TSI DSG kullanmadım ama manuel vites seri kullanımda vites değişimleri sırasında turbo çok çabuk boşalıyor ve gaza bastığınızda turbo basınç oluşturuncaya kadar hızlanmanız gecikiyor. Dizel astra ve leonda bu olay bu kadar belli değildi diye hatırlıyorum ama aracın mantığı ekonomi olunca şimdilik sorun olmuyor.
Benzin ve LPG içindeki enerji motorinden çok düşük değil. (7700-8500kCal/lt) Ama benzin daha kolay ve düşük sıcaklıkta yanar. O yüzden benzinli araçların sıkıştırma oranı daha düşüktür. Çünkü sıkışan hava ısınır, sıkıştırma oranı dizeldeki kadar yükseltilirse buji ateşlemeden benzinin kontrolsüz ve homojen olmayan yanmaya neden olur. Düşük sıkıştırma oranı ise motor içinde daha az ısı oluşmasına neden olurki buda benzinin dizele göre daha fazla miktarda yanmadan atılmasına neden olur.
Sonuçta dizel yakıt patladığında motorda daha yüksek sıcaklık oluşur, yakıtın büyük bölümü yanar ve yanmadan atılan yakıt az olduğu için motorinin enerjisinin büyük bölümü hareket enerjisine dönüşür. Bu mantıkla düşünürsek benzinli aracın az yakarak dizelle aynı yolu alması mümkün değil. Fakat burada teknolojinin çözemediği dizelin sesinden daha büyük sorun tork eğrisidir. İdeal motorda tork eğrisinin düzgün olması gerekir fakat dizel turbo boşluğu nedeniyle düzgün bir tork eğrisine sahip değildir. Homojen sürüşe izin vermez alt devirlerde ölü üst devirde çılgındır. Yakıt fiyatlarının sorun olmadığı ülkelerde dizel sadece kamyon ve otobüslerde kullanılır. Çünkü dizel motorun ömrü uzundur (otomobillerdekinin değil). Motor ömrünü etkileyen en önemli unsur devir sayısıdır (sürtünme), büyük hacimli dizel motorlar çok düşük devirlerde bile tonlarca ağırlıktaki kamyonu yürütecek torku üretir, benzinli motor ise hacim büyük olsada torkunu yüksek devirde verir ve ömründen yer.