škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

gövde salınımı

pc001 · 87 · 17457

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar 6 aydır skoda octavia 1.2 tsı aracımı kullanıyorum , aracın yakıt, performans vb herşeyi çok güzel ama virajlarda biraz sert girince sanki gövdesi dengesizleşiyor biraz korkutuyor acaba hafif ve uzun olmasından mı bunun eksiğini nasıl giderebiliriz acaba .


Çevrimdışı kmlglcn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Aynı sıkıntıyı ben de paylaşıyorum.hatta otobanda 100km üzeri HIZLARDA düz sürüşlerde bile bazen aracımın hafif hafif gezindiğini hissediyorum.Rot ,balans lastik basınçlarım hepsi kontrol edildi.


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Aracın yapısı böyle galiba virajı ne kadar sert girsende alıyor onda sıkıntı yok ama verdiği güven düşük olduğundan daha düşük hızlarla giriyorum çoğu zaman. Lastikleri genişletsek 17 yapsak artar tutuş ama yakıtta artar.


Çevrimdışı Sanç

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
Aynı sorunu bende geçenlerde yaşadım. ilk kez yüksek hıza çıkma fırsatı buldum. Öyle 100 km gibi hızlarda değil de 150 den sonra gezinmeye ve pek güven vermemeye başladı. Acaba bagaja bir spoiler taktırsam faydası olur mu diye düşünüyorum.


Çevrimdışı J.Marston

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
17inç jant ve yay değişimiyle baya etkilinir sonuç alınabilir.

Ben yay değiştirmeye pek sıcak bakmıyorum o yüzden en mantıklı seçim jant değişimine gitmek.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Lastik basınçlarınız kaç?

Bu ve başka forumda, ben dahil bir çok Octavia sahibi benzer hissiyattan şikayetçiydi.
Ancak araçlarımız 2000-3000 km geçtikten sonra, özellikle arka süspansiyonlar daha kararlı hale geldi. İlk günlerdeki arkadan bırakma ve güvensizlik hissiyatı yok oldu.


Çevrimdışı AlperKoPat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Benim jant 17, arabayı alalı 2 hafta oldu ama aynı sorun var. Lastik basınçları kar tipi öncesi 32 idi şimdi 34 yaptılar. Deneyenler varsa spoiler ve yay konusu paylaşırlarsa seviniriz...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Takacağınız spoiler ciddi ar-ge aşamasından geçmiş, rüzgar tünellerinde ya da zorlu yol koşullarında test edilmiş bir spoiler olmayacak; haliyle aslen görüntü amaçlı bir eklenti yapmış olacaksınız. Bu nedenle olumlu bir etkisi olmayacak.
 
Yay takmak ya da spacer vasıtasıyla iz genişliğini artırmak ise olumlu yönde etki edecektir, ancak özellikle yay takmanın konfor üzerinde neden olacağı kaybı da iyi düşünmek lazım.
 
Ayrıca mevzubahis olan araç C segmentinde bir aile aracı. Yani yol tutuş anlamında öyle çok iyi bir performans beklemek de çok doğru değil. Zaten bu nedenle VW'de adaptif şasi, Opel'de ise flexiride şasi gibi opsiyonlar sunuluyor.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı mcb951

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2496
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pc001;544180
Merhaba arkadaşlar 6 aydır skoda octavia 1.2 tsı aracımı kullanıyorum , aracın yakıt, performans vb herşeyi çok güzel ama virajlarda biraz sert girince sanki gövdesi dengesizleşiyor biraz korkutuyor acaba hafif ve uzun olmasından mı bunun eksiğini nasıl giderebiliriz acaba .
Kullandığımız araç 1255 kg.Boyutlarına baktığınızda şahsi görüşüm bu tonaj bu araba için az ancak araç c segmenti nihayetinde.16dan 17ye geçen biri olarak bir nebze katkısı olduğunu söyleyebilirim ancak yüksek süratlerde ki memnuniyetsizliğinizi gidermeyecektir.


Çevrimdışı engin_z_engin

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Rüzgarlı havalarda veya Viyadüklerde aşağı yukarı yaylanıyor, daha önce Renault clioda rastladığım bir durum :) Renault clio kadar olmasa da rüzgardan etkilendiği aşikar. Hafif araçların hepsinde bu sorunlar var sanırım


Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Bence burada esas sorun yürüyen aksamla alakalı.Bu araç ilk çıktığından beri arka süspansiyonların bağımsız olmaması ya da başka ifadeyle torsiyon çubuğu olması çok tartışıldı ve eleştirildi. VAG grubunun PQ35 kodlu platformu biraz ağır olsa da A5 kasa Octavia'larda iyi iş çıkarıyordu.
 A7 kasalarda MQB platformu ile gelen ağırlık tasarrufu yakıt tüketimini çok olumlu etkilerken, yol tutuş anlamında aracı biraz geriye götürdüğü kanaatindeyim.


