škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

gövde salınımı

pc001 · 87 · 17384

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı YolGeZeR

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
İyi günler
bildiğim kadarı ile 2013 altıncı aydan sonra arka süspansiyonlar ile ilgili bir çalışma yaptı Skoda, tabi etksini bilemiyorum. Kullanılan lastikler de bu hissiyata etki ediyor olabilir. Lastiklerinizin markası nedir?

Kendi aracımda arkada bağımsız süspansiyon olması nedeniyle kendi aracımda ise yol tutuş da sıkıntı yok (çok konforlu hissetmesem de).


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Bu virajlarda güven vermeme hissi birazda koltuklardan kaynaklanıyor gibi geliyor bana..koltuklar sarmıyor, geniş...yan desteği zayıf..yanılıyor muyum?
« Son Düzenleme: 29 Kasım 2015, 19:46:49 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YolGeZeR;544783
İyi günler
bildiğim kadarı ile 2013 altıncı aydan sonra arka süspansiyonlar ile ilgili bir çalışma yaptı Skoda, tabi etksini bilemiyorum. Kullanılan lastikler de bu hissiyata etki ediyor olabilir. Lastiklerinizin markası nedir?

Kendi aracımda arkada bağımsız süspansiyon olması nedeniyle kendi aracımda ise yol tutuş da sıkıntı yok (çok konforlu hissetmesem de).


Alıntı yapılan: hakan_by;544826
Bu virajlarda güven vermeme hissi birazda koltuklardan kaynaklanıyor gibi geliyor bana..koltuklar sarmıyor, geniş...yan desteği zayıf..yanılıyor muyum?


Lastikler continental premium contact 5 iyi lastikler diye biliyorum, koltukları hüç düşünmemiştim ama haklı olabilirsin çünkü aracı çok zorlamama rağmen alamadığı viraj yada kontrolden çıkma gibi durumlar  hiç olmadı.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Virajlarda çok da aşırı zorlamadım. Araç şimdiye kadar savrulmadı ama aracın içinde ben savruluyorum. Bu da güvensizlik hissi veriyor sanki. Koltuk özellikle yanal destekleriyle şoförü sabitlemeli, özellikle keskin virajlı yollarda sportif kullanımlarda bu çok önemli..güven veriyor..


Çevrimdışı engin_z_engin

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Elemental;544775
Aynı durumdan ben de şikayetçiydim. 15bin bakımından sonra birşeylerin değiştiğini hissettim. Belki psikolojiktir bilmiyorum. Son zamanlarda çok fazla uzun yol yaptım ve yüksek hızlarda seyrettim. Eskisinden daha oturaklı geliyor bana araç. Bazı arkadaşların dediği gibi süspansiyonların kullandıkça düzelmesi mi veya 15bin bakımıyla mı alakalı bilmiyorum. Serviste süspansiyonların sertliğinden ve gürültüsünden şikayet ettigimde, firmanın özel bir yağ gönderdiğini ve alt takımların bununla yağlanacağını söylemişlerdi. Kaldı ki o yol tutuştan ziyade konfora etki eder aslında. Belki de sebep şudur ki bu uzun yolculuklarda araçta hep 3 kişiydik ve bagaj full dolu idi. Lastik basıçları 34. Araç 1.2 tsi dsg. Bir örnek foto. Geçen hafta çekildi. Başka bir forumda da paylaşmıştım 1.2 tsi gitmez diyenler için. Araç 200 civarı hızlarda gayet stabil.


http://img.donanimhaber.com/upfiles/1386221/2e97e8b0-addd-4cc6-a17a-80aef465c979.jpeg


Hocam 1.2 230 hızlara çıkıyor mu yav. Benim oct da 1.2 160 ı geçemedim 3 ay oldu kullanıyorum. 160 da bile salınmaya başlayınca 230 u düşünemiyorum. :) Öncesinde 2008 passat vardı 120 de nasılsa araba 200 de aynıydı, Octavia için aynısı geçerli mi bilmiyorum henüz 200 yapamadım.


Çevrimdışı Elemental

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: engin_z_engin;544985
Hocam 1.2 230 hızlara çıkıyor mu yav. Benim oct da 1.2 160 ı geçemedim 3 ay oldu kullanıyorum. 160 da bile salınmaya başlayınca 230 u düşünemiyorum. :) Öncesinde 2008 passat vardı 120 de nasılsa araba 200 de aynıydı, Octavia için aynısı geçerli mi bilmiyorum henüz 200 yapamadım.




230 her zaman olmaz da 200e rahat çıkıyor hocam. Yanal rüzgarlar çok fazla değilse gayet de stabil gidiyor. Hafif virajlara 180le giriliyor rahat bi şekilde. Ama ben ilk aldığımda böyle değildi sanki zamanla oldu. Araç şu an 21.000km. Alakası var mı bilmiyorum. Bir de araç yüklü olunca yola daha iyi oturuyor sanki. Boş olunca arkası yüksek kalıyor.


