škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.0 mpi motoru ne kadar zorlayabiliriz ?

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Peki mesela 10 km hızdayken 2 den 1. Vitese  geçerken 1. Vitesin direnç göstermesi normal mi ?


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yldzfurkan;543942
İleri sürüş tekniklerinin ne oldugunu ve eğitimlerin ne üzerine yapıldıgını bir inceleyin isterseniz. 1.0 arabanın canı belli , gittiği gideceğide belli. Motor swaplemediğiniz veya parçalarda değişikliğe gitmediğiniz sürece bi performans artışı olmaz. Zaten fabiada performans isteyene adamlar yapmış cayır cayır yürüyen 1.2 tsi motoru.


Hocam yürüyenini değil zıplayanını yapmış! Öncelikle bu konuyu onca yazıdan sonra anlayamamanızı ilginç buluyorum. Tüm teknik verileri yazdım zaten. Övdüğünüz 1.2tsi motor son süratte sadece 10km daha fazla yapıyor. O da tork kaybı sebebiyle daha uzun süre alıyor. Turbo marifetiyle yüksek torka hızlı ulaşmasını ve alt devirlerde daha canlı olmasını sağlamak dışında cayır cayır gitmesi mümkün değil zaten. 1.197cc 999cc den o kadar da büyük değildir. 3000 motor bir araçla karşılaştırır gibi davranmanız sadece 1.0 motora karşı önyargılarınızın sizi esir ettiğinin bir göstergesi.

Bu forumda hiç kimse 1.0mpi ile şöyle uçarım böyle kaçarım yazmadı daha önce neye isyan ettiğinizi çözemedim. Her şey parasına göre 40bin tl lik araba bu!


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Alcanzar;544008
Övdüğünüz 1.2tsi motor son süratte sadece 10km daha fazla yapıyor


1.2 TSI motorun son sürati kaç?


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;544009
1.2 TSI motorun son sürati kaç?


Abi hakan defalarca 230lu süratlerin resmini attı bize en sonu 235ti galiba


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;543950
Bence bir kavram karmaşası söz konusu. Rodaj döneminde istediginiz kadar araci zorlayın 0-100 hızlanması 13 saniye olan bir aracı 12 saniteye çekemezsiniz. Ayni sekilde azami sürati 170 km./saat olan bir aracın da azami hızını 180 km./saat yapamazsıniz.

Ancak rodaj döneminde aracı halk arasında "sağırlaştırmak" dediğimiz duruma sokarsanız işte o zaman aracınız yukarıda örneğini verdigim fabrika verilerine ulaşamayabilir. Zaten üreticiler de rodajda belli periyotlarda aracın ne şekilde kullanılacağını, ozellikle de rodajın son evresinde motoru izin verilen en son devre kadar zorlamayı önerirler.

Tam olarak aynısını söyledim. Basitçe fabrika verilerine ulaşamıyor sağırlaşan araçlar diyorum. Benim arkadaş Fiesta 1.4 dizel aracını sürekli aynı devir bandında kullandığı ve ekonomi amaçladığı için 50000km deki araç 75bg iken satış esnasında ekspertizden 72bg çıktı mesela. Ben aracı ilk aldığımda 2000 devri gördüğü anda vites değiştirmemi talep ediyordu. 3.viteste 4500 devirde aynı vites tavsiyesini yapmıyor. Ama 4.vitese geçirdiğim anda (tork düşmediğinden) 5.vites uyarısı veriyor. Video çekip koyayım da netleştirelim ne demek istediğimi.

Alıntı yapılan: Esariipek;544014
Abi hakan defalarca 230lu süratlerin resmini attı bize en sonu 235ti galiba



O zaman sizin Hakan arkadaş yazılım atmış veya ekipman değişmiş.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;544016




O zaman sizin Hakan arkadaş yazılım atmış veya ekipman değişmiş.


