škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia III Dişli Oranları-1.0MPI(44-55kW)-1.2TSI(66-81kW)-1.4TDI(66-77kW)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!



Çevrimdışı trolley

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Bende merak edenler ve bilmeyenler için yazayım, ufak bilgi olur benim gibi böyle ufak detayları bilmeyi sevenlere.

1.0 MPI motorlu araçlarımızın vites kutusu Citigo ve Volkwagen UP'un vites kutuları ile aynı ve geri vites dişlilerinde senkronizer yok bu neden ile debriyaja bastıktan sonra devrin düşmesini beklemekte yarar var yoksa zaart zuurt ediyor :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trolley;552921
... 1.0 MPI motorlu araçlarımızın vites kutusu Citigo ve Volkwagen UP'un vites kutuları ile aynı ve geri vites dişlilerinde senkronizer yok bu neden ile debriyaja bastıktan sonra devrin düşmesini beklemekte yarar var yoksa zaart zuurt ediyor :)
Bahsettiğiniz senkromeç ise çok ekstra olanlar hariç hiç bir aracın geri vites dişlisinde senkromeç yoktur ve kullanım kitapçıklarında "araç tamamen durmadan geri vitese atmayın" ikazı vardır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı A.L.P.E.R

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 184
    • Profili Görüntüle
1.2 tsi 110hp  aldım ve vites oranları çok çok düşük  hiç hoş değil  5.vites 2 devirde 60 ile gidiyor


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: A.L.P.E.R;595394
1.2 tsi 110hp  aldım ve vites oranları çok çok düşük  hiç hoş değil  5.vites 2 devirde 60 ile gidiyor



Kisa oranlarsan bahsediyorsunuz fakat bu kadar kisa olmasaydi araciniz bu kadar seri olmazdi ve bu kadar az yakmazdi ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı A.L.P.E.R

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 184
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;595395
Kisa oranlarsan bahsediyorsunuz fakat bu kadar kisa olmasaydi araciniz bu kadar seri olmazdi ve bu kadar az yakmazdi ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


2 haftadır kullanıyorum seriliğinide çok test edemedim ama normal sürüşte dahi 9 lt yakıyor  basmaya çekiniyorum  :mad:


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: A.L.P.E.R;595397
2 haftadır kullanıyorum seriliğinide çok test edemedim ama normal sürüşte dahi 9 lt yakıyor  basmaya çekiniyorum  :mad:

herkesin normali farklı :) 5 lt. yakan da var 12 lt. yakan da. zamanla aracınıza alıştıkça düzelecektir. greencscore uygulaması var araçta onu deneyimleyin isterseniz bir de.. ben muhakkak tüketiminizin düşeceğini düşünüyorum. vites oranları fazla kısa geldiyse biraz fazla yakmayı göze alarak "s" modda kullanmayı deneyin. vitesleri daha üst devirlerde değiştirmeye başlayacaktır. hatta dur kalk trafikte dsg yi direkt spor modda kullanmayı öneren arkadaşlar mevcut. vites üst devirlerde değiştiği için gereksiz vites değişimi yapmıyor dsgler. 1 metre yol gitmek için araca boşuna 2 defa vites değiştirtiyor. forumlarda bu şekilde öneri veren kişiler dsgnin sağlığını korumak için olduğunu söylüyor. düşününce mantıklı aslında.
« Son Düzenleme: 03 Kasım 2016, 13:22:47 Gönderen: Eray Güler »


Çevrimdışı A.L.P.E.R

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 184
    • Profili Görüntüle
ahsettiğiniz gren score olayını sürekli ekran da takipteyim güzel birşey yapmışlar score 100 ile 95 altına düşmüyorum gözüm takipte sürekli  7 bin km de daha araç ve kalkışta titretiyor klasik dsg kavrama sorunu var 2.kullanıcısıyım aracın  servis isterseniz değişelim ister daha başlangıçta sorun biraz daha kullanın dedi  ben yakıtı kavrama olayına bağlıyorum  tüm filtreleri değiştim alınca  yakıtta b sınıfı lastik aldım  yakıt ortalamasını 100km de  doldurma yöntemiyle deneyeceğim.


