škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.0 mpi motoru ne kadar zorlayabiliriz ?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543755
.............. Tabii son sürati 120km/s oluyordu orası ayrı.

Evet. Yazılımla motor gücü arttırılsa da belirttiğiniz değer dişli oranları değişmediği müddetçe aynı kalır.

+1
yazılım, o aracın, ara hızlanma süresini ve maksimum hıza ulaşma süresini kısaltır, o kadar.

ayrıca verilen HTP örneğinde 0-100 değil, 0-50 hızlanma süresi belirtilmiş...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;543765
+1
yazılım, o aracın, ara hızlanma süresini ve maksimum hıza ulaşma süresini kısaltır, o kadar.

ayrıca verilen HTP örneğinde 0-100 değil, 0-50 hızlanma süresi belirtilmiş...

Hocam özür dileyerek söylüyorum ama bu dediğiniz mümkün değil. Öyle olsa idi araba üreticileri traktörün ötesine geçemezdi:) Araba yaşayan bir varlıktır ve her yaşayan varlık gibi antrenman onu iyileştirir. Tabi ki bana çok basket oynatarak Lebron James elde edemeyiz. Ama Lebron James de her gün antrenman yapmadan o kişi olamaz!

0-50 olayına gelince kusura bakmayın 0-100 9,6sn olan araç 16sn olan araçla en iyi ihtimalle eşittir.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543775
Hocam özür dileyerek söylüyorum ama bu dediğiniz mümkün değil. Öyle olsa idi araba üreticileri traktörün ötesine geçemezdi:) Araba yaşayan bir varlıktır ve her yaşayan varlık gibi antrenman onu iyileştirir. Tabi ki bana çok basket oynatarak Lebron James elde edemeyiz. Ama Lebron James de her gün antrenman yapmadan o kişi olamaz!

0-50 olayına gelince kusura bakmayın 0-100 9,6sn olan araç 16sn olan araçla en iyi ihtimalle eşittir.
Forumda aradım ama bulamadım, karşılaştırmalı tablosu vardı. Arada tabii ki dağlar kadar fark yok ancak yine de daha iyi idi.
Arabayı devirli kullanarak vs. arabanın motoru daha iyi hale gelemez. Ha rodajı çok düzgün yapılır, muadillerinden bir tık daha iyi olabilir o da en fazla %0.5. Eğer dediğin gibi olsaydı 100 bin kilometreye gelen arabalara burun kıvırmazdık.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543788
;)

MPI Motor ve TSI Motor




Sanırım yukarıdaki tablo daha iyi anlatır mevzuu. 1.0 55kw 'lık motor diğer tüm motorların aksine en iyi beygir gücünü yüksek devirde yakalamaktadır. Belli bir güce ulaşıp koruduktan sonra düşme linearı yerine motora giderek yükselen bir trend verilmiş. Atmosferik motorların verimli üniteler olması ve uzun dayanması için uygulanan geleneksel bir yöntem..

Not: Orijinal araç kataloğundandır;)


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Dişliler ile ilgili de hesaplama yaptım ilgilenen arkadaşlar için 185/60 R15 Jantın yuvarlanma katsayısı 1,893mt

Dişli oranları;


Bu tablodan şanzımanın da nasıl motor gücüne göre ayarlandığını anlayabiliriz. Hesaplamaya göre bu vites oranları ile 1.2tsi motor 5.vites 5400rpm ile 228km sürat yapmalı ama son sürati 182km. Oysa 6200rpm ile 5.vites son sürati 183km olması gereken 1.0mpi son sürati 172km. Kayıp tsi motorda %20 iken mpi motorda %6

Tabi bu tip değer gerçeği yansıtmaz. Çünkü araba sadece şanzımanın yanına bağlanmış dört teker ve bir motordan ibaret değil. 1.2Tsi motor aynı şasi ile 54kg daha ağır. Dolayısıyla 4.viteste ulaşması gereken 182km hızı 5.viteste ancak koruyabiliyor. Oysa mpi motor kullanırken 4.viteste ulaşması gereken 152km hızın yanından bile geçemiyor!

