škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Superb 1.4 TSI ACT Yakıt Tüketimi

kolgezer · 217 · 95533

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Kendi aracımi baz aldım aslında. O hızlarda benim araç da Ankara'da 9 litre civarı yakıyor ki dönüş yolumda bayağı yokuş var.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Varsın yaksın. sessizliği yeter. yılda 10000km anca yapıyoruz.


Çevrimdışı ali729

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 576
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı hkaydin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ben istanbul çekmeköy küçükyalı gidiyorum. Ortalama 15 km. Bazen boş yol olduğunda sakin gidiş ile 7 leri görüyorum. Ama genelde ortalama 10'da. Çünkü dönüş yolu hem dağ tarafından hem trafikli.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;555437
4000kmyi geçtik. soğuk geçen aralık ve ocağın etkisiyle 35 km/saat ortalama hız ile 8.3 ltye çıktık. bizim buralarda bundan da fazla olmaz sanırım.

Benim son 1.600 km ortalama hızım 36, ortalama yakıt tüketimim 7.6 lt/100 km. Bildiğim kadarıyla bizim 2011 1.4 TSI motorlar Euro 4. 35 km ortalama hızla 8.3 benim düşündüğümden de biraz fazla ama aracın km.si 4.000 ise bence bu 8.3 biraz daha düşer diye düşünüyorum. Benim bugüne kadar sürdüğüm arabalarda ki tecrübelerim (hepsi de dizel) ortalama yakıt tüketiminin ilk yağ bakımından (10.000 km) tam oturduğu yönünde. Gerçi hava sıcaklığının da ortalama tüketime etki ettiğini unutmamak lazım.

Gerçi diğer yandan düşününce 4.000 km.de de motor yağı film tabakasını iyice oluşturmuştur piston ve segman arasında yani bundan sonra yağ eksiltme de çok az olur yakıt tüketimi de hemen hemen oturmuştur.
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2016, 22:49:15 Gönderen: bahcekapiliyavuz »


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;555499
Varsın yaksın. sessizliği yeter. yılda 10000km anca yapıyoruz.

İşte buna %200 katılıyorum. :gut:


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Bu arada spritmonitor kullanan var mı? Ben düzenli olarak yakıt ve diğer masraflarımı oraya işliyorum.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/698442.html


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;555555
Benim son 1.600 km ortalama hızım 36, ortalama yakıt tüketimim 7.6 lt/100 km. Bildiğim kadarıyla bizim 2011 1.4 TSI motorlar Euro 4. 35 km ortalama hızla 8.3 benim düşündüğümden de biraz fazla ama aracın km.si 4.000 ise bence bu 8.3 biraz daha düşer diye düşünüyorum. Benim bugüne kadar sürdüğüm arabalarda ki tecrübelerim (hepsi de dizel) ortalama yakıt tüketiminin ilk yağ bakımından (10.000 km) tam oturduğu yönünde. Gerçi hava sıcaklığının da ortalama tüketime etki ettiğini unutmamak lazım.

Gerçi diğer yandan düşününce 4.000 km.de de motor yağı film tabakasını iyice oluşturmuştur piston ve segman arasında yani bundan sonra yağ eksiltme de çok az olur yakıt tüketimi de hemen hemen oturmuştur.


ilk sıfır aracım olan astra h 1.6 (115lik astra j motoru ile) tüketim 5000kmden sonra düşmüştü. bunda da belki yarım litre düşer. ama mevsimler daha etkili. kışın soğuk motor kısa mesafe (2-5km) sürüşler ortalamayı yukarıya çekiyor. yazın da klima ek tüketime sebep oluyor mesafe kısa da olsa uzun da olsa.