Çevrimdışı msami

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 487
    • Profili Görüntüle
Şuan bizde de 1.2 TSI octavia var. Öncesinde 2.5 yıl kadar Rapid kullandım. Onun dışında da kısa süreli farklı sınıftan birçok araç kullanma fırsatı buldum. Rapid den sonra octi oldukça oturaklı araba benim düşüncem. (Sonuçta sınıf farkı var) Rapid'in verdiği güvensizliği octi vermiyor. Burada rapid'i kötülemek değil amacım, B+ sınıfında alınabilecek en mantıklı araç bana göre. Octavia da belli bir hızdan sonra tabiki sarsıntı oluyor, ama sonuçta c sınıfı bir araçtan bahsediyoruz, yani eti belli budu belli :)  Sarsılmasının bir nedeninin de arka tasarımı olduğunu düşünüyorum, biraz tombul ve oval bir dizaynı var. Mesela Jetta kadar keskin değil. Fakat genel bir karşılaştırma yaptığımda nacizane fikrim octavia sınıf standardındadır :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Güven vermemesinin en önemli nedenleri

1- arka torsiyon çubuk olması
2- aracın çok yüksek olması
4- liftback yapısı
5- ve bana göre rüzgar testi yapılmamış olması

Şuu ana kadar hep spor karakterli arçlar kullandığım için Octi yi ilk aldığımda yüksek hızlı girdiğim virajlar beni cidden tedirgin etti. Arka tarafta hep bir koptu kopacak hissi var. Ama hiç de kopmadı. Tedirginlik yaşatması kötü tabii.

Jantlarım 17'' olduğundan 18'' e geçme gereği duymadım ama artan çap ve tabanın kuru zeminde bir nebze daha tutuşa olumlu yansıyacağı kesin.

Bunun dışında Eibach ın 3,5 yaylarını aldım ve eskisine göre daha iyi bir tepkisi var şu an. Ancak yine önceki araçlarım kadar değil.

Bana göre rüzgar testi yapılmamış çünkü araç yanal rüzgarlardan inanılmaz etkileniyor.  Çanakkale'in, Trakya'nın rüzgarı bol ve şiddetlidir. Özellikle şiddetli rüzgarda gittiğim uzun yollarda araç yan rüzgarlardan çok çok etkileniyor.

Yukarıda saydığım maddelerden yalnızca yükseklik üzerinde oynayabiliyoruz. Yay ve jant kombinasyonu bir nebze tedirginliğinizi atacaktır.


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Daha önce 2014 japon sedan aracım vardı o araçtan sonra octavia bana premium bir araç gibi geldi başarılı bir araç ama neden bu yönünü daha fazla geliştirmemişler ilginç, lastiklerin ömrü geldiğinde genişleticem bakalım.


Çevrimdışı Elemental

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Aynı durumdan ben de şikayetçiydim. 15bin bakımından sonra birşeylerin değiştiğini hissettim. Belki psikolojiktir bilmiyorum. Son zamanlarda çok fazla uzun yol yaptım ve yüksek hızlarda seyrettim. Eskisinden daha oturaklı geliyor bana araç. Bazı arkadaşların dediği gibi süspansiyonların kullandıkça düzelmesi mi veya 15bin bakımıyla mı alakalı bilmiyorum. Serviste süspansiyonların sertliğinden ve gürültüsünden şikayet ettigimde, firmanın özel bir yağ gönderdiğini ve alt takımların bununla yağlanacağını söylemişlerdi. Kaldı ki o yol tutuştan ziyade konfora etki eder aslında. Belki de sebep şudur ki bu uzun yolculuklarda araçta hep 3 kişiydik ve bagaj full dolu idi. Lastik basıçları 34. Araç 1.2 tsi dsg. Bir örnek foto. Geçen hafta çekildi. Başka bir forumda da paylaşmıştım 1.2 tsi gitmez diyenler için. Araç 200 civarı hızlarda gayet stabil.


http://img.donanimhaber.com/upfiles/1386221/2e97e8b0-addd-4cc6-a17a-80aef465c979.jpeg