0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Eski foto geçen sene
Kesinlikle tavsiye etmem. Orjinal yaylarından olursun. Amortisörlerine zarar verirsin, saçma bir yol tutuşun olur arabanın limitleri belirgin olmaz seni hep yanıltır. Ya arabana uygun bir spor yay takımı yada yay-amortisör takımı alırsın. Bizim arabalara bu yollarda spor yay takımı yetiyor. Ben 2 senedir falan kullanıyorum. 3cm Eibach benzinli yayı var, benzinli olduğunu yeni farkettim gerçi. Satıp dizel yayı almam lazım. 3cm kötüde düşürmüyor arabayı şöyle gösteriyim.15 jantlar ile araba boşken17 Jantlar ile araba dolu iken.Karar senin. Namıştayn a gittim. Spor yayları pressliyormusunuz dedim. Direk arabaya baktı hiç elleme ideal hali bu, orjinalleri getir pressliyim ama bu spor yaydaki gibi bir tutuş bekleme dedi.
Kendi aracım Poloda binbir araştırma sonucundan önce H&R yay kullandım. 60 yanak lastiklerle başlarda çok sorun yaşatmıyor gibi görünsede zaman ilerleyip alt takım oturdukça araba basket topu gibi sekmeye,en ufak çıkıntıda dan dun vurmaya,ani kot farklılıklarında yolu bırakmaya falan başladı. Virajlarda inanılmaz bir yol tutuşu vardı ama arabaya birden fazla kişi bindiğinde kusma seviyesine kadar sekiyordu arka taraf. Bende çok karşı olsamda 3 cm kadar pressletirim diye ünlü pressçilerden birine gittim ki Allah tarafından şans eseri elinde yayın kırık parçasıyla bir arkadaş geldi bağıra çağıra. Yayları 4 cm kadar soğuk presslemişler ve yay yaklaşık 10.000 km sonra buz gibi bir Ocak ayında kırılmış. Allahtan kaza bela olmamış. Daha içeri adımımı atmadan çıktım geldim. Sonra Eibach Prokit araştırmaya başladım,en fazla ne kadar yumuşak olabilir ki derken ani bir kararla satın aldım taktım. Taktığımda arabada 45 yanak lastikler vardı,resmen kütüğün üstünden kalkıp pamuğa geçmiş kadar rahatladı araba. Bu kadar büyük bir fark beklemiyordum. Dün kışlık 60 yanakları taktım konfor iyice tavan oldu,inanılmaz memnunum,kesinlikle tavsiye ediyorum...Ben işin mühendislik kısmından anlamam ama belli bir kırılma,burulma direnci olan demiri ısıtarak ya da soğuk bir biçimde sıkıştırırsanız,moleküller arası boşluk dengesiz bir biçimde artacak ve gözle görülmeyen kılcal çatlaklar olacaktır. Kesin olur,kesin kırılır diye bir şey yok ama bu büyük bir risk. O spor yaydan konforlu olur diye kişi gelsin benim arabama binsin sonra yorum yapsın,Spor yaydan 5 kazanıyorsa presslemeden 50 kazandığı için bu şekilde yönlendiriyorlar insanları ve canlarına kastediyorlar maalesef. Kuzenimin Polosunu presslettiler 3 cm kadar,araba ceylan gibi seke seke gidiyor tıpkı benim HR lerde olduğu gibi..Bizim milletimizde yoğurdum ekşi diyen sayısı çok azdır. Genelde yaptırdığımız işler hep en doğrusu olur. Eleştri kabul etmeyiz. O nedenle her yoruma inanmayın,hele press gibi ilkel bir yöntemi savunanlara asla inanmayın. Kişisel tercih konusudur o başka ama hiç bir güvencesi yok bu işin..Hatta bu yorumları yaparken farketmedim aracınızın Fabia 2 olduğunu,forumdan Gökçen arkadaşımız şuan kullanmakta olduğu Eibach Prokit yaylarını satıyor,kendi aracı dizel ancak benzinli yayı var aracında,satıcı yanlış vermiş,1.5-2 sene falan oldu alalı yanlış bilmiyorsam,300 liraya falan verir,100 lirada işçilik ödersiniz 400 e bitmiş olur iş..Hatta İstanbuldaysanız gidip direkt olarak aracı kullanır test edersiniz hoşunuza giderse alırsınız,Fabia 2 onun aracıda..
Demek ki namistayn işi biliyo Şaka bir yana seninle buluşmak farz oldu gökçen
Bu konu iyi oldu, gökçenin fabiayı da tekrar görmüş ve gözlerimiz şenlenmiş oldu...granit griye beyaz tavan yakışmış ama gümüş griye nasıl olur sizce?..
Bu yaylar dizel benzinli araçlar için neden değişiyor? Bir aracın yakıtıyla yayının ne alakası var?