škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Superb 1.4 TSI ACT Yakıt Tüketimi

kolgezer · 217 · 92568

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Çok uçuk bir değer bence istanbul parkta gazlasan  o kadar yakmaz.
Şehir içi 40km/h yazın 6,0lt idi kışın 7,0 oldu 1.4 tsi 125hp manuel.


Çevrimdışı wertasd

  • Sabreden Derviş
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1018
    • Profili Görüntüle
Hız ortalamasına bakarak normal gibi geldi bana. Sanki max 3.viteste sürülmüş gibi. Kısa mesafe ve sıkışık trafik şartlarına benziyor.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1572
    • Profili Görüntüle
ortalama hızınız çok düşük. 35 km ortalama hız ile 7 lt yakıyor. 15000kmye geldi. değerler oturdu. aynı ortalama hızla 3.0 dizel otomatik vectram 9.0 lt yakıyordu :)


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
442 km 15 km/h 12.2 l/100km  olduğuna göre Bursa trafiği de İstanbul Trafiği gibi olmuş anlaşılan . Dur kalk trafikte çok kullanılmış heralde. Eğer öyleyse çok sıkışık trafikte vitesi manuele alırsanız 1 lt kadar faydası olabilir ...


Çevrimdışı Ncr1

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
Forumdaki insanlar biraz Ekonomik kullanıyor sanırım o nedenle kendinize fazla dert etmeyin.
Bizim 1.6 dizel uzun mesafe 6.4 ve bunun yarısı gerçekten uzun yol diğer değerler ise 7-8 litre civarı gösteriyor. Öyle çok seri de kullanmam.
Aracınız daha yeni bununla birlikte şehiriçinde olduğunuzu da dikkate alınca 7 olmasa bile 9-10 lt ye çok rahat düşer bence(bu şartlar için)  

Bir de daha Yeni 8 litre yakan 1.2 micra gördüm bu örnekte içinizi rahatlatır :)

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Merihy

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Herkese selamlar..
Burada araç sahibi olarak sizlerin fiili yakıt sarfiyatlarınızı da değerlendirerek uzun zamandır takibimde ve gönlümde olan Superb 1.4 TSI DSG Prestige aracımı haftaya teslim alacağım hayırlısıyla.
Karar vermemde çok faydası olan paylaşımlarınız için teşekkürlerimi sunmak isterim. :thank:

Şimdiden herkese iyi, kazasız, mutlu bir yeni yıl dilerim...


