1.0 mpi araçla uzun yol yapan yok daha sanirim şehirlerarası söyle otobanda 2000 - 3000 km mesela bagaj dolu araçta da 4 kişi tatile gidilse falan yol tepkileri nasıldır.
Üstat ben aracımla bu yaz bagaj dolu şekilde 2 yetişkin ve iki çocuk Konya-Nevşehir-Kayseri ve Konya-Manisa-İzmir-Konya yaptım. Ayrıca Nevşehirde defalarca Avanos-Ürgüp-Göreme vs., İzmir içinde de defalarca Foça-Kuşadası-Çeşme yaptım. Araç hafta içi yatıyor ama şu an neredeyse 7500km'de.
1- Lastik havalarını hiç kontrol etmedim sanırım tüm yazı 29 hava ile geçirdim:)
2- Aracı rodaj süresi olan 1500km sonrasına kadar hiç zorlamadım. Toplamda hep 6l yakıt ortalaması elde ettim. Kullanırken 2000-2500 dd/dk gördüğünde hemen vitesi geçirdim. 1500km'den sonra ise çok dik yokuşları 1-2.vitesi devir yükselterek gittim. Sürekli gözüm vites uyarısında kullandım yani.
3- 3000km gördükten sonra ise yolda 3.vitesi 4500-5000 dd/dk'ya kadar zorladım. İtiraf edeyim motor sesi çok az aldığından bilinçsiz olarak ta zorladığım anlar oldu.
4- 4.vites de yeterli tepkiye sahip oldu sayılır. Ancak aracın vites devir aralığı beklentisi düşük. 4.viteste sonra çoğu kez kısa sürede 5.vitese geçmeyi istiyor. Ancak ben uyarısına kulak asmıyorum:)
4- 5.vites tepkilerim kendimce yeterince hızlandı ancak bazı arkadaşların bahsettiği gibi değil. Çünkü benim araba 100km/sa sürat görmesi anından itibaren 3000 dd/dk 'ya ulaşıyor ve 160km sürate kadar genel olarak 3500 dd/dk. 160km den sonrasını görmeyi ise henüz başaramadım.
Bu tip zorlama sebebim yokuş yukarı hızını almış çıkarken veya normal süratle şehir için dar bir yoldan giderken önüne bir kamyon düştüğü veya yavaşladığında 4.vites hiç tepki vermiyordu ve 3.vitese düşmek zorunda kalıyordun. 3.vites te yeterli tepkiyi vermeyince (ki en başta o şekildeydi) aracınla trafikte milletin insafına kalıyordun. Sanırım bu 3.vitesin toplamama problemini ilk ve tek yaşayan ben değilim. Yanlış hatırlamıyorsam eski forum konularında da mevcut bu tip konuşmalar.
Motorun açılması olayına gelince; bilinçsiz şekilde yeni motoru alışma devresini beklemeden zorlayarak kullanan arkadaşlar ileride daha kısa motor ömrüne sahip olacaklardır. Sağır bırakanlar ise düşmeyen yakıt değerleri ve yokuş yukarı problemler yaşayabilirler. Motorun rodaj süresini kısaca hatırlamak istersek ilk aylarda forumda herkesin ortak yazdığı "motordan metalik bir zırıltı geliyor servise gittim normal dediler" vs. yazılarını tekrar okuyabiliriz.
Biz 1.0 motor arabayı kendi isteğimizle aldık. Beklediğimizi verebilmesi için sağlıklı bir motoru olması lazım. Bu sebeple forum konularında bu tür tavsiyelerin de bulunması gerekir diye düşünüyorum.