Serkan abiye sormak istiyorum neden VW güce önem vermiyor 1.6 105 hp araba yapıyor piyasda şimdi japonların 124 hp dizeli gelicek ?
1.6 105 ile 1.5 110 reno motorunun torkları aynı neden hacim olduğu halde bu güçten daha fazlasını sağlayamıyor vw?
her şey güç değil. hyundainin 109 hp 1.4 benzinli motoru var ama bak istersen grafiklerine. max gücünü 6000 küsür d/d da max torkunu da aynı şekilde yüksek devirlerde veriyor. yani günlük kullanımda hiçbir şey fark etmiyor. vw nin motorlarına dikkat edersen max güç ve torkunu alt devirlerde verir bu da aracı verimli ve az yakıt tüketerek kullanmayı sağlar.
+1985
ayrıca vw dizellerinde sağlamlık ve uzun ömür ön plandadır. yoksa 105 bg lik 1,9 tdi ları uygun modifikasyonlarla 200 bg e kadar çıkarmak mümkün ki yapanlarda var.
1,6 tdi lerde ise bu konunun en net örneği triger değişimi 210000 kmde yapılıyor diğerleri 60 binde 90 binde değişirken
Bir nokta da bu 1.6 TDI 105 hp'nin sıradan bir "105 hp" makinesi olmadığıdır. Bu yeni 1.6 TDI gerçekten inanılmaz esnek bir makine olmuş. Alt devirlerde gelen tork, pek çok markanın daha da iyi bir şekilde yapabildiği bir şey zaten. Ama 1.6 TDI'ın bana göre asıl dikkat çeken özelliği gücünü 4400 devirde üretmesi. Bu bir dezavantaj değil. 1.9 TDI 105'in lark diye şiştiği yerde 1.6 TDI maks gücünü üretiyor. Grafiklerde görünmüyor; ama videolardan da gördüğüm kadarıyla 1.6 TDI 105 hp'nin neredeyse 5000 bin devire kadar temiz hızlanması var.:ok:
her şey güç değil. hyundainin 109 hp 1.4 benzinli motoru var ama bak istersen grafiklerine. max gücünü 6000 küsür d/d da max torkunu da aynı şekilde yüksek devirlerde veriyor. yani günlük kullanımda hiçbir şey fark etmiyor. vw nin motorlarına dikkat edersen max güç ve torkunu alt devirlerde verir bu da aracı verimli ve az yakıt tüketerek kullanmayı sağlar.
O motor tam bir başarı örneği aslında; iyi bir örnek olmamış.
Başka 1.4 litre motorlar azıcık maks torklarını 3000 küsür ya da 4000 devirde verip sonrasında derhal tork kaybederek kısıtlı bir tork bandı ve maks güç verirken, bu motor tork üretmeye devam ediyor, 5000 devir civarında hacmine göre çok yüksek bir tork üretip, bunu çok yüksek devirlere kadar olabildiğince koruyarak 109 hp güç üretiyor.
Sonuçta gayet ağır bir kasayı 1.6 litrelik eşdeğer güçte motorlar ile aynı sürede yüksek süratlere ulaştırıyor. Alt devirleri daha güçlü olan 1.6 litrelik motorlardan tek zayıf noktası daha iyi bir pilotaj istemesi. Yani 4000-6500 devir aralığının sıkı takibi. Ha bir de dolayısıyla biraz daha yüksek bir tüketim. Ama performanstan konuşuyorsan tüketimden konuşmamalıyız. Sonuçta bu 1.4'lük mükemmel makinenin de harika oranlı bir şanzımanla işbirliği söz konusu. Sakin kullanımda gayet de az yakıt tüketilebilir.
======
Ha bir de;
"vw nin motorlarına dikkat edersen max güç ve torkunu alt devirlerde verir bu da aracı verimli ve az yakıt tüketerek kullanmayı sağlar"
Bu ifade günümüz VW motorlarının ÇOĞU için geçerli. Ama dizellerde 1.4 TDI, benzinlilerde ise 1.4 100 hp, 1.6 105 hp (4800 devirde maks tork veren versiyon) gibi bazı demode örnekler var.
Son kısım doğru da, VW ısrarlı bir şekilde bu dediğin cinsten motoru üretmiş değil. Yakın geçmişti bunu desteklemeyen pek çok motor kullanımda idi.