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Bu konudaki konuşmaları yeni okudum.Aynı aracın tdi ve tsi si için bile tartışma oluyor :) Olay gayet herkesin bildiği kadar net.Dizel daha ekonomiktir tsi daha performanslı.Burda tsi kullanan arkadaşlara tek katılmadığım ve Tdi Superb e yaptıkları haksızlık ses.Tüm testlerde daha en sessiz araçlardan biri olduğu söyleniyor ki araçta dizel sesi diye bir ses yok.Tüketime gelince herkes sabit hızlarda tsi motorun yakıtlarını yazıyor.Çevremde birsürü tsi araç var gaza bastığınız zaman benzinli araç dizelden çok daha fazla yakar.170 le benzinli araç 20 litre yakar anlık tüketimde dizel 10 litre yakar.İnanmayan varsa deneyebilir.Zaten o yüzden söylenen verileri çok samimi bulmuyorum bu 6. Aracımız 4 tanesi benzinliydi ve ben dizel araçta gaza çok daha rahat basıyorum ve tsi araçta aynısını yaparsam tüketimimin asla ortalamanın 8.5-9 litreden aşağı düşmeyeceğini biliyorum.Şu an ki tüketim değerim ise 6.6 litre dizel dsg.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
TSI DSG kullanmadım ama manuel vites seri kullanımda vites değişimleri sırasında turbo çok çabuk boşalıyor ve gaza bastığınızda turbo basınç oluşturuncaya kadar hızlanmanız gecikiyor. Dizel astra ve leonda bu olay bu kadar belli değildi diye hatırlıyorum ama aracın mantığı ekonomi olunca şimdilik sorun olmuyor.
Benzin ve LPG içindeki enerji motorinden çok düşük değil. (7700-8500kCal/lt) Ama benzin daha kolay ve düşük sıcaklıkta yanar. O yüzden benzinli araçların sıkıştırma oranı daha düşüktür. Çünkü sıkışan hava ısınır, sıkıştırma oranı dizeldeki kadar yükseltilirse buji ateşlemeden benzinin kontrolsüz ve homojen olmayan yanmaya neden olur. Düşük sıkıştırma oranı ise motor içinde daha az ısı oluşmasına neden olurki buda benzinin dizele göre daha fazla miktarda yanmadan atılmasına neden olur.
Sonuçta dizel yakıt patladığında motorda daha yüksek sıcaklık oluşur, yakıtın büyük bölümü yanar ve yanmadan atılan yakıt az olduğu için motorinin enerjisinin büyük bölümü hareket enerjisine dönüşür. Bu mantıkla düşünürsek benzinli aracın az yakarak dizelle aynı yolu alması mümkün değil. Fakat burada teknolojinin çözemediği dizelin sesinden daha büyük sorun tork eğrisidir. İdeal motorda tork eğrisinin düzgün olması gerekir fakat dizel turbo boşluğu nedeniyle düzgün bir tork eğrisine sahip değildir. Homojen sürüşe izin vermez alt devirlerde ölü üst devirde çılgındır. Yakıt fiyatlarının sorun olmadığı ülkelerde dizel sadece kamyon ve otobüslerde kullanılır. Çünkü dizel motorun ömrü uzundur (otomobillerdekinin değil). Motor ömrünü etkileyen en önemli unsur devir sayısıdır (sürtünme), büyük hacimli dizel motorlar çok düşük devirlerde bile tonlarca ağırlıktaki kamyonu yürütecek  torku üretir, benzinli motor ise hacim büyük olsada torkunu yüksek devirde verir ve ömründen yer.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;603201
TSI DSG kullanmadım ama manuel vites seri kullanımda vites değişimleri sırasında turbo çok çabuk boşalıyor ve gaza bastığınızda turbo basınç oluşturuncaya kadar hızlanmanız gecikiyor. Dizel astra ve leonda bu olay bu kadar belli değildi diye hatırlıyorum ama aracın mantığı ekonomi olunca şimdilik sorun olmuyor.
Benzin ve LPG içindeki enerji motorinden çok düşük değil. (7700-8500kCal/lt) Ama benzin daha kolay ve düşük sıcaklıkta yanar. O yüzden benzinli araçların sıkıştırma oranı daha düşüktür. Çünkü sıkışan hava ısınır, sıkıştırma oranı dizeldeki kadar yükseltilirse buji ateşlemeden benzinin kontrolsüz ve homojen olmayan yanmaya neden olur. Düşük sıkıştırma oranı ise motor içinde daha az ısı oluşmasına neden olurki buda benzinin dizele göre daha fazla miktarda yanmadan atılmasına neden olur.
Sonuçta dizel yakıt patladığında motorda daha yüksek sıcaklık oluşur, yakıtın büyük bölümü yanar ve yanmadan atılan yakıt az olduğu için motorinin enerjisinin büyük bölümü hareket enerjisine dönüşür. Bu mantıkla düşünürsek benzinli aracın az yakarak dizelle aynı yolu alması mümkün değil. Fakat burada teknolojinin çözemediği dizelin sesinden daha büyük sorun tork eğrisidir. İdeal motorda tork eğrisinin düzgün olması gerekir fakat dizel turbo boşluğu nedeniyle düzgün bir tork eğrisine sahip değildir. Homojen sürüşe izin vermez alt devirlerde ölü üst devirde çılgındır. Yakıt fiyatlarının sorun olmadığı ülkelerde dizel sadece kamyon ve otobüslerde kullanılır. Çünkü dizel motorun ömrü uzundur (otomobillerdekinin değil). Motor ömrünü etkileyen en önemli unsur devir sayısıdır (sürtünme), büyük hacimli dizel motorlar çok düşük devirlerde bile tonlarca ağırlıktaki kamyonu yürütecek  torku üretir, benzinli motor ise hacim büyük olsada torkunu yüksek devirde verir ve ömründen yer.