Tamamen stock araç hiç bir değişiklik yok. Kendi 1.4 85lik aracımdada defalarca 200 üstü süratlere çıktım 215te kesiciye girdim  aynı şekilde octavia tdi dsg aracımla 225i geçen haftasonu gördüm. bu fabrika değerleri gerçeği yansıtmıyor


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;544015
Tam olarak aynısını söyledim. Basitçe fabrika verilerine ulaşamıyor sağırlaşan araçlar diyorum. Benim arkadaş Fiesta 1.4 dizel aracını sürekli aynı devir bandında kullandığı ve ekonomi amaçladığı için 50000km deki araç 75bg iken satış esnasında ekspertizden 72bg çıktı mesela. Ben aracı ilk aldığımda 2000 devri gördüğü anda vites değiştirmemi talep ediyordu. 3.viteste 4500 devirde aynı vites tavsiyesini yapmıyor. Ama 4.vitese geçirdiğim anda (tork düşmediğinden) 5.vites uyarısı veriyor. Video çekip koyayım da netleştirelim ne demek istediğimi.
Aracı sakin kullanırsanız vites değiştirme uyarısı da ona göre görece düşük devirde vites yükseltme uyarısı yapar. Aksine devirli bir şekilde kullanırsanız aynı devirde değişim uyarısı yapmaz. Bunu dsg şanzımanlı bir aracı normal modda ve spor modda kullanmaya benzetebiliriz. Nasıl ki normal modda 2000 devir civarında vites yükseltiyorsa dsgli araç, spor modda çok daha yüksek motor devirlerinde vites değişimi yapacaktır.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı yldzfurkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 327
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;544008
Hocam yürüyenini değil zıplayanını yapmış! Öncelikle bu konuyu onca yazıdan sonra anlayamamanızı ilginç buluyorum. Tüm teknik verileri yazdım zaten. Övdüğünüz 1.2tsi motor son süratte sadece 10km daha fazla yapıyor. O da tork kaybı sebebiyle daha uzun süre alıyor. Turbo marifetiyle yüksek torka hızlı ulaşmasını ve alt devirlerde daha canlı olmasını sağlamak dışında cayır cayır gitmesi mümkün değil zaten. 1.197cc 999cc den o kadar da büyük değildir. 3000 motor bir araçla karşılaştırır gibi davranmanız sadece 1.0 motora karşı önyargılarınızın sizi esir ettiğinin bir göstergesi.



Bu forumda hiç kimse 1.0mpi ile şöyle uçarım böyle kaçarım yazmadı daha önce neye isyan ettiğinizi çözemedim. Her şey parasına göre 40bin tl lik araba bu!


Atmosferik ve turbo araç arasındaki farkı bu denli azımsamanıza  bakarak özellikle turbo benzinli motorlar üzerinde tecrübesiz oldugunuzu düşünüyorum. Müsait oldugunuzda yetkiliserviste 1.2 tsi bir fabia ile test sürüşü yapmanızı öneririm farkı idrak etmeniz açısından. 1.0 atm. Fabia 0-100 ü 13-14 saniyelerdeyken 1.2 tsi 10 sn yi bile bulacagını düşünmüyorum sizde gelmiş bu değerlere rağmen yürüyen değil zıplayan diyosunuz. Size göre yürümesi için 0-200 13-14 saniyede koşması lazım heralde. Az öncede söylediğim gibi katalog okumayı bırakıp biraz tecrübe kazanmalısınız.
« Son Düzenleme: 25 Kasım 2015, 10:07:10 Gönderen: yldzfurkan »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Esariipek;544014
Abi hakan defalarca 230lu süratlerin resmini attı bize en sonu 235ti galiba

Kitapçık değerlerine saplanmamak lazım, 8.5 saniyede 0-100 gördüm, keza max hız konusunda da durum aynı.

Hatta stock 1.4 vRS Fabia 6 saniyelerde 0-100 yapıyor  :)

Kitapçık hikaye  :D


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;544020
Aracı sakin kullanırsanız vites değiştirme uyarısı da ona göre görece düşük devirde vites yükseltme uyarısı yapar. Aksine devirli bir şekilde kullanırsanız aynı devirde değişim uyarısı yapmaz. Bunu dsg şanzımanlı bir aracı normal modda ve spor modda kullanmaya benzetebiliriz. Nasıl ki normal modda 2000 devir civarında vites yükseltiyorsa dsgli araç, spor modda çok daha yüksek motor devirlerinde vites değişimi yapacaktır.

Yok ilk başlarda her vites 1900ü gördüğü anda üst vites istiyordu. Şimdi ise 3.vites uzun uzun vites değişimi talep etmiyor demek istedim.

Dsg şanzımanda da aynı istidat mevcut. Şanzıman değişik viteslerde değişik rasyo kullandığından düşme veya çıkmaya uyumlu olacak şekilde aynı 55kw atmosferik motor gibi daha az tork kaybı oluşturulmuş. O yüzden 77kw 1.2tsi dsg şanzıman kullanıcısı ile 66kw düz vites kullanıcısının sürüş deneyiminin aynı olmadığını düşünüyorum.

