škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.0 mpi motoru ne kadar zorlayabiliriz ?

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;544103
Bu konu 2. Rapid vakası olma yönünde gidiyor... Ben de diyorum ki tamam, sizi rahatlatmak adına: yeni motoru basa basa performanslı hale getirebilirsiniz... Basın basabildiğiniz kadar... Sağır motor yoktur, sakin kullanma vardır... He hee heee...


Biz rahatız arabamızın ne kadar gidip ne kadar gitmeyeceğini de biliyoruz ayrıca benim basa basa iyi getirme gibi bi amacım yok ve öyle bişeyin doğru olduğunu da düşünmüyorum zaten kimse de çok basarsak çok iyi olur demedi :) sizin ki çok iyi tamam biz bunu kabul ediyoruz hiç de sorun çıkarmıyor çok çok iyi :)


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Bizimki İyi de bir arkadaş bu yönde gayet ısrarcı... Sayfalardır olması gereken ve motor karakteristiği anlatıldı bilenler tarafından... Sündükçe sündü konu...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Sodurlu88

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Sürekli şehir içinde kullanılan, devirsiz kullanılan araçlar sağırlaşır. Her ne kadar büyük bir çoğunluk sanayiden uydurulan gerçek olmayan bir tabir/durum olarak görsede.
Benim başıma gelen bir durum olduğu için mümkündür diyen çoğunluktayım.

Kimse zaten basa basa 80 beygir arabayı 100 beygir yaptım dememiş. Sağır olmasından yada rodajda olmasından dolayı kapasitesine ulaşamayan aracı tam performansına nasıl ulaştırdığından bahsetmiş.

Birde bu konu her forumda sayfalarca konuşulur, her kafadan bir ses çıkar benden de çıktığı gibi :) Google da arayın bu konuyu, binlerce mesaj çıkar.


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;544123
Bizimki İyi de bir arkadaş bu yönde gayet ısrarcı... Sayfalardır olması gereken ve motor karakteristiği anlatıldı bilenler tarafından... Sündükçe sündü konu...


Bende buna katılıyorum sayfalardır hep aynı şeyler yazılmış çok haklısınız ama olayı tsi tdi ve mpi kapıştırmasına sokmuş bilen arkadaşlarda...benim biraz bu komiğime gitti bide her zaman komiğime giden bi olay ben daha iyi surerim benim arabam herkesten az yakar ama herkesten çok kaçar yok son hızı 180 miş de 220 yapmışlar filan filan :) kusura bakmayın da yokuş aşağı gitmedikten sonra ya da motorla oynamadıktan sonra boyle şeyler imkansız...1.0 motoru alırken performans beklentim yoktu zaten hatta olabildiğince kotu Bi motor bekliyordum ama eski arabamdan daha performanslı ve güzel gidiyor bu benim hoşuma gitti zaten şehir içinde 65-70 i geçemiyorum tsi alıp 35 krş la gezmek yerine 20-22 krş la paşa paşa geziyorum herkesin araç alırken beklentisi farklı zengin olan gider guçlusunu alır benim gibi öğrenci olup şehir içi binecekler de küçük motor alır....bunu bizimkiler sizi döver tartışmasına sokmaları çok ayıp ve komik olmuş...


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
1.0 motorun hemen hemen aynısını(1,2 htp 64)  10 sene sorunsuz kullandım, hem gidişi, hem yakıtı hiç üzmedi beni... 1,0 ın yeni nesil olarak tüp falan takılıp, kurcalammazsa 15 sene problem çıkaracağını sanmıyorum... O yüzden basma, rodaj, vites vs konularını tehlikeli buluyorum...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;544133
1.0 motorun hemen hemen aynısını(1,2 htp 64)  10 sene sorunsuz kullandım, hem gidişi, hem yakıtı hiç üzmedi beni... 1,0 ın yeni nesil olarak tüp falan takılıp, kurcalammazsa 15 sene problem çıkaracağını sanmıyorum... O yüzden basma, rodaj, vites vs konularını tehlikeli buluyorum...