Hocam alt devirlerde ölüden kastınızı anlamadım 1500 devirde max tork veren bir teknolojiden bahsediyorsunuz ve alt devirleri canlıdır tabi alt devir derken kastettiğinizi anlamak lazım orayı kaçırdım.Atmosferik motorlarda dediğiniz doğru ancak tsi veya tdi max torku alıp turboyu açtıktan sonra gayet güzel bir hızlanma ve performans eğrileri var bence homojen hissettiriyor.Sizin dediğiniz olayı ben multijette yaşamıştım ama tdi de yaşamadım hiç.Benzinin daha yanıcı olduğu ve düşük ısıda bile yandığını düşünürsek,Ara hızlanmalarda da normal anlarda da dizele nazaran çok yakacağının ortada olduğu kesin ancak bazı arkadaşlarımız dizellere denk veriler vermiş pek inandırıcı gelmedi.Çünkü sabit hızla tüketim ölçüp mutlu olmak bence biraz kendimizi kandırmak gibi.İstediğimiz gibi sürüp az yaksın diye kasılmadan normal bir sürüşle kaç yaktığımız önemli.Tsi veya atmosferik benzinlilerde ben 8 in altına hiç inemedim.Dizelde aynı şekilde 6-6.7 gibi rakamlarda geziyorum.En güzel ölçüm yapılan kilometre ve alınan yakıt fiyatıyla hesaplamadır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar ben münkün mertebe araçacın vites değişim göstergesine göre hareket ediyorum İstanbul gibi trafikte 900km rahat gidiyor bir depo ile fazla ince düşünmüyorum aracımı seviyorum o kas o önden görünüm bana yetiyor


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alt devirlerdeki oluden kastim, babamin leonda yasadigim DSGnin araci surekli turbo acilmasinin daha altindaki devirde ilerletme isteginden dogan cansizlik. Turbo acilinca sorun yok. O arac 105hp yeni motorlarda durum degistiyse bilemiyorum. Bu yuzden leonu surekli sportta kullaniyorum benzer kullanim tarzi ile litre bazinda tsi a yakin tuketimi var. gazlarsan tsi iciyor benzini.
Aractaki tork egrisinin guc egrisi ile paralel olmasi homojen surus sagliyor. Max torku 1500-3250devirde alirken max gucu 3500-4000de aliyorsaniz, surus egriniz duzgun olmuyor. Yanlis anlamayin bu normal kullanimda buyuk bir avantaj az yakit az gurultu ile yol aliyorsunuz. Sonucta ralli araci degil ama arada insan gaza geliyor arac uzayip gitsin istiyor.
Onceki aracim 1.6mpi passatta cabuk hizlanmak istedigimde ilk 3 viteste 6200devirde kesiciye kadar guc ve tork surekli artarak devir yukseltebiliyordum. Tsi da 1400devirde 200nm tork var gaza yukleniyorsun, tork 4000 devirde dusmeye basliyor ama max guc 5000 devirde.
Vag grubu motorlara konulan kucuk turbo dusuk devirde aciliyor, gurultusuz ve az yakitla ilerlemeyi sagliyor fakat yuksek devirde erken kesiliyor.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;603244
Alt devirlerdeki oluden kastim, babamin leonda yasadigim DSGnin araci surekli turbo acilmasinin daha altindaki devirde ilerletme isteginden dogan cansizlik. Turbo acilinca sorun yok. O arac 105hp yeni motorlarda durum degistiyse bilemiyorum. Bu yuzden leonu surekli sportta kullaniyorum benzer kullanim tarzi ile litre bazinda tsi a yakin tuketimi var. gazlarsan tsi iciyor benzini.
Aractaki tork egrisinin guc egrisi ile paralel olmasi homojen surus sagliyor. Max torku 1500-3250devirde alirken max gucu 3500-4000de aliyorsaniz, surus egriniz duzgun olmuyor. Yanlis anlamayin bu normal kullanimda buyuk bir avantaj az yakit az gurultu ile yol aliyorsunuz. Sonucta ralli araci degil ama arada insan gaza geliyor arac uzayip gitsin istiyor.
Onceki aracim 1.6mpi passatta cabuk hizlanmak istedigimde ilk 3 viteste 6200devirde kesiciye kadar guc ve tork surekli artarak devir yukseltebiliyordum. Tsi da 1400devirde 200nm tork var gaza yukleniyorsun, tork 4000 devirde dusmeye basliyor ama max guc 5000 devirde.
Vag grubu motorlara konulan kucuk turbo dusuk devirde aciliyor, gurultusuz ve az yakitla ilerlemeyi sagliyor fakat yuksek devirde erken kesiliyor.