Alıntı yapılan: yldzfurkan;544022
Atmosferik ve turbo araç arasındaki farkı bu denli azımsamanıza  bakarak özellikle turbo benzinli motorlar üzerinde tecrübesiz oldugunuzu düşünüyorum. Müsait oldugunuzda yetkiliserviste 1.2 tsi bir fabia ile test sürüşü yapmanızı öneririm farkı idrak etmeniz açısından. 1.0 atm. Fabia 0-100 ü 13-14 saniyelerdeyken 1.2 tsi 10 sn yi bile bulacagını düşünmüyorum sizde gelmiş bu değerlere rağmen yürüyen değil zıplayan diyosunuz. Size göre yürümesi için 0-200 13-14 saniyede koşması lazım heralde. Az öncede söylediğim gibi katalog okumayı bırakıp biraz tecrübe kazanmalısınız.

Ben turbo sattığım için turbonun motora etkisini ve tarihçesini gayet net olarak biliyorum hocam. Ancak söylediğinizde mutlaka haklılık payı var. Sürüş deneyimim olmadan araç hakkında yorum yapmam doğru olmaz.

Katalog okuma alışkanlığım pek yoktu aslen. Konunun başında yorum yaparken kendi fikrimle ilgili olarak "Bunlar benim hüsnü kuruntularım da olabilir" dedim. Ama araç hesaplamalarından az buçuk anlarım. Konu teknik veriye ısrar ettiği için araç kataloğunu incelemek durumunda kaldım denebilir. Bir de bence ben motoru değil de siz beni azımsamışsınız:D

Alıntı yapılan: lrfan;544029
Kitapçık değerlerine saplanmamak lazım, 8.5 saniyede 0-100 gördüm, keza max hız konusunda da durum aynı.

Hatta stock 1.4 vRS Fabia 6 saniyelerde 0-100 yapıyor  :)

Kitapçık hikaye  :D

Hemen katalog değerlerini silip atmayalım üstat. Neticede aracın üreticisi bu hesaplamaları yapmak ve geliştirmek üzerine akıl almaz yatırım yapıyor. Ancak %100 doğru da addetmemek lazım geldiğine katılıyorum. Kişisel deneyimler de konu üzerinde önemli. Mesela sizin vRS araçla 0-100 deneyiminiz diğer kullanıcıların 0-50 deneyiminden çok farklı gibi duruyor. Aynı şekilde 1.2tsi ve 1.2tdi deneyimi d sınıfı araçlarla aşırı derecede farklıymış gibi bir izlenim aldım.



bu da Octavia'nın aynı motorla imtihanı:D


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Alcanzar;544037
Aynı şekilde 1.2tsi ve 1.2tdi deneyimi d sınıfı araçlarla aşırı derecede farklıymış gibi bir izlenim aldım.

Fabia hafif kasa, ben hem atmosferik 1.2 HTP hem de 1.2 TSI olan Fabia'yı uzun süre kullandım, performans olarak aralarında uçurum var (kalkış, son hız, ara hızlanma).

Fabia tüketim olarak ve kalkış olarak aynı motora sahip Octi ve Yeti'ye göre oldukça avantajlı. Aynı yolu beraber yaptığımız arkadaşların araçlarıyla (uzun yol / şehir içi) anında kıyas şansımız oldu.

Başka bir arabayı uzun süre kullanmadan yorum yapmam. Hele bir aracı-motoru etraflıca kullanmadan sadece sayılara, kataloglara bakarak yorum konusu (tipik donanım haber forumu tarzı) benim için incir çekirdeğini doldurmaz, şahsi görüşümdür tabi, herkesin fikrine saygı duyarım, bu da benim fikrim  ;)


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;544045
şahsi görüşümdür tabi, herkesin fikrine saygı duyarım, bu da benim fikrim  ;)


Ben Fabia I kullanmadım ama Fabia II makyajlı 2008 kasa tdi aracım vardı. Açıkçası yakıt tüketiminden de hızlanmasından da memnundum. Ancak abs ve hava yastığı olmaması ve ekonomik olsun diye(!) torpido gözlerine kapak konmayışı falan canımı sıktığından bir yıl sonra değiştirdim. O zaman aldığımda da birçok insan 3 silindirli çok sesli, çekmez, donanımsız vs.. bir sürü inanılmaz yorum yapmıştı. Oysa şimdi bakıyorum da yere göğe sığmıyor:) Bu arabayı da aldım hep aynı tepkilerle karşılaştım.

