škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Superb 1.4 TSI ACT Yakıt Tüketimi

kolgezer · 217 · 92585

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Turbo dizel aracin icinde iken torku hissedip firliyor gibisiniz ama yan yana olunca oyle olmuyor. Cunku dizel daha sik vites degistirerek zaman kaybediyor. Ayni beygir gucune sahip dizel hic bir araca ilk 3 viteste gecildigimi hatirlamiyorum. 4 te artik dusuk tork nedeniyle devir cevirmekte motor zorlaniyordu. Sonucta ayni hacimde turbo dizeller daha yuksek guce sahip.
Surus tarzim boyle agresif ve sacma sapan oldugu icin guclu arac almaya korkuyorum. Surat yapmam pek ama ulasacagim surate hemen ulasmak isterim, onumde sallanarak gideni mutlaka taciz eder sagindan solumdan gecmeden duramam. Esim ayda 200-250km ancak yapiyor. Eskide olsa guclu bisey aliyim, arada bende kullanirim diye cok dusundum ama kendime guvenemedim.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;603398
Turbo dizel aracin icinde iken torku hissedip firliyor gibisiniz ama yan yana olunca oyle olmuyor. Cunku dizel daha sik vites degistirerek zaman kaybediyor. Ayni beygir gucune sahip dizel hic bir araca ilk 3 viteste gecildigimi hatirlamiyorum. 4 te artik dusuk tork nedeniyle devir cevirmekte motor zorlaniyordu. Sonucta ayni hacimde turbo dizeller daha yuksek guce sahip.
Surus tarzim boyle agresif ve sacma sapan oldugu icin guclu arac almaya korkuyorum. Surat yapmam pek ama ulasacagim surate hemen ulasmak isterim, onumde sallanarak gideni mutlaka taciz eder sagindan solumdan gecmeden duramam. Esim ayda 200-250km ancak yapiyor. Eskide olsa guclu bisey aliyim, arada bende kullanirim diye cok dusundum ama kendime guvenemedim.




Hocam 3. Vites diyorsunuz da arkadaşımda auris 1.6 132 beygir vardı bende altea 1.4 125 tsi ve seat altea mpv bir araçtır aile aracı tipinde leondan da hantaldır 150 ye kadar 7-8 boy fark yiyordu her denememizde aynı şekilde oluyordu 1.6 135 hp aracım vardı atmosferik onda da durum aynıydı.Arkadaş çevresinden sebep böyle kısa süreli kapışmaların çok videosunu gördüm tanıdığı oldum turbo dizel araçlar uzunda turbo benzini bile alıyor hele yazılım varsa dizelde zaten yetişmek çok zor :) dsg şanzuman bir dizel sürerseniz zaman kaybı olmadan hızlandığınızı soluksuz bi şekilde 180 e çıkacağınızı görürsünüz :) Performansta turbo motorların denk hacimlerde atmosferiklerden çok iyi olduğu kesin ancak atmosferiğin turbo benzine göre devir çevirmesi sesi lpg uyumu çok güzel artıları.Ancak bence dizel her konuda tatminkar :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Alıntı yapılan: Forever;603398
Turbo dizel aracin icinde iken torku hissedip firliyor gibisiniz ama yan yana olunca oyle olmuyor. Cunku dizel daha sik vites degistirerek zaman kaybediyor. Ayni beygir gucune sahip dizel hic bir araca ilk 3 viteste gecildigimi hatirlamiyorum. 4 te artik dusuk tork nedeniyle devir cevirmekte motor zorlaniyordu. Sonucta ayni hacimde turbo dizeller daha yuksek guce sahip.
Surus tarzim boyle agresif ve sacma sapan oldugu icin guclu arac almaya korkuyorum. Surat yapmam pek ama ulasacagim surate hemen ulasmak isterim, onumde sallanarak gideni mutlaka taciz eder sagindan solumdan gecmeden duramam. Esim ayda 200-250km ancak yapiyor. Eskide olsa guclu bisey aliyim, arada bende kullanirim diye cok dusundum ama kendime guvenemedim.




Hocam birde 1.6 mpi passatın 0-100 hızlanması 12.4 saniye teknik veri olarak hani leon octavia gibi hafif araçlar değil passatın 105 beygirlik 1.6 dizeli bile hem düzde hem rampada yer 1.6 mpi passatı :)  bizim yeni nesil 120 beygirlik motorlar zaten toz yutturur :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Toyotanın 132hp motoru tam bir fiyasko, alt devirleri çok kötü, bende avensis kullandım beğenmediğim için 30hp daha düşük passatı almıştım. Ayrıca ben dizel aractan bahsediyorum. Benzinli turbo araç zaten atmosferik araçla karşılaştırılmaz. Üstelik TSI motor garip bir şekilde çok çabuk devirleniyor o yüzden aurisin hiç şansı yok. Zaten bende DSG nin hızını bildiğim için Vag grubu araçlara çok kafa tutmazdım. Genelde kendi kategorimde 105hp 1.5 dCi renolar yada 95hp opeller vardı.

Alıntı yapılan: Cagri33;603423
Hocam birde 1.6 mpi passatın 0-100 hızlanması 12.4 saniye teknik veri olarak hani leon octavia gibi hafif araçlar değil passatın 105 beygirlik 1.6 dizeli bile hem düzde hem rampada yer 1.6 mpi passatı :)  bizim yeni nesil 120 beygirlik motorlar zaten toz yutturur :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Passat 1.6 tdi 105 hp 0-100 km verisi de 12.2sn.