Ben kişisel olarak performanslı bir kullanımın 4.vites aralığını da daha kullanışlı hale getireceğine inanıyorum.
« Son Düzenleme: 24 Kasım 2015, 10:53:59 Gönderen: Alcanzar »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543892
...Hesaplamaya göre bu vites oranları ile 1.2tsi  motor 5.vites 5400rpm ile 228km sürat yapmalı ama son sürati 182km. Oysa  6200rpm ile 5.vites son sürati 183km olması gereken 1.0mpi son sürati  172km. Kayıp tsi motorda %20 iken mpi motorda %6...
Telefondan bakıyorum net okuyamıyorum değerleri ancak son sıradaki 1.2TSI 1, 2, 3 ve 4. viteslerde 4,102:1 oranlı diferansiyel dişlisini; 6 ve 7. viteslerde 3,12:1 oranlı diferansiyel oranını kullanıyor. 6. ve 7. viteslerde diferansiyel oranı iyice uzadığı için motor devir bandını bitiremiyor ki sizin dediğiniz teorik son sürate ulaşamıyor.
Bir de bunlar hep fizik kurallarıdır. Kişiden kişiye değişen kriterler değildir.
Alıntı yapılan: Alcanzar;543886
...1.0 55kw 'lık motor diğer tüm motorların aksine en iyi beygir gücünü yüksek devirde yakalamaktadır...
TSI da "en iyi beygirgücünü" yüksek devirlerde yakalıyor grafikleri dikkatli incelerseniz.:wnk: Beygirgücü yüksek devrilerde yakalanır zaten. Sizin 1.0 MPI motorlu aracınız sağlıklı bir şekilde 8000d/d çevirebiliyor olsa; yazılım, besleme sistemi, ateşleme sistemi, ... vs. gibi geliştrimelerle tabii ki beygirgücü artacak. Zaten dikkat ederseniz tork değerleri aynı; ancak 55kW olanın 6200d/d' de üretebildiği tork değeri de 44kW olana göre daha iyi.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543908
ancak 55kW olanın 6200d/d' de üretebildiği tork değeri de 44kW olana göre daha iyi.:wnk:


Hocam bilgisayardan bakınca siz de göreceksiniz ki 55kw 1.0mpi en yüksek torku 3000 devirde en yüksek beygir gücünü 6000 devirde yakalıyor. Yani tork artmasa da motor beygiri arttırmaya devam ediyor.

Halbuki tsi motor en yüksek torka 2000 devir altında ulaşırken en iyi beygir gücüne 4400 devirde ulaşıyor. Tork ise 3500 devirden sonra düşme eğilimine giriyor. Doğal olarak aracınız her viteste 3500 devir sonrası tork yitiriyor ve bir sonraki vitese düşük tork ile başlıyor. Aracınızın mantığı Hussain Bolt gibi. Turbo marifeti ile kısa depar atıyor ama aynı performans ile 3000m koşamıyor.

Performans istiyorsak siz aracınızı her 3500 de vites değiştirmelisiniz ben ise 5000 devirlere kadar zorlamalıyım. Bunu yapmazsam 75 beygir 70 beygir gibi davranır hepsi bu..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543926
Hocam bilgisayardan bakınca siz de göreceksiniz ki 55kw 1.0mpi en yüksek torku 3000 devirde en yüksek beygir gücünü 6000 devirde yakalıyor. Yani tork artmasa da motor beygiri arttırmaya devam ediyor.
Siz olayı sadece devir konusuna indirgiyorsunuz. 55kW olan motorun manifoldunda, yazılımında, eksantriğinde, ateşlemesinde, ... vs. hiç değişiklik olmadığını varsayıyorsunuz. Eksantrik mili değiştirildiğinde 58HP' lik Favorit motoru çok rahat 75-80HP olabiliyordu. Sizin düşündüğünüz gibi sadace devir arttırarak olmaz o iş. Hele ki salt  5000d/d' de vites değiştirerek 4. vitesin esnekliği veya hızlanması arttırılamaz. O hızlanmayı belirleyen onlarca parametre var.
Alıntı yapılan: Alcanzar;543926
Performans istiyorsak siz aracınızı her 3500 de vites değiştirmelisiniz ben ise 5000 devirlere kadar zorlamalıyım. Bunu yapmazsam 75 beygir 70 beygir gibi davranır hepsi bu..
Vites konumunu S' ye alırsam 1.2TSI aracım vitesleri 5000d/d' de değiştiriyor.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543931
Vites konumunu S' ye alırsam 1.2TSI aracım vitesleri 5000d/d' de değiştiriyor.:wnk:


Bak bu seferde 110bg otomatik vitesi ele aldık! Halbuki adam 1.0 motoru 3000 devirde kullansam sizce ne olur sorusu sormuştu:D

Kısaca diyorsunuz ki rodaj tavsiyelerinde bulunanların veya daha performanslı araç kullanabilmek üzere ileri sürüş teknikleri öğretenlerin tamamı andavallıdır? Ve de iyi performans istiyorsan gidip Bmw alacaksın.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543938
Bak bu seferde 110bg otomatik vitesi ele aldık! Halbuki adam 1.0 motoru 3000 devirde kullansam sizce ne olur sorusu sormuştu:D

Kısaca diyorsunuz ki rodaj tavsiyelerinde bulunanların veya daha performanslı araç kullanabilmek üzere ileri sürüş teknikleri öğretenlerin tamamı andavallıdır? Ve de iyi performans istiyorsan gidip Bmw alacaksın.
1.0MPI azamî torkunu 3000d/d civarlarında veriyor. O şekilde kullanmak bir zarar vermez ancak gereksiz devir çevirmeye ve gereksiz yere fazla yakıt tüketmeye sebep olur.

1- Otomatik-düz ne fark eder? Sonuçta S modu tam performans alabilmek için var ve devir 5000d/d' ye geldiğinde vitesi yükseltiyor.
2- Rodaj konusundaki bilimsel tavsiyelerin hepsini ben de katılıyorum. Tabii ki bilimsel olmak şartıyla, kişisel değil.
3- İleri sürücü teknikleri öğretenler "yüksek devir kullanın ki motorunuz 4. viteste 3000d/d yerine 2000d/d' de gitsin" demez, diyemez.
4- Estağfurullah, kimseye andavallı falan dediğim de yok.
5- Siz aracınızı bildiğiniz gibi, kazasız belasız kullanmaya devam edin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı yldzfurkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 327
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;543938
Bak bu seferde 110bg otomatik vitesi ele aldık! Halbuki adam 1.0 motoru 3000 devirde kullansam sizce ne olur sorusu sormuştu:D



Kısaca diyorsunuz ki rodaj tavsiyelerinde bulunanların veya daha performanslı araç kullanabilmek üzere ileri sürüş teknikleri öğretenlerin tamamı andavallıdır? Ve de iyi performans istiyorsan gidip Bmw alacaksın.


İleri sürüş tekniklerinin ne oldugunu ve eğitimlerin ne üzerine yapıldıgını bir inceleyin isterseniz. 1.0 arabanın canı belli , gittiği gideceğide belli. Motor swaplemediğiniz veya parçalarda değişikliğe gitmediğiniz sürece bi performans artışı olmaz. Zaten fabiada performans isteyene adamlar yapmış cayır cayır yürüyen 1.2 tsi motoru.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Bence bir kavram karmaşası söz konusu. Rodaj döneminde istediginiz kadar araci zorlayın 0-100 hızlanması 13 saniye olan bir aracı 12 saniteye çekemezsiniz. Ayni sekilde azami sürati 170 km./saat olan bir aracın da azami hızını 180 km./saat yapamazsıniz.