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yldzfurkan;541242
Herzamanda seri kullanmıyorsak TSI'ın performansını ne yapayım ben, kendinizle çelişiyosunuz. Her iki motorlada çok yuksek kilometreler yaptım eğer benim gibi yılda 35 bin civarı yapıyosanız TSI almak delilik olur.
Yılda 35 bin yapıyorsanız tsi alıp lpdi taktırmamanız delilik olur asıl. Ben yıllık 35 bin yapsam birkaç senede arabayı amorti ederim. Keyfi gücü maliyet düşüklüğüde yanında hediye olur. [emoji1] dizel, düşük hacimli motorda pişmanlıktır.


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kolgezer;541112
Herkese merhabalar,

1 haftalık kullanımdan sonra arabamın yakıt tüketim değerlerini sizlerle paylaşmak istedim.
Şehir dışı:6,3 lt (ortalama hız:91 km/s)
Şehir içi: 7,4 lt (ortalama hız: 34 km/s)

Sizler de değerlerinizi burada paylaşırsanız herkes için faydalı olur kanaatindeyim.
Hocam güzel değerler maaşallah , birşey merak ettim sizin act olayı iptal edilebiliyormu? Yani hep 4 silindirde kullanmak istesek?


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
2 silindire geçme olayı belli bir süre gaz pedalına basılmadığında ya da çok az gaza dokunduğunuzda(yokuş aşağı inerken mesela)devreye giriyor. Yoksa, öyle rastgele 2 silindire geçme gibi bir durum söz konusu değil. Yokuş aşağıyken bile biraz gaza dokunmanız 4 silindire geçmek için yeterli. Hep 4 silindiri kullanayım diye bir çabanız varsa sürüş modunu sport a alırsınız  ayağınızı da gaz pedalından çekmezseniz bunu başarırsınız. zor olan 2 silindirde kullanmak. Kodlamayla belki iptal edilebilir bu özellik ama "musluğun fotoselini iptal edeyim kullanmadığım zamanda da su aksın" gibi bir talep bu.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
2 silindir olayi ozellikle sehirlerarasi yollarda cok buyuk avantaj. Yuksek ama sabit hizda giderken guzel tasarruf sagliyor. Duz egimsiz yolda 120 km ile giderken act sayesinde 3.8 lt lik tuketimler gordum.

Bu tur bir nimet varken nie iptal edesiniz ki


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;555735
2 silindir olayi ozellikle sehirlerarasi yollarda cok buyuk avantaj. Yuksek ama sabit hizda giderken guzel tasarruf sagliyor. Duz egimsiz yolda 120 km ile giderken act sayesinde 3.8 lt lik tuketimler gordum.

Bu tur bir nimet varken nie iptal edesiniz ki

Evet tasarruf ve çevre için çok hoş. Lakin yazılım  ve egzoz müdahalesi yapamıyorsun. Mesela normal tsi larda 2 susturucu varken sizde 4 5 susturucu var. Son iptali yapıp dsg patlaması alıp lpdi + yazılım yapmak biraz sıkıntı çıkarabilir. [emoji4] tabi ben yine extra uç noktada düşünüyorum.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gonzales;555740
Evet tasarruf ve çevre için çok hoş. Lakin yazılım  ve egzoz müdahalesi yapamıyorsun. Mesela normal tsi larda 2 susturucu varken sizde 4 5 susturucu var. Son iptali yapıp dsg patlaması alıp lpdi + yazılım yapmak biraz sıkıntı çıkarabilir. [emoji4] tabi ben yine extra uç noktada düşünüyorum.


Act motor koduna  lpdi uyumlu değilmiş abi


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;555861
Act motor koduna  lpdi uyumlu değilmiş abi
O işler hikaye , her türlü uyuyor sadece daha takılmamıştır. 2.0 tfsi a asla takılamaz sıkıntı olur diyorlardı. Ustam zeki bey, taktıktan sonra  gördükki bizim en uyumlu denilen cax motorlardan daha iyi çalışıyordu.

Kısacası 1.4 tsi cth 180 lik motorada olmuyor densede uyuyor. Actlere dahada uyumlu . Actlerdeki teknoloji ile tasarruf dahada fazla oluyor 13 krş fln