...Teknik olarak mümkün değil dediniz teknik veri yazdım bu sefer diyorsunuz onlar gerçek değil?...
Siz "4. viteste 3000rpm' de 100km/s ile giderken, iyi yaptığım rodaj nedeniyle artık 4. viteste 100km/s ile gidebilmek için 2000d/d yetiyor" gibisinden birşey yazdınız, biz de bunun mümkün olmadığını anlatmaya çalıştık ama konuyu sündürdükçe sündürdünüz.
Değerli kardeşim düşünüyor musun ki 4000tl ye sana cenneti verecekler? Madem tsi mükemmel ötesi 1.4tdi niye o kadar pahalı o zaman...
Dizel motorlar kullanılan materyal vs. nedeniyle her zaman daha pahalı olmuştur. Motor mükemmel olduğu için falan değil.
Aslen turbo başka bir konu olmasına rağmen VAG hakkındaki yorumunuza istinaden şu soruları sormadan geçemeyeceğim;
1- VAG sadece küçük turbolu araçlar üretir; Bu durumda Porche - Bentley - Lamborghini - Bugatti - MAN - Scania kime ait?
Konuyu gene başka başka yerlere çekip duruyorsunuz. Bahsettiğiniz araçlar TSI Fabia' nın üretim maksadıyla yani ekonomik olsunlar diye mi üretilmişler? Benim VW diye bahsettiğimin Fabia, Polo, Ibiza tarzı araçlar ve bunlardaki motorların olduğunu çok net siz de biliyorsunuz. Bugatti alan adam ne yakıyor diye düşünür mü hiç?
2- Westgate ile üst devirde çıkış ve Değişken Geometrili Turbo birer fantazi mi?
Kim bunun fantazi olduğunu söyledi ki zaten?
3- Turbosuz olsa 1200cc motor benimkinden 10km fazla yapmaz mı?
1.2TSI' ın turbosunu çıkartıp bakmak lazım. Çünkü turbo ile birlikte tasarlayıp üretmişler bu motoru. Turbosuz ne yapar söküp denemeden kestirebilmek zor.
4- Madem aracın tüm unsurlarını dişliler ve turbolar belirliyor o zaman arabalar neden motora göre sınıflandırılıyor?
"Aracın tüm unsurlarını dişliler ve turbo belirliyor" diye bir iddia yok. İddia salt motor değildir performansı belirleyen. Turbonun küçük veya büyük olması belirler, seçilen dişli oranları belirler. Salt motorla olsaydı bu işler, 10 litre hacimli kamyonların tüm arabaları geçmesi lazımdı ama geçemez çünkü o araçlar yük altında çalışmaya göre tasarlanmış ve üretilmiştir. Şanzıman ve diferansiyel oranları hep yük düşünülerek tasarlanmıştır.
Şimdi "maden turbo belirliyor, o zaman MPI' da turbo yok, demek ki siz MPI motoru küçümsüyorsunuz" diye cevaplamayın lütfen.
Not: Ya kusura bakmayın alakasız cevap vermemeliyim ama tutamadım kendimi..
Hakikatten cevaplarınız alakasız olmaya başladı ve konuyu TSI düşmanlığı MPI fanatikliğine doğru götürüyoruz el birliği ile.
TSI motorla VW düşük hacimden yüksek güç alarak bir devrim gerçekleştirdiğinin reklamını yaparak TSI' ı iyi pazarlayıp iyi de sattı, satmaya da devam ediyor. Daihatsu YRV Turbo da 1300cm³' ten 130HP alıyordu, ta 1985 yılında Renault 11GTS (karbüratörlü) Turbo ile 125-130HP güç alıyordu. Velhâsıl- ı kelâm TSI gerçekten devrim yaratan, aman aman bir teknoloji değil. Ha güzel motor, ekonomik motor orası ayrı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!