C sınıfında rekabet kızışmış olduğu için Vag'ın kendisi dahil hemen her markanın bir sport wagon hb aracı bulunuyor. Böylece Avrupa'dan başka yerde tutulmayan station wagon tiplerine bir compact alternatif üretmiş oluyorlar.
Fransız güruhundan Citroen C4 ve Renault Megane da devreye giriyor. Yine aynı f/p olayı hemen göze çarpacaktır. Markanın kendisinde de Leon ve Golf rekabet halinde. Fiat'ın sevimsiz 500 serisini kendi payıma kaale almam.
Ancak aynı motor seçeneği olmasına rağmen 1.2tsi Leon her zaman 1.2tsi Fabia'ya f/p olarak galip gelir. Aracın kalitesi olmasa da özellikleri ve tarzı ile boyutları her zaman önde gider. Aracı alanın beklentilerini tatmin için Vag Fr versiyonu ile Cupra modelini de sunuyor ki "Param var kardeşim" diyen için 144bin tl ye basıyor 280bg 'i vuruyor kırbacı:)
Not: "O paraya alınır mıymış kardeşim" demeyin. Para var huzur var
Hyundai i30 C sınıfında hem performans, hem fiyat hem de yol tutuşu açısından sınıfta kalıyor. İçi dışı çok çekici ama yol tutuşunda en fazla 52km hızla yoldan çıkmadan sürüş sağlıyor (youtube testleriyle dolu link vermeyecem)..
B sınıfında Ford Eco Boost f/p açısından tam bir hayal kırıklığı yaratıyor. Adam gibi bir Fiesta alabilmen için Titanyumu hem de Tekno veya X Paketle almalısın. Üstelik markanın bilgisiz ve sorumsuzluğu da şaşırtıyor. Adam Fiesta Titanyuma dış donanımda hem 195/60R15H lastik standart yazmış hem de 16" Alaşım Jant
Not: Burada yüksek sesle güldüm..
Geriye Renault Clio ve Hyundai i20 kalıyor. i20 iç mesafeler açısından daha başarılı olduğu için beğeniyorum. Clio ise sert spor süspansiyonu ve dar alandaki paslaşmaları(!) ile hiç de gösterişinin aracı değil.
Rekabet açısından gene Vag'ın eline kalıyor ama 1.0 Eco Tsi ile 54bin tl ye gene param var huzurum var moduna döndüğünü ve bir önceki Ibizayı alanları her yönden üzdüğünü düşünüyorum. Doğal olarak tekrar araba alacak olsam yine i20 - Leon ve Fabia arasında gider gelirim..