ahsettiğiniz gren score olayını sürekli ekran da takipteyim güzel birşey yapmışlar score 100 ile 95 altına düşmüyorum gözüm takipte sürekli 7 bin km de daha araç ve kalkışta titretiyor klasik dsg kavrama sorunu var 2.kullanıcısıyım aracın servis isterseniz değişelim ister daha başlangıçta sorun biraz daha kullanın dedi ben yakıtı kavrama olayına bağlıyorum tüm filtreleri değiştim alınca yakıtta b sınıfı lastik aldım yakıt ortalamasını 100km de doldurma yöntemiyle deneyeceğim.
yakıt tüketimini uzun süreli olanı vs. sıfırladınız değil mi? belki önceki sahibi çok agresif bir sürücü olabilir. birde aracı her çalıştırdığınızda çok kısa mesafeler gidiyorsanız.. 3-5 km gibi.. yakıt tüketimi hiç düşmez motor ısınmaya fırsat bulamadığından. anneme aynı motorlu leon aldık o bile ağırlığına rağmen görmedi o litreleri tabiiki sakin kullanımla. tüm tüketim ortalamalırını sıfırlayın ve gaz pedalına aynı bir kedinin başını okşar gibi dokunun farkı göreceksiniz
herşeyi sıfırladıktan sonra bir süre ellemeyin 1000 km civarında bir kullanımdan sonra ortalama tüketimi buradan paylaşırsanız biz de bilgilenmiş oluruz
ekleme: bulunduğunuz şehir yakutiye yazıyor eğer Erzurum Yakutiye ise hava sıcaklıkları şu an baya düşük aracınızın ısınması İstanbul'a göre daha geç olacaktır. bunun yanında eğer rakımı yüksek bir yerdeyseniz havadaki basınç düşeceğinden aracınızın çekişi düşecektir ve siz normal hızlarda gitmek için bile farkında olmadan daha çok gaza basacaksınız demektir. bu etmenlerin biri veya birkaçı birleştiğinde tüketim artabiliyor. ben kendi aracımla kartepeye tırmandığımda tepelere doğru araç gitmez oluyor
rakım birden hızlı bir şekilde arttığı için farkı hissedebiliyorum.
fabrika verisi dedikleri yakıt tüketimi gerçek anlamda fabrika verisi. çünkü o tüketimler elde edilirken pedala nasıl dokunacağını çok iyi bilen 65-70 kiloluk cücük gibi adamlarla kapalı bir odanın içinde elde ediliyor. 0-100 km saniye değerlerini gözüne sokarlar aracı tanıtırken hadi dip gazla kalk ve öyle devam et yiyosa ozamanki yakıt tüketimini de yazsınlar.
son bir öneri olarak bu araçlar turbolu araçlar ve turbonun yağlanması büyük önem arz etmekte, hava sıcaklığı 10 derecenin altına düştüğünde aracınızı ilk çalıştırmada rölantide 1-2 dakika hiç gaza basmadan (cabuk ısınsın diye) bekleyin hareket etmeden önce. bu henüz ısınmamış ve bal kıvamına gelmiş motor yağınızın ısınmasını ve akışkanlığının artmasını sağlayacaktır, araç turbonuzun yağlamasını doğru bir şekilde yapacaktır.