Çevrimdışı oslx

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Bu konuyu civic aracımdan octaviaya geçince bende yaşamış ve çok garibime gitmişti. Aracı çok defa servise bile götürdüm bu durumdan dolayı. Normal yol koşullarında araç yolundan sapmıyor ama otoban ya da rüzgarlı havalarda sallama  yapıyor, çizgisini müdahele etmezseniz kaybediyor, nedeni de gövdesine göre küçük kalan standart 16 inch jantlar ve aracın hafifliği. Benimle aynı zamanda 17 inch jant ile aracı alan arkadaşımın arabası bana bu sürüşü hissettirmedi. Kaldı ki yukarda başka bir user da ifade etmiş, araba yüklü iken inanılmaz bir sürüş keyfi var, yola adeta yapışıyor ve yukarıda yazdıklarımı hissettirmiyor.


Çevrimdışı deathrider

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
açıkçası ben konfordan ödün vererek 17 aldım.. aynı zamanda yay ile aracı 1-2 cm alçaltmanın faydalıolacağını düşünüyorum.. yay takan olmuş mu hiç acaba forumdan ??


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathrider;545308
açıkçası ben konfordan ödün vererek 17 aldım.. aynı zamanda yay ile aracı 1-2 cm alçaltmanın faydalıolacağını düşünüyorum.. yay takan olmuş mu hiç acaba forumdan ??
Yanlış hatırlamıyorsam "viperking" rumuzlu Can Bey'in aracında yay var.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
:)

Cevap sadece bir sayfa önde. 2. sayfada açıkça yazıyor yaptığım iyileştirmeler


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;545320
:)
 
Cevap sadece bir sayfa önde. 2. sayfada açıkça yazıyor yaptığım iyileştirmeler
İsmi de yanlış yazmaşım yav:D Düzelttim...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı deathrider

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;545320
:)

Cevap sadece bir sayfa önde. 2. sayfada açıkça yazıyor yaptığım iyileştirmeler


eyw hocam saolun.. 3.5 demek yayın uzunluğu mu.. yoksa aracın ne kadar alçaldığı mı??


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
3.5 demek aracın orj den ne kadar alçaldığını belirtiyor.

Aracın orj. amortisörleri ile kullanabileceğiniz max alçaklıktaki yay ölçüsü 3,5 cm dir. Daha alçak ölçüler orj amortisörlere zarar verecektir.

Marka olarak orj konfora en yakın yay bana göre Eibach dır.

Bir de Skoda'nın opsiyon olarak seçilebilecek spor yayları var. Onlar yaklaşık 2-2,5cm alçaklık sağlıyor. Ama sonradan sipariş verilip alınabiliyor mu bilmiyorum


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Octavia rs versiyonu hariç yol tutuş konusunda iddiası olan bir Araç değil. Ben limitlerini öğrendim, şeritten çıkmadan hafif bir viraja 140 üzeri hızla girdiğimde aracın arkasının hafiften gelmek istediğini hissetmiştim, biraz daha yüksek hız olsa Allah korusun kopacak gibi olabilirdi. Daha keskin başka bir viraja 130 km hızla girdiğimde ise hiçbir güvensizlik hissetmedim. Ama aracı zorlayacaksanız virajlara girerken şeritten çıkmamaya dikkat edin. Düz yolda ise en fazla 181 km hız yaptım, en ufak bir titreme, gezinme veya bir korku hissi oluşmadı, sadece rüzgar sesi bir hayli artıyor, aracın yanal rüzgarlardan etkilendiği de doğru. 210 km hızı düzde zor geçer yokuş aşağı 220 görülebilir 1.6 tdi ile. Eski aracımız Symbol idi, 120 üzeri hızlar riskliydi direksiyon titrer araba gezmeye başlardı. Octaviada dediğiniz yolda gezme olayı düz yolda yok.


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Aracın kendinden kaynaklanan etkenlerin dışında stok lastiğin de etkisi büyük. Araçların resmi tüketim değerlerinin en düşük çıkması için özellikle dönme direnci düşük olan lastikler tercih ediliyor. Herhangi bir firmanın lastik modellerini karşılaştırınca görüyoruz ki yakıt tüketimi düşük olanların yol tutuşu zayıf. Arada ters orantı var. Yolu ne kadar az tutarsa o kadar tasarruflu oluyor yani.

Aracımdaki stok lastikler ContiEcoContact 5. Bahsedilen sıkıntıları aynen yaşadım. Kış lastiği olarak Nokian WR D4 taktım. Yol tutuşu bariz değişti. Yolda gezme ve rüzgardan etkilenme yok gibi. Yüksek süratlere daha güvenle çıkar oldum. Yepyeni lastikleri atma gibi niyetim yok ama yeni yazlık gerektiğinde önceliğim yol tutuş olacak.