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: A.L.P.E.R;595452
ahsettiğiniz gren score olayını sürekli ekran da takipteyim güzel birşey yapmışlar score 100 ile 95 altına düşmüyorum gözüm takipte sürekli  7 bin km de daha araç ve kalkışta titretiyor klasik dsg kavrama sorunu var 2.kullanıcısıyım aracın  servis isterseniz değişelim ister daha başlangıçta sorun biraz daha kullanın dedi  ben yakıtı kavrama olayına bağlıyorum  tüm filtreleri değiştim alınca  yakıtta b sınıfı lastik aldım  yakıt ortalamasını 100km de  doldurma yöntemiyle deneyeceğim.

yakıt tüketimini uzun süreli olanı vs. sıfırladınız değil mi? belki önceki sahibi çok agresif bir sürücü olabilir. birde aracı her çalıştırdığınızda çok kısa mesafeler gidiyorsanız.. 3-5 km gibi.. yakıt tüketimi hiç düşmez motor ısınmaya fırsat bulamadığından. anneme aynı motorlu leon aldık o bile ağırlığına rağmen görmedi o litreleri tabiiki sakin kullanımla. tüm tüketim ortalamalırını sıfırlayın ve gaz pedalına aynı bir kedinin başını okşar gibi dokunun farkı göreceksiniz :) herşeyi sıfırladıktan sonra bir süre ellemeyin 1000 km civarında bir kullanımdan sonra ortalama tüketimi buradan paylaşırsanız biz de bilgilenmiş oluruz :)

ekleme: bulunduğunuz şehir yakutiye yazıyor eğer Erzurum Yakutiye ise hava sıcaklıkları şu an baya düşük aracınızın ısınması İstanbul'a göre daha geç olacaktır. bunun yanında eğer rakımı yüksek bir yerdeyseniz havadaki basınç düşeceğinden aracınızın çekişi düşecektir ve siz normal hızlarda gitmek için bile farkında olmadan daha çok gaza basacaksınız demektir. bu etmenlerin biri veya birkaçı birleştiğinde tüketim artabiliyor. ben kendi aracımla kartepeye tırmandığımda tepelere doğru araç gitmez oluyor :D rakım birden hızlı bir şekilde arttığı için farkı hissedebiliyorum.

fabrika verisi dedikleri yakıt tüketimi gerçek anlamda fabrika verisi. çünkü o tüketimler elde edilirken pedala nasıl dokunacağını çok iyi bilen 65-70 kiloluk cücük gibi adamlarla kapalı bir odanın içinde elde ediliyor. 0-100 km saniye değerlerini gözüne sokarlar aracı tanıtırken hadi dip gazla kalk ve öyle devam et yiyosa ozamanki yakıt tüketimini de yazsınlar.

son bir öneri olarak bu araçlar turbolu araçlar ve turbonun yağlanması büyük önem arz etmekte, hava sıcaklığı 10 derecenin altına düştüğünde aracınızı ilk çalıştırmada rölantide 1-2 dakika hiç gaza basmadan (cabuk ısınsın diye) bekleyin hareket etmeden önce. bu henüz ısınmamış ve bal kıvamına gelmiş motor yağınızın ısınmasını ve akışkanlığının artmasını sağlayacaktır, araç turbonuzun yağlamasını doğru bir şekilde yapacaktır.
« Son Düzenleme: 03 Kasım 2016, 18:39:50 Gönderen: Eray Güler »


Çevrimdışı A.L.P.E.R

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 184
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;595466
yakıt tüketimini uzun süreli olanı vs. sıfırladınız değil mi? belki önceki sahibi çok agresif bir sürücü olabilir. birde aracı her çalıştırdığınızda çok kısa mesafeler gidiyorsanız.. 3-5 km gibi.. yakıt tüketimi hiç düşmez motor ısınmaya fırsat bulamadığından. anneme aynı motorlu leon aldık o bile ağırlığına rağmen görmedi o litreleri tabiiki sakin kullanımla. tüm tüketim ortalamalırını sıfırlayın ve gaz pedalına aynı bir kedinin başını okşar gibi dokunun farkı göreceksiniz :) herşeyi sıfırladıktan sonra bir süre ellemeyin 1000 km civarında bir kullanımdan sonra ortalama tüketimi buradan paylaşırsanız biz de bilgilenmiş oluruz :)

ekleme: bulunduğunuz şehir yakutiye yazıyor eğer Erzurum Yakutiye ise hava sıcaklıkları şu an baya düşük aracınızın ısınması İstanbul'a göre daha geç olacaktır. bunun yanında eğer rakımı yüksek bir yerdeyseniz havadaki basınç düşeceğinden aracınızın çekişi düşecektir ve siz normal hızlarda gitmek için bile farkında olmadan daha çok gaza basacaksınız demektir. bu etmenlerin biri veya birkaçı birleştiğinde tüketim artabiliyor. ben kendi aracımla kartepeye tırmandığımda tepelere doğru araç gitmez oluyor :D rakım birden hızlı bir şekilde arttığı için farkı hissedebiliyorum.