Ekleme: Her neyse hocam muhabbet güzel ama diğer arkadaşları sıkmayalım. Ben kendi adıma atmosferik benzinli araçtan daha çok hoşlanıyorum çok az arıza yapan dayanıklı motorlar ama ağırlık güç oranı 1.5 katın altında olmaması lazım sanırım. +200hp passat güzel gider ama ülkede yakıt fiyatları belli mecburen fındık motorlu araçlara biniyoruz.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1572
    • Profili Görüntüle
Fındık motor amerikalıların 2500-3500cc araçlar için kullandığı bir tabir. Bizimki mercimek motor. :)


Çevrimdışı bosphorus

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Bilgi ekranına göre depoda 90-100 km lik yakıt kaldığında yakıt ışığı yanıyor. Bu rakamı yakıt almadan kaça kadar düşürdünüz yolda kalmadan


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1572
    • Profili Görüntüle
Denemeyin böyle şeyler bence. en kötü 10kmde bir benzinlik var batıda.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bosphorus;610072
Bilgi ekranına göre depoda 90-100 km lik yakıt kaldığında yakıt ışığı yanıyor. Bu rakamı yakıt almadan kaça kadar düşürdünüz yolda kalmadan


Ben menzil 0 diyene kadar gittim hatta onun üzerine 5-10 km daha geçtim ama yolda ha kaldım kalacağım diye korkmadım değil.


Çevrimdışı bosphorus

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;610090
Ben menzil 0 diyene kadar gittim hatta onun üzerine 5-10 km daha geçtim ama yolda ha kaldım kalacağım diye korkmadım değil.
 Demekki kırmızıyı görür görmez panik yapmamak lazım. Sizinkide iyi cesaretmiş. 0 görüp yolda kalmadığınıza göre en azından 20-30 km kalıncaya kadar risk almadan gidilebileceği anlaşılıyor. Kitapçıkta son damlaya kadar kullanmak sakıncalı diye bir ifadede okumuştum bu arada.


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Tek koşul depoda ne kadar yakıt kaldığı değil. Yakıt sıvı olduğu için ve hareket halinde depo içinde sürekli dalga oluşacağı için yakıt beslemesinde her an düzensizlik olabilir. Mecbur kalmadıkça bu riske girmemek lazım.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bosphorus;610092
Demekki kırmızıyı görür görmez panik yapmamak lazım. Sizinkide iyi cesaretmiş. 0 görüp yolda kalmadığınıza göre en azından 20-30 km kalıncaya kadar risk almadan gidilebileceği anlaşılıyor. Kitapçıkta son damlaya kadar kullanmak sakıncalı diye bir ifadede okumuştum bu arada.


Aslında öyle 0 kadar pek kullanmam kırmızı yanınca alırım ama şu benzin kampanyaları yok mu puan kazanacağız derken yolda kalacağız bir gün.


Çevrimdışı bosphorus

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Her zaman aynı firmadan aynı tür yakıt almanın motor performansı açısından faydalı olduğunu düşünüyormusunuz. Malum akaryakıt şirketlerinin kampanyalarından puan toplamak için dönem dönem farklı firmalara gitme durumunda kalıyoruz


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bosphorus;610072
Bilgi ekranına göre depoda 90-100 km lik yakıt kaldığında yakıt ışığı yanıyor. Bu rakamı yakıt almadan kaça kadar düşürdünüz yolda kalmadan


Aracı ilk aldığımda yol bilgisayarında 0 görünüyorken 15km ye yakın gittim ve yolda kalmadım. Depoyu doldurduğumda 75 lt yakıt aldı.
Yakıt lambası yandıktan sonra yakıt bitene kadar gidebilirsiniz, yakıt beslemesinde sorun olmaz. Işık yandıktan sonra en önemli sorun yakıt pompasında oluşur. Normalde yakıt pompası deponun içindedir, araç çalıştığında sürekli tam güçle çalışır, sizin gaza basma oranınıza göre yakıtı kullanır fazla gelen yakıt başka bir hortumla tekrar depoya döner. Isınan yakıt pompası çevresindeki benzin sayesinde soğur, depoda yakıt azalınca pompa dışarda kalır ve ısınarak zarar görür. Normal bir araçta ışık yandıktan sonra kalan 90-100km'lik menzilde pompa zarar görecek kadar ısınmaz. Araç LPG'li ve depoda çok az benzinle uzun süre kullanırsanız yakıt pompası yanar.


Çevrimdışı oprdrhvs

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 196
    • Profili Görüntüle
şehir içi şehir dışı karışık manuel araç 6,1 ile 5,5 arası değişiyor. En son 1 depo ile 1023 km yol yaptım.


Çevrimdışı bosphorus

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: oprdrhvs;612331
şehir içi şehir dışı karışık manuel araç 6,1 ile 5,5 arası değişiyor. En son 1 depo ile 1023 km yol yaptım.

Nerdeyse fabrika verilerini tutturmuşsunuz. Tebrik ederim. Ben aynı araçla yarı şehir içi yarı şehir dışında 7 den aşağı düşemiyorum. Sürüş alışkanlıklarıda çok etkiliyor bu değerleri.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bosphorus;612338
Nerdeyse fabrika verilerini tutturmuşsunuz. Tebrik ederim. Ben aynı araçla yarı şehir içi yarı şehir dışında 7 den aşağı düşemiyorum. Sürüş alışkanlıklarıda çok etkiliyor bu değerleri.


Yanlız değilsiniz:)