Ancak rodaj döneminde aracı halk arasında "sağırlaştırmak" dediğimiz duruma sokarsanız işte o zaman aracınız yukarıda örneğini verdigim fabrika verilerine ulaşamayabilir. Zaten üreticiler de rodajda belli periyotlarda aracın ne şekilde kullanılacağını, ozellikle de rodajın son evresinde motoru izin verilen en son devre kadar zorlamayı önerirler.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı sariyeron

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Motoru izin verilen en son devire kadar zorlama olayını duymadım. Kullanım kitapçığında yazıyor mu acaba? Öyleyse ben azıcık gaza yükleneyim bu ara :)
Bu arada atmosferik motoru 2500 - 3500 devir bandında kullanıyorum genelde. Turbo motorlu aracımı ise 2000-2500 bandında. Özellikle küçük hacimli turbolu motorlara nazik davranmak gerektiğini düşünüyorum.


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sariyeron;543969
Motoru izin verilen en son devire kadar zorlama olayını duymadım. Kullanım kitapçığında yazıyor mu acaba? Öyleyse ben azıcık gaza yükleneyim bu ara :)
Bu arada atmosferik motoru 2500 - 3500 devir bandında kullanıyorum genelde. Turbo motorlu aracımı ise 2000-2500 bandında. Özellikle küçük hacimli turbolu motorlara nazik davranmak gerektiğini düşünüyorum.


Size katılıyorum hocam nazik davranılmalı turbo olayı işin içine girince motorun hassasiyeti bi nebze daha artıyor.tsi nin özellikle 90 ps lik olanların abartıldığı kadar bi performansı olduğunu düşünmüyorum veriler de bunu gösteriyor zaten hızlı kalkar basarsın biraz hızlı toparlanır eyvallah da uzun yola çıktın mı fark 15 ps azımsamıyorum bizim araçlardan elbette daha performanslıdır ama çok abartı geliyor bana :) tsi sürdüm ve bi başka konuda ki mesajımda da şöyle demiştim bizim insanımız sırf ışıklarda hızlı kalkmak için turbolu araba istiyor nerden anladınız bunu derseniz kalkış hızına çok takılıyor insanlar kıyaslarken :) turbo keyifli sürüş hissi verir torku sabit verir bu özellikleri çok güzel ama son hızları karşılaştırdığında aman aman bi fark olmadığını görüyoruz şahsi kanaatim bu.araban ne ki nasıl yorum yapıyorsun diyeceksiniz belki ama dizel araçta kullandım tsi araçta kullandım hızlı kalkış dışında aşırı bi performans ben göremedim
« Son Düzenleme: 24 Kasım 2015, 22:13:05 Gönderen: Dre42 »


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Rodajla ilgili olarak Superb 2 kullanım klavuzundan alıntıdır:

"İlk 1.500 kilometrede motor mutlaka alıştırılmalıdır.
-1.000 kilometreye kadar:
› Takılı vitesin azami hızının 3/4'ünden daha hızlı sürmeyin.
› Tam gaz vermeyiniz.
› Yüksek motor devirlerinden kaçınınız.
› Römorkla sürmeyiniz.
-1.000 ile 1.500 kilometre arası:
Sürüş performansını yavaş yavaş takılı vitesin tam hızına arttırın.

Devir ölçerin kırmızı bölgesi sistemin motor devrini sınırlamaya başladığı bölgeyi
ifade eder.
Motor, ilk kullanım saatlerinde daha sonraya göre (tüm hareketli parçalar birbirine
alıştığında) daha fazla sürtünme gösterir. İlk 1.500 kilometredeki sürüş tarzı bu
alıştırma işleminin kalitesini belirler.

Alıştırma süresinden sonra da araç hiç bir zaman gereksiz yüksek motor devirlerinde sürülmemelidir.
Düz şanzımanlı araçlarda en geç kırmızı bölgeye ulaşınca bir üst vitese geçilmelidir. Hızlanırken (gaz verme) çok yüksek motor devir sayıları otomatik olarak sınırlandırılır.
Düz şanzımanlı araçlarda düşük motor devirlerinde sürülmemelidir. Motor artık düzgün dönmüyorsa, vitesi küçültünüz. Vites tavsiyesine dikkat ediniz."
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...