fabrika verisi dedikleri yakıt tüketimi gerçek anlamda fabrika verisi. çünkü o tüketimler elde edilirken pedala nasıl dokunacağını çok iyi bilen 65-70 kiloluk cücük gibi adamlarla kapalı bir odanın içinde elde ediliyor. 0-100 km saniye değerlerini gözüne sokarlar aracı tanıtırken hadi dip gazla kalk ve öyle devam et yiyosa ozamanki yakıt tüketimini de yazsınlar.

son bir öneri olarak bu araçlar turbolu araçlar ve turbonun yağlanması büyük önem arz etmekte, hava sıcaklığı 10 derecenin altına düştüğünde aracınızı ilk çalıştırmada rölantide 1-2 dakika hiç gaza basmadan (cabuk ısınsın diye) bekleyin hareket etmeden önce. bu henüz ısınmamış ve bal kıvamına gelmiş motor yağınızın ısınmasını ve akışkanlığının artmasını sağlayacaktır, araç turbonuzun yağlamasını doğru bir şekilde yapacaktır.


Eray bey  verdiğiniz bilgiler için teşekkürler çok güzel ve teknik olarak bahsetmişsiniz  tabi bu forumda yeniyim ve tanınmıyoruz diğer forumlar tanırla hyundaclub techturkey vs.  bu bahsettikleriniz yıllardır ben insanlara anlatırdım ilkkez karşıdan aldım :)  özetle kendim mak. müh. iyim yıllardır sanayide çıraklım var  ayrıca aktif olarak offroad cuyuz ve ist.park dirft takımı ve özel olarak ileri sürüş eğitimi veriyorum...

Bahsettiğiniz fabrikalara italya almanaya da bizzat eğitim için gittiğimizde gördüm inceledim  belirttiğiniz gibi hatta daha fazlalarını yapıyorlar  tamponlarıda çıkaranlar var ekstra hiçbir şey yok günlük yaşamla hiç alakası yok 0derece eğim sürtünmesiz yol toplam 100 metre içerisnde dönüp duruyorlar40km. ile vs.

ayrıca geçen yıl resmi olarak uzun yol en aza yakıt tüketimi rekoru bende 2.4 lt ile ilerde belirtirim bunları


benim bahsettiğim 8-9 lt ler zaten normala 1.2tsi araca  sorun kavramada zaten klasik dsg sorunu  servis değişecek garantiden müsait zamanda bırakacam değişsin diye sonrasında uzun yolda 2.5lt hedefini denerim

açıkcası foruma yabancıyım çok aktif görünmüyor  zamanla bu deneyimleride paylaşırım

Biz burda nefes alamıyoruz ki araçta alsın :D  2 kat fazla yakıyor zaten tüm araçlar.


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Hocam biZ bosuna anlatmisiz ozaman , asil bizim sizden ogrenecek cok seyimiz var :) Ben hep basima gelen seyleri yaziyorum burada... Karsilikli saygi cercevesinde herkesin birbirinden birseyler ogrenebilecegine inananlardanim. Lutfen siz de, zaten bildiginiz seyleri yazmaktan cekinmeyin, hepimiz faydalanalim :)


Çevrimdışı tugkancelebi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 363
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar fabia 3 deki dsg ile golf leon İbiza daki dsg. Aynı mı fabia 3 ün vites geçişleri yavaş gibi geldi ? Görsel bir yanılgı mı acaba ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Eğer kastettiğiniz şey devir saatinin leonda üst vitese geçerken hızlı inmesi fabiada daha yavaş inmesi ise göz yanılması olduğu konuşulmuştu daha önce. Şanzımanlar birebir aynı ancak belkide yazılımsal olarak bir fark vardır, bilemiyorum.


Çevrimdışı Erdem T.

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 431
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: A.L.P.E.R;595397
2 haftadır kullanıyorum seriliğinide çok test edemedim ama normal sürüşte dahi 9 lt yakıyor  basmaya çekiniyorum  :mad:


Ben bugün yalnızca 20 dakika biraz agresif kullandım acelem olduğu için. Benzin ibresi iki kalın çizgi arası kadar düştü. Arabayı alalı daha 2 hafta oldu ama satmayı düşünmeye başladım şahsen. 2 haftada 100 kilometre hızı yalnızca bugün geçtim ama 600 km. olmadan benzin deposu boşaldı. Bir depo daha deneyip satacağım muhtemelen.