmiş. Daha derinden tekrar girip tekrar kaynak yaptı. Tekrar rektifiye... Allah'tan rektifiyeci maliyeti artırmadı.
Sonra motor tekrar toplandı ve test edildi. Bu sefer tamam oldu. Ön takım için de 4 kaster lastiği (40 TL) ve 2 Z rotu (50 TL) sipariş etmiştim. Onlar da yapıldı. Ön takım ayara girdi.
Sonuç olarak toplam 480 TL parça, 125 TL torna, 175 TL rektifiye'ye gitti. İşin asıl bomba kısmı bizim usta kısmı... Adam 20 TL rot ayarına, 15 TL üst kapağın yıkanması işine borçluymuş benim adıma... Bu halde, 2 defa da motoru yapmasına rağmen 150 TL istedi. Yani kendine 115 TL istedi. Zorla 150 verdim kendisine
(Ha bu arada conta çelik olduğu için tekrar kullanılabildi.)
Velhasıl, 980 TL gibi bi meblağ sıkıştı Rover'a... Test aşamasına ben kaldığı yerden devam ediyorum. Cuma günü bi işi için 60+60 km, bugün de gezmeye Amasra'ya 100+100 km, şehir içleriyle birlikte 400 km civarı yol yaptım 3 günde. Şimdilik bi problem görünmüyor ama ilk fırsatta, daha önce de yazdığım gibi bi Fabia 1.2 düşünüyorum. Ama bu en az 6 ay alacak gibi...
Bu arada motor henüz 110 bin km'de. Rektifiyeci, alt blok sağlam, daha uzun süre gider motor dedi. Mororcu ustama da "ben bunu satarım arkadaş" dedim, o da satacak bi durum yok bin hocam dedi... Ama sorunsuzluk konusunda Fabia gibi kafamın rahat ettiği bi araba olmadı.