Gerçekler zaman ve şartlara göre değişiklik gösteriyor...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msslm;543975
...turbo keyifli sürüş hissi verir torku sabit verir bu özellikleri çok güzel ama son hızları karşılaştırdığında aman aman bi fark olmadığını görüyoruz şahsi kanaatim bu.araban ne ki nasıl yorum yapıyorsun diyeceksiniz belki ama dizel araçta kullandım tsi araçta kullandım hızlı kalkış dışında aşırı bi performans ben göremedim
VW gruptaki turbo araçların turboları küçük ve alt devirlerde azamî tork elde edebilmek üzere, yani şehiriçi kullanıma uygun olmak üzere tasarlanıp üretilmişlerdir. Daha büyük turbo takarak yüksek devirlere ve dolayısıyla daha yüksek süratlere çıkmak için tasarlanmamışlar. Zaten turbolar küçük olduğu için turbo lag denilen ve turbo devreye girerken anlık hissedilen kesiklik yoktur ya da hissedilmiyordur. Motor güçlerinin rakiplerine kıyasla daha düşük olmasının da bir sebebi budur. Bakınız Opel Insignia 1.4 Turbo 140HP' dir ve 1.4TSI' dan daha kuvvetlidir ancak daha büyük turbo ünitesi kullanılmıştır.
Ha atmosferik ile turbo üniteye sahip motorların son süratleri aynı olabilir ancak atmosferik ile turbo üniteye sahip motorun o süratlere ulaşmaları aynı sürede mi olmaktadır?:wnk:
Alıntı yapılan: Alcanzar;544015
...Basitçe fabrika  verilerine ulaşamıyor sağırlaşan araçlar diyorum...
Ama siz basitçe 4. viteste şu devirde şu hızla giderken artık aynı vites ve devirde daha fazla hız yapabiliyorum" dediniz. Ben de size lastik ebadı veya dişli oranlarını değiştirmeden bunun mümkün olmadığını anlattım. Yoksa rodajda motorun tüm devir bantlarının kullanılması gerektiğinde hemfikirim.
Alıntı yapılan: Alcanzar;544015
Benim arkadaş Fiesta  1.4 dizel aracını sürekli aynı devir bandında kullandığı ve ekonomi  amaçladığı için 50000km deki araç 75bg iken satış esnasında ekspertizden  72bg çıktı mesela
50.000km' de 3HP kayıp bence gayet normal. O kilometre boyunca yüksek devirlere de çıksaydı yine o kayıp olacaktı bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Neyse bizi susturana kadar devam edecekler bu tartışmaya :) kimse zaten 1.0 mpi 1.2 tsi den daha iyi demiyor ya da 1.2 htp 1.2 tsi den iyi diyen de yok :) şehiriçi kullanmak için aldık çok da memnunuz aracımızdan sizde her gün yarış yapıyor havasındasınız ama işe güce giden insanlarsınız diye düşünüyorum:) turbolu turbolu binin arabanıza bizimkilerden hayır gelmez tdi tsi candır mpi patlıcandır:)

Benim mesajımda demek istediğim abarttığınız kadar uçup kaçmıyor ana fikri idi 1.0 motor çekmez kafalı ve arabadan anladığını düşünen çok insan var hâlâ :) performansı daha iyi olsa zaten 1.0 motor 5 bin lira daha ucuz olmazdı sakin olun kanıtlamak için bu kadar kasmayın :)

Dediklerime kimse darılıp gücenmesin konu gereksiz bi boyuta gidiyor diye yazıyorum :)

Katalog değerlerine bakmayın ben çok daha fazla hız yaptım diyenlere de çok güldüm doğrusu herhangi bir parça değişmeden bu iş mümkün değil.bakın daha vahim olanı söyleyim YOKUŞ AŞAĞI gidip de hız yaptım benim arabam daha hızlı diyenler de olabilir aramızda :) katalog değerleri arabanın gerçek değerleridir bizim güzel kullanımımızla bu değerlere ulaşabailiriz ama bunları aşamayız :)
« Son Düzenleme: 25 Kasım 2015, 16:57:03 Gönderen: Dre42 »


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Bu konu 2. Rapid vakası olma yönünde gidiyor... Ben de diyorum ki tamam, sizi rahatlatmak adına: yeni motoru basa basa performanslı hale getirebilirsiniz... Basın basabildiğiniz kadar... Sağır motor yoktur, sakin kullanma vardır... He hee heee...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)