Bende yakıtından oldukça memnunum bi çok tuplu araba bu şekilde yakıyor zaten bu benzinde boyle o yüzden oynatmaya gerek yok dediğiniz gibi..gerekirse basılır gerekmedikçe de sakin kullanmak en iyisi sağırlaştırmak da hata tabi ama çok basmak daha sıkıntılı bende biraz fark gördüm ilk başlardakine göre ama hem ben alıştım hemde arabanın parçaları birbirine alıştı bu yüzden herkes arabasına güle güle binsin 1.0 a tepkiler yağıyor gitmez o çekmez o filan diye yuzumuze de diyen oldu arabası 2005 dizel fiesta sene de 5 bin tl masraf açıyor arabası hala gelmiş sıfır arabaya laf etmeye çalışıyor...burada basitçe arkadaşımız fikir almak için bi konu açmış bilen arkadaşlar da bi noktadan sonra iki taraf da ikna olmayınca sizin motor işe yaramaz bizimkiler iyi gider kaçar uçar demeye başlamış ben bunu eleştirmek için biraz sert tepki gosterdim


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msslm;544092
...Benim mesajımda demek istediğim abarttığınız kadar uçup kaçmıyor ana  fikri idi 1.0 motor çekmez kafalı ve arabadan anladığını düşünen çok  insan var hâlâ...
Üstüme alınaraktan şunu rahatlıkla diyebilirim ki 1.0 motoru asla küçümsemedim. Hatta Alcanzar nickli arkadaş tork-HP grafiğini koymuştu önceki sayfalarda. İncelerseniz, 3500d/d ilâ 4000d/d arasında azamî torku olan 95Nm' yi veriyor. Bugün hâlâ bu şekilde sabot tork veremeyen turbo motorlar mevcut.:wnk: Bana göre tamamen şehiriçi için tasarlaanıp üretilmiş ve başarılı bir motor. Tabii ki bu motordan çok fazla bir şeyler beklememek lazım.
Otopark.com' daki 1.0 Citigo testini izlerseniz, testi yapan ve daha güçlü motorlar kullanmış kişilerin de beğenisini kazanan bir motordur.
Alıntı yapılan: msslm;544139
...biraz fark gördüm ilk başlardakine göre ama hem ben alıştım hemde arabanın parçaları birbirine alıştı...
Olay esasen tam da budur.:gut:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;544169
Üstüme alınaraktan şunu rahatlıkla diyebilirim ki 1.0 motoru asla küçümsemedim. Hatta Alcanzar nickli arkadaş tork-HP grafiğini koymuştu önceki sayfalarda. İncelerseniz, 3500d/d ilâ 4000d/d arasında azamî torku olan 95Nm' yi veriyor. Bugün hâlâ bu şekilde sabot tork veremeyen turbo motorlar mevcut.:wnk: Bana göre tamamen şehiriçi için tasarlaanıp üretilmiş ve başarılı bir motor. Tabii ki bu motordan çok fazla bir şeyler beklememek lazım.

Olay esasen tam da budur.:gut:


Yok hocam üstünüze alının diye demiyorum 1.0 motor u almadan önce ciddi tepkiler okudum aldıktan sonra da okudum yılda 10.000 km şehir içi binmek için ne tsi alırım ne de tdi alırım tsinin yakıtını kaldıramam tdi ye de peşin peşin cebimdeki parayı veremem mantığından aldım...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msslm;544170
Yok hocam üstünüze alının diye demiyorum 1.0 motor u almadan önce ciddi tepkiler okudum aldıktan sonra da okudum yılda 10.000 km şehir içi binmek için ne tsi alırım ne de tdi alırım tsinin yakıtını kaldıramam tdi ye de peşin peşin cebimdeki parayı veremem mantığından aldım...
İbiza' yı alırken az biraz da güçlü motorlu arabaya bineyim diye düşündüğüm için 1.2TSI' da karar kıldım. Her gün gittiğim güzergâhta bir gün beraber gidelim, inanın 1.0MPI bile fazla diye isyan edersiniz.
Yılda 10.000km yapıyorsanız ve bunu da tamamen şehiriçinde yapıyorsanız 1.0MPI nokta atışı olmuş. Ha yılda 20.000km' ye çıkarsa kullanımınız -taraftar olmadığınızı biliyorum- LPG de taktırabilirsiniz. lrfan Prag' a gittiğinde 1.0 Fabia I' lerin olduğundan bahsetmişti. Adamlar tamamen küçücük şehrin içinde kullanacaksa ne yapsın 1.4' ü bilmem neyi?:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;544174
İbiza' yı alırken az biraz da güçlü motorlu arabaya bineyim diye düşündüğüm için 1.2TSI' da karar kıldım. Her gün gittiğim güzergâhta bir gün beraber gidelim, inanın 1.0MPI bile fazla diye isyan edersiniz.
Yılda 10.000km yapıyorsanız ve bunu da tamamen şehiriçinde yapıyorsanız 1.0MPI nokta atışı olmuş. Ha yılda 20.000km' ye çıkarsa kullanımınız -taraftar olmadığınızı biliyorum- LPG de taktırabilirsiniz. lrfan Prag' a gittiğinde 1.0 Fabia I' lerin olduğundan bahsetmişti. Adamlar tamamen küçücük şehrin içinde kullanacaksa ne yapsın 1.4' ü bilmem neyi?:wnk:


Aynen ben konyada hız sınırı 70 olan hız kontrollü bolgelerden gidiyorum ama sabah defalarca dur kalk ve 55-60,la maksimum 70 e çıkabiliyorum bende bu bile çok diyorum kendi kendime...lpg ye de pek sıcak bakmıyorum 20.000 i zaten her sene düzenli yapmam belki bir sene 15.000 filan yaparım o kadar onun içinde sanayide yeni arabanı oynattığına değmez...tsi bende istedim aslında ama babam çok yakarsa lpg işi sıkıntılı dedi şehir içinde binecez boşver filan dedi mantıklı geldi bana da


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Bu arada @Alcanzar senin konuya iliştirdiğin dişli oranları tablosunu Fabia III başlığı altında yeni ve sabit başlık olarak açtım.

Bilgilerine
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msslm;544092
katalog değerleri arabanın gerçek değerleridir bizim güzel kullanımımızla bu değerlere ulaşabailiriz ama bunları aşamayız :)

Değerli kardeşim düşünüyor musun ki 4000tl ye sana cenneti verecekler? Madem tsi mükemmel ötesi 1.4tdi niye o kadar pahalı o zaman...

Alıntı yapılan: Engin E.;544123
Bizimki İyi de bir arkadaş bu yönde gayet ısrarcı... Sayfalardır olması gereken ve motor karakteristiği anlatıldı bilenler tarafından... Sündükçe sündü konu...

Affedersin kardeşim ama ne anlattınız? Teknik olarak mümkün değil dediniz teknik veri yazdım bu sefer diyorsunuz onlar gerçek değil? Önce dediniz mümkün değil öyle bir şey, sonra dediniz 235 yaptık son sürati 199 olan arabayla???

Alıntı yapılan: msslm;544139
iki taraf da ikna olmayınca sizin motor işe yaramaz bizimkiler iyi gider kaçar uçar demeye başlamış ben bunu eleştirmek için biraz sert tepki gosterdim

Ortada bir taraf yok ki güzel kardeşim. 1.0 mpi motoru herhangi bir sebeple seçmiş olan bir insanın kendi aracı ile ilgili istediği bir tavsiye var. Soruyor ben arabamı 3000 devir ve üzerinde kullanırsam arabayı yorar  mıyım sizce diye.

Ben cevap verdim hiçbir şey olmaz çünkü aracın karakteri buna göre dizayn edilmiş. Aynı arabanın 60bg olanı var ve tam olarak bahsedilen şekilde düşük devirde zorlamadan kullanmak üzere dizayn edilen bir motora sahip. Adam aynı motorun Avrupa dışında uymayacağını düşünerek daha verimli seçenek üretmiş. Nitekim gayet akıllıca hamle etmiş ki bizim ülkeye 60bg getirmediler aynı segmentteki yarış sebebiyle. Bu benim fikrim ama fabrika bana katılıyor demek ki.

Peki diğer taraf dediğinin konu üstündeki fikri ne? "1.0mpi yürümez boşuna zorlama"

Alıntı yapılan: Uğur Akar;544089
VW gruptaki turbo araçların turboları küçük ve alt devirlerde azamî tork elde edebilmek üzere, yani şehiriçi kullanıma uygun olmak üzere tasarlanıp üretilmişlerdir. Daha büyük turbo takarak yüksek devirlere ve dolayısıyla daha yüksek süratlere çıkmak için tasarlanmamışlar. Zaten turbolar küçük olduğu için turbo lag denilen ve turbo devreye girerken anlık hissedilen kesiklik yoktur ya da hissedilmiyordur.

Aslen turbo başka bir konu olmasına rağmen VAG hakkındaki yorumunuza istinaden şu soruları sormadan geçemeyeceğim;

1- VAG sadece küçük turbolu araçlar üretir; Bu durumda Porche - Bentley - Lamborghini - Bugatti - MAN - Scania kime ait?

2- Westgate ile üst devirde çıkış ve Değişken Geometrili Turbo birer fantazi mi?

3- Turbosuz olsa 1200cc motor benimkinden 10km fazla yapmaz mı?

4- Madem aracın tüm unsurlarını dişliler ve turbolar belirliyor o zaman arabalar neden motora göre sınıflandırılıyor?

Not: Ya kusura bakmayın alakasız cevap vermemeliyim ama tutamadım kendimi..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;544229
...Teknik olarak mümkün değil dediniz teknik veri yazdım bu sefer diyorsunuz onlar gerçek değil?...
Siz "4. viteste 3000rpm' de 100km/s ile giderken, iyi yaptığım rodaj nedeniyle artık 4. viteste 100km/s ile gidebilmek için 2000d/d yetiyor" gibisinden birşey yazdınız, biz de bunun mümkün olmadığını anlatmaya çalıştık ama konuyu sündürdükçe sündürdünüz.
Alıntı yapılan: Alcanzar;544228
Değerli kardeşim düşünüyor musun ki 4000tl ye  sana cenneti verecekler? Madem tsi mükemmel ötesi 1.4tdi niye o kadar  pahalı o zaman...
Dizel motorlar kullanılan materyal vs. nedeniyle her zaman daha pahalı olmuştur. Motor mükemmel olduğu için falan değil.
Alıntı yapılan: Alcanzar;544271
Aslen turbo başka bir konu olmasına rağmen VAG  hakkındaki yorumunuza istinaden şu soruları sormadan geçemeyeceğim;

1- VAG sadece küçük turbolu araçlar üretir; Bu durumda Porche - Bentley - Lamborghini - Bugatti - MAN - Scania kime ait?
Konuyu gene başka başka yerlere çekip duruyorsunuz. Bahsettiğiniz araçlar TSI Fabia' nın üretim maksadıyla yani ekonomik olsunlar diye mi üretilmişler? Benim VW diye bahsettiğimin Fabia, Polo, Ibiza tarzı araçlar ve bunlardaki motorların olduğunu çok net siz de biliyorsunuz. Bugatti alan adam ne yakıyor diye düşünür mü hiç?
Alıntı yapılan: Alcanzar;544271
2- Westgate ile üst devirde çıkış ve Değişken Geometrili Turbo birer fantazi mi?
Kim bunun fantazi olduğunu söyledi ki zaten?
Alıntı yapılan: Alcanzar;544271
3- Turbosuz olsa 1200cc motor benimkinden 10km fazla yapmaz mı?
1.2TSI' ın turbosunu çıkartıp bakmak lazım. Çünkü turbo ile birlikte tasarlayıp üretmişler bu motoru. Turbosuz ne yapar söküp denemeden kestirebilmek zor.
Alıntı yapılan: Alcanzar;544271
4- Madem aracın tüm unsurlarını dişliler ve turbolar belirliyor o zaman arabalar neden motora göre sınıflandırılıyor?
"Aracın tüm unsurlarını dişliler ve turbo belirliyor" diye bir iddia yok. İddia salt motor değildir performansı belirleyen. Turbonun küçük veya büyük olması belirler, seçilen dişli oranları belirler. Salt motorla olsaydı bu işler, 10 litre hacimli kamyonların tüm arabaları geçmesi lazımdı ama geçemez çünkü o araçlar yük altında çalışmaya göre tasarlanmış ve üretilmiştir. Şanzıman ve diferansiyel oranları hep yük düşünülerek tasarlanmıştır.
Şimdi "maden turbo belirliyor, o zaman MPI' da turbo yok, demek ki siz MPI motoru küçümsüyorsunuz" diye cevaplamayın lütfen.
Alıntı yapılan: Alcanzar;544271
Not: Ya kusura bakmayın alakasız cevap vermemeliyim ama tutamadım kendimi..
Hakikatten cevaplarınız alakasız olmaya başladı ve konuyu TSI düşmanlığı MPI fanatikliğine doğru götürüyoruz el birliği ile.
TSI motorla VW düşük hacimden yüksek güç alarak bir devrim gerçekleştirdiğinin reklamını yaparak TSI' ı iyi pazarlayıp iyi de sattı, satmaya da devam ediyor. Daihatsu YRV Turbo da 1300cm³' ten 130HP alıyordu, ta 1985 yılında Renault 11GTS (karbüratörlü) Turbo ile 125-130HP güç alıyordu. Velhâsıl- ı kelâm TSI gerçekten devrim yaratan, aman aman bir teknoloji değil. Ha güzel motor, ekonomik motor orası ayrı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Vallahi en ufak Tsi düşmanlığım yok. Aksine Fabia üzerindeki Tsi ekonomik bir motor ve alt devirlerde yüksek güç üretmeye üst devirde ise mümkün olduğu kadar az yakmaya odaklanmış. VW teknolojileriyle en ufak sıkıntım yok. 2000dd/dk yeterlidir vs.bir cümle yazmadım kesinlikle.

"3.000 dd/dk 'nın araca yük getireceği inancında değilim. Ancak rodaj devrini geçtiğinden açılıncaya kadar biraz fazla sesli olacaktır" (19-11-2015, 14:07:48)

"Tabi TDI 1.4 motorun tepkisine ulaşması imkansız ama viteslerin devir aralığını açmayıp sağır bırakınca 1.0 motor aracın tabi ki tepkileri daha da düşecektir" (19-11-2015, 14:54:30)

"Biz 1.0 motor arabayı kendi isteğimizle aldık. Beklediğimizi verebilmesi için sağlıklı bir motoru olması lazım. Bu sebeple forum konularında bu tür tavsiyelerin de bulunması gerekir diye düşünüyorum" (20-11-2015, 07:53:06)

"Eskisi gibi 2500 devirde vites değiştirmiyorum yavaş yavaş kullanım benim istediğim yönde değişiyor diyebiliriz" (20-11-2015, 12:19:29)

"Ya bu benim hüsnü kuruntum da olabilir. Neticede kendime pay çıkartıyorum" (20-11-2015, 12:59:28)

Edit: konuyu burada bıraksaydınız olay benim hüsnü kuruntum olarak kalacaktı dersem abartmış olmam sanırım..
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2015, 10:07:50 Gönderen: Alcanzar »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;544364
...viteslerin devir aralığını açmayıp sağır bırakınca 1.0 motor aracın tabi ki tepkileri daha da düşecektir" (19-11-2015, 14:54:30)...
"Vites aralığını açmak" ne demek hâlâ anlayabilmiş değilim.
Alıntı yapılan: Alcanzar;544364
Edit: konuyu burada bıraksaydınız olay benim hüsnü kuruntum olarak kalacaktı dersem abartmış olmam sanırım..
Konuda bir inatlaşma, iddialaşma, ...vs. aramayın. Konuşup münazara ediyoruz altı üstü.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!