Hocam zaten bahsettiğiniz olay bütün düşük hacimli turbo benzin motorlarda öyle.Adeta devir çevirmek istediğinizde bayılmaya başlıyor gibi.Öyle olmasını istemiyorsanız turbo benzin bi typer 2.0 310 vtec sürmek lazım :) Kimse d segment bir aracı yüksek performans beklentisiyle almıyordur bence en azından amacı hız değildir almaktaki.Ancak dsg şanzuman bence çok güzel ayarlıyor gücü.Diğer dizeller 300-320 tork olmasına rağmen 0-180 gibi ivmelenmelerde çok daha iyi.Yani elimizin altındaki gücün tamamını daha düşük verilerle verip daha avantajlı oluyor. Mpi passat demişken hocam dediğiniz gibi güzel devir çeviriyor ancak turbo beslemeli motorlardan çok geride performansı özellikle ara hızlanmalarda insanı çileden çıkarıyor :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Mpi passati 5 yil kullandim rampa gormedigi surece basarsaniz ara hizlanmalarida Fena degildi. mpi motoru tsi motorun yaninda o kadar cok kotuleyen olduki, tsi alinca hayal kirikligina ugradim ben ucacak saniyordum:) mpi passat lpgli idi, surekli 3-5000devir araliginda kullandigimda cok iyi performans veriyordu 11lt (25kurus) LPG tuketerek. gurultuyude muzigin sesini acarak yok ediyordum. 102hp motorla LPGde duz yolda 205i goruyordum ve 0-100km hizlanmasi 120hp tdi ile neredeyse ayniydi.
Bu arada araca aciyorsaniz mpi olum gibidir gitmez. Ben 1-2. Viteste devir kesiciye girmeden kirmizi isiktan kalkmazdim. cikmak istedigim hiz 120 ise 1-2-3 te 120yi gorur 5.vitesle devam ederdim 4 yoktu hic. Ayni kullanim ve +23 beygirin etkisiyle tsi motoru 1 hafta denedim ocak sondurur gibi 60 kurus yakti.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;603334
Mpi passati 5 yil kullandim rampa gormedigi surece basarsaniz ara hizlanmalarida Fena degildi. mpi motoru tsi motorun yaninda o kadar cok kotuleyen olduki, tsi alinca hayal kirikligina ugradim ben ucacak saniyordum:) mpi passat lpgli idi, surekli 3-5000devir araliginda kullandigimda cok iyi performans veriyordu 11lt (25kurus) LPG tuketerek. gurultuyude muzigin sesini acarak yok ediyordum. 102hp motorla LPGde duz yolda 205i goruyordum ve 0-100km hizlanmasi 120hp tdi ile neredeyse ayniydi.
Bu arada araca aciyorsaniz mpi olum gibidir gitmez. Ben 1-2. Viteste devir kesiciye girmeden kirmizi isiktan kalkmazdim. cikmak istedigim hiz 120 ise 1-2-3 te 120yi gorur 5.vitesle devam ederdim 4 yoktu hic. Ayni kullanim ve +23 beygirin etkisiyle tsi motoru 1 hafta denedim ocak sondurur gibi 60 kurus yakti.



Hocam lpg faktörü başka :) bizde 1.6 dsg prestige superb almadan önce 1.6 gdi 135 beygir lpg vardı devir çevirmenin atmosferikte zevki başka :) ama hocam 0-100 hızlanması yakın gibi olsa da yan yana kalkınca hiç öyle olmuyor turbo beslemeli araçlar fırlıyor :) lpg li atmosferik gibi sürerseniz 50 krştan aşağı yakmaz ancak zaten devir çevirmeden de mpi gibi gidiyor zaten tsiler :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi