škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.0 mpi motoru ne kadar zorlayabiliriz ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
Ben citigoda maks 188 km/s ye kadar bu motoru zorladım açıkcası çevirebileceği rpm çok az kalmıştı.


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Amaçladığım münazara motor meselesi değildi açıkçası. Münakaşayı ise kesinlikle amaçlamamıştım. Ama açıkçası zevk almadım da değil.. Arabaları sevmesek ne işimiz var araba konuşulan forumda:D

Israrcıyım; arkadaşın talep ettiği 3000 devir ve üzeri araba kullanmak araca zarar vermez, aksine bunun yararı var aracın kemiklerini doğrultmaya dedim. Siz topyekun 1.0 ile uğraşma dediniz.

Not: Aracı sürekli 5000devirde kullanmak istiyorum deseydi motor yağını da kontrol et derdim...
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2015, 13:47:31 Gönderen: Alcanzar »


Çevrimdışı Sodurlu88

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;544394
"Vites aralığını açmak" ne demek hâlâ anlayabilmiş değilim.

Konuda bir inatlaşma, iddialaşma, ...vs. aramayın. Konuşup münazara ediyoruz altı üstü.



Hani rodaj süresinde her vitesi değişik devir aralıklarında sürün diye bir tavsiye var ya. Sabit vites sabit devir gitme diyor. Ama bunun yanında yüksek devirlere de çıkarma diyor (rodaj süresinde).

Bu farklı vitesleri farklı devirlerde sürün tavsiyesindeki amaç ne olabilir. Motorun, şanzımanın ve diğer aktarım organlarının yavaştan zor işlere alışması olabilir mi :)

Peki rodaj için geçerli olan yüksek devir zorunluluğu ortadan kalktıktan sonra belli bir vitesi yüksek devirlerde kullanmak parçaları birbirine alıştırmak anlamına gelmez mi ?

Bu arada rodaj demişken, üreticinin belirlediği bu süre asgaridir. Parçaların birbirine alışması sürekli devam eder.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar konunun içine girdim alakasız da olabilir ama 1.0 motor hakkında birşey dikkatimi çekti 3-5 bin km aralığında tam 7 adet 1.0 var satılık nette bende bir ara almayı düşündüm oyüzden soruyorum neden bu kadar düşük km de satıyorlar ki bu araçları? Birde seat ta 1.0 TSİ araç gelmiş Fabia yada gelecek mi acaba?


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;544852
Arkadaşlar konunun içine girdim alakasız da olabilir ama 1.0 motor hakkında birşey dikkatimi çekti 3-5 bin km aralığında tam 7 adet 1.0 var satılık nette bende bir ara almayı düşündüm oyüzden soruyorum neden bu kadar düşük km de satıyorlar ki bu araçları? Birde seat ta 1.0 TSİ araç gelmiş Fabia yada gelecek mi acaba?


Hocam aynı kilometre de 6 tane de tsi var bu motorun iyi ya da kotu olduğunu göstermez bi konuda bahsi geçmişti 1.0 tsinin mantıklı olup olmayacağı


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Bazen 2. Araç olarak ta alıp sonra hemen satıyorlar bayanlar için düz alıp kullanamayınca da düşük km de satıyorlar. Her markada oluyor birde 1.0 fiyat olarak çok makul 0 araç için bana üzerime kayıtlı Skoda araç olduğu için 38.500 TL fiyat verdiler. Bu aracın tek sorunu bence test sürüsü olmuyor aracla ilgili değilde sonuçta herkesin beklentileri farklı aracı test edemeden alıp sonra yetersiz de buluyor olabilirler mesela hem 1.0 ı hem 1.2 TSİ ı test edebilsek tercihimizi ona göre yaparız 1.0 isteyen 1.0 1.2 TSİ isteyen 1.2 yı alır.


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
1.0 alırken beklentilerinizi duşuk tutun o kadar duşuk olmadığını görünce arabanızı seviyorsunuz 1.0 çekmez diye alıp şehir içi gayet iyi çektiğini görünce memnun kalıyorsunuz 1.2 tsi yi ise her yerde deneyebilirsiniz tsi çok tatlı bi his veriyor evet ama insanların beklentilerine göre değişir yakıt az olsun diyorsan 1.0 uzmez ama az da guçlu olsun 20 krş yerine 30 yaksın diyorsan tsi al bin :)


Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
1.0 ın 5. Viteste uzun yolda 90 km de iken mesela hızlanması çok iyi tatminde ediyor ama 120 den sonra radyo kısıksa arabanın içini dolduran motor sesi oluyor. Radyonun sesi açıkken 170 i gördü fabia ama ses falan hatırlamıyorum :)

Sizin konya düz olunca 20 kuruş yaktırmaniz normal ama şehir içi 25 kuruşun altına zor düşüyor. Geçen şehirler arası 4.7 yaktırdım Ank. İst otobanı yokuşlar 90-105 arası inişler 110-130 arası 4.7 yaktı. Bolu-Ankara mesafesini 36 liraya gelmeyi başardım. Dönerkende 5.1 yaktı hızımda 120 den çok düşmedi yokuşlar hariç
« Son Düzenleme: 29 Kasım 2015, 23:22:35 Gönderen: FabiaYarışMavisi »


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FabiaYarışMavisi;544874
1.0 ın 5. Viteste uzun yolda 90 km de iken mesela hızlanması çok iyi tatminde ediyor ama 120 den sonra radyo kısıksa arabanın içini dolduran motor sesi oluyor. Radyonun sesi açıkken 170 i gördü fabia ama ses falan hatırlamıyorum :)

Sizin konya düz olunca 20 kuruş yaktırmaniz normal ama şehir içi 25 kuruşun altına zor düşüyor. Geçen şehirler arası 4.7 yaktırdım Ank. İst otobanı yokuşlar 90-105 arası inişler 110-130 arası 4.7 yaktı. Bolu-Ankara mesafesini 36 liraya gelmeyi başardım. Dönerkende 5.1 yaktı hızımda 120 den çok düşmedi yokuşlar hariç


Haklısınız hocam konya çok ideal bi şehir :) hızlanması iyi gerçekten gaza kokleyince 170 kadar baya iyi tepki veriyor beklemezdim ben bu motordan bunu :) 130 dan sonra tıkanır diye düşünüyordum ama bana mısın demeden sürekli hızlanıyor


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msslm;544891
Haklısınız hocam konya çok ideal bi şehir :) hızlanması iyi gerçekten gaza kokleyince 170 kadar baya iyi tepki veriyor beklemezdim ben bu motordan bunu :) 130 dan sonra tıkanır diye düşünüyordum ama bana mısın demeden sürekli hızlanıyor

Ben 1.0 atmosferik bu motor ile 100 - 170 km sürat bandında 1000 km lik bir uzun yol yapıldığında yüksek ve uzun süreli sıkıştırmanın sonucunda yağ çubuğunu çektiğimizde ne görebileceğiz onu merak ediyorum 1.0'ı 0 km alıp 10.000 km yapan var mı aramızda yağ durumu nasıl? ( Aracı merak ettiğim için soruyorum kötülemek falan gibi algılanmasın lütfen 2. el olarak ilerde düşünebilirim amacım bilgi almak baştan söyleyeyim de )

Birde seat ibizalara Yeni Ibiza 1.0 EcoTSI 110 hp DSG S&S diye bir kombinasyon gelmiş 1.0 tsi 110 hp nasıl olabilir çok merak ettim. 1.2 tsi lar 90bg iken 1.0 tsi 110bg bu bir yazılış hatasımı yoksa bambaşka bir teknoloji mi?

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100 HP Powershift 100 km sürate 10.2 sn de ulaşıyor bu seat nasıl acaba?
Red 1.0i 140PS EcoBoost Fordun web sitesine baktım da şimdi 1.0 motor 140 hp vay be ama sağlam para 70.000 tl
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2015, 13:58:47 Gönderen: trio »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;544947
...seat ibizalara Yeni Ibiza 1.0 EcoTSI 110 hp DSG S&S diye bir kombinasyon gelmiş 1.0 tsi 110 hp nasıl olabilir çok merak ettim. 1.2 tsi lar 90bg iken 1.0 tsi 110bg bu bir yazılış hatasımı yoksa bambaşka bir teknoloji mi?...
SEAT forumunda birisi aldı an itibariyle gayet de memnun.
1.0TSI azamî torkunu 2000d/d ilâ 3500d/d arasında veriyor ve 1.2TSI' dan daha fazla ve 200Nm; ancak 1.2TSI da azamî tork daha az olmasına rağmen 1400d/d ilâ 3500d/d arasında veriyor yani daha alt devirde veriyor azamî torkunu.
http://www.seat.com.tr/modeller/yeni-ibiza/motorlar.aspx
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Merhabalar tekrardan. Bir süreliğine Çin'deydim. Fikrimi destekleyen şeyi gözümle görünce dayanamadım haber vermeye karar verdim:)

Çinde Volkswagen Santana, Lavida ve Touran taksi olarak kullanılıyor. Daha önce de görmüştüm ancak bu kadar aşırı olduğunu fark edememişim. Adamlar arabayı az yaksın diye neredeyse vurdurarak çalıştırıyor. 500m mesafe içinde 5.vitese takıyor şoförler. Tabi şirket aracı olmasının da payı var..

Doğal olarak araç artık 1.viteste kalkarken bile kelimenin tam anlamıyla kerkiniyor. Adamlar aracı kullanırken lüzumlu lüzumsuz gaza basıp basıp çekiyorlar. Doğal olarak özellikle ön koltukta süs köpeği gibi sürekli kafanız sallanıyor. Neredeyse mideniz bulanma aşamasına geliyorsunuz uzun yolda.

Araçların zaten çoğu benim anladığım kadarıyla bu sebepten bir çok arıza lambası yakmış ama umurlarında bile değil. Gördüğüm kadarıyla en eski Santana 5-6 senelik. Tabi taksi olduğu için çok km yapıyor onun da payı vardır bakımsızdır falan dedim. Ama 2-3 senelik Touranlar için de aynı durum söz konusu. Aynı zamanda Jetta'ya benzeyen Lavida da en son model olarak en fazla bir kaç aylık araçlar. Onlarda aynı sorunlar yok henüz ama bence uzun sürmez:D Çokça taksiye binmek zorunda kaldığımdan bir çoğunu eş zamanlı görmüş oldum. Bir kere daha dedim ki "At sahibine göre kişner:)"


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
santana 30 yıl önceki santana mı? yoksa yeni versiyon mu çıkmış??
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;546374
santana 30 yıl önceki santana mı? yoksa yeni versiyon mu çıkmış??
Bu değilmiş Engin:

Bunlarmış:

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı r.a.i.f.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
    • http://www.qreatif.net
Selamlar araya ufak bir soru iliştirsem :)

1.2 110 HP TSI Motor için;
- Turbo tek şarjlı mı çift şarjlı mı ? Komperesor var mı bir yerlerde.
- Trigger zincir mi, Kayış mı ?

Yukarıdaki iki soruya cevap olan bir skoda/vw/seat dökümanı var mı ?  yada bilgi içeren SSP'nin nosu bilen var mı ?